Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?

Vierailija
21.12.2021 |

Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.

Kommentit (800)

Vierailija
441/800 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päästäkää vangit vankiloistaan" on melko hätkähdyttävä vaatmus joululaulussa. Ehkä tahallaan sisällytetty sanoitukseen ärsyttämään meitä tosikoita.

Vierailija
442/800 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen kaikille joululauluille, jo marraskuusta asti loiĺtetaan joka tuutista. Voin pahoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/800 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas sylissäni (Himlen i min famn)

Vierailija
444/800 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita radio kiinni, älä ammu sitä pääset halvemmalla.

Vierailija
445/800 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jingle bells, jota ilman ei ilmeisesti voi amerikkalaista joulunaikaan sijoittuvaa elokuvaa tehdä.

Vierailija
446/800 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuunnellut sitä jouluradiota aina autossa, ja siellä on tullut vastaan kolme omituista viritelmää joululauluiksi-

-aviomies kuollut 

-pikkuveli kuollut

-joku kuoli hankeen

Sitten taas täytyy kehua classic radion joulumusiikkia, niillä oli kunnolla joulutunnelmaa, paljon parempi kuin tuo kuolemajoulu radiokanava.

Vierailija
447/800 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan;

1. Hei mummo.

Tätä kuunnellessa joulumieli hiipuu takuuvarmasti. Omat mummot oli siellä pohjoisessa joo rintamamiestaloissaan ja lomilla vaan nähtiin, mutta ei se heidän elämä niin surkeaa ollut.

2. Kaikki a capellat. Etenkin Rajaton joulu saa ja ne kohdat missä oikein riehakkaasti tulkitaan tuttuja lauluja luovasti. ”riemuiteee-eeeen, pum pi dum”. Kylmät väreet, ei ollenkaan positiivisella tavalla.

3. Joulumaata ja sen sanoitusta inhosin jo lapsena kun piti koulussa laulaa. Kokonaisuus kauhan-rauhan-riimittelyineen kuulostaa lähinnä alakouluikäisen tekeleeltä. Katri Helenan ylitulkinta kruunaa latteuden.

Eri mieltä;

Sydämeeni joulun teen yms. Veskun joulukonsertti toi palan kurkkuun ja kyyneleet silmiin. Mahtava tulkinta menee ihon alle ja nekin biisit joista ei muuten niin välitä liikuttaa Veskun esittämänä.

Tulkoon joulu, on musta ihan hieno perinteinen joululaulu. Myös kohta ”vangit vankilastaan” - etenkin niinä vuosina kun oma elämästä syrjäytynyt veli vietti joulua siellä, vaikka oikeasti laulun kohta onkin vertauskuva.

Vierailija
448/800 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sytytä jo? Muut uskonnot Vainoo kristittyjä.

Vierailija
449/800 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivas sylissäni (Himlen i min famn)

Tätä kappaletta oon fiilistellyt kunnolla eka kertaa tänä jouluna, kun olen itse raskaana. Hormonit ja tää tilanne sekoittaa pään, aivan ihana kappale!

Sen sijaan se joulun tuoksuinen lapsi aiheuttaa lähinnä (lisää) pahoinvointia. Ilman tätä keskustelua en olisi edes tiennyt koko hirveyttä 😳 mutta onneksi myös monet hyvät naurut on saatu näistä.

Vierailija
450/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on monta mutta kaikista kauhein on Do they know it's Christmas.

And there won't be snow in Africa this Christmas time

The greatest gift they'll get this year is life

Where nothing ever grows

No rain nor rivers flow

Do they know it's Christmas time at all?

Ja kaikista kamalin kohta:

Well tonight thank God it's them instead of you

Tiedän että laulu on 80-luvulta mutta ei hemmetti mitä kolonialistista, länsimaiskeskeistä bullshittiä, anteeks vaan.

No jaa-a. Minä luin koko kappaleen sanat, ja minulle sanoma näytti siltä, että omaa parempiosaisuutta tulisi kiittää - ei pitää itsestäänselvänä - ja että parempiosaisina me voisimme auttaa hädänalaisia. Tuo sinun ns. kamala kohtasikin vain kertoi minulle, että länkkäri jolle laulu lauletaan on niin pumpulissa varttunut, ettei selviäisi tuntiakaan köyhissä oloissa, jos sinne joutuisi, toisin kuin ne natiivit joilla on aitoa selviytymistaitoa.

Woke nyt vain osasi tämänkin hyvän tahdon biisin kääntää mielessään mustien kyykytysbiisiksi, joten ei kun polvistelemaan.

En ole lainaamasi tekstin kirjoittaja enkä todellakaan mikään woke, mutta minäkin pyörittelen silmiäni "do they know it's Christmas"-biisin sanoitukselle, vaikka melodiasta tykkäänkin. Ensinnäkin, suuri osa Afrikkaa on muslimimaita, joissa ei vietetä joulua. Miksi heidän pitäisi erikseen juhlia tai edes tiedostaa joulun olemassaolo. Kyllä he juhlivat omat juhlansa. Tiedätkö itse milloin on Eid tai vietätkö sitä? Tai vastaavasti juhlitko hindujen Diwalia tai Holia? 

Toiseksi, niissä Afrikan maissa joissa on kristittyjä, ollaan todellakin harjoittavia kristittyjä eikä mitään rusinat pullasta, mulle pelkät uskonnottomat kirkkohäät--tyyppisiä suomalaisia tapakristittyjä. Kyllä Afrikan kristityt tasan tarkkaan tietävät milloin on joulu ja viettävät sitä ja vieläpä huomattavan uskonnollisemmin mitä keskiverto suomalainen. 

Vierailija
451/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasi ja timpurin muija 

Vierailija
452/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joku hiton rumpalipoika, kuvottavaa meteliä.

Vierailija
453/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasi ja timpurin muija 

Aivan ihana!

Vierailija
454/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumaa.

Karseista karsein. Metrikutrihelenalla myös uudempi kipale jossa kerrotaan vauvan syömisestä. En tiedä kumpi oikeastaan hirveämpi jollotus.

Vierailija
455/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Last chirsmas. Ällöö lässyä

Eikse kirjoteta; list crhrstmas

Vierailija
456/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu saapuu jokaiselle 🙄 samoin joulumaa, se renkutus kun on koko joulunajan soinu mainosten taustalla! Ylipäätään kaikki uudet mukahartaat joululaulut.

Vierailija
457/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pervoa siinä on? Kyseessä on sen Pikku-Jukan isä pukeutuneena pukiksi.

Vierailija
458/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydämeeni joulun teen [jeesus-lapsi syntyy uudelleen. Se jeesus ei edes syntynyt joulun aikaan.]

Ja varsinkin, jos sen ulisee limainen Loiri.

Joulu nyt kuitenkin on Jeesuksen syntymäjuhla, joten tuosta on mielestäni naurettavaa kitistä. Ja mitä sitten vaikka ei olisikaan. Kai se Jeesuslapsi voi syntyä uudelleen vaikka juhannuksena, jos laulajasta siltä tuntuu. 

Ev.lut. kirkko ei muistaakseni voinut hyväksyä lausetta "Jeesus-lapsi syntyy uudelleen".

Vierailija
459/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tuoksuu joululta, korvan takaa kaulasta

Masunsa maitoa pullollaan

Sormet kuin babyporkkanat, poski kuin omena, tekisi mieli haukata

Ja sitten tämä, no onkos tullut kesä nyt talven keskelle, laitetaankos pesä taas pikkulinnuille

Vierailija
460/800 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feliz Navidad. En voi sietää sitä.

Vieläkin hirvittävämpi on se raizzkattu versio tosta, mikä tulee siinä Elisan mainoksessa!!!🤮

"Elisa navidad,Elisa navidad..."

Täysin nuotin vierestä, hirveää kuunneltavaa!

Toivottavasti lakkaisi pyörimästä toi mainos, se sai mut vihaamaan koko biisiä. Elisan mainokset on muutenkin älyvapaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi