Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan miettinyt, että jos olisit uskovainen, elämäsi olisi parempi nyt?

Vierailija
21.12.2021 |

Itse olen kirkosta eronnut, mutta sellainen mielikuva minulla on, että uskovat ihmiset ovat tasapainoisempia.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaana syntynyt kirjoitti:

En voisi kuvitellakaan, että minua ohjailtaisiin ja hallittaisiin ulkopuolelta. Uskonnot  käyttävät valtaa ja syyllistävät ihmisiä toimimaan yksilön oman tahdon vastaisesti. Uskonnolla mainpulointi ja painostus on tuomittavaa. En voi hyväksyä uskonnon varjolla ja ihmsyyttä vastaan tehtyjä rikoksia, jotka aina ns. "lakaistaan maton alle".

Niin, usko ja uskonto ovat kaksi eri asiaa. En voisi minäkään kuvitella että minua komenneltaisiin tai määrättäisiin ulkopuolelta, vapauteen Kristus vapautti.

T. Uskis

Vierailija
122/123 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomat ei ymmärrä että ovat synnin orjia .Myyty synnin alaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto tekisi mahdottomaksi tarkoituksen etsimisen, pohtimisen ja "totuuden etsinnän". Haluan pitää ajatukseni itselläni ja leikkiä niillä tällä ei tieteellisellä kentällä. Olen aina ollut ateisti mutta erittäin kiinnostunut mytologiasta, historiasta, salaliittoteorioista ja muusta "hörhöilystä".

Pidän hyvin tärkeänä että ihmiset pohtivat elämän suurimpia kysymyksiä ja miettivät omaa elämäänsä suhteessa niihin. Järjestäytynyt uskonto, jota usein tarjotaan tähän välineeksi, on kuitenkin vapaanajattelun suurimpia vihollisia. Ei uskontojen parissa mitään pohdita tai mietitä. Siellähän jo tiedetään "totuus".

En siis missään nimessä haluaisi olla uskovainen. Uskovaiset niin kamalasti vihaavat kysymyksiä. Sellainen elämä olisi hirveää.

Päin vastoin. Ainakin kristinusko on sitä, että on "rakkaus totuuteen" uskaltaa kyseenalaistaa ja etsiä ja valita sen minkä sydämessään uskoo oikeaksi riippumatta siitä mitä muut ihmiset ympärillä ajattelevat.

Miten yhteisö joka antaa jäsentensä kyseenalaistaa esimerkiksi Jeesuksen olemassaolon on luokiteltavissa kristilliseksi tarkemmin kristukseen uskovaksi yhteisöksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi