Mitä yh-äidit ovat tehneet väärin...
Kun ovat joutuneet yksinhuoltajiksi? Ovatko vain niin kranttuja miesten suhteen vai onko lapset tullee baari-iltojen seurauksena? Naurettavia nämä yh:t. En yleensä kutsu heidän lapsiaan edes meidän lasten juhliin. Miksi he eivät vain voisi mennä naimisiin? Vai eikö miehille enää kelpaa? Luulisi että aina joku peräkammarin poika löytyisi, mutta ei yh:t vain taida osata pitää miestä.
Kommentit (98)
On myös tutkittu että yksinhuoltajien lasten ongelmat eivät johdu suoraan yksinhuotajuudesta vaan taloudellisista ja sosiaalisista ongelmista. Varmasti juuri leimautuminen on yksi niistä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 15:08"]
Minä olen katkonut välit kaikkiin lähipiirini naisiin, jotka ovat jääneet yh:ksi juuri tuon häpeällisen saastaisen ja arvottomuuden takia. En halua että lapseni on tekemisissä lasten kanssa, joilla ei ole isää. Entinen paras ystäväni menetti miehensä hirvikolarissa ja jäi kolmen lapsen yh:ksi. Surullinen juttu sinänsä mutta sääli on sairautta eikä mene sen edelle mikä on omien lapsieni parhaaksi = ei olla tekemisissä yhärin lasten kanssa.
[/quote]
Mun mielestä aika väsyneitä tuollaiset provot.
Tämä on kuitenkin aika vakava keskustelunaihe, ja varmasti tuo leimautuminen vaikuttaa moniin, jotka ovat jääneet yksinhuoltajiksi, jotkut niistä ei ehkä ymmärrä noita provoiksi.
Äitini puolesta: otti eron isästäni varatun miehen vuoksi joka kuitenkin eron jälkeen jätti äitini. En pysty siis millääntavalla puolustamaan äitiäni, isäni oli hyvä aviomies kuitenkin. Kai se rakkaus vaan loppui ja vastoinkäymiset alkoivat. Eipä sitä koskaan tiedä kenestä tulee lopulta yh ellei ole aina varalla joku jonka kainaloon kammeta tilanteen tullen. Voihan se Ap:n ukkokin vaikka delaa, mitä en kyllä toivo.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:29"]
Yksinhuoltajamiehet ovat jees, koska yksin jääminen ei pilaa miestä, toisin kuin naisen. Naisen kuuluu olla miehen valvonnassa 24/7, tai hän on huora. Yh-isille nostan hattua, samoin etäisille. Etä-äidit sen sijaan ovat mieleltään sairaita ihmisiä.
[/quote]
juuri näin. Tavallisenkin naisen arvo on mieheen verrattuna nolla, mutta yh:n arvo on pakkasen puolella. On hienoa nähdä että tällä palstalla suurin osa naisista on valveutunut sen suhteen, mikä on naisen arvo. Naisen arvo syntyy vain miehen kautta, joten sinkku-/yh-nainen ei ole yhtään mitään vaan täysin arvoton ihminen.
[/quote]
Siksi olen ylpeä siitä, että olen saanut pidettyä mieheni, koska tiedän että nainen ilman miestä ei ole yhtään mitään. Pahin pelkoni olisi jäädä ilman miestäni, koska silloin menettäisin kunniani. Säälin yksinhuoltajanaisia, koska he ovat menettäneet senkin vähäisen arvon, jota naisella on (miehen kautta) ihmisenä.
[/quote]
sama täällä! yh-isiä ei kukaan halveksi ja syy on just se, että mies ei tartte naista ollakseen arvostettu ihmisenä, mut nainen tarvii sen miehen saadakseen kunnioituksen. Nainen ei ole samalla tavalla ihminen kuin mies, tää nyt on vaan tosiasia, joka onneksi on tällä palstalla hyvin tiedostettukin.
[/quote]
Ootte muslimeita?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:41"]Pitäisi puhua mielummin yh-naisista, kuin yh-äideistä. Äidiksi on hankala kutsua, jos ei ole isääkin. Kavereitahan nuo taitaa lähinnä olla lapsilleen.
[/quote]
Mikä tampio. Go get a life ja halipusu kun noin ahistaa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:41"]
Pitäisi puhua mielummin yh-naisista, kuin yh-äideistä. Äidiksi on hankala kutsua, jos ei ole isääkin. Kavereitahan nuo taitaa lähinnä olla lapsilleen.
[/quote]
:D sun logiikalla mies ilman naista on sukupuolineutri pelkästään "ihminen" :D Ja ilman vanhempies seuraa sä et o kenenkään lapsi ja ilman isäs seuraa siis isätön...
Ilmeisesti provoja suurin osa, mutta suurimman osan kirjoittajista kohdalla harkitsisin terapiaa ja lääkitystä hyvin vahvasti.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:44"]
sama täällä! yh-isiä ei kukaan halveksi ja syy on just se, että mies ei tartte naista ollakseen arvostettu ihmisenä, mut nainen tarvii sen miehen saadakseen kunnioituksen. Nainen ei ole samalla tavalla ihminen kuin mies, tää nyt on vaan tosiasia, joka onneksi on tällä palstalla hyvin tiedostettukin.
[/quote]
Mä olen samaa mieltä tuosta, ja pidän itsekin yh-vihaa naisvihana.
Mutta silti mietin sitä minkä takia yh-äitien lapsilla on niin paljon ongelmia.
Tilastollisesti yh-äidin kasvattama lapsi on todennäköisemmin- päihdeongelmainen, vankilassa, mt-ongelmainen, matalasti koulutettu jne.
Mistä tuo sitten johtuu, en tiedä, ainakin voisi liittyä yh-perheiden köyhyyteen, köyhyyden mukana tulee muutkin sosiaaliset ongelmat.
Enkä nyt kaipaa tähän mitään kommentteja siitä miten joku on yh:n kasvattama, eikä ainakaan ole mt-ongelmainen työtön, niih. Vaan siis tuo on tilastollisesti todettu, joten yksittäistapaukset on ihan yhdentekeviä.
[/quote]
Tästä on juuri julkaistu väitöskirja, jonka mukaan tilastollisesti olet väärässä. Yh- äitejä on haastateltu noihin tutkimuksiin laitoksista, joka määrittää aika paljon tuloksia, koska " tavalliset" yh- äidit eivät ole aineistoa ollenkaan. Kuten aiemmin todettu, meitä on moneksi. Nykyään vielä useammin kuin ennen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:56"]
Yh:ksi voi jäädä kuka tahansa vaikka puolison kuolema takia. Aika asenteellista niputtaa kaikki yht ja heidän lapset ongelmatapauksiksi.
[/quote]
Ei ole kyse niputtamisesta, vaan todennäköisyyksistä.
Ei tuo tarkoita, että kaikki yh-perheet olisivat ongelmaisia, mutta monet ovat, olisi mielenkiintoista tietää mikä siihen on syynä. Sehän on iso tabu ylipäätään, koska se koetaan leimaavana, joten siitä ei paljon puhuta.
Yh-perheiden lapsilla on muuten joku kahdeksankertainen riski myös joutua hyväksikäytön uhriksi verrattuna ydinperheen lapseen, eli sekin riski kasvaa tosi paljon.
[/quote]
Kuinka vanhoja tutkimuksia luet?
Esimerkiksi Sirpa Kannasojan väitöskirjan tuloksissa todettu, että perheen rakenteellisilla tekijöillä ei ollut merkitystä millainen sosiaalinen toimintakyky nuorena on, vaan vanhemmuuden tyylillä enemmän.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 02:45"]Kun ovat joutuneet yksinhuoltajiksi? Ovatko vain niin kranttuja miesten suhteen vai onko lapset tullee baari-iltojen seurauksena? Naurettavia nämä yh:t. En yleensä kutsu heidän lapsiaan edes meidän lasten juhliin. Miksi he eivät vain voisi mennä naimisiin? Vai eikö miehille enää kelpaa? Luulisi että aina joku peräkammarin poika löytyisi, mutta ei yh:t vain taida osata pitää miestä.
[/quote]
Oletko yh? Jos olet ja lupaat olla yleistämättä, voin kertoa yhdestä tapauksesta.
Lapsen on hyvä kasvaa perheessä jossa on turvallista vuorovaikutusta ja kuunnellaan sekä huomioidaan toisten tarpeita. Vanhemmuuden laatu voi vaihdella ydinperheessä tai yh- perheissä. Parisuhteessa opitaan malli suhteesta. Minä en ainakaan haluaisi lapsen kärsivän jos on vaikeaa aina. Kaikissa perheissä on ongelmia joskus, mutta tilanne ei voi olla pysyvä.
Tosi outoja juttuja. En ole yh, mutta en pidä heitä huonompina vaan epäonnisempina.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 02:45"]
Kun ovat joutuneet yksinhuoltajiksi? Ovatko vain niin kranttuja miesten suhteen vai onko lapset tullee baari-iltojen seurauksena? Naurettavia nämä yh:t. En yleensä kutsu heidän lapsiaan edes meidän lasten juhliin. Miksi he eivät vain voisi mennä naimisiin? Vai eikö miehille enää kelpaa? Luulisi että aina joku peräkammarin poika löytyisi, mutta ei yh:t vain taida osata pitää miestä.
[/quote]
Entä jos se olin minä joka en halunnut pitää miestä?? Niinkin voi käydä jopa perushyvässä avioliitossa kuten meillä oli. Miten typerä aloitus...
Kuitenkin avioliittomme kesti 14v joten yritystä oli mutta lopulta tajusin että ansaitsen parempaa ja lähdin lasten kanssa. Yh aika oli hienoa, nautimme siitä tosi paljon.
Yhtään varattua miestä ei 3 vuoden yh aikana olisi tarvinnut iskeä - niin suuri tunku oli kaiken aikaa:D Taitaa nämä ap:n kaltaiset "täydelliset" vaimot olla aika hirviöitä miestensä mielestä;D No, mulle ei toisten jämät kelvanneet vaan otin sitten nuoremman vapaan miehen kun aika koitti...
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 02:45"]
[/quote]
Entä jos se olin minä joka en halunnut pitää miestä?? Niinkin voi käydä jopa perushyvässä avioliitossa kuten meillä oli. Miten typerä aloitus...
Kuitenkin avioliittomme kesti 14v joten yritystä oli mutta lopulta tajusin että ansaitsen parempaa ja lähdin lasten kanssa. Yh aika oli hienoa, nautimme siitä tosi paljon.
Yhtään varattua miestä ei 3 vuoden yh aikana olisi tarvinnut iskeä - niin suuri tunku oli kaiken aikaa:D Taitaa nämä ap:n kaltaiset "täydelliset" vaimot olla aika hirviöitä miestensä mielestä;D No, mulle ei toisten jämät kelvanneet vaan otin sitten nuoremman vapaan miehen kun aika koitti...
[/quote]
Etpä tainnut mitään laatupeliä saada, kun tyytyi itse jämäpalaan.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 02:45"]
[/quote]
[/quote]
Miksi miinuspeukku?? Koska otin elämäni omiin käsiini enkä jäänyt kärvistelemään ja katkeroitunut? Koska en käyttänyt hyväkseni niitä hölmöjä varattuja miehiä jotka oli tarjolla?? Vai koska löysin paljon paremman toiselle kierrokselle?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 02:45"] Kun ovat joutuneet yksinhuoltajiksi? Ovatko vain niin kranttuja miesten suhteen vai onko lapset tullee baari-iltojen seurauksena? Naurettavia nämä yh:t. En yleensä kutsu heidän lapsiaan edes meidän lasten juhliin. Miksi he eivät vain voisi mennä naimisiin? Vai eikö miehille enää kelpaa? Luulisi että aina joku peräkammarin poika löytyisi, mutta ei yh:t vain taida osata pitää miestä. [/quote] Entä jos se olin minä joka en halunnut pitää miestä?? Niinkin voi käydä jopa perushyvässä avioliitossa kuten meillä oli. Miten typerä aloitus... Kuitenkin avioliittomme kesti 14v joten yritystä oli mutta lopulta tajusin että ansaitsen parempaa ja lähdin lasten kanssa. Yh aika oli hienoa, nautimme siitä tosi paljon. Yhtään varattua miestä ei 3 vuoden yh aikana olisi tarvinnut iskeä - niin suuri tunku oli kaiken aikaa:D Taitaa nämä ap:n kaltaiset "täydelliset" vaimot olla aika hirviöitä miestensä mielestä;D No, mulle ei toisten jämät kelvanneet vaan otin sitten nuoremman vapaan miehen kun aika koitti... [/quote] Etpä tainnut mitään laatupeliä saada, kun tyytyi itse jämäpalaan.
[/quote]
No, olen nykyisen mieheni suuri rakkaus joten ei nähnyt tuota ongelmana. Yhdessä on oltu jo 20v edelleen onnellisina - tätä kaikkea ilman olisin jäänyt jos olisin pysynyt exän kanssa:) Laadusta ei tarvinnut tinkiä...
Mä jätin alkoholisti miehen joka yritti hirttäytyä lasten nähden
Minä olen katkonut välit kaikkiin lähipiirini naisiin, jotka ovat jääneet yh:ksi juuri tuon häpeällisen saastaisen ja arvottomuuden takia. En halua että lapseni on tekemisissä lasten kanssa, joilla ei ole isää. Entinen paras ystäväni menetti miehensä hirvikolarissa ja jäi kolmen lapsen yh:ksi. Surullinen juttu sinänsä mutta sääli on sairautta eikä mene sen edelle mikä on omien lapsieni parhaaksi = ei olla tekemisissä yhärin lasten kanssa.