Millainen kuva sinulla on kirjallisuuden opiskelijoista?
Kommentit (62)
Mulla on mielikuva seuraava:
- lyhyehkö, hoikka/laiha
- pukeutuu vaatimattomasti tai hipahtavasti
- ei meikkaa vaan on aika vaatimaton, silmälasit päässä
- introvertti enemmän kuin ekstrovertti
- tunnollinen ja kiltti
- huumorintaju korrektia, jos sitä on
- eettisiä arvoja
- keskitasoa selvästi älykkäämpi useimmilla aloilla, matematiikassa ei välttämättä
Ja tästä hiukan johdannaisena: Aikanaan tuntui, että kaikki äikänopet oli pieniä rillipäitä. Nykyään kyllä olen nähnyt vain laitettuja ja reippaita siinä ammatissa. Lieneekö sitten opiskelijagenre muuttunut vai oliko aiempi otantani liian pieni?
Nörttejä, pitää lukemisesta, analyyttisiä myös. Eivät tykkää kielenkuvausteorioista - jotkut suomen kielen opiskelijat ovat tällaisia, jotka tykkäävät kirjallisuudesta ja joita kielioppikuvaus ei nappaa yhtään.
Olen käynyt pari kirjallisuuden kurssia yliopistossa.
Opiskelen pääaineenani kirjallisuutta ja minusta tulee toivottavasti jonain päivänä äidinkielen opettaja ja S2-opettaja. Tunnistan osan täällä olleista mielikuvista: meitä on niin joka lähtöön! Osa opiskelututtavistani on hiljaisia, osa on vegaaneja, osa on aivan tavallisia tallaajia, osa on raavaita miehiä jne. Jotkut pukeutuvat hipahtavasti, jotkut tavallisen muodin mukaan, osa laittautuu hyvinkin paljon. Tottakai joukkoon mahtuu (niin kuin mihin tahansa joukkoon) muutamia erikoisempia tapauksia. Ihan tavallisia ihmisiä kuitenkin meistä suurin osa on :)
Miehestä tulee mieleen; sotkuinen parta, silmälasit, hintelä, hippimäinen. Naisesta; vaikea sanoa, vähän hippimäinen ehkä.
-Mies 29v + 1v-
Hahah, lisää näitä kuvauksia, pliis! T. FM, pääaine kirjallisuustiede
Kielten ja kirjallisuuden opiskelijat ovat menestyville miehille sitä, mitä hoitsut ovat tavisinsinööreille.
Tunnen yhden. Tärkeilevä, pätijä, laiska ja hieman vajavainen sosiaalisissa tilanteissa
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:04"]Ihme hörhöjä ja haihattelijoita, aina ylemmän sosiaaliluokan lapsia joiden oli suvun painostuksesta pakko mennä opiskelemaan yliopistoon, mutta eivät päässeet millekään oikealle alalle.
[/quote]
Olen sukuni ensimmäinen yliopisto-opiskelija, duunariperheestä joka ei koulutusta arvosta. Olen elättänyt itseni 16-vuotiaasta. Terv. Kirjallisuuden opiskelija.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:04"]Ihme hörhöjä ja haihattelijoita, aina ylemmän sosiaaliluokan lapsia joiden oli suvun painostuksesta pakko mennä opiskelemaan yliopistoon, mutta eivät päässeet millekään oikealle alalle. [/quote] Olen sukuni ensimmäinen yliopisto-opiskelija, duunariperheestä joka ei koulutusta arvosta. Olen elättänyt itseni 16-vuotiaasta. Terv. Kirjallisuuden opiskelija.
[/quote]
No onnea sinulle!
Sivistyneitä, suvaitsevaisia, hiljaisia
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:31"]
Sellaisia paremman perheen tyttöjä joiden ei ole oikeasti tarvinnut koskaan murehtia oikein mitään. Voi mennä opiskelemaan just sitä mikä kiinnostaa.
[/quote]
Kylläpä joku kuulostaa katkeralta :D
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:05"]
Varmaan ihan hyviä tyyppejä ja kiva valinta sinänsä. Alaa pidän myös kuitenkin hyödyttömänä yhteiskunnalle. Tulee siis sellainen mielikuva, että henkilöt omistautuvat kiinnostuksensa kohteelle vaikka tulevaisuus toimeentulon osalta on epävarma. Eihän siinä mitään jos sieltä työllistytään johonkin. En tunne ketään, enkä tiedä muutenkaan alan tilanteesta mitään.
[/quote]
No sen kyllä huomasi tuosta, että pidät hyödyttömänä alana. :D
He ovat naisvastine koodarinörtille, eli ei niin suosittuja, marginaaliharrastukset, pukeutuvat ballerinoihin ja neuletakkeihin, eivät ryyppää ja paneskele ympäriinsä. Sellaisia kilttejä kympin tyttöjä.
Lettipää, värjäämätön tukka, silmälasit, kiltti luonne. Käy usein kirjastossa.
Syvällisiä, liiankin. Mukavia yleensä. Suvaitsevaisia.
Up