Tapoja jotka on teillä normaaleja mutta..
joita muut ihmettelevät / pitävät epänormaalina? Tuli mieleen kun kaverini ihmetteli meidän jääkaapissa olevaa voiveistä. Meillä on siis tapana pitää samaa voiveistä margariinirasian päällä jääkaapissa yhden päivän ajan. Veitset yksinkertaisesti loppuu kesken jos jokainen leivänvoitelija ottaa puhtaan veitsen.
Kommentit (170)
- Meillä ei napostella, vaan syödään silloin kun on ruoka
- Ruokailu on perheen yhteinen hetki, silloin keskitytään siihen ja keskustellaan. Meillä saa myös lasten kaverit tulla syömään, oli heitä kaksi tai kaksitoista
- Emme sauno kuin mökillä vaikka meillä sauna onkin
- Meilläkin voiveitsi ja juustohöylä jääkaapissa, samoin kahvipaketti
- Jompi kumpi vanhempi tarkastaa aina läksyt (lapset 13 ja 8v)
- Lapset on otettu kotitöihin mukaan pienestä pitäen, osaavat tehokkaasti tehdä kaikkea. Heitä pyydetään vain avuksi, mutta kummallakin on viikkorahan saamiseksi vastuullaan vain oman huoneen siivous
- Puhutaan avoimesti tunteistamme, halaillaan paljon
- Ei myöskään koskaan olla valehdeltu asioista, vaan lapsille on aina ollut selvä mistä lapset tulevat ja että naisilla on kuukautiset jne. Ollaan myös keskusteltu lasten kanssa paljon asioista ihan pienestä pitäen, ja tämän vuoksi lapset olivat esimerkiksi kouluun mennessään huomattavasti muita edellä. Vanhempi lapsi hyppäsi kokonaan 2. luokan yli, nuoremmalle ehdotettiin samaa mutta katsottiin että lapsuudesta saa tavallaan nauttia vuoden pitempään jos käy muiden mukana. Ollaan myös huomattu että tilanne on vanhemman kohdalla tasaantunut, eli on nyt enempi samalla viivalla muiden kanssa.
- Tykätään laulella singstaria perheporukalla, ja taas on lasten kaverit tervetulleita
- Karkkeja meillä ei juuri syödä, herkkupäivä meillä on lauantai jolloin yleensä tehdään lasten pyynnöstä joku kakku tai esim. mokkapaloja
- Meillä syödään joka sunnuntai ns. "parempaa ruokaa" =pihvejä jne.
- Autoa meillä ei ennen ollut, jouduttiin nyt tosin hankkimaan koska mun työpaikan toimipiste siirtyi. Mökkimatkoille vuokrattiin auto
- Miehellä ei ajokorttia
- Asutaan kerrostalossa enemmän kuin mielellämme
- Kaikille tavaroille on oma paikkansa
- Ei tykätä mattoista (tosin niitä silti löytyy muutama)
- Ei syödä koskaan perunaa
- Meilläkään ei mikroa
Kauhean bakteeri kammoista porukkaa täällä näyttää olevan. Mitä sitten vaikka voiveitseen tulee pöpöjä jääkaapissa tai huoneenlämmössä, ei kukaan siihen kuole. Jonkun pöpön saa 52728% varmemmin siitä oman älypuhelimen näytöltä tai ovenkahvasta. En ole myöskään kuullut kissan omistajien sairastelevan matoja tai muita sairauksia verrattuna niin "siististi" eläviä enemmän. Ihmisillä on kyllä erkoisen voimakkaita kammoja pöpöjä vastaan.
Mielestäni myöskään astioita ei kuulu huuhdella ennen koneeseen laittoa. Turhaa veden kulutusta. Talouskeittiössäkin käsketään välttämään turhaa esihuuhtelua, sillä se kuluttaa valtavasti vettä turhaan jonka kone hoitaisi vähemmällä vedellä.
Olin myös kahvikoulutuksessa ja siellä kouluttja kertoi, ettei kahvin jääkaappiin laittamisella ole merkitystä. Avattu kahvipaketti on jokatapauksessa menettänyt "parhaimpansa" viikon jälkeen. Tästä en ole nähnyt kuitenkaan mitään fakta tutkimusta tms. Itse ainakin pidän kahvipakettia parhaimmillaan kuukauden kaapissa, ei ole mennyt miksikään.
Mielestäni on kiva lukea toisten erlaisia tapoja :) Ei alapeukuttaa, ällötellä ja halventaa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:19"]On muuten suomalainen tapa tuo lasten ulkoiluttaminen :)
[/quote]
Miten niin? Itsekin olen ulkona paljon, kesällä järkiään aamusta iltaan.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:44"]
Te, jotka saunotte päivittäin. Paljonko sähkölaskunne on? T. Utelias
[/quote]
Puulämmitteinen kiuas.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 06:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:19"]On muuten suomalainen tapa tuo lasten ulkoiluttaminen :) [/quote] Miten niin? Itsekin olen ulkona paljon, kesällä järkiään aamusta iltaan.
[/quote]
Muualla maailmassa ei ole tällaista "ulkoilupakkoa" kuin Suomessa. Siellä voidaan aikaa viettää ihan puhtaalla omallatunnolla sisällä, eikä ole välttämätöntä seisoskella lasten kanssa kaatosateessa "reippailemassa".
Ihminen ei ulkoilua tarvitse. Paitsi täällä, terveysfasistien ja sääntöjen luvatussa maassa.
Mä en kans jaksa ymmärtää näitä päivämääräkohkaajia. Elintarvikkeissa ilmoitetaan viimeinen MYYNTIPÄIVÄ, ei ole yhtäkuin viimeinen käyttöpäivä.
Töissäkin ämmät heittelee surutta roskiin avaamattomia pakkauksia jos päivämäärä on mennyt umpeen ja maitoahan EI VOI juoda jos PÄIVÄMÄÄRÄ meni jo!
Mä syön päivämäärään katsomatta jos tuote pkkausta avattaaessa näyttää ja tuoksuu normaalilta. Jauhelihaa paistan jättisatsin kerralla, pussitan ja laitan jääkaappiin. Ihan hyvin kestää toistakin viikkoa hyvänä.
Juu, en syö raakaa kanaa tai homeisia leipiä mutta joku järki saisi ihmisillä tässäkin asiassa olla.Tosi moni elää ilman ruokaa ja täällä nakellaan surutta hyvää tavaraa roskiin.
98,anteeksi alapeukkusta. Olen sama mieltä kun sinä.
kosketusnäyttö ja paksut sormet ei hyvää yhdistelmä
- meillä ei käytetään syöttötuolia lapsille. Lapsi istuu sylissä tai lattialla, joskus rattaissa. Kun hän täyttää 2v saa sitten oma pöytä ja penkki.
- jos lapsi nukkuu, meillä ei saa pitää meteliä, vaan hiljaisuutta, ettei herää. Lasten kuuluu nukkua rauhassa.
- karkkit syödään päivittäin, mutta vain suklaata.
- meillä aikuiset ja lapset ei saa kulkea kotona vain alushousut jalassa. Ehdottomasti paita ja verkarit päällä.
- en ole suomalainen, puheessa ja kirjoituksessa on paljon virheitä, mutta minun perhe pitää tapana jättämällä ne korjaamatta.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:47"]joita muut ihmettelevät / pitävät epänormaalina? Tuli mieleen kun kaverini ihmetteli meidän jääkaapissa olevaa voiveistä. Meillä on siis tapana pitää samaa voiveistä margariinirasian päällä jääkaapissa yhden päivän ajan. Veitset yksinkertaisesti loppuu kesken jos jokainen leivänvoitelija ottaa puhtaan veitsen.
[/quote]
häh? Meillä on aina viikon kerrallaan sama veitsi margariini rasian päällä enkä ole ajatellut sitä mitenkään outona!
Minun mieheni lukee lehteä saunassa se oli minulle outoa. Säilytän joitain hedelmiä jääkaapissa miehestä se on outoa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:58"]Alapeukuttakaa vain, meidän kohta nelivuotias ei ole syönyt koskaan ensimmäistäkään antibioottikuuria :) Koirasta saa hyviä bakteereja.
11
[/quote]
Mitenniin alapeukuttakaa vain? Eihän tuo ole mitenkään tavatonta tänäpäivänä.
Kaikkea täältä oppii. . Itse en tunne KETÄÄN, joka säilyttää kahvin jääkaapissa! :O
ja sama veitsi meilläkin on useamman päivän jääkaapissa margariinin päällä, eikä olla vielä tuosta tavasta kipeäksi tultu..
Meillä säästetään ja sijoitetaan, pihtaillaan usein ostoksissa ja elellään viikko jos toistakin lähes nollaeuroa käyttelytilillä. Säästetään joko käyttötilin lisäksi olevalle talletustilille, josta sitten pari kertaa vuoteen ostetaan jotain osakkeita kun löydetään sopivia sopivilla kursseilla pitkän harkinnan jälkeen, jollei sitten ole tullut jotain tosi isoa kulua (kaukomatka), että ollaan jouduttu muutama satanen nappaamaan takaisinpäin käyttelytilille.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:09"]
Eikä mun lapsilla ole ollut yhtään korvatulehdusta ja vain pari a/ kuuria tähän astisen elämän aikana, lapset 17 ja 15. Eikä ole ollut eläimiä ja juu on siistiä. Voimmeko siis tulla tulokseen ettei eläimet tee lapsesta välttämättä tervettä? Kummia simppeleitä yleistyksiä. "Ota koira niin lapsi ei sairasta." Jos se onkin niin, että hommaa harmaa sohva niin ei tuu korvatulehduksia... Tms. Käyttäkää ny vähän järkeä...
[/quote]
Jos nyt kuitenkin mietittäis asiaa ensisijaisesti tieteellisen tutkimuksen eikä pelkästään oman kokemuksen mukaan. Tutkimusten mukaan lemmikeistä etenkin koirat parantavat lapsen vastustuskykyä ja jopa suojaavat diabetekselta. Niistä saa hyödyllisiä bakteereja, etenkin maabakteereja.
- Se koiralla pöytää nuolettava kirjoittaja ekalta sivulta
Tuttavan kotona on tapana jättää ovi lukitsematta kun he asioivat vessassa.
kerran ollessani kyläilemässä ko. huushollissa vessahätä yllätti ja kipitin yläkertaan. Avasin vessan oven ja talon isäntä istui pöntöllä!
Jälkeenpäin sain närkästynyttä kommenttia, että "meillä on tapana antaa ihmisten olla rauhassa vessassa".
No haloo, oven lukitseminen saattaisi auttaa asiaa!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:18"]Tuttavan kotona on tapana jättää ovi lukitsematta kun he asioivat vessassa.
kerran ollessani kyläilemässä ko. huushollissa vessahätä yllätti ja kipitin yläkertaan. Avasin vessan oven ja talon isäntä istui pöntöllä!
Jälkeenpäin sain närkästynyttä kommenttia, että "meillä on tapana antaa ihmisten olla rauhassa vessassa".
No haloo, oven lukitseminen saattaisi auttaa asiaa!
[/quote]
Niin ja jotenkin sain sellaisen ymmärryksen että koko yläkertaan ei saisi mennä kun joku on siellä vessassa..
Meille eivät saa edes sukulaiset klo 19 jälkeen tulla käymään. Lapset saavat tunnin rauhoittua ennen nukkumaanmenoa, tämä asia on joillekkin niin ylitsepääsemätön asia lähipiirissä että edelleen yritetään tulla klo 20 aikaan illallakin kahville...
Te jotka pidätte voiveistä jäkaapissa, eikö se rasian kansi suttaannu?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:50"]Saunotaan joka päivä
[/quote]
Me myös. Onko se erikoista!?