Riisuttu mies - Samuli Edelmann
Tulin juuri kotiin leffasta ja oli pakko kirjoittaa heti. Tänään Nyt -liitteessä kriitikko lyttäsi Riisuttu mies -leffan aika tylysti ja käsittämättömästi. En ole ihan varma onko se käynyt katsomassa saman elokuvan ja jos on, ei ole ainakaan tajunnut siitä mitään. Luultavasti kriitikko oli joku parikymppinen itseään etsivä sinkku.
Paitsi että Samuli Edelmann tekee uransa parhaan roolin, koko leffa oli aivan uskomattoman koskettava, hauska ja ajatuksia antava. Mieheni on matkoilla ja lapset hoidossa, mutta vien miehen ensi viikolla katsomaan kanssani uudestaan Riisutun miehen.
En ole koskaan aiemmin nähnyt suomalaisessa elokuvassa kuvattavan avioliittoa, pettymyksiä suhteessa, lapsettomuutta ja uuden, oikean rakkauden tunteen löytymistä yhtä purevan hauskasti.
Joku sanoi täällä joskus, että parisuhteessa se joka rakastaa enemmän, saa vähemmän valtaa. Siitä tässä elokuvassa on kyse.
Ja Samuli on ihana! Miehet mukaan ja sit yhteistä aikaa - voi hiukan miettiä miltä se oma liitto näyttää uraputkien ja lasten keskellä.
Tuulia
Kommentit (88)
Olen nyt lukenut Riisuttu mies -kritiikit neljästä eri lehdestä, joissa kaikilla kriitikoilla on aivan samat pointit ja kaikilla kaksi tähteä. Meneeks tää tosiaan niin kuin jotkut sanoo, että kaikki lehdet seuraa Hesaria näissä jutuissa vai jutteleeko ne keskenään ja sopii mitä ne sanoo? Onko ne kaikki saman ikäisiä ja samasta muotista vai mikä tää juttu on kun täällä kuitenkin tosi moni on kehunut sitä elokuvaa.
Päivällä joku väitti täällä, että Riisuttu mies laukaisee pitkään jatkuneen kylmyyden ja etäisyyden makuukamarin puolella. Käytiin katsomassa ja kokeilemassa. Näyttää toimivan juuri näin - outo juttu kun tää ei ole tosiaan mikään seksileffa vaan aika raju paketti.
Leffassa (ja mainoksessa) easy livin' biisin laulaa oikeastikin Samuli ja Laura!
Oli muuten hyvä' leffa, sai kerrankin ajattelemaan eikä ollut valmiiksi pureskeltu. Kyllä se mun mielestä kerto tekopyhyydestä sitä kautta, että sai katsojan ajattelemaan aihetta - ja itse tykkään siitä, että ei rautalangasta väännetä vaan laitetaan pohtimaan asioita. Olis iis myös viihdyttävä, nauratti vielä kotimatkalla.
Oliko Samuli Huumassa? Kuulin vasta äsken että siellä oli jotain Riisutusta miehestä.
RIISUTTU MIES sai EPISODIssa NELJÄ TÄHTEÄ ja Tuomas Riskala kirjoittaa:
" RIISUTTU MIES NAURATTAA JA KOSKETTAA - LOUHIMIEHEN OHJAUS ON JÄLLEEN ÄÄRIMMÄISEN SUJUVAA"
itse en tuollaista p****a katso edes ilmaiseksi.
jo pelkät mainokset on niin huonoja että laitan leffarahat ennemmin vaikka nälkäpäiväkeräykseen.
Mä laitan rahat nälkäpäiväkeräykseen ja menen myös elokuviin. Huomenna äipän kans Riisuttuun mieheen. Annassa oli tarjouskuponki sinne ; ) Säästön voi laittaa hyvään tarkoitukseen.
Eikös elokuvat perustu kohtauksiin? Onko se silloin mikään ihme, että katsojatkin saa niitä.