Riisuttu mies - Samuli Edelmann
Tulin juuri kotiin leffasta ja oli pakko kirjoittaa heti. Tänään Nyt -liitteessä kriitikko lyttäsi Riisuttu mies -leffan aika tylysti ja käsittämättömästi. En ole ihan varma onko se käynyt katsomassa saman elokuvan ja jos on, ei ole ainakaan tajunnut siitä mitään. Luultavasti kriitikko oli joku parikymppinen itseään etsivä sinkku.
Paitsi että Samuli Edelmann tekee uransa parhaan roolin, koko leffa oli aivan uskomattoman koskettava, hauska ja ajatuksia antava. Mieheni on matkoilla ja lapset hoidossa, mutta vien miehen ensi viikolla katsomaan kanssani uudestaan Riisutun miehen.
En ole koskaan aiemmin nähnyt suomalaisessa elokuvassa kuvattavan avioliittoa, pettymyksiä suhteessa, lapsettomuutta ja uuden, oikean rakkauden tunteen löytymistä yhtä purevan hauskasti.
Joku sanoi täällä joskus, että parisuhteessa se joka rakastaa enemmän, saa vähemmän valtaa. Siitä tässä elokuvassa on kyse.
Ja Samuli on ihana! Miehet mukaan ja sit yhteistä aikaa - voi hiukan miettiä miltä se oma liitto näyttää uraputkien ja lasten keskellä.
Tuulia
Kommentit (88)
Jo oli aikakin. Leffa jota voi mennä katsomaan yhdessä ja vaikutuskin on toivottava ; )
Louhimies osaa valitettavasti käyttää hyödykseen valtavat ennakkokohut jokaisen elokuvansa yhteydessä, kuinka kummassa juuri hänen elokuvistaan tulee niin valtava kohu? Elokuvaa on myös käytetty todella mauttomasti mainoksissa, säälittävää. Mikko Kouki näyttelijänä kyllä ihan ok, Laura Malmivaara ei todellakaan.
Aivan. Jos leffa toimii kyytipoikana niin sinne vaan ja äkkiä! Meillä mennään tänään ; ) Miten niin Riisutun miehen mainonta on ollut tyylitöntä? En tajua.
Samuli on kyllä tosi namu. Käytiin kans eilen katsoon toi Riisuttu mies. Myös Laura Malmivaara oli tosi hyvä.
Olen lukenut juttuja Jussi Parviaisesta, joka on tossa elokuvassa kanssa. Onkohan se ihan terve? Mitä sillä roikkuu jotain sata ristiä kaulassa ja ihmeelliseksi värjätty tukka.
Aamulehdessä teilattiin kans Riisuttu mies. Aivan ihmeellistä. Se oli todella hyvä!! Noilla kriitikoilla taitaa olla sellainen idea, että jos joku elokuva herättää keskustelua ja saa huomiota, voi osoittaa oman fiksuutensa kun teilaa sen varmuuden vuoksi.
Vierailija:
Joo, Mikko Kouki on ihana kans. Ja on Turusta. Luin jostain ettö Kouki on Samulin serkku? Kouki on kyllä mielestäni seksikkäämpi kuin Samuli.
Vierailija:
Olen lukenut juttuja Jussi Parviaisesta, joka on tossa elokuvassa kanssa. Onkohan se ihan terve? Mitä sillä roikkuu jotain sata ristiä kaulassa ja ihmeelliseksi värjätty tukka.
Uskaltaako useita keskenmenoja saanut äiti mennä katsomaan elokuvan? Vai meneekö vaan itkemiseksi...
Leffassa ei näytetty mitää keskenmenoja tms. Enemmän oli lapsen tekemisen yrittämistä ; ) Uskaltaa mennä katsomaan.
Riisutun miehen mainoksessa on se Easy Livin' biisi, joka ei ole alkuperäinen. Kuka / ketkä siinä laulaa, onko tietoa?
Oltiin eilen kahden tuttavapariskunnan kanssa katsomassa yhdessä ja sen jälkeen syömässä. Puhutteleva leffa - puhuttiinkin siitä sitten koko ilta ja pientä kinaakin saatiin aikaiseksi ihan hyvässä hengessä. Meillä jakautui niin että naiset tykkäs paljon ja miehet olivat aika varauksellisia. Myös Pentti Siimes oli mainio siinä.
riisuttu mies oli loukkaava, pilkkaava ja tekopyhä itsessään. ei tekopyhyyttä kritisoiva kuten tekijät markkinoivat.
Onko totta että Laura Malmivaara on itse opiskellut papiksi joskus?
Mun mielestä tää oli enemmän parisuhdejuttu kuin lapsettomuuskuvaus. Matleena Kuusniemi oli todella hyvä Samuli Edelmannin vaimon roolissa. Mikko Kouki olisi saanut näkyä enemmän. Suomen paras näyttelijä.
Vierailija:
Onko totta että Laura Malmivaara on itse opiskellut papiksi joskus?
Kävimme katsomassa nyt sit Riisutun miehen, ku sitä on täällä hehkutettu. Tästä ei toivu hetkessä.. Nauroimme välillä ihan kippurassa ja välillä oli kyllä hil-jais-ta. Jos haluaa elämässään KICKSEJÄ niin tää on se leffa.
Se ei ole ehkä maailman paras elokuvana - mutta todella vaikuttava. Ihan kuin oltaisiin keksitty joku kokonaan uusi elokuvatyyli.. Tai en tiedä. En mä mikään asiantuntija ole.
Oltiin just katsomassa kanssa. Joku tyyppi sai jonkun ihme kohtauksen kesken leffan ja lähti sieltä kovalla äänellä höpöttäen jotain sekavaa pois.
Ihan jees leffa. Samuli ja Parviainen toimivat parhaiten.
Siis mikäs elokuva tää oikein on, kun miehet alkaa toimia elokuvan nimen mukaisesti?!
Leffa kuulostaa kyllä hyvältä, mä olen ainakin kaivannut sellaisia elokuvia, jotka tuntuu elämältä. Viime aikojen viiden tähden elokuvat on olleet usein sellaisia taidehiippailuja.