Riisuttu mies - Samuli Edelmann
Tulin juuri kotiin leffasta ja oli pakko kirjoittaa heti. Tänään Nyt -liitteessä kriitikko lyttäsi Riisuttu mies -leffan aika tylysti ja käsittämättömästi. En ole ihan varma onko se käynyt katsomassa saman elokuvan ja jos on, ei ole ainakaan tajunnut siitä mitään. Luultavasti kriitikko oli joku parikymppinen itseään etsivä sinkku.
Paitsi että Samuli Edelmann tekee uransa parhaan roolin, koko leffa oli aivan uskomattoman koskettava, hauska ja ajatuksia antava. Mieheni on matkoilla ja lapset hoidossa, mutta vien miehen ensi viikolla katsomaan kanssani uudestaan Riisutun miehen.
En ole koskaan aiemmin nähnyt suomalaisessa elokuvassa kuvattavan avioliittoa, pettymyksiä suhteessa, lapsettomuutta ja uuden, oikean rakkauden tunteen löytymistä yhtä purevan hauskasti.
Joku sanoi täällä joskus, että parisuhteessa se joka rakastaa enemmän, saa vähemmän valtaa. Siitä tässä elokuvassa on kyse.
Ja Samuli on ihana! Miehet mukaan ja sit yhteistä aikaa - voi hiukan miettiä miltä se oma liitto näyttää uraputkien ja lasten keskellä.
Tuulia
Kommentit (88)
Luin Nytin kritiikin uudestaan kun tulin kans just katsomasta Riisutun miehen. Se kriitikko kirjoitti että elokuvassa on kohtaus, jossa " Samuli rukoilee vessanpöntön edessä, mutta emme kuule mitä" . Kyllä mä ainakin kuulin. Se rukoili ihmettä, että vaimonsa tulisi raskaaksi.
Sitä tässä muuten rukoilee moni muukin ; )
nyt kyllä vaan on huippuohjaaja. Paha maa sai seitsemän Jussia. Ja minkä sille voi jos vaimo on lahjakas näyttelijä. Kuulin että Louhimies ja Edelmann eivät olekaan enää niin hyviä kavereita.
Mutta parasta on aina ryhtyä itse tekemään elokuvia. Saa sitten valita näyttelijöiksi taas omat kaverit tai kenet tahansa.
..on se pitkä leväharteinen kaveri, joka tulee yhteen kohtaukseen ja alkaa toivotella Samulille siunausta. Sen tyypin ääni ja olemus on jotenkin tuttu. Tiedän aivan varmasti sen jostain. Kertokaa joku jos bongaatte, ei se ainakaan lopputeksteissä tullut mieleen. Mutta leffan lopputeksteissä oli kyllä Jari Sarasvuon nimi, missä se siinä oli? En nähnyt.
Kyllä, Samuli ja Mikko ovat serkuksia, luin jostain jutusta.
En sitten tiedä siitä hyvä veli järjestelmästä, voihan siinä olla perääkin. Toisaalta taas; jos onnistuu löytämään hyvän porukan ja niillä kulkee hyvin yhdessä, niin miksi kasata aina uusi tiimi seuraavaa juttua varten? Ainakin ne pääsee treenaamaan ja kehittymään yhdessä. Ja tässä elokuvassahan on pitkälti samaa porukkaa kuin " Irtiotoissa" , mikä mun mielestä oli kyllä hyvä sarja.
Tsemppiä vauva unelmiin, meilläkin odoteltiin pitkään enenkuin tärppäs... Toivottavsti leffassa kerrotaan aiheesta totuuden mukaisesti ja aidosti.
Lopputeksteissä luki Markkinointikonsepti: Insano Productions Oy / Marko Kulmala, Pauliina Ojala ja Jari Sarasvuo.(Kirjoitin niitä ylös kun oli pakko.)
Mutta leffa oli törkeän ihana! Matleena Kuusniemellä on ihana kroppa! Onkohan sillä lapia? Mutta Samuli on kyllä todella HOT. Ja aika kovan koulun käynyt läpi miehenä. Täytyy nostaa hattua sille.
aivan huippu lahjakas taiteilija. Jostain syystä pidin aivan erityisesti hänen työstään Häjyt-elokuvassa, vaikka en kaikilta osin itse elokuvasta pitänyt.
Olen samaa mieltä, Samulissa on jotain tosi herkkää ja haavoittuvaa, vaikka onkin ulkomuodoltaan niin äijä. Kyllähän nytkin jossain arvostelussa kehuttiin taas Samulin roolisuoritusta, eikä ilmeisesti syyttä?
Samuli on kyllä tässä vähän samanlainen kuin Häjyissä, mutta parempi ja monipuolisempi. Ja tietty pappina.
Tampereella oli kyllä kans aika riehakasta ja välillä ihan jännittyneen hiljaista Riisutun miehen näytöksessä. Ja sali oli täynnä kanssa.
Samuli kuuluu kuulemma Hesassa johonkin sauna- ja avantoseuraan. Mihin? Onko niillä sekavuoroja?
kyllä mulla meni varmaan puolet itkiessä Riisutussa miehessä. Näin Samulin roolihahmon Antti Pitkäsen aika tuttuna tyyppinä. Tuossa sohvalla istuu samanlainen. Ja karmein kysymys on nyt se että mikä minä sitten olen? Ei mulla ainakaan Kuusniemen kroppaa ole.
Kävin eilen kans yhden toisen äidin kanssa katsomassa Riisutun miehen. Menimme elokuvan jälkeen ottamaan pari lasillista ja kyllä meille jäi tosi outo fiilis. Ei meistä kumpikaan kyllä ole tuollaista elokuvaa ennen nähnyt. Ei osaa sanoa onko se hyvä vai huono. Hämmentävä on se sana. Me ollaan molemmat oltu aktiiveja seurakunnassa, isosina aiemmin jne. ja juteltiin vaan siitä että mitähän kirkon ihmiset tykkää tästä - siis papit ja muut?
Heräsin nyt tosi aikaisin ja nukuin en just lainkaan. Tää pyörii vaan mielessä.
Siskoni oli eilen ollut katsomassa. Ne on yrittänyt lasta pitkään eikä ole tärpännyt vielä. LAittoi tekstarin kesken leffan ja sanoi että meidän on PAKKO nähdä tämä. Sanoi että tää on kun meidän lapsuudenkodista - äiti rakentaa isän uraa ja isä oli tahdoton vätys.
Musta tuntuu että olen nyt naimisissa samanlaisen kanssa. Miksi oma mies alkaa muistuttaa omaa isää? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Isän tytöt nai isänsä kopion heikkouksineen, jotta voivat yrittää miehessään parantaa sen mikä oli isässä heikkoa. Vahvojen, jyräävien naisten pojat naivat usein heikkoja ja tahdottomia naisia. Vahvojen isien tyttäret taas hankkivat miehikseen vahvoja miehiä. Tää on outo ero miesten ja naisten välillä.
Me käytiin eilen katsomassa Riisuttu mies. Vaikutus oli outo ; ) Tultiin kotiin, lapset mummulassa hoidossa, ja rakasteltiin kolme kertaa. Edellinen kerta oli joskus puoli vuotta sitten. Mun miehelle tapahtui jotain outoa kun se katsoi ton. Se ei puhunut mitään leffan jälkeen ja kun tultiin kotiin se vaan sano että se tajuaa kuinka paljon se rakastaa mua ja sitten alkoi tapahtua ; )
Täytyy varmaan mennä katsomaan uudestaan ens viikonloppuna, jos vaikutus on sama ; )
Jos alkaa kotona saada seksiä sillä että käy katsomassa ton elokuvan, meillä mennään elokuviin tänään! Nimim. Kuiva kausi
onko pakko kertoa juonta!!! Ei paljoa enää huvita mennä katsomaan kun koko ajan kyttää koska se nyt sitten kuolee...
Olimme kans eilen katsoon ton Riisutun miehen. Aluksi oli ihan pihalla, että mitä tää oikein on. Mitä pitemmälle leffa eteni, sen enemmän aloin tykätä. Loppu on ihana : )
Olin kans ukon kanssa katsomassa eilen. Meillä kävi ihan sama juttu. Kun päästiin kotiin, suoraan sänkyyn. Parasta terapiaa pitkään aikaan.
Oltiin eilen Tampereella katsomassa Riisuttu mies. Tosi ristiriitainen fiilis. Leffa oli kyllä mun mielestä jotenkin loukkaava ja ahdistava. Jäi tosi hämmentynyt olo. Samuli oli kyllä tosi hyvä, pakko myöntää vaikka en ole aiemmin juuri tykännyt.
nämä " huippuohjaajat" ohjaisivat välillä muitakin näyttelijöitä kuin parhaita kavereita ja vaimoaan. Siinä voisi jopa oikeasti päästä näyttämään niita ohjaaja taitojaan.
Yhden yhtä suomalaista elokuvaa en halua nähdä missä harrastetaan tätä hyväveli järjestelmää. En vaikka kuinka naurattaisi tai itkettäisi.