Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisuttu mies - Samuli Edelmann

Vierailija
15.09.2006 |

Tulin juuri kotiin leffasta ja oli pakko kirjoittaa heti. Tänään Nyt -liitteessä kriitikko lyttäsi Riisuttu mies -leffan aika tylysti ja käsittämättömästi. En ole ihan varma onko se käynyt katsomassa saman elokuvan ja jos on, ei ole ainakaan tajunnut siitä mitään. Luultavasti kriitikko oli joku parikymppinen itseään etsivä sinkku.

Paitsi että Samuli Edelmann tekee uransa parhaan roolin, koko leffa oli aivan uskomattoman koskettava, hauska ja ajatuksia antava. Mieheni on matkoilla ja lapset hoidossa, mutta vien miehen ensi viikolla katsomaan kanssani uudestaan Riisutun miehen.

En ole koskaan aiemmin nähnyt suomalaisessa elokuvassa kuvattavan avioliittoa, pettymyksiä suhteessa, lapsettomuutta ja uuden, oikean rakkauden tunteen löytymistä yhtä purevan hauskasti.

Joku sanoi täällä joskus, että parisuhteessa se joka rakastaa enemmän, saa vähemmän valtaa. Siitä tässä elokuvassa on kyse.

Ja Samuli on ihana! Miehet mukaan ja sit yhteistä aikaa - voi hiukan miettiä miltä se oma liitto näyttää uraputkien ja lasten keskellä.

Tuulia

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 4 tähteä. Ei mikään mestariteos kuitenkaan. Tarina on hyvä ja tosi yllättävä. Samulin paras roolisuoritus.

Vierailija
22/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaantuvat tietyistä kohtauksista. Mutta hienosti näytelty ja paljon hyvääkin siinä oli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen Samuli Edelmann on? Tietääkö joku. Häjyissä se oli loistava ja Irtiotoissa. Te jotka olette jo nähneet tän uuden elokuvan, miten vertaatte esim. Irtiottoihin?

Vierailija
24/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoi itselleni paljon miettimisen aihetta.

Ja Samuli on syötävän ihana, GRRRR=)

Vierailija
25/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Olen innolla menossa katsomaan! ...Eikös se ollutkin juuri Mikaelin seurakunta täällä Turussa, kun tarjosi opiskelijoille ilmaisen näytöksen kyseiseen elokuvaan? Elämän makuiset elokuvat ovat parhaita.

Vierailija
26/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalanpilkka kuvaan mukaan.

Vierailija
27/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeesti oikein jaksa näitä Loirin tyyppisiä näyttelijöitä, helvetin lapsellisia.

Vierailija
28/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän tuostakin pitäisi ajatella. Luulen, että Samuli ottaisi tuon suurena kohteliaisuutena, jos mielipiteesi olisi vilpitön. Tottahan se on, että sekä Loiri että Samuli kykenevät niin komediaan kuin draamaan. Molemmat ovat lahjakkaita myös musikaalisesti ja tulkitsevat hyvin koskettavasti kaikenlaisia tekstejä. Sekö sua kyllästyttää?

Vierailija
29/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen elokuva. Pentti Siimes oli kuin mun oma appiukko. Siis kauhea. Kaikkien asioihin sekoavat appiukot ja anopit ovat tuhonneet monta liittoa nimenomaan lapsien hankkimis painostuksella. Lapsia saadaan ei hankita.

Vierailija
30/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Kävimme katsomassa tänään kans. Samulista olemme samaa mieltä. Paras rooli suoritus koskaan minkä olemme nähneet. Mutta voi olla että tää kyllä loukkaa pappeja ja uskovaisia. Oli aika hurjaa menoa paikotellen.

Vierailija
31/88 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillekin kirkon jäsenille leffa saattaakin tuntua loukkaavalta, mutta miten musta tuntuu että tapahtumat ovat aika todellisuuteen pohjaavia?

Vierailija
32/88 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää elokuva nyt oikeasti hyvä? Kannattaako mennä katsomaan? Ristiriitaisia viestejä kuulee..

Vierailija
33/88 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin suosittelen. Ristiriitaisia mielipiteitä herättävä varmasti, mutta ei ainakaan yhdentekevä. Ja mikä mun mielestä on iso plussa; ei turhaa, tyhjäpäistä väkivaltaa, vaan oikeata elämää oikeista ihmisistä. Saa siis itsekin jotain ajateltavaa.

Vierailija
34/88 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuli huippu artisti ja näyttelijä.

Vierailija
35/88 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin Tuulia.

Olen Turusta ja kävin kans just katsomassa Riisutun miehen. Täysi sali nauroi välillä kippurassa ja välillä kuului kyllä itkuakin. En ole lukenut Nytin kritiikkiä, mutta näin jonkun lehtijutun leffasta, jossa ei kyllä ollut samaa kokemusta joka mulle tuli.

Mikko Kouki oli kans huippu. Oma veljeni kuoli muutama vuosi sitten vähän samalla tavalla kuin Koukin hahmo tässä.

Olimme yhden tuttavapariskunnan kanssa yhdessä katsomassa elokuvan ja niille tuli oikein riita siitä. Mutta taitaa olla niin että löysivät itsensä sieltä tarinasta. Ja löysin kyllä minäkin vähän.

Käykää katsomassa.

Vierailija
36/88 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä koskaan päätä mitä menen katsomaan kriitikoiden suosituksien perusteella. Mutta Riisuttu mies on huomenna vuorossa. Älkää kertoko mitä siinä tapahtuu.

Vierailija
37/88 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuli on sexy.

Vierailija
38/88 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuli on paras.

Juttelin sen kanssa viime viikolla kun ne kävi Kuopiossa esittelemässä Riisuttua miestä. Oli aivan ihana tyyppi. Aika ujon ja tavallisen oloinen. Menen katsomaan kans sunnuntaina. Ja otan varmasti avopuoliskon mukaan.

Vierailija
39/88 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä kriitikoista - mulla ainakin menee tosi usein niiden kanssa mielipiteet aivan ristiin. Joskus sitä menee katsomaan jotain elokuvaa aivan innoissaan hyvien arvostelujen kanssa ja sitten tuleekin ulos tyrmistyneenä.

Samulin takia menen katsomaan mitä vaan, ja varsinkin jos mukana on tollaisia teemoja mistä puhuitte. Täytyy napata toi oma ukkoni mukaan, jos meillekin saataisiin keskustelua aikaiseksi...

Onko Mikko Kouki joku turkulainen, vai?

Vierailija
40/88 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Mikko Kouki on ihana kans. Ja on Turusta. Luin jostain ettö Kouki on Samulin serkku? Kouki on kyllä mielestäni seksikkäämpi kuin Samuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi