Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan äidinkielen opiskelua :( sain taas kuutosen

Vierailija
02.04.2015 |

Olen siis lukiossa ja harmittaa vietävästi kun sain jo toisen kutosen äidinkielestä. Ja loput seiskoja

Viimekertainen kutonen oli omaa syytä kun en lukenut kokeeseen, mutta tällä kertaa luin. Opettelin kaikki termit yms.

Tehtäväksi laitettiin kirjoittaa runoanalyysi. Minä tiesin mitä on metafora yms. mutta pisteet jäi surkeiksi kun en ollut tajunnut että runo kertookin rakkaudesta, kun ei se kertonut. 

Sain siis huonon arvosanan koska en ymmärtänyt runoa samalla tavalla kun muut :( 

Minusta ei ole reilua että arvostelu ei ole eksaktia, koska tällaiset tulkinnanvaraiset jututhan on ihan tuuripeliä :/

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos täältäkin nro 6:n kirjoituksille! Olivat mielenkiintoista luettavaa.

Vierailija
62/66 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että matikka on sun juttu ja rämmit muusta läpi. Teillä matikkaihmisillä on oikeastaan etuoikeus tuossa koska matemaattiselle aloille on aika helppo päästä. 

Tunnen tapauksen jolla oli ka 7.5, kolme ällää ja kaksi eetä, pääsi suoraan lukemaan fysiikkaa :D ei sit panostanut mihinkään muuhun kun siihen mitä kirjoitti. 

Moni humanistiseen tähtäävä taas joutuu kilpailemaan paikoista kovasti. Ainakin omalle toivealalle aika vaikea päästä :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastin äidinkieltä ja kielioppia ja lähdin opiskelemaankin suomen kieltä. Opiskelin sitten kirjallisuuttakin ja inhosin sitä yli kaiken, koska en ymmärtänyt siitä höykäsen pöläystä. Lyriikan opiskelu oli kauheaa, ja siihen jäi mun haaveet äikänopen ammatista. Minäkään en ymmärrä vertauskuvia ollenkaan. Ne eivät vain mulle aukea, ja ärsyttää kauheasti ihmiset, jotka käyttävät vertauksia, koska otan kaiken niin kirjaimellisesti. Kun olisikin saanut opiskella vain kielioppia ja harrastaa lauseenjäsennystä ja kun olisin vielä saanut niitä opettaa, niin olisin ollut onnellinen. Mutta kirjallisuus vei multa halut alkaa opeksi.

Vierailija
64/66 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit aiemmin kuka on Holopainen. Hän on hahmo TV-sarjasta Syke, esittää siinä asperger-tyyppistä ihmistä aika karrikoidusti. Juuri sellainen vitsejä ja huumoria, kaksoismerkityksiä ymmärtämätön tosikko :D

http://www.vauva.fi/keskustelu/4361594/ketju/syke_holopaisen_virallinen_fanitusketju

Vierailija
65/66 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, jos yhtään lohduttaa harjoitus tekee mestarin ja uusit vaikka niitä kursseja abivuonna jos AMK-paikka siitä jää kiinni! Ja kirjoituksetkin voi uusia kerran :)

Vierailija
66/66 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:26"]

Mä rakastin äidinkieltä ja kielioppia ja lähdin opiskelemaankin suomen kieltä. Opiskelin sitten kirjallisuuttakin ja inhosin sitä yli kaiken, koska en ymmärtänyt siitä höykäsen pöläystä. Lyriikan opiskelu oli kauheaa, ja siihen jäi mun haaveet äikänopen ammatista. Minäkään en ymmärrä vertauskuvia ollenkaan. Ne eivät vain mulle aukea, ja ärsyttää kauheasti ihmiset, jotka käyttävät vertauksia, koska otan kaiken niin kirjaimellisesti. Kun olisikin saanut opiskella vain kielioppia ja harrastaa lauseenjäsennystä ja kun olisin vielä saanut niitä opettaa, niin olisin ollut onnellinen. Mutta kirjallisuus vei multa halut alkaa opeksi.

[/quote]

Mäkin opiskelin suomea (en kyllä tähdännyt opettajaksi) ja yritin myös opiskella kirjallisuutta sivuaineena. En pystynyt :D Ja olen himolukija...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä