Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin hakea apua?

Vierailija
01.04.2015 |

En vaan jaksa, pakko purkautua jonnekin edes näin kirjoittamalla.  Erittäin rypevä valitusvirsi tiedossa, anteeksi kirjoitusvirheet jo valmiiksi.

Kaikki on suhteellisen hyvin, on vakituinen työpaikka jne. Nyt viimeiset 2-3 vuotta on ollut yhtä alamäkeä. En enää jaksa, en vaan jaksa, en jaksa hymyillä, itkut on itketty, en jaksa enää itkeä, jokainen asia mitä teen tunnustaa aivan hirvittävän hankalalle ja pienemmätkin arkiaskareet tunnustavat haastaville. Kaikki mitä teen epäonnistuu tavalla tai toisella, en jaksa enää iloita yksinkertaisesti mistään. En jaksa enää olla tekopirteä ystäville. En myöskään reagoi enää juuri mihinkään, oli asia huono tai hyvä. Aivan sama mitä tapahtuu, en jaksa välittää.

Tuntuu, että olen epäonnistunut kaikessa. Niin itsekkäälle kuin se kuulostaakin, ajatuksissa on jo niitä mustia ajatuksia että maailmassa ei ole enää mitään annettavaa minulle.
Kavereille olen yrittänyt puhua, mutta tuntuu ettei kukaan ota tosissaan, koska olen aina ollut juuri se vahva ihminen jota ei vähemmästä kaadeta.  Olen tunnollinen hyvä työntekijä, mutta minua alkaa pelottaa milloin en saa vaan itseäni enää töihin, milloin kiinnostus loppuu eikä sängystä enää nousta. Ajatukseni pelottaa minua myös.

Olen epäillyt masennusta jo pidemmän aikaa, mutta en ole suoraan sanottuna uskaltanut lääkäriin. Minulla on takana hankala lapsuus, hyväksikäyttöä jne. En tiedä voiko asiat juontaa näistäkin ? Terveystarkastuksessa sain testillä vakavan masennuksen tulokset, mutta asia jäi jollain tapaa siihen. Onko muita näitä tuntemuksia kokevia ? Onko nämä tunteet olleet kuinka pitkään päivittäisiä ? 

Missä vaiheessa kannattaisi hakea jo apua ja millaista apua näissä on saatavilla?
- väsynyt tietämätön 85 -

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten jo, mutta nyt todella voisit tehdä sen, että vaaraat ajan.

Vierailija
2/6 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua heti. Voit mennä ihan yleislääkärille ja kertoa asiasta. Masennus on nykyään yleinen sairaus ja lääkärit ottavat sen vakavasti. 

Itse menin lääkäriin vasta kun en enää PYSTYNYT halustani huolimatta tekemään töitäni. Kun yritin pakottaa itseäni, tuli vain itku, mutta mitään en saanut aikaan. Tajusin, että minun on joko irtisanouduttava tai haettava saikkua, koska en työtäni pysty tekemään. Päätin käydä lääkärillä. Hän antoi viikon saikkua ja ajan psykiatrille. Psykiatri totesi keskivaikean masennuksen ja kirjoitti lääkityksen sekä suositteli terapiaa. Lääkkeen ja terapian avulla pääsin yli vaikeasta ajasta elämässäni, vuoden verran tosin kesti että alkoi kunnolla helpottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae hyvä ihminen apua mahdollisimman pian. Turhaan kärvistelet, kun apua on todellakin saatavilla. Maailman ei tarvitse olla ollenkaan niin synkkä paikka, kuin millaisena se sinulle näyttäytyy. Minä olen saanut jonkin verran apua terapiasta ja valtavasti mindfulnessista. Tsemppiä! Saat kyllä avun.

Vierailija
4/6 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä omaan terveyskeskus lääkäriisi ja pyydä häntä varaamaan aika sinun terveyskeskuksesi psykiatriselle sairaanhoitajalle. Hän hoitaa asiaa eteenpäin kanssasi. Kelan maksamaan psykoterapiaan on käytännössä yksi ehto; kuntosi vaikuttaa työssä käymiseen tai opiskeluun.

Vierailija
5/6 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nopeista vastauksista ! Tuntuu, että voisin nukkua seuraavat 2kk putkeen, väsymys ja v-tutus on ikuinen vaikka nukkuisin 24 tuntia. Miten nuo lääkkeet vaikuttaa, minulla ei ole niistä mitään tietoa oikein ? Varmasti niitäkin monia ja toki erilaisia mutta rentouttaako ne jotenkin vai ? Kuinka pitkälle sairaslomalle olette joutuneet, joilla on ollut samanlaisia tuntemuksia ?

Jospa saisin otettua itseäni niskasta kiinni ja menisin kertomaan tuntemuksista suoraan lääkärille.

- väsynyt tietämätön 85 -

Vierailija
6/6 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lääkäriin! Kirjoita vaikka ensin kotona lista kaikesta mitä mielessäsi liikkuu niin et unohda vastaanotolla mitään.
Älä vähättele lääkärille pahaa oloasi.
Jaksamista♡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi