G: Onko uusissa kerrostaloissa äänieristys parempi?
Kuin vanhoissa.
V. 2008 ylöspäin rakennettua asuintaloa etsiskelen.
Nyt asun 1959 rakennetussa kerrostalossa ja KAIKKI ÄÄNET KUULUU LÄPI!
Tuntuu, että olen tulossa hulluksi. Mun pää ei mitenkään kestä tätä. Olen koko ajan itkuisa, masentunut ja ahdistunut, erittäin kireällä ja pahalla päällä! olen alkanut jo pelkäämään, millon naapurista kuuluu seuraava kolaus tai pamaus ja alkanut pelkäämään myös oman elämäni aiheuttamia ääniä... Voinko kuunnella musiikkia esim. ollenkaan? Entä katsoa televisiota? Missä kohin television pitäisi olla, että kuuluu vähiten naapuriin? Kuuleeko naapurit kaikki minun ja ystävieni salaisuudet esimerkiksi? Tai entä kun harrastan poikaystäväni kanssa seksiä!? En mitenkään pääse sinuiksi sen kanssa, että elämäni olisi yhteistä ja hyvin intiimiä elämää myös naapureiden kanssa ja tosiaan, nyt ei ole varaa muuttaa omakotitaloonkaan ja muutamme poikaystäväni kanssa vasta sitten mielellään omakotitaloon kun on lapsia, ei me sitä aiemmin tehdä mitään niin isolla kämpällä ja pihalla...
Kommentit (124)
Ollaan asuttu 2015 ja 2018 rakennetuissa kerrostaloissa. Naapureita ei mitään kuulunut, mutta ekassa vastapäisen vanhan toimistotalon ilmastointi- ja lämmitysaukkojen melu oli kammottava ja uudemmassa alakerran ravintolan ilmanvaihto jäätyi toisena talvena ja rakentaja korjasi sen siten, että meillä 5. kerrokseen ilmaantui voimakas resonanssimelu. Ei korjattu uudelleen joten piti myydä ja muuttaa pois.
Usko mennyt oikeusvaltioon, rakennusliikkeet saa tehdä mitä mielivät.
On. 2017 valmistunut talo, vertailukohtana useita vanhoja kerrostaloja.