G: Onko uusissa kerrostaloissa äänieristys parempi?
Kuin vanhoissa.
V. 2008 ylöspäin rakennettua asuintaloa etsiskelen.
Nyt asun 1959 rakennetussa kerrostalossa ja KAIKKI ÄÄNET KUULUU LÄPI!
Tuntuu, että olen tulossa hulluksi. Mun pää ei mitenkään kestä tätä. Olen koko ajan itkuisa, masentunut ja ahdistunut, erittäin kireällä ja pahalla päällä! olen alkanut jo pelkäämään, millon naapurista kuuluu seuraava kolaus tai pamaus ja alkanut pelkäämään myös oman elämäni aiheuttamia ääniä... Voinko kuunnella musiikkia esim. ollenkaan? Entä katsoa televisiota? Missä kohin television pitäisi olla, että kuuluu vähiten naapuriin? Kuuleeko naapurit kaikki minun ja ystävieni salaisuudet esimerkiksi? Tai entä kun harrastan poikaystäväni kanssa seksiä!? En mitenkään pääse sinuiksi sen kanssa, että elämäni olisi yhteistä ja hyvin intiimiä elämää myös naapureiden kanssa ja tosiaan, nyt ei ole varaa muuttaa omakotitaloonkaan ja muutamme poikaystäväni kanssa vasta sitten mielellään omakotitaloon kun on lapsia, ei me sitä aiemmin tehdä mitään niin isolla kämpällä ja pihalla...
Kommentit (124)
Millaiset eristykset omakotitaloissa?
Kuuluuko naapurin ruohonleikkuut tai moottorisahat ?
Ohi menevät autot?
Vierailija kirjoitti:
Millaiset eristykset omakotitaloissa?
Kuuluuko naapurin ruohonleikkuut tai moottorisahat ?
Ohi menevät autot?
Kuuluu, mut kukaan ei asu yläpuolella, siitä plussa.
Pidän 60-luvun asunnoista on usein upea pohja, mutta äänieristykset ala-arvoisia. Useaa tullut testattua. Seuraava saa olla oudon mallinen, uudempi asunto.
Siis eikai nyt omakotitalossa kuulu naapurin moottorisahat sisälle asti? tai auton ohi ajot? Jos on nuin,niin ste on säästetty väärästä paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikai nyt omakotitalossa kuulu naapurin moottorisahat sisälle asti? tai auton ohi ajot? Jos on nuin,niin ste on säästetty väärästä paikasta.
Kuuluu kun naapuri tulee sahalla ovesta läpi.
1920 rakennetussa talossa on kyllä järeät seinät, ei kanankakkaa. Ei kuulu mitään naapureista. En tiedä, voiko parempaa olla.
2010-luvun kämpät ovat hiljaisia.
Ketjun aloittajalla taitaa olla aika pahoja mielenterveysongelmia ja olematon itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Kirotut EU-direktiivit (ratifiointi) ovat säännelleet rakennusten äänieristystä jo lokakuusta 1998.
Myös hyvin vanhoissa taloissa (30-luku ja aiemmin) voi olla yllättävän hyvä eristys paksujen seinien vuoksi.
Pohjalla oltiin varmaan 60-70 luvun elementtitalojen ajalla.
Ei oltu, kyllähän 90 luvulla huonompaa tehtiin, vedenlaskemiset vessanvedotkin kuuluu, kun ei vielä putkiakaan rempattu
60-luvulla pystytetyssä talossa kuuluu naapurista teeveen äänikin. Ei huonompaa äänieristystä voi enää olla!!
Meillä 2005 rakennettu kerrostalo, ei juurikaan kuulu mitään mistään, yläkerrassa pienet lapset ravaa välillä edestakaisin, siitä kuuluu pientä töminää, mutta muuten on aika hiljaista.
1960-luvulla rakennetusta kokemusta täälläkin. Huonoin kokemani äänieristys, opiskelijakämpässäkin paljon parempi.
ne jokka täällä mollaa ihmisiä jotka kärsii uudehkoissa kerrostalokämpissä taitavat itse omistaa samanlaisen tai sitten joku läheinen ja sen tähden on puolustettava omiaan, kylmä totuus on että äänieristävyys runkoäänien suhteen on täysin arpapeliä asuntomarkkinoilla valitettavasti.
Paras oli 1957 rakennettu tiilinen kerrostalo. Ei kuulunna pihhaustakaa.
Asun talossa, joka on rakennettu 80-luvun alussa, kai tämäkin uudeksi lasketaan. Yläkerrasta kuuluvat naapurin askeläänet erittäin kovaa, samoin kaikki mahdolliset kolahdukset ja puhe.
Toisaalta parhaiten äänieristetty talo, jossa olen asunut, oli rakennettu myös 80-luvulla. Siellä ei kuulunut ikinä mitään. Ainoastaan jos rappukäytävässä oveni takana puhuttiin, niin se kuului, mutta harvoin siellä ketkään juttelivat.
Vierailija kirjoitti:
Y h y y y ON NIIN KAMALAN ITKUINEN JA PAHA OLO KUN NAAPURI ON KANTA-ASTUJA EIKÄ BALETTIPRIMADONNA Y H Y Y Y Y 😩😫😩
Ap
No kyllä se vähän harmittaa, jos ei yöllä saa nukuttua naapurin tömistelyn takia.
Eri asia, jos joku narkki huutaa kaiket yöt naapurissa tai joku harjoittaa maailman vanhinta ammattia. Molemmat koettu. Kanta-astujat paljon haittaa.
35 vuotta kerrostaloelämää ja 15 omakotitalossa.
Huonoin kerrostalo:
1972 rakennettu. Aivan kaikki kuului läpi. Pierukin.
Paras:
2015. Ylivoimaisesti. Hiirenhiljainen, vaikka naapurissa lapsia.