miten lihotte läskit?
Itse en liho vaikka juon colaa joka päivä sekä syön karkkia ja sipsiä usein. En ymmärrä miten läskit ootte saanu itsenne niin lihavaksi.
Kommentit (45)
Lihomista on tutkittu todella paljon, ja kyllä se on todettu että toiset lihoo helpommin kuin toiset, ja jotkut ei liho millään. Ja kyllähän se niin on, että 99% todella lihavista kärsii jostain mielenterveyteen liittyvistä jutuista, on masennusta ja ahdistusta, menneisyyden traumoja, ihminen syö tunteisiin hyvin helposti, ja myös addiktoituu. Joku juo alkoholia, syö lääkkeitä, käyttää huumeita, jotkut harrastaa liikaa urheilua tai irtosuhteita, ja kolmannet shoppailee tai pelaa pleikkaria yöt läpeensä, jokaisella ihmisellä on joku juttu jolla yrittää hoitaa mielenterveysongelmaansa itse.
Mielenterveysongelmat johtavat masennukseen, stressiin ja unettomuuteen, ja ne tutkitusti lihottaa.
Itse olen miettinyt sitä, miten lihavat eivät huomaa heti lihomistaan? Siis kun usein kuulee ylipainoisen sanovat, että kilot tulivat yllättäen ja salakavalasti. Eikö jo esimerkiksi 5-10 kilon painonlisäys näy vaatteiden kiristymisenä, että vaa'alla. Vai huomataanko painon lisääntyminen, mutta työnnetään se mielestä pois? Vai onko niin, että vanhetessa ajatellaan painon lisääntymisen olevan luonnollista?
Itselleni tämä on vaikea ymmärtää, sillä punnitsen itseni säännöllisesti juuri siksi ettei mitään "huomaamatonta" pääsisi tapahtumaan. Muutama vuosi sitten painoni lisääntyi 5 kiloa ja muutin hieman elintapojani jolloin paino laski taas samaan. En tuomitse ketään, olen vain kiinnostunut tietämään! :)
Syön ja juon yksinäisyyteen, rehellisesti sanottuna miehen puutteeseen, ruoka korvaa elämän ilman seksiä ja läheisyyttä ja rakkautta.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:55"]
Itse olen miettinyt sitä, miten lihavat eivät huomaa heti lihomistaan? Siis kun usein kuulee ylipainoisen sanovat, että kilot tulivat yllättäen ja salakavalasti. Eikö jo esimerkiksi 5-10 kilon painonlisäys näy vaatteiden kiristymisenä, että vaa'alla. Vai huomataanko painon lisääntyminen, mutta työnnetään se mielestä pois? Vai onko niin, että vanhetessa ajatellaan painon lisääntymisen olevan luonnollista?
Itselleni tämä on vaikea ymmärtää, sillä punnitsen itseni säännöllisesti juuri siksi ettei mitään "huomaamatonta" pääsisi tapahtumaan. Muutama vuosi sitten painoni lisääntyi 5 kiloa ja muutin hieman elintapojani jolloin paino laski taas samaan. En tuomitse ketään, olen vain kiinnostunut tietämään! :)
[/quote]
Mä käytän samoja vaatteita nyt 83-kiloisena kuin käytin 97kg ja 70kg painavana, eikä missään vaiheessa mikään vaate ole kiristänyt tai ollut liian löysä :D
Hyvin lihon, kiitos kysymästä. Varmaan selviää sinullekin kymmenen vuoden sisällä. :)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:55"]Itse olen miettinyt sitä, miten lihavat eivät huomaa heti lihomistaan? Siis kun usein kuulee ylipainoisen sanovat, että kilot tulivat yllättäen ja salakavalasti. Eikö jo esimerkiksi 5-10 kilon painonlisäys näy vaatteiden kiristymisenä, että vaa'alla. Vai huomataanko painon lisääntyminen, mutta työnnetään se mielestä pois? Vai onko niin, että vanhetessa ajatellaan painon lisääntymisen olevan luonnollista?
[/quote]
No minulla paino nousi lasten syntymien yhteydessä/ jälkeen. Painon oli noustava raskauksissa (lähtöpaino alipainon puolella) ja kun painon vahtiminen jäi, lopputuloksena lievä ylipaino. Ja sain kaksi lasta kahden vuoden sisään. Toisen jälkeen paino ei enää lähtenyt ns. itsestään laskemaan täysimetyksestä jne. huolimatta. En olisi ikinä uskonut, että jonain päivänä minulla olisi ylipainoa ja että laihduttaminen voi olla vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:03"]
[/quote]
Mä käytän samoja vaatteita nyt 83-kiloisena kuin käytin 97kg ja 70kg painavana, eikä missään vaiheessa mikään vaate ole kiristänyt tai ollut liian löysä :D
[/quote]
Etkö siis huomannut lihomistasi mistään missään vaiheessa? Milloin ja mistä sitten huomasit? Olitko kuitenkin jo 83 kiloisena ylipainoinen?
Ja sama trolli kirjoittaa ite noi kommentit. Olet SÄÄLITTÄVÄ!
Ihan mukavasti, kiitos :))) <-- kaksoisleuka
Huomasin, että trolli...Tosin painan 53 kg, niin ei ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 19:55"]Itse olen miettinyt sitä, miten lihavat eivät huomaa heti lihomistaan? Siis kun usein kuulee ylipainoisen sanovat, että kilot tulivat yllättäen ja salakavalasti. Eikö jo esimerkiksi 5-10 kilon painonlisäys näy vaatteiden kiristymisenä, että vaa'alla. Vai huomataanko painon lisääntyminen, mutta työnnetään se mielestä pois? Vai onko niin, että vanhetessa ajatellaan painon lisääntymisen olevan luonnollista? Itselleni tämä on vaikea ymmärtää, sillä punnitsen itseni säännöllisesti juuri siksi ettei mitään "huomaamatonta" pääsisi tapahtumaan. Muutama vuosi sitten painoni lisääntyi 5 kiloa ja muutin hieman elintapojani jolloin paino laski taas samaan. En tuomitse ketään, olen vain kiinnostunut tietämään! :) [/quote] No minulla paino nousi lasten syntymien yhteydessä/ jälkeen. Painon oli noustava raskauksissa (lähtöpaino alipainon puolella) ja kun painon vahtiminen jäi, lopputuloksena lievä ylipaino. Ja sain kaksi lasta kahden vuoden sisään. Toisen jälkeen paino ei enää lähtenyt ns. itsestään laskemaan täysimetyksestä jne. huolimatta. En olisi ikinä uskonut, että jonain päivänä minulla olisi ylipainoa ja että laihduttaminen voi olla vaikeaa.
[/quote]
Kiitos vastauksesta! Tuo on kyllä aika salakavalaa, koska on paljon muita tärkeämpiä asioita kuin paino tuossa tilanteessa.
[/quote]
varmasti se, millaisia vaatteita käyttää vaikuttaa tähän. tiukat farkut ei mahdu jalkaan jos tulee vähänkään ylimääräistä, mutta sen sijaan jos viettää aikansa lököhousuissa ja töissä ehkä löysissä työhousuissa, paino voi hyvin mennäkin monta kiloa ylöspäin, ilman että huomaa. ja lisäksi jos on joku stressaava elämäntilanne päällä, niin ei paino ole ensimmäisenä mielessä. ja sitä ehkä yrittää mielessään alitajuisesti kieltää asian, kun ei vaan halua, että paino ei ole se sama kuin ennen. vähän asian vierestä, mutta tapahtuuhan sellaistakin, ettei raskaana oleva tiedä olevansa raskaana ennen kuin joutuu synnytyslaitokselle.
sitten jonain päivänä joutuu vain toteamaan, että kyllä oikeasti painan liikaa. itselleni tällaista sattunut tällainen noin 7 kilon painonlisäys. mutta en kyllä ymmärrä, miten voisi lihoa esim. 30 ilman että huomaa.
Sairastuin ortoreksiaan, toivuin ja se toipuminen lihotti oikein kunnolla. Nyt olen alkanut taas laihtua kohti normaalipainoa.
Sairauteni takia,joudun syömään kortisonia. Ajattelemattomasti esitetty kysymys.
Itse lihoin aikanaan teininä siksi, että entinen kilpatanssijaäitini vahti kotona jokaista suupalaani, ja aloin ostella koulun jälkeen välipaloja jotta jaksaisin olla syömättä kotona. Paino nousi hitaasti, noin 3 kg/vuosi, ja ajattelin pitkään että kyseessä on murrosikään normaalisti kuuluva painonnousu. Peilistä oli ihan turha katsoa, koska koin itseni iljettäväksi läskiksi lapsena silloinkin kun sain kouluterkkarilta nuhteita liian alhaisesta painosta.
Omilleni muutettuani painoni alkoi välittömästi laskea.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:17"]
Itse lihoin aikanaan teininä siksi, että entinen kilpatanssijaäitini vahti kotona jokaista suupalaani, ja aloin ostella koulun jälkeen välipaloja jotta jaksaisin olla syömättä kotona. Paino nousi hitaasti, noin 3 kg/vuosi, ja ajattelin pitkään että kyseessä on murrosikään normaalisti kuuluva painonnousu. Peilistä oli ihan turha katsoa, koska koin itseni iljettäväksi läskiksi lapsena silloinkin kun sain kouluterkkarilta nuhteita liian alhaisesta painosta.
Omilleni muutettuani painoni alkoi välittömästi laskea.
[/quote]
:( surullinen tarina. eiköhän lasten syömisiä ole järkevintä olla kommentoimatta lainkaan. jos tarjolla on sopivasti terveellistä ruokaa, niin eihän lapsi siinä pysty lihomaan. siis voi olla ettei kaikki lapset ole balettitanssijamitoissa, mutta tarvitseeko ollakaan.
Minkäs ikäinen olet ap? Lihominen voi olla vielä edessä, jos syöt noin.