Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa

Vierailija
20.12.2021 |

Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008422263.html

Kommentit (715)

Vierailija
81/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistavat Porissa Siltapuistonkadulla 19 yksiötä ja yhden kaksion. Viimeisimpiä paikkoja mihin Porissa muuttaisin. Laitapuolen sakkia noissa taloissa asuu. Riskit ovat jäätävät.

Vierailija
82/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Symppiksiä tyyppejä jotka laittavat hyvän kiertämään.

.

Öh, miten? Ihan vain oman omaisuuden kartuttamisesta puhuvat.

Vuokraavat esim luottotiedottomille yksinhuoltajille, tekevät edelleen ihan perus palkkatyötä mm koronan kanssa ja jakavat avoimesti vinkkejä muille.

Kannattaa itse lukea ko.juttu eikä vain täällä katkeroituvien kommentteja.

Jutussa luki, että omistavat Savonlinnassa neljän talon (rivareita?) ryhmän ja asunnoista puolet vuokrattuja eli vastaavasti puolet tyhjillään. Tuolta kun vuokraa asunnon luottotiedottomalle, niin kysymys ei ole hyvästä hyvyydestä, vaan harkitusta riskistä tavoitteena taloudellinen hyöty.

No mikä se jaloin vaihtoehto on sitten? Että kunta tai kaupunki ainoastaan ottaa luottotiedottomat asumaan, ja riskinoton viimeinen maksaja on veronmaksaja?

Miten tämäkin kääntyy näin, että se luottotiedoton on joku Hyvä Köyhä, jota Paha Sijoittaja vain riistää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut pitkään keskustelua näistä kahdesta lau dalla, ja olen yhä vain enemmän sitä mieltä, että ei näiden kahden välillä ole mitään aitoa rakkauta ja kumppanuutta. Nainen halusi kammeta itsensä pienituloisen yksinhuoltajan lokerosta, ja löytyi sopiva mies siihen. Mies haluaa nostattaa omaa egoaan ja statustaan kauniilla vaimolla jonka armollisesti pelasti pienituloisuudesta ja yksinhuoltajuudesta, ja joka nyt kiitollisuudenvelassa puskee lapsia ja hoitaa kotia, kun mies ramppaa ostelemassa Tesloja.

Näiden kahden rahankäyttökin on sellaista, että huvitti jutun alussa Viivin kirjasuositus, josta kertoi oppineensa että kannattaa elää säästeliäästi vaikka tulot nousisivat. Nämä kaksi eivät muuta teekään kuin ostelevat koko ajan uutta ja kerryttävät velkaa, lapset näkevät isäänsä hyvällä tuurilla kerran täysikuun aikaan ja onpa heillä myös useita luottokortteja "varmuuden vuoksi", kymmeniä tuhansia euroja lisävelkamahdollisuutta jollain 20 eri luottokortilla.

Ei ole kestävää, molemmat kompensoivat jotain puutetta itsessään tällä maanisella asunto-ostelulla.

Vierailija
84/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kolmekymppisenä yleensä vasta valmistuta lääkäriksi? Eikä kotiäitinäkään yleensä miljoonaomaisuuksia siitä ohessa keräänny.

Jotenkin toi yhtälö ei ihan täsmää...

Vaikuttavat sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät ole lukion jälkeen välivuosia pitäneet ja yliopistosta on valmistuttu tavoiteajassa.

Vierailija
85/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain olen elämässä oppinut, niin kenenkään elämä ei ole täydellistä. Ja mitä enemmän omaa elämää hehkutetaan ulospäin, sitä todennäköisemmin joku mättää isosti. En osaa siis kadehtia.

Vierailija
86/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?

4 miljoonan velkaomaisuus ei taida olla varsinaisesti tienattua.

4 miljoonan velkaomaisuus ei ole velkaomaisuus vaan 4 miljoonan velka.

Vierailija
87/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sijoitusomaisuus kertyy näppärästi veronmaksajien rahoista (asumistuet suoraan lainanlyhennyksiin).

Luuletko että nuo saavat asumistukea? Kun ei tavallinen palkansaajakaan saa.

Vierailija
88/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut pitkään keskustelua näistä kahdesta lau dalla, ja olen yhä vain enemmän sitä mieltä, että ei näiden kahden välillä ole mitään aitoa rakkauta ja kumppanuutta. Nainen halusi kammeta itsensä pienituloisen yksinhuoltajan lokerosta, ja löytyi sopiva mies siihen. Mies haluaa nostattaa omaa egoaan ja statustaan kauniilla vaimolla jonka armollisesti pelasti pienituloisuudesta ja yksinhuoltajuudesta, ja joka nyt kiitollisuudenvelassa puskee lapsia ja hoitaa kotia, kun mies ramppaa ostelemassa Tesloja.

Näiden kahden rahankäyttökin on sellaista, että huvitti jutun alussa Viivin kirjasuositus, josta kertoi oppineensa että kannattaa elää säästeliäästi vaikka tulot nousisivat. Nämä kaksi eivät muuta teekään kuin ostelevat koko ajan uutta ja kerryttävät velkaa, lapset näkevät isäänsä hyvällä tuurilla kerran täysikuun aikaan ja onpa heillä myös useita luottokortteja "varmuuden vuoksi", kymmeniä tuhansia euroja lisävelkamahdollisuutta jollain 20 eri luottokortilla.

Ei ole kestävää, molemmat kompensoivat jotain puutetta itsessään tällä maanisella asunto-ostelulla.

Kirjoittaja katsoo nyt ymmärtävänsä kahden hänelle täysin vieraan sisimpiä motiiveja somenäkyvyyden perusteella.

Kirjoittaja sivuuttaa sen faktan, että lasten puskemisen ja kodinhoidon ohella mainittu kaunis rouva opiskelee sekä lääkäriksi että hammaslääkäriksi yhtä aikaa. Tällaista lahjakkuuden ja ahkeruuden yhdistelmää ei toista löydä tästä maasta.

Vierailija
89/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua olisi kiinnostanut tietää, paljonko noissa asunnoissa on yhteensä korjausvelkaa. Onko sisäilmaongelmia? Onko joukossa rakennushistoriallisesti merkittäviä kohteita? Mutta olen tottunut siihen, että harvoin lehtijutut vastaavat kysymyksiini.

Vierailija
90/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"RINTASET tapasivat toisensa jo parikymppisinä. Antti opiskeli silloin diplomi-insinööriksi.

”Elin silloin vähän villiä nuoruutta ja ajattelin, että Antti on ehkä vähän tylsä”, Viivi kertoo naurahtaen.

Kun he tapasivat muutaman vuoden kuluttua uudelleen, Viivi oli ehtinyt saada kaksostytöt ja asui Espoon Olarissa yksinhuoltajana.

”Se on vähän klisee, mutta lasten saaminen muutti minua, ja tajusin, että olin vastuussa jostakusta muusta. Aloin määrätietoisesti muuttamaan elämääni sellaiseksi, että voisin tarjota heille mahdollisimman turvatun elämän”, Viivi Rintanen kertoo."

Vierailija
91/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, en ole yhtään kateellinen. En haluaisi tuota elämää. Hirveät velat ja stressi, vanhemmuuskin takuulla haastaa kun on pieniä lapsia monta.

En halua elää suorituspainotteista elämää. Mieluummin vähemmän rahaa ja enemmän aikaa, kuin tuollainen hulabaloo. Olisin burnout-potilas samanlaisen elämän keskellä. Toki he saattavat onnistua, lapset kasvavat ja ovat eläkkellä jo alle nelikymppisinä, mutta silti...

Toisen onni ei ole aina toiselle onnea. 

Vierailija
92/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sijoitusomaisuus kertyy näppärästi veronmaksajien rahoista (asumistuet suoraan lainanlyhennyksiin).

Heidän vuokralaisensa saavat. Ja hehän sitä näiden asuntolainaa pois maksavat todellisuudessa.

Vierailija
93/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja katsoo nyt ymmärtävänsä kahden hänelle täysin vieraan sisimpiä motiiveja somenäkyvyyden perusteella.

Kirjoittaja sivuuttaa sen faktan, että lasten puskemisen ja kodinhoidon ohella mainittu kaunis rouva opiskelee sekä lääkäriksi että hammaslääkäriksi yhtä aikaa. Tällaista lahjakkuuden ja ahkeruuden yhdistelmää ei toista löydä tästä maasta.

Mene Antti töihin, niin saatte lainat maksettua ;)

Vierailija
94/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan keskiluokkaista.

Mielummin miljoona velkaa ja omistusten arvo 2 miljoonaa kuin molempia 0.

Vierailija
95/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen pakonomaisen ja näennäisen varakkuuden ja statuksen tavoittelun taustalla on yleensä jotain. Arvottomuuden tunnetta (miksi?), näyttämisen halua (kelle?) tai turvallisuushakuisuutta (turvaton lapsuus?).

Eli ihan inhimillistä. Usein vain jossain kohtaa herää ja huomaa, ettei se suorittaminen tehnytkään onnelliseksi. Onnellinen lääkäri on lääkäri kutsumuksen takia, ei rahan. Onnellinen sijoittaja nauttii sijoittamisesta. Onnellinen vanhempi on lastensa kanssa.

Mutta kaikkea hyvää heille.

Vierailija
96/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän vuokralaisensa saavat. Ja hehän sitä näiden asuntolainaa pois maksavat todellisuudessa.

Syyttäkää sitten yksityisiltä asuntosijoittajilta asuntonsa vuokraavia ihmisiä tästä. Aina voi mennä asumaan kunnalle, tai Satolle tai Kojamolle 🤷🏼‍♀️

Vierailija
97/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse ovat kovalla työllä kaiken rakentaneet. Nainenhan oli alunperin kaksosten yksinhuoltaja.

Symppiksiä tyyppejä jotka laittavat hyvän kiertämään.

Noloa jos joku on niin kateellinen että haukkuu.

Paitsi että alkupääoman sijoitusasunnon ostamiseen sai sisareltaan.

Ei saanut, vaan lainasi ja on sen maksanut korkoineen takaisin. 

Miksi näitä juttuja pitää aina vääristellä?

Vierailija
98/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä en tässä ymmärrä, että jos hankkii valtavan sijoitusomaisuuden (suhteessa omaan alkuvarallisuuteen), niin eikö niitä hankintoja pitäisi hajauttaa ajallisesti? Koska tuotteiden (tässä tapauksessa asuntojen) hinnoissa tapahtuu väistämättä muutoksia vuosien kuluessa.

Muutoin joistan ketjun kommenteista tulee sellainen olo, että kukaan ei sitten vissiin saisi vuokrata luottotiedottomalle asuntoa, vaan sillan alla joutaisivat asumaan? Nimittäin kuka tahansa, oli se yksityinen tai yritys, hyötyy siinä asumistuesta.

Vierailija
99/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyyn korkotasoon ja tiettyyn takuumaksajaan (Kela) ja tiettyyn vuokra-asuntokysyntään perustuva velkavipuhimmeli. Itse en nukkuisi yhtään yötä hyvin tuossa, joten en kadehdi.

Vierailija
100/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tarmokkaita ihmisiä, sitä ei voi kiistää. Vuokrausbisneksessä menevät ilmeisesti lakien mukaan, en osaa tätä kauhistella.

Minua mietityttää eniten lasten asema. Jos vanhemmilla on noin valtavasti aikaa vieviä projekteja niin miten ihmeessä he ehtivät olla kunnolla lastensa kanssa? Minulle lasten hyvinvointi on se ihan ykkösasia, eikä sen ulkoistaminen muille (isovanhemmat tms.) korvaa mielestäni omien vanhempien ajan puutetta. En tietenkään tiedä, onko näin, mutta samat 24 tuntiahan heilläkin on vuorokaudessa kuin muillakin.