Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa
Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sijoitusomaisuus kertyy näppärästi veronmaksajien rahoista (asumistuet suoraan lainanlyhennyksiin).
Tästä ei tosin voi syyttää ahkeraa kiinteistösijoittajaa, vaan asumistukijärjestelmää: keskiluokka maksaa tukirahat valtiolle, joka kanavoi ne tulonsiirtoina pienituloisille, jotka maksavat ne vuokrina asuntosijoittajille (mukaanlukien vaikkapa Kojamolle eli ay-liikkeelle).
Kyllä se sijoittaja varmasti tietää mistä rahansa saa. Eihän se pienituloinen niitä rahoja edes näe vaan tukiraha menee suoraan sijoittajalle.
Mutta se, että tällainen asumistukijärjestelmä on meillä, ei ole ahkeran sijoittajan syytä, vaan siitä päättäneen ja sitä ylläpitävän eduskunnan syytä.
Ei se rahavirta veronmaksajilta mitenkään yllättäen tule, kyllä siinä pitää ihan aktiivisesti päättää ja toimia että hyväksikäyttää järjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse ovat kovalla työllä kaiken rakentaneet. Nainenhan oli alunperin kaksosten yksinhuoltaja.
Symppiksiä tyyppejä jotka laittavat hyvän kiertämään.
Noloa jos joku on niin kateellinen että haukkuu.
Paitsi että alkupääoman sijoitusasunnon ostamiseen sai sisareltaan.
Juu ja sitä ennen raatoivat tutkintonsa velkaisina ihan omasta selkänahastaan toinen toistaan tukien.
Vierailija kirjoitti:
Ja sijoitusomaisuus kertyy näppärästi veronmaksajien rahoista (asumistuet suoraan lainanlyhennyksiin).
Huoh. Ja tämä systeemihän on toki tämän pariskunnan vika.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jo jossain määrin pakkomielteiseltä tuo kämppien haaliminen noin nopeasti. Miten kaikki remontit ja ylläpito hoidetaan?
Musta toi kuulostaa enemmän jo ahdistavalta, että on noin paljon sijoituskämppiä. Miten niiden kanssa hoidetaan kaikki käytännönasiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse ovat kovalla työllä kaiken rakentaneet. Nainenhan oli alunperin kaksosten yksinhuoltaja.
Juu ja sitä ennen raatoivat tutkintonsa velkaisina ihan omasta selkänahastaan toinen toistaan tukien.
Lapsiperheellisenä opiskelu on yhteiskunnan tukien varassa elämistä, asuivat vielä edullisessa kaupungin vuokra-asunnossa.
Niin ne on elämät erilaisia. Meidän elämä on omaishoitajuutta, itsetuhoista teiniä, oman pään pinnalla pitämistä jotta jaksaisi pitää huolta muista, jatkuvia käyntejä erikoissairaanhoidon pakeilla, yli tulojen pomppaavat lääkekulut jne.
En silti kadehdi. Päinvastoin. Minusta artikkelin pariskunnan toiminta on ahnetta ja moraalitonta.
Mitkä arvot kelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.Öh, miten? Ihan vain oman omaisuuden kartuttamisesta puhuvat.
Vuokraavat esim luottotiedottomille yksinhuoltajille, tekevät edelleen ihan perus palkkatyötä mm koronan kanssa ja jakavat avoimesti vinkkejä muille.
Kannattaa itse lukea ko.juttu eikä vain täällä katkeroituvien kommentteja.
Voi luoja. Nimenomaan niiltä luottotiedottomilta saa suoraan sossutuesta vuokrarahat. Ei tuo ole mitään hyväntekeväisyyttä vaan hyväksikäyttöä! Toisekseen jossain Porissa tai Uudessakaupungissa on vähän pakko ottaa kuka tahansa vuokralainen ettei kämpät ole tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintorahat ja opintolainat tulee valtiolta, ei selkänahasta.
Kyllä minusta alkaa tuntumaan entistä enemmän siltä että Suomi on luokkayhteiskunta vaikka virallisesti niin ei halutakaan myöntää.. kyllä varmasti on näilläkin tyypeillä varakasta sukua taustalla jne, eliittiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Ja tämä systeemihän on toki tämän pariskunnan vika.
Systeemin härski hyväksikäyttö on heidän päätöksensä.
Joku vaikka Supercellin poikien omaisuus on oikeasti kunnioitusta herättävällä tavalla hankittu, ei näiden.
Vierailija kirjoitti:
Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?
Mä olen enkä häpeä myöntää sitä. Ihan perseestä, että itse on joku tavallinen tyhmä pälli ja toiset on menestyviä melkein kaikilla mittareilla. Toiset saa olla kiitollisia jostain ykkösluokan matkoista ympäri maailmaa ja itse saa olla kiitollinen, että mulla on jalat, joilla kävellä lähimetsässä. Ja tietysti tiedän, että puhdas lähimetsä on luksusta, jota kaikilla ei ole, mutta ei se auta, jos olisin halunnut lentää ykkösluokassa pariksi viikoksi Bahamalle viiden tähden hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.Öh, miten? Ihan vain oman omaisuuden kartuttamisesta puhuvat.
Vuokraavat esim luottotiedottomille yksinhuoltajille, tekevät edelleen ihan perus palkkatyötä mm koronan kanssa ja jakavat avoimesti vinkkejä muille.
Kannattaa itse lukea ko.juttu eikä vain täällä katkeroituvien kommentteja.Voi luoja. Nimenomaan niiltä luottotiedottomilta saa suoraan sossutuesta vuokrarahat. Ei tuo ole mitään hyväntekeväisyyttä vaan hyväksikäyttöä! Toisekseen jossain Porissa tai Uudessakaupungissa on vähän pakko ottaa kuka tahansa vuokralainen ettei kämpät ole tyhjänä.
Kuulepa, minä tunnen henk.koht. ihmisiä jotka ovat nuoruuden typeyyksien vuoksi aivan lirissä kun eivät saa vuokra-asuntoa luottotietojen mentyä vaikka nykyään on vakaa elämä ja säännöllinen palkkatyö! On aivan kultakimpalemainen pelastus jos löytyy joku joka näkee ihmisen pelkän paperin takaa, suostuu tapaamaan ja sitten vuokraamaan kämpän! Se on luottotiedottomalle ihan lottovoitto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei tosin voi syyttää ahkeraa kiinteistösijoittajaa, vaan asumistukijärjestelmää: keskiluokka maksaa tukirahat valtiolle, joka kanavoi ne tulonsiirtoina pienituloisille, jotka maksavat ne vuokrina asuntosijoittajille (mukaanlukien vaikkapa Kojamolle eli ay-liikkeelle).
Kyllä se sijoittaja varmasti tietää mistä rahansa saa. Eihän se pienituloinen niitä rahoja edes näe vaan tukiraha menee suoraan sijoittajalle.
Mutta se, että tällainen asumistukijärjestelmä on meillä, ei ole ahkeran sijoittajan syytä, vaan siitä päättäneen ja sitä ylläpitävän eduskunnan syytä.
Ei se rahavirta veronmaksajilta mitenkään yllättäen tule, kyllä siinä pitää ihan aktiivisesti päättää ja toimia että hyväksikäyttää järjestelmää.
Kun asiaa hieman laajemmin ajattelee, kaikki me järjestelmää hyväksikäytämme, aina tilaisuuden tullen, jos vain osaamme. Asumistukien saajatkin omalta osaltaan (eli kuka jättäisi tuet hakematta jos on niihin oikeutettu?). Veronmaksajalle jää se maksajan tehtävä, sitäkään ei kysellä maksatko vai etkö.
Siinä olet aivan oikeassa, että ahkeran sijoittajan pitää aktiivisesti päättää ja toimia, kantaa riski ja olla osaava. Kaikkien järjestelmän hyväksikäyttäjien ei sitävastoin tarvitse vaan ihan tupakointi ja pleikkarin hakkaaminen riittää tukien maksun vastineeksi.
Juttua lukematta kuulostaa todella rasittavalta elämältä. Jo pelkästään viisi lasta on ihan painajaismainen ajatus.
Eikö kolmekymppisenä yleensä vasta valmistuta lääkäriksi? Eikä kotiäitinäkään yleensä miljoonaomaisuuksia siitä ohessa keräänny.
Jotenkin toi yhtälö ei ihan täsmää...
Minulla on muitakin arvoja kuin raha ja menestys. En ole kateellinen. En myöskään voi syyttää pariskuntaa siitä, että haluavat turvata tulevaisuutensa. Silti en voi pätkääkään arvostaa sitä, että raha revitään asumistuista tällaisella vuokrahimmelillä. Se kertoo minulle vain ahneudesta. Tunnen tällaisen sijoittajan ja olen päässyt näkemään homman varjopuolia. Vaaditaan kyllä tietynlainen luonne, että slumlordiksi kykenee.
Maamme asumis(tuki)järjestelmä on ihan vinoutunut. Kotikaupungissani puretaan vuokra-asuntoja, että hintataso ei laske. Artikkelin pariskunnan tapaiset menestyjät haalivat edulliset asunnot, mikä vaikeuttaa pienituloisen asunnonostoa. Näinköhän hekään tulevat remontteja tekemään. Tuossahan pitäisi omistaa jo oma huoltoyhtiökin, että tuollainen paketti pysyy käyttökunnossa.
Yhteiskunnalliselta kannalta toivoisin myös, että lääkärit panostaisivat siihen työhön, mihin heidät on koulutettu. Vai onko ala valittu vain rahan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jo jossain määrin pakkomielteiseltä tuo kämppien haaliminen noin nopeasti. Miten kaikki remontit ja ylläpito hoidetaan?
Musta toi kuulostaa enemmän jo ahdistavalta, että on noin paljon sijoituskämppiä. Miten niiden kanssa hoidetaan kaikki käytännönasiat?
Ne on ulkoistettu, niin siinä lukee.
Mietin vaan, miten järkevää on ostaa asuntoja pieniltä paikkakunnilta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta alkaa tuntumaan entistä enemmän siltä että Suomi on luokkayhteiskunta vaikka virallisesti niin ei halutakaan myöntää.. kyllä varmasti on näilläkin tyypeillä varakasta sukua taustalla jne, eliittiä..
Ihan varmasti siellä on "isukin rahat" taustalla auttamassa alkuun. Ei kaksi vastavalmistunutta ilman merkittäviä omia säästöjä saa mistään monta miljoonaa euroaa asuntojen ostamiseen lainaa. Jos minä kävelen pankkiin ja sanon haluavani pari miljoonaa euroa lainaa jotta voin ostaa sata asuntoa niin ne nauraa mut pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien järjestelmän hyväksikäyttäjien ei sitävastoin tarvitse vaan ihan tupakointi ja pleikkarin hakkaaminen riittää tukien maksun vastineeksi.
Eipä taida kuule mennä ihan noinkaan. Koskaan kuullut esim. työttömien "aktivoinnista", "kuntouttavasta työtoiminnasta" yms? Pitkäaikaissairaat taas tuskin ovat sairauttaan itse valinneet.
Ahneet sijoittajat 😅😅
Onko kaikki, joilla ei ole sijoitusasuntoja, sitten jaloja ihmisiä koska eivät saa asumistukia omaan taskuun 😅