Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa

Vierailija
20.12.2021 |

Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008422263.html

Kommentit (715)

Vierailija
661/715 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuhka tämä nainen. Ja en ole kateellinen, toki minullakin 5 lasta mutta omaisuutta juuri ei ole. Jotenkin sairasta tuo että pitää leuhkia. Voi lapsiparkoja minkä esimerkin vanhemmat näyttävät. Raha sanelee tässä perheessä elämän kuviot.

Vierailija
662/715 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia on ensinnäkin ihan liikaa. Maailma hukkuu liikakansoitukseen. 

... 

Eipä niitä lapsia voi itse valita.

Ei omenapuukaan mieti että pitäisikö tuottaa mahdollisimman vähän omenoita syksyksi.

Omenapuu menestyy hyvänä kesänä erityisen hyvin ja jos on oikein hyvä yksilö.

Kaikki omenapuut eivät tuota hedelmää tai hyviä hedelmiä edes hyvinä kesinä.

Jos eliöistä puhutaan, niin katsoisin että eliö on erityisen heikko yksilö tai epäonninen ympäristön suhteen, jos ei lisäänny. 

Se on eliöiden yksi tärkein ominaisuus elinkaaren aikana.

Tämä tieteellinen fakta saattaa suututtaa monia, jotka väittävät itse päättäneensä olevansa lapsettomia.

Vähän kuin se eläintarhan panda, joka ei lisäänny tietynlaisessa ympäristössä. Sitten kierrellään oikeaa syytä ja koristellaan se ideologioilla, ikään kuin henkilö olisi jumala joka päättää itse asioista.

Totuus on että henkilö on eliö ja ei koskaan voi tietää totuutta, mutta koristelee sitä kyllä ilomielin.

Terve ja voimakas eliö lisääntyy, kuluttaa ja varautuu tulevaisuuteen. Se on vain fakta.

Fakta on se että olet imaissut yhteiskunnan syöttämän rapalan niin syvälle kitusiisi ettet edes näe mahdollisuutta että tämän elämän voi elää myös valtavirrasta poikkeavalla tavalla - saatikka että uskaltaisit niin tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/715 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen haastattelu tullut ulos Harri Hurun podcastista, ja voin sanoa että muutti ainakin omaa näkemystä pariskunnasta kun mies kertoi oman tarinansa. Oli aina 7 oppilas, mutta kovalla työllä saavutti nykyiset asiat. 

Vierailija
664/715 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tämän huteran korttitalon käy kun korot ampaisevat nousuun eikä kohteista välttämättä pääsekään noin vain eroon..? 🤔

Vierailija
665/715 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä tuota noiden miljoonataloa. Ihan kamala. Neliöitä kyllä riittää, mutta se alakerta on kyllä ihan kamala. Hukkaneliöitä hirveästi, keittiö on yhtä kuin avokeittiö ja hillittömän iso pöytä ja "olohuone" on yksi pieni matto ja kaksi pientä sohvaa. Siinä on kyllä rahaa laitettu niin taidokkaasti viemäriin, että huh huh. En keksi kyllä mitään yhtä pieleen mennyttä ratkaisua.

Vierailija
666/715 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi keittiö-olohuone kombo on oikeasti ihan kaamea. Odotukset oli korkealla, mutta yksinkertaisesti todella huonosti suunniteltu. Ne on kaikki tuon alakerran keskellä ja sivuille jää kamalat määrät hukkatilaa. Mua ärsyttää ihan hitosti, koska tuolla rahalla olisi voinut saada oikeasti todella hienonkin lopputuloksen.

Vierailija
667/715 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asuntosijoittaja ja en ikinä haluaisi olla heidän pisteessään. Parhaimmillaan minulla toki oli vain 25 asuntoa 100 sijaan.

Vivuttaminen on hyvinkin helppoa, mutta ostavat ”kuolevilta” paikkakunnilta useampia asuntoja tai kokonaisia taloyhtiöitä. VIRHE! Helvetinmoinen homma, tuskin saa myytyä ja vuokralaisten ”taso” laskee, joka taas tarkoittaa remontteja/häätöjä etc. Been there, done that!

Jos koronnousu paine vielä konkretisoituu, niin sitten. Vuokratuotto on paperilla kova noissa landekohteissa, mutta totuus on toinen. Ennemmin esim. viisi laatuosaketta hajautetusti Turku, Tampere, Hki niin peittoaa noiden asunnoista laakista jo puolet.

Vierailija
668/715 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asuntosijoittaja ja en ikinä haluaisi olla heidän pisteessään. Parhaimmillaan minulla toki oli vain 25 asuntoa 100 sijaan.

Vivuttaminen on hyvinkin helppoa, mutta ostavat ”kuolevilta” paikkakunnilta useampia asuntoja tai kokonaisia taloyhtiöitä. VIRHE! Helvetinmoinen homma, tuskin saa myytyä ja vuokralaisten ”taso” laskee, joka taas tarkoittaa remontteja/häätöjä etc. Been there, done that!

Jos koronnousu paine vielä konkretisoituu, niin sitten. Vuokratuotto on paperilla kova noissa landekohteissa, mutta totuus on toinen. Ennemmin esim. viisi laatuosaketta hajautetusti Turku, Tampere, Hki niin peittoaa noiden asunnoista laakista jo puolet.

Näinpä juuri! Ei todellakaan kannata olla kateellinen parille, joka omistaa kymmeniä asuntoja kuolevista kylistä. Tai esim. se Porin puutalo, josta useita asuntoja vapaana ja vaatisi aivan täydellisen remontin. Moni ei ottaisi tuollaisia asuntoja taakaksi, vaikka saisi ilmaiseksi. Niistä ei eroon pääse. Aivan valtavasti heillä on velkaa, kun miettii minkä tasoisia asuntoja he omistavat. Se Kivenlahden paras asunto on ollut kuukausia myynnissä, kun siinä on sokkeli haljennut ja ties mitä remonttia tulossa.

Enemmän ihmettelen, miten instassa on nuorillakin ihmisillä uusia isoja ja upeita omakotitaloja hyvillä sijainnille. Tai alle 30v omistaa useita asuntoja Helsingistä ja remontoi nyt jotain isoa arvoasuntoa säästöillä 100tuhannen budjetilla. Tai pariskuntaa, jolla useita uudiskohteita pk-seudulla.

Vierailija
669/715 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän menestyneet ihmiset aiheuttavat kateellisuutta ja häpeää omasta tilanteesta. Elän niin eri maailmassa normaalien aikuisten kanssa tai saati sitten näiden menestyjien, että on erittäin vaikea suhtautua heihin mitenkään luonnollisesti. Sitä kun tippuu elämän kyydistä ja jämähtää vaikka työttömyyteen ja yksinäisyyteen, kun muut menevät vain eteenpäin niin onhan se todella vaikeaa edes kohdata tuollaisia ihmisiä. Koko ajan vain miettii miten surkeaa oma elämä ja mitä menetti, kun ei päässyt koskaan kokemaan hyvää elämää, joka ei ole tuskaa joka ikinen päivä.

Vierailija
670/715 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta! Asuivat kaupungin asunnossa. Opiskelijoita. Mistä ketusta ne rahat noin vaan tulivat?! Ei prletto. En ole kade, mutta joku roti pitää saada tähän hyväksikäyttösysteemiin. Siis te hyväksytte tuet näille porvareille, mutta ette tarvitseville köyhille? Olette myös  HYI!

Sanoa muuta. Miehen valmistuessa lainaa 70 k ja silti jollain keinolla saatiin lainoitus ensiasuntoon. Yleensä pitää olla se 20% rahaa itsellä asunnon hinnasta ennenkuin ekan lainan saa.

Koko homma haiskahtaa. Milloin kupla puhkeaa...

Vierailija
671/715 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla korkokäyrän kulma lainoissa sama kuin härkä-Antin lemmen nuijassa. Vieläkö Viivi pukeutuu stringeihin ja tie rikkaiden taivaaseen on auki?

Vierailija
672/715 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lie rikollisia oikeesti noikin.

Vierailija
673/715 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lie rikollisia oikeesti noikin.

Antti on Sonni!

Vierailija
674/715 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeanlainen vaimo

"Kuinka on mahdollista, että keskimäärin viisi kertaa viikossa taekwondoa harjoitteleva kolmen lapsen isä opiskelee lääkäriksi ja diplomi-insinööriksi?

– Pitää tehdä suunnitelmia ja olla oikeanlainen vaimo. Viivi tukee ja ymmärtää, antaa Rintanen tunnustusta hammaslääkäriksi opiskelevalle vaimolleen."

Mutta päteekö tää myös naisiin?

https://www.lansivayla.fi/urheilu/1788540

”Minä, minusta, minuun ”

Tuo, että saa viedä kaksi tutkintopaikkaa (toinen 100% työllistävältä alalta) vaikuttaa pelleilyltä ja systeemin hyväksikäytöltä jollain lailla. Tekeekö joku lääkäri myös insinöörin hommia ja millä ajalla? Miten nämä tukevat toisiaan? 

Ei päässyt heti lääkikseen niin meni lukemaan inssin paperit ensin?

Vierailija
675/715 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh

Vierailija
676/715 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 miljoonaa velkaa. Enpä haluaisi samaa stressiä omille lapsilleni. Vaikka eihän näillä mitään stressiä ole mistään, kela maksaa vuokrat ja valtio antaa verovähennykset.

Vierailija
677/715 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näille kuuluu nykyään?

Vierailija
678/715 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä, tämän pariskunnan sijoitukset eivät ole fiksuja vaan koko homma lähentelee epätervettä haalimista.

Vierailija
679/715 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes lapsi tulossa! Ihanaa että menestyneet tekevät myös lapsia paljon eivätkä vain heikko-osaiset.

Vierailija
680/715 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän menestyneet ihmiset aiheuttavat kateellisuutta ja häpeää omasta tilanteesta. Elän niin eri maailmassa normaalien aikuisten kanssa tai saati sitten näiden menestyjien, että on erittäin vaikea suhtautua heihin mitenkään luonnollisesti. Sitä kun tippuu elämän kyydistä ja jämähtää vaikka työttömyyteen ja yksinäisyyteen, kun muut menevät vain eteenpäin niin onhan se todella vaikeaa edes kohdata tuollaisia ihmisiä. Koko ajan vain miettii miten surkeaa oma elämä ja mitä menetti, kun ei päässyt koskaan kokemaan hyvää elämää, joka ei ole tuskaa joka ikinen päivä.

Minä olen menestynyt.

Kaunis rikas ja onnellinen.

Olen alkoholistien ha.kkaama ja #kasvattama".

Muutin kotoa 16 vuotiaana enkä palannut.

Yksin esim joulunpyhät soluasunnossa.

30 vuotiaaksi asti köyhä'.

Käykö kateeksi?