Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa

Vierailija
20.12.2021 |

Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008422263.html

Kommentit (715)

Vierailija
281/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut mielenkiintoista kuulla muutamia hämäräksi jätettyjä yksityiskohtia. Kolme pankkia näytti ovea, jonka jälkeen löytyi "taho" joka suostui alkamaan mukaan pariskunnan velkavivutukseen. Oliko tämä "taho" pankki? Joka tapauksessa rohkeaa, omasta mielestäni menee tyhmänrohkean puolelle, en itse koskaan olisi uskaltanut moiseen. Stressin määrä olisi aivan järkyttävä, jos täytyisi painaa jatkuvaa työtä, jotta saisi lyhennettyä valtvaa velkaa.

Ovat kyllä tehneet töitä tuon eteen, ja jos se on heille mieluisaa elämää, niin mikäpäs siinä.

Itselläni hyvin erilaiset arvot kuin heillä. Lähinnä siis perustan tämän pariin instajuttuun, jonka tuttu on minulle ko. naisen tililtä jakanut. Minun elämääni liian epätasa-arvoinen parisuhde (mies mun makuun liian kontrolloiva tietyissä asioissa), liian itsekeskeinen maailmankuva, jota perustellaan genetiikalla. Muutamia asioita, joiden vuoksi en kyllä voi millään tavalla ihannoida tai olla kateellinen.

Vierailija
282/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi kiva tietää, että mikä agenda on siinä, että jos menee tosi hyvin, on saanut yllin kyllin kaikkea hyvää elämäänsä, niin sitten on pakko jotenkin päästä esille sillä kaikella elvistelemään. Tuo kaikki kertoo täydellisestä sokeudesta ja empatiakyvyttömyydestä niitä kohtaan, joilla ei mene hyvin. Vai menetkö köyhää, elämän murjomaa ihmistä tervehtimään ja kerrot kuinka kerrassaan loistava sinun elämäsi on?

Tuo on kyllä niin perisuomalaista ajattelua! Kenelläkään ei saa mennä hyvin ja jos sattuu menemään niin siitä ei ainakaan saa puhua.

Mutta mitä sä siitä saat itse? Minkä tunteen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä tekee 100 asunnolla jos on pieni kulli?

Et lukenut juttua.

Tuossa perheessä kaikki oli suurta.

(no kullia ei mainittu, mutta oletusarvona...)

Joulukuusi oli kyllä kookas.

Vierailija
284/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihanaa. Mies tekee ympäripyöreetä päivää, pitää isyyslomaa kokonaiset 9 päivää, ostelee vaimolle pitsialkkareita ja sexymekkoja joista vaimo ei piittaa, mut miehen mieliksi pidettävä. Niin ja kirsikkana kakun päällä, mies pitää kehityskeskusteluja vaimolleen tasaisin väliajoin. Mut ehkä omaisuus korvaa kaiken ala-arvoisen kohtelun..

Onkos tämä se pariskunta, jonka nainen kertoo avoimesti kaikelle kansalle kuinka on nuorena elänyt "villiä elämää", eli jakanut persettä monille eri miehille, tehnyt lapsia ja ottanut kiltin miehen sitten lasten isäksi? Ja mies luulee että nyt on tehnyt hyvän diilin. Eikös se nainen vielä sanonut että mies oli liian kiltti...

Sorry jos sekoitan keissit, myös tuollainen oli vastikään lehdessä. Kuinka nolo täytyy naisen olla kun alentaa oman arvonsa koko kansan edessä.

Vierailija
285/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee samaan sarjaan sopeutumiseläkkeiden, työttömien rahakikkailujen työpaikan vastaanottamisessa, yritysten ja yksityisten ulkomaiset pankkitilien ja muiden toimien kanssa, jotka rapauttavat halua toimia yhteiseksi hyväksi.

Vierailija
286/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus/komeus ja  lahjakkuus eivät ole omia ansioita eikä se, että ylipäänsä on saanut hyvät lähtökohdat elämälleen ja rikkaat sukulaiset.

Vierailija
287/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta on kieltämättä tulossa kovaa vauhtia luokkayhteiskunta.

Surullisinta kehityksessä on ollut se, että koko karusellin maksajaksi on päätynyt pääosin ansiotuloillaan elävä keskiluokka, jonka tosiasiallinen ostovoima sen kuin laskee kun suora ja välillinen verotus kovenee.

Ala- ja yläluokka taas periaatteessa ja käytännössä hyötyvät eniten nykyisestä järjestelmästä ja sen kollektiivisesti kerätyistä verovaroista maksamista erilaisista tuista, kuten asumistuet, maataloustuet, yritystuet jne. Yläluokka myös hyötyy melko matalasta pääomatuloverotuksesta ja/tai siirtelee tulojaan ulkomaille verottajalta turvaan.

Fiksuinta nyky Suomessa onkin melkeinpä jättäytyä sosiaalitukien varaan elämään ja nauttia runsaan vapaa-ajan tuomista mahdollisuuksista jos pääsyä osalliseksi yläluokkaan ei ole näköpiirissä.

Kurjin asema on kenties alemmalla keskiluokalla, jotka tekevät valtaosan yhteiskunnan raskaista vuorotöistä, mutta tosiasiallinen tulotaso heillä ei paljoa eroa sosiaalitukien varassa elävästä alaluokasta.

Yläluokkaa ei Suomessa ole kuin kourallinen, siitä oli juttua eri maiden varallisuus vertailuissa, esim Ruotsissa on paljon enemmän rikkaita ihmisiä.

Pääomat siis se vapaa verotettu raha siirtyy hyvin nopeasti muihin maihin, jos veroja aletaan kiristämään ja se on pois Suomen taloudesta. Pitäisi olla yhteis Eurooppalainen veroaste, joka asettaisi maat samalle tasolle.

Itseasiassa alin tuloluokka Suomessa on se joka juhlii, jos vertaa muihin mnaihin. keski ja etenkin suurituloisten verotus on erittäin kireää varsinkin siellä yläpäässä, jopa muihin pohjoismaihin verrattuna.

Tästä saadaan kiittää lähinnä Suomen demareiden politiikkaa, Ruotsin demarit ovat täysin eri linjalla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vertailu-suomessa-kirea-tuloverotus…

Vierailija
288/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut mielenkiintoista kuulla muutamia hämäräksi jätettyjä yksityiskohtia. Kolme pankkia näytti ovea, jonka jälkeen löytyi "taho" joka suostui alkamaan mukaan pariskunnan velkavivutukseen. Oliko tämä "taho" pankki? Joka tapauksessa rohkeaa, omasta mielestäni menee tyhmänrohkean puolelle, en itse koskaan olisi uskaltanut moiseen. Stressin määrä olisi aivan järkyttävä, jos täytyisi painaa jatkuvaa työtä, jotta saisi lyhennettyä valtvaa velkaa.

Ovat kyllä tehneet töitä tuon eteen, ja jos se on heille mieluisaa elämää, niin mikäpäs siinä.

Itselläni hyvin erilaiset arvot kuin heillä. Lähinnä siis perustan tämän pariin instajuttuun, jonka tuttu on minulle ko. naisen tililtä jakanut. Minun elämääni liian epätasa-arvoinen parisuhde (mies mun makuun liian kontrolloiva tietyissä asioissa), liian itsekeskeinen maailmankuva, jota perustellaan genetiikalla. Muutamia asioita, joiden vuoksi en kyllä voi millään tavalla ihannoida tai olla kateellinen.

Samaa ajattelen noista arvoista. Luulisi, että jos haluaa 5 lasta niin perhe on tärkein arvo. Minusta siihen sisältyy myös tasa-arvoinen ja rakastava parisuhde. Lukemani perusteella en voisi ikinä olla noin kontrolloivassa parisuhteessa. 

Mutta kova temppu joka tapauksessa nuorilta!

Vierailija
289/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, en kyllä pysty kadehtimaan. No okei, lääkäri voisin kyllä olla. Muuten en todellakaan jaksaisi tuollaista, 5 lastakin olisi jo liikaa.

Vierailija
290/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat ja heillä on kaikkea sitä mitä minä en elämältäni halua.

Vierailija
291/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta on kieltämättä tulossa kovaa vauhtia luokkayhteiskunta.

Surullisinta kehityksessä on ollut se, että koko karusellin maksajaksi on päätynyt pääosin ansiotuloillaan elävä keskiluokka, jonka tosiasiallinen ostovoima sen kuin laskee kun suora ja välillinen verotus kovenee.

Ala- ja yläluokka taas periaatteessa ja käytännössä hyötyvät eniten nykyisestä järjestelmästä ja sen kollektiivisesti kerätyistä verovaroista maksamista erilaisista tuista, kuten asumistuet, maataloustuet, yritystuet jne. Yläluokka myös hyötyy melko matalasta pääomatuloverotuksesta ja/tai siirtelee tulojaan ulkomaille verottajalta turvaan.

Fiksuinta nyky Suomessa onkin melkeinpä jättäytyä sosiaalitukien varaan elämään ja nauttia runsaan vapaa-ajan tuomista mahdollisuuksista jos pääsyä osalliseksi yläluokkaan ei ole näköpiirissä.

Kurjin asema on kenties alemmalla keskiluokalla, jotka tekevät valtaosan yhteiskunnan raskaista vuorotöistä, mutta tosiasiallinen tulotaso heillä ei paljoa eroa sosiaalitukien varassa elävästä alaluokasta.

Yläluokkaa ei Suomessa ole kuin kourallinen, siitä oli juttua eri maiden varallisuus vertailuissa, esim Ruotsissa on paljon enemmän rikkaita ihmisiä.

Pääomat siis se vapaa verotettu raha siirtyy hyvin nopeasti muihin maihin, jos veroja aletaan kiristämään ja se on pois Suomen taloudesta. Pitäisi olla yhteis Eurooppalainen veroaste, joka asettaisi maat samalle tasolle.

Itseasiassa alin tuloluokka Suomessa on se joka juhlii, jos vertaa muihin mnaihin. keski ja etenkin suurituloisten verotus on erittäin kireää varsinkin siellä yläpäässä, jopa muihin pohjoismaihin verrattuna.

Tästä saadaan kiittää lähinnä Suomen demareiden politiikkaa, Ruotsin demarit ovat täysin eri linjalla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vertailu-suomessa-kirea-tuloverotus…

Juuri näin. Ihmettelin vuokralla asuessa kun Kojamolla asui paljon työttömiä kalliissa vuokra-asunnoissa kaupungin kalleimmalla postinumeroalueella. Ei tää näin voi mennä. Muutimme omistusasuntoon, kun tuntui että maksetaan vuokralla niiden muiden vuokrat.

Vierailija
292/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii paremmin tällainen yksinkertainen ja stressivapaa elämä. Ei kiinnosta omaisuuden haaliminen, ympäripyöreät työpäivät ja jatkuva stressi. Luultavasti pysyn näin terveempänäkin, enkä kuole johonkin sydäriin 55 vuotiaana.

Vierailija
293/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?

Minä olen kyllä kateellinen. Täytyy olla luonteeltaan hyvin touhukas, aikaansaava ja tarmokas, että pystyy pyörittämään tuollaista palettia. Itse toivoisin juuri noita kolmea ominaisuutta itselleni. Väsyn ja väsähdän tosi helposti, keskittyminen hajoaa ja en vain usein saa asioita aikaiseksi. Juuri tuollaisesta aktiivisesta elämästä ja siihen kykenemisestä olen kateellinen. 

Mäkin ihailen! Jos suorittaisi kaikkea elämäänsä urheilusta talouteen, seksiin ja parisuhteeseen kilpaurheilijan mentaliteetilla... Ainoa mistä en ole kateellinen on ajatteluajan puute. Miten luovaa tuollainen elämä mahtaa olla? Kun kaikelle on tarkka aika ja slotti. Onko tilaa taiteelle, fiktiolle, muutoksille, yllätyksille – ja elämälle?

Vierailija
294/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla poikki kun 5 lasta.

Miksi? Itselläni on 4 lasta enkä ymmärrä, että automaattisesti pitäisi olla jotenkin poikki.

Sama. Ihmisiä on erilaisia.

En itse edes ajattele, että kymmenkään lapsen äiti olisi välttämättä poikki. Eiköhän ihan hyvin jaksa, kun niin monta hankkinut. Itse nähnyt eniten jaksamattomuutta yhden ja kahden lapsen perheissä, mutta tuskin se liittyy edes varsinaisesti lasten lukumäärään vaan varmaan muihin haasteisiin.

Nainen on opiskellut varhaiskasvatusta ennen lääkärinopintoja. Osaa ja tykkää siis lastenhoitojutuista. Kuulostaa ihanalta, jos voi toteuttaa tätä viiden nuorena äitinä.

Vierailija
295/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko nämä hankkineet nämä viisi lasta opiskellessa vai miten onnistuneet valmiiksi lekuriksi asti molemmat?

Pääseekö joku lukemaan tota? mikä on oikea ikä, kolmekymppiseksi voi sanoa 30-39 v., lekuriksi lukee muistaakseni harjoitteluineen kuusi vuotta.

Kenen rikkaan sukulaisia nämä on?

Ja onpas julkisuuden kipeitä kun pitää päästä hesarin lehtijuttuun kertomaan että hankitaan asuntoja velaksi.

"menestyjiä" pah.

Ovat 32- ja 33-vuotiaita. 

Lapset ovat, jos oikein ymmärsin, 10 ikävuoden ja vauvan väliltä. 

Eivät ole kenenkään rikkaan sukulaisia, alkupääoma (10 000€) lainattu naisen siskolta ja maksettu jo takaisin korkojen kera. 

Heiltä pyydettiin haastattelua, eivät he erikseen mitään ole vaatineet. 

Pääsen näkemään vain yhden kuvan, mutta sen perusteella luulin, että ovat 40-50-vuotiaita. Mutta että 3-kympin tienoilla ... jaiks. 

Noh, ehkä stressi ja kiire vanhentaa, mene ja tiedä. 

ohis

Vierailija
296/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa unelmalta. 😆

Ja näyttää yhtä ;)

Vierailija
297/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee samaan sarjaan sopeutumiseläkkeiden, työttömien rahakikkailujen työpaikan vastaanottamisessa, yritysten ja yksityisten ulkomaiset pankkitilien ja muiden toimien kanssa, jotka rapauttavat halua toimia yhteiseksi hyväksi.

Ei tässä tarvitse mitään islamistien tai uusnatsien pommeja yhteiskunnan akseleraation kiihdyttämiseksi. Riittää, kun yhteiskunnan rahoituspohja pettää. Asumistuki on esimerkki, kuinka ylimmät ja alimmat sosiaaliluokat hyötyvät ja koko lystin maksaa keskiluokka, jonka varassa vakaa yhteiskunta on.

Vierailija
298/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mistä se raha tuli..? Siskolta, mutta kai se piti maksaa takaisin? Tuliko ekasta asunnosta jo niin sievoiset voitot, että saatiin pankilta lainaa 100 asunnon + 4 milj. asunnon ostoon? Haisee p@skapuheelta.

On taidettu unohtaa, keiltä kaikilta on saatu rahaa tai vakuuksia alkuun.

Vierailija
299/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse panna noin rumaa miestä. Silti viisi lasta on pitänyt pykätä maailmaan, vaikka rumuusgeenit lisääntyvät.

Vierailija
300/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tuosta Espoossa sijaitsevasta lukaalista on n. miljoona velkaa. Tonttimaa on kallista. tuolla rakennusoikeudella varmaan helposti 300k vaikka olisi jossain syrjemmässäkin, todennäköisesti puolisen miljoonaa. Ja tuollaisen talon rakennuttaminen ei ole halpaa. Juurikin erä bloggari avasi modernin, mutta ei noin ison talonsa kustannuksia ja se taisi olla 650k paikkeilla + tontti, vaikka talo on pienempi. Eli jos lähtisi siitä, että sijoituslainoja olisi 3 miljoonaa, siitää tulee vissiin n. 35k/asunto. Ja heillähän oli siellä puoli-ilmaisia kohteita. Joku rivarisetti joka maksoi 24k. Eli kyllähän tuollaisen halvan kämpän ostaa velaksi jos pääomaa on ollut 10k.

Itse tosin laittaisin rahat indeksirahastoon ja nukkuisin yöni. Ei sovi mulle tommonen ollenkaan.

Missä päin Etelä-Espoota?