Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa

Vierailija
20.12.2021 |

Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008422263.html

Kommentit (715)

Vierailija
301/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea heille, itse jatkan tätä omaa onnellista elämääni työttömänä. Itseasiassa työttömyys ei haittaa minua yhtään, rahaa tulee ja paljon on vapaa-aikaa. En vaihtaisi heidän kanssaan osia. Olen tyytyväinen omaan elämääni. Toiset ne jaksaa juosta mammonan perässä minulle tärkeämpää on itseni hoitaminen ja henkinen hyvinvointi.

Vierailija
302/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla poikki kun 5 lasta.

Miksi? Itselläni on 4 lasta enkä ymmärrä, että automaattisesti pitäisi olla jotenkin poikki.

Sama. Ihmisiä on erilaisia.

En itse edes ajattele, että kymmenkään lapsen äiti olisi välttämättä poikki. Eiköhän ihan hyvin jaksa, kun niin monta hankkinut. Itse nähnyt eniten jaksamattomuutta yhden ja kahden lapsen perheissä, mutta tuskin se liittyy edes varsinaisesti lasten lukumäärään vaan varmaan muihin haasteisiin.

Nainen on opiskellut varhaiskasvatusta ennen lääkärinopintoja. Osaa ja tykkää siis lastenhoitojutuista. Kuulostaa ihanalta, jos voi toteuttaa tätä viiden nuorena äitinä.

Ei kyllä taatusti ole aikaa, jos tekee uraa äitiyslomien jälkeen, kun viides lapsi on 1 vee. Työtunneista maksetaan, ei kotona olosta. 5 lasta vaatii aikaa, vanhempien apuna mummot ja vaarit taatusti. Pitkät päivät vanhemmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lainaa on tarpeeksi, riskit ovat pankilla. Kukahan pankinjohtaja nämäkin fyrkat on jakanut. Huh, huh.

Vierailija
304/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kade; en nukkuisi öitäni jos 4 milj euroa lainaa. Yksi velaton asunto on Hgissä ja toisen ehkä ostan vielä. Ei ole stressiä. 

Vierailija
305/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanlainen vaimo

"Kuinka on mahdollista, että keskimäärin viisi kertaa viikossa taekwondoa harjoitteleva kolmen lapsen isä opiskelee lääkäriksi ja diplomi-insinööriksi?

– Pitää tehdä suunnitelmia ja olla oikeanlainen vaimo. Viivi tukee ja ymmärtää, antaa Rintanen tunnustusta hammaslääkäriksi opiskelevalle vaimolleen."

Mutta päteekö tää myös naisiin?

https://www.lansivayla.fi/urheilu/1788540

Vierailija
306/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee samaan sarjaan sopeutumiseläkkeiden, työttömien rahakikkailujen työpaikan vastaanottamisessa, yritysten ja yksityisten ulkomaiset pankkitilien ja muiden toimien kanssa, jotka rapauttavat halua toimia yhteiseksi hyväksi.

Ei tässä tarvitse mitään islamistien tai uusnatsien pommeja yhteiskunnan akseleraation kiihdyttämiseksi. Riittää, kun yhteiskunnan rahoituspohja pettää. Asumistuki on esimerkki, kuinka ylimmät ja alimmat sosiaaliluokat hyötyvät ja koko lystin maksaa keskiluokka, jonka varassa vakaa yhteiskunta on.

Kätevä tapa saada epäjärjestystä yhteiskuntaan ärsyttämällä keskiluokka. Samalla ne rikkaimmat pystyy kikkailemaan siirtämällä rahat ulkomaille.

Vierailija
307/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mies jonka oppeja nuo hehkuttaa kiyosika vai mikä lie teki KONKURSSIN omilla talousopeillaan. Itsekin kerran katselin hänen opetusvideoitaan Youtubesta. BLUFFIA. Mies teki konkurssin ja häntä on syytetty vaikka mistä, lukekaa miehen wikipedia sivu engl.kielellä. Kritiikki-kohdasta. Huijariksi epäilty.

Kehoittaa ihmisiä juuri tuohon ottamaan LIIAN isoja luottokorttivelkoja ja sitten kun eivät pysty maksamaan kehottaa tekemään konkurssin. 

Vierailija
308/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee samaan sarjaan sopeutumiseläkkeiden, työttömien rahakikkailujen työpaikan vastaanottamisessa, yritysten ja yksityisten ulkomaiset pankkitilien ja muiden toimien kanssa, jotka rapauttavat halua toimia yhteiseksi hyväksi.

Ei tässä tarvitse mitään islamistien tai uusnatsien pommeja yhteiskunnan akseleraation kiihdyttämiseksi. Riittää, kun yhteiskunnan rahoituspohja pettää. Asumistuki on esimerkki, kuinka ylimmät ja alimmat sosiaaliluokat hyötyvät ja koko lystin maksaa keskiluokka, jonka varassa vakaa yhteiskunta on.

Kätevä tapa saada epäjärjestystä yhteiskuntaan ärsyttämällä keskiluokka. Samalla ne rikkaimmat pystyy kikkailemaan siirtämällä rahat ulkomaille.

Vallankumoukset ovat pohjimmiltaan omaisuuden uusjakoa.

Vierailija
309/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Symppiksiä tyyppejä jotka laittavat hyvän kiertämään.

.

Öh, miten? Ihan vain oman omaisuuden kartuttamisesta puhuvat.

Vuokraavat esim luottotiedottomille yksinhuoltajille, tekevät edelleen ihan perus palkkatyötä mm koronan kanssa ja jakavat avoimesti vinkkejä muille.

Kannattaa itse lukea ko.juttu eikä vain täällä katkeroituvien kommentteja.

Lukisinkin mutta pihi HS panttaa juttujaan maksumuurin taakse. Ulkomaan lehdista kylla lainataan juttuja ilmaiseksi. Tyypillista.

Vierailija
310/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea heille, itse jatkan tätä omaa onnellista elämääni työttömänä. Itseasiassa työttömyys ei haittaa minua yhtään, rahaa tulee ja paljon on vapaa-aikaa. En vaihtaisi heidän kanssaan osia. Olen tyytyväinen omaan elämääni. Toiset ne jaksaa juosta mammonan perässä minulle tärkeämpää on itseni hoitaminen ja henkinen hyvinvointi.

Onneksi hallitus on uusimassa työnhakua työttömille, niin nähdään sut heräämässä klo 5.30 arkisin ja ahertamassa yhteiskunnan hyväksi, että saadaan korona-ajan kulut maksetuksi.

Vierailija
311/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän köyhän selkänahasta on tämäkin porvari raha nyhdetty!

Aika on KANSAN äänen nyt valoja päälle!!

Vierailija
312/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?

Minä olen kyllä kateellinen. Täytyy olla luonteeltaan hyvin touhukas, aikaansaava ja tarmokas, että pystyy pyörittämään tuollaista palettia. Itse toivoisin juuri noita kolmea ominaisuutta itselleni. Väsyn ja väsähdän tosi helposti, keskittyminen hajoaa ja en vain usein saa asioita aikaiseksi. Juuri tuollaisesta aktiivisesta elämästä ja siihen kykenemisestä olen kateellinen. 

Hyvin sanottu. Tuollaista aktiivisuutta ja tarmokkuutta ihailen ja kadehdin, en mitään muuta (tästä pariskunnasta). Aika pitkälti pariskunnan elämä tuntuu pyörivän rahan ympärillä, vaikka sisältöä hakevatkin lapsillaan.

Kun tuo korttitalo romahtaa, tulee pahaa jälkeä.

Vierailija
313/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta on kieltämättä tulossa kovaa vauhtia luokkayhteiskunta.

Surullisinta kehityksessä on ollut se, että koko karusellin maksajaksi on päätynyt pääosin ansiotuloillaan elävä keskiluokka, jonka tosiasiallinen ostovoima sen kuin laskee kun suora ja välillinen verotus kovenee.

Ala- ja yläluokka taas periaatteessa ja käytännössä hyötyvät eniten nykyisestä järjestelmästä ja sen kollektiivisesti kerätyistä verovaroista maksamista erilaisista tuista, kuten asumistuet, maataloustuet, yritystuet jne. Yläluokka myös hyötyy melko matalasta pääomatuloverotuksesta ja/tai siirtelee tulojaan ulkomaille verottajalta turvaan.

Fiksuinta nyky Suomessa onkin melkeinpä jättäytyä sosiaalitukien varaan elämään ja nauttia runsaan vapaa-ajan tuomista mahdollisuuksista jos pääsyä osalliseksi yläluokkaan ei ole näköpiirissä.

Kurjin asema on kenties alemmalla keskiluokalla, jotka tekevät valtaosan yhteiskunnan raskaista vuorotöistä, mutta tosiasiallinen tulotaso heillä ei paljoa eroa sosiaalitukien varassa elävästä alaluokasta.

Yläluokkaa ei Suomessa ole kuin kourallinen, siitä oli juttua eri maiden varallisuus vertailuissa, esim Ruotsissa on paljon enemmän rikkaita ihmisiä.

Pääomat siis se vapaa verotettu raha siirtyy hyvin nopeasti muihin maihin, jos veroja aletaan kiristämään ja se on pois Suomen taloudesta. Pitäisi olla yhteis Eurooppalainen veroaste, joka asettaisi maat samalle tasolle.

Itseasiassa alin tuloluokka Suomessa on se joka juhlii, jos vertaa muihin mnaihin. keski ja etenkin suurituloisten verotus on erittäin kireää varsinkin siellä yläpäässä, jopa muihin pohjoismaihin verrattuna.

Tästä saadaan kiittää lähinnä Suomen demareiden politiikkaa, Ruotsin demarit ovat täysin eri linjalla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vertailu-suomessa-kirea-tuloverotus…

Juuri näin. Ihmettelin vuokralla asuessa kun Kojamolla asui paljon työttömiä kalliissa vuokra-asunnoissa kaupungin kalleimmalla postinumeroalueella. Ei tää näin voi mennä. Muutimme omistusasuntoon, kun tuntui että maksetaan vuokralla niiden muiden vuokrat.

https://lahdentalot.fi/kohde/?id=61144

Siinä mallia Lahdesta. Ikkunasta näkyy pääkatu, ja veronmaksajat maksaa vuokran.

Vierailija
314/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän köyhän selkänahasta on tämäkin porvari raha nyhdetty!

Aika on KANSAN äänen nyt valoja päälle!!

Ai työttömän selkänahasta😂😂😂 Milläs maksat, kun saat rahat käytännössä keskiluokalta

Vierailija
315/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on lainaa 4 miljoonaa euroa ja sijoitusasunnot muualla kuin pk-seudulla. En ole kateellinen.

Minä jo ehdin ihmetellä, että MITEN ihmeessä heillä voi olla 5 lasta ja silti niin paljon rahaa kahdella lääkärilla. Mutta laina selittää.

Vierailija
316/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan jees, mutta mies on kyllä niin jäätävä kontrolleri ja vaimo miehensä miellyttäjä, että itse en tuollaista parisuhdetta haluaisi.

Vierailija
317/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut mielenkiintoista kuulla muutamia hämäräksi jätettyjä yksityiskohtia. Kolme pankkia näytti ovea, jonka jälkeen löytyi "taho" joka suostui alkamaan mukaan pariskunnan velkavivutukseen. Oliko tämä "taho" pankki? Joka tapauksessa rohkeaa, omasta mielestäni menee tyhmänrohkean puolelle, en itse koskaan olisi uskaltanut moiseen. Stressin määrä olisi aivan järkyttävä, jos täytyisi painaa jatkuvaa työtä, jotta saisi lyhennettyä valtvaa velkaa.

Ovat kyllä tehneet töitä tuon eteen, ja jos se on heille mieluisaa elämää, niin mikäpäs siinä.

Itselläni hyvin erilaiset arvot kuin heillä. Lähinnä siis perustan tämän pariin instajuttuun, jonka tuttu on minulle ko. naisen tililtä jakanut. Minun elämääni liian epätasa-arvoinen parisuhde (mies mun makuun liian kontrolloiva tietyissä asioissa), liian itsekeskeinen maailmankuva, jota perustellaan genetiikalla. Muutamia asioita, joiden vuoksi en kyllä voi millään tavalla ihannoida tai olla kateellinen.

Takana voi ihan oikeasti olla jotain rahanpesua tmv.

Vierailija
318/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa stressiltä

Vierailija
319/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta on kieltämättä tulossa kovaa vauhtia luokkayhteiskunta.

Surullisinta kehityksessä on ollut se, että koko karusellin maksajaksi on päätynyt pääosin ansiotuloillaan elävä keskiluokka, jonka tosiasiallinen ostovoima sen kuin laskee kun suora ja välillinen verotus kovenee.

Ala- ja yläluokka taas periaatteessa ja käytännössä hyötyvät eniten nykyisestä järjestelmästä ja sen kollektiivisesti kerätyistä verovaroista maksamista erilaisista tuista, kuten asumistuet, maataloustuet, yritystuet jne. Yläluokka myös hyötyy melko matalasta pääomatuloverotuksesta ja/tai siirtelee tulojaan ulkomaille verottajalta turvaan.

Fiksuinta nyky Suomessa onkin melkeinpä jättäytyä sosiaalitukien varaan elämään ja nauttia runsaan vapaa-ajan tuomista mahdollisuuksista jos pääsyä osalliseksi yläluokkaan ei ole näköpiirissä.

Kurjin asema on kenties alemmalla keskiluokalla, jotka tekevät valtaosan yhteiskunnan raskaista vuorotöistä, mutta tosiasiallinen tulotaso heillä ei paljoa eroa sosiaalitukien varassa elävästä alaluokasta.

Yläluokkaa ei Suomessa ole kuin kourallinen, siitä oli juttua eri maiden varallisuus vertailuissa, esim Ruotsissa on paljon enemmän rikkaita ihmisiä.

Pääomat siis se vapaa verotettu raha siirtyy hyvin nopeasti muihin maihin, jos veroja aletaan kiristämään ja se on pois Suomen taloudesta. Pitäisi olla yhteis Eurooppalainen veroaste, joka asettaisi maat samalle tasolle.

Itseasiassa alin tuloluokka Suomessa on se joka juhlii, jos vertaa muihin mnaihin. keski ja etenkin suurituloisten verotus on erittäin kireää varsinkin siellä yläpäässä, jopa muihin pohjoismaihin verrattuna.

Tästä saadaan kiittää lähinnä Suomen demareiden politiikkaa, Ruotsin demarit ovat täysin eri linjalla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vertailu-suomessa-kirea-tuloverotus…

Juuri näin. Ihmettelin vuokralla asuessa kun Kojamolla asui paljon työttömiä kalliissa vuokra-asunnoissa kaupungin kalleimmalla postinumeroalueella. Ei tää näin voi mennä. Muutimme omistusasuntoon, kun tuntui että maksetaan vuokralla niiden muiden vuokrat.

https://lahdentalot.fi/kohde/?id=61144

Siinä mallia Lahdesta. Ikkunasta näkyy pääkatu, ja veronmaksajat maksaa vuokran.

Me asuttiin Vantaalla Kojamolla. Kolmio taitaa nykyään maksaa tavan tallaajalle 1300€ tällä kyseisellä postinumeroalueella. Kaksi kaupungin vuokralaista sai asumisaikana taloyhtiössä tuolloin 5 vuotta vanhan kerrostalokämpän uusittavaksi lattiasta kattoon ja oviin (parvekkeet, sisäovet)

Vierailija
320/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alkaa olla ainakin yksiöt Hgissä tyhjillään kun pandemia jatkuu...ahdistaisi olla sijoittaja.