Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivä kateuspläjäys: kolmikymppisellä pariskunnalla lääkärintutkinnot (toisella myös DI), 5 lasta ja 100 sijoitusasuntoa

Vierailija
20.12.2021 |

Toki myös urheilussa pärjätty MM-tasolla...

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008422263.html

Kommentit (715)

Vierailija
1/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä tekikin jo katkeran aloituksen. Minusta tuo on kiinnostava kuriositeetti.

Vierailija
2/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hillittömät riskitkin, kymmeniä asuntoja Porista ja Uudestakaupungista. Toivottavasti autotehtaalla menee jatkossakin hyvin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia tyyppejä! Olen seurannut heidän tarinaansa Instagramissa jo pari vuotta.

Inspiroi meitäkin ostamaan toinen sijoitusasunto, ja ensi vuonna kolmas.

Vierailija
4/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, onnea heille, mutta tuntuu hullulta, että voi kasvattaa viittä lasta ja ylläpitää hulppeaa taloa ja silti kasvattaa vielä sijoitusomaisuutta. Vaikka onkin kahden lääkärin tulot.

Vierailija
5/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavia tyyppejä! Olen seurannut heidän tarinaansa Instagramissa jo pari vuotta.

Inspiroi meitäkin ostamaan toinen sijoitusasunto, ja ensi vuonna kolmas.

Tienaatteko tekin sossutuilla?

Vierailija
6/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sijoitusomaisuus kertyy näppärästi veronmaksajien rahoista (asumistuet suoraan lainanlyhennyksiin).

Tästä ei tosin voi syyttää ahkeraa kiinteistösijoittajaa, vaan asumistukijärjestelmää: keskiluokka maksaa tukirahat valtiolle, joka kanavoi ne tulonsiirtoina pienituloisille, jotka maksavat ne vuokrina asuntosijoittajille (mukaanlukien vaikkapa Kojamolle eli ay-liikkeelle).

Vierailija
7/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jo jossain määrin pakkomielteiseltä tuo kämppien haaliminen noin nopeasti. Miten kaikki remontit ja ylläpito hoidetaan?

Vierailija
8/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihanaa. Mies tekee ympäripyöreetä päivää, pitää isyyslomaa kokonaiset 9 päivää, ostelee vaimolle pitsialkkareita ja sexymekkoja joista vaimo ei piittaa, mut miehen mieliksi pidettävä. Niin ja kirsikkana kakun päällä, mies pitää kehityskeskusteluja vaimolleen tasaisin väliajoin. Mut ehkä omaisuus korvaa kaiken ala-arvoisen kohtelun..

Vierailija
9/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?

Vierailija
10/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ole kateellinen. En haluaisi olla lääkäri, en haluaisi viittä lasta, eikä sata sijoitusasuntoakaan kuulosta erityisen houkuttelevalta.

Vierailija
11/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla poikki kun 5 lasta.

Vierailija
12/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sijoitusomaisuus kertyy näppärästi veronmaksajien rahoista (asumistuet suoraan lainanlyhennyksiin).

Tästä ei tosin voi syyttää ahkeraa kiinteistösijoittajaa, vaan asumistukijärjestelmää: keskiluokka maksaa tukirahat valtiolle, joka kanavoi ne tulonsiirtoina pienituloisille, jotka maksavat ne vuokrina asuntosijoittajille (mukaanlukien vaikkapa Kojamolle eli ay-liikkeelle).

Kyllä se sijoittaja varmasti tietää mistä rahansa saa. Eihän se pienituloinen niitä rahoja edes näe vaan tukiraha menee suoraan sijoittajalle.

Vierailija
13/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on lainaa 4 miljoonaa euroa ja sijoitusasunnot muualla kuin pk-seudulla. En ole kateellinen.

Vierailija
14/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla poikki kun 5 lasta.

Noh, Hesarin kuvassakin koko perhe syö jotain woltin tms. tuomaa ruokaa. Ei kokkausta, ei tiskejä. Varmasti käy myös siivooja 400-neliöisen talon hoitelemassa.

Vierailija
15/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateuspläjäys? Mikä tässä on se mikä aiheuttaa kateutta? Heillä on omanlaisensa elämä ja esimerkiksi mulla omanlaiseni. En millään tajua näitä kateusjuttuja, vai onko suurin osa ihmisistä oikeasti kateellisia jonkun oma tienaamista rahoista tai ammatista johon joku on kouluttautunut?

4 miljoonan velkaomaisuus ei taida olla varsinaisesti tienattua.

Vierailija
16/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, taidanpa kävellä köysikauppaan tän jutun jälkeen.

t. työtön.

Vierailija
17/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hillittömät riskitkin, kymmeniä asuntoja Porista ja Uudestakaupungista. Toivottavasti autotehtaalla menee jatkossakin hyvin...

Tuossa kohtaa riski alkaa olla pankilla koska nuo olisi konkurssissa paljon pienemmänkin velkamäärän romahtaessa niskaan.

Siitä sitten vaan esimerkkiä noudattaen pankkiin vaatimaan että sinäkin saat asuntolainaa sijoitusasuntoon jollain prosentin tai parin omavaraisuusvaatimuksella. 

Vierailija
18/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä kateellinen. Täytyy olla luonteeltaan hyvin touhukas, aikaansaava ja tarmokas, että pystyy pyörittämään tuollaista palettia. Itse toivoisin juuri noita kolmea ominaisuutta itselleni. Väsyn ja väsähdän tosi helposti, keskittyminen hajoaa ja en vain usein saa asioita aikaiseksi. Juuri tuollaisesta aktiivisesta elämästä ja siihen kykenemisestä olen kateellinen. 

Vierailija
19/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sijoittaja varmasti tietää mistä rahansa saa. Eihän se pienituloinen niitä rahoja edes näe vaan tukiraha menee suoraan sijoittajalle.

Ilman muuta tietää. Eikä näe rahoja ne maksava keskituloinenkaan, kun ne viedään ennakonpidätettyinä veroina.

Mutta se, että tällainen asumistukijärjestelmä on meillä, ei ole ahkeran sijoittajan syytä, vaan siitä päättäneen ja sitä ylläpitävän eduskunnan syytä. Jossa taas aikoinaan näkyvimpänä kannattajana olivat vasemmistopuolueet.

Vierailija
20/715 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus? No, voisin toki ottaa sen maallisen mammonan, mitä tuolla elämäntyylillä tienaavat, mutta en olisi kuitenkaan valmis noin pakkomielteiseen elämään. Mulla on kohtuu hyvin tienaava mies, kaksi lasta ja suht leppoisa oma työ. Silti olen välillä äärimmäisen kuormittunut. Taloudellisia huolia ei ole, mutta en mistään hinnasta haluaisi myöskään ottaa tuollaisia taloudellisia riskejä. Näin nelikymppisenä itseäni harmittaa ehkä eniten elämässä se, että kolmikymppisenä, kun lapset olivat pieniä, käytin ihan liikaa energiaa ja aikaa työn tekemiseen. Sen ansiosta olin niin poikki, etten koe olleeni riittävästi läsnä lapsilleni henkisesti. Vähän epäilen, että lehtijutun pariskunnan tyylilläkin saattaa jossain vaiheessa herätä samanlaisia fiiliksiä. Juttua en toki pääse lukemaan, koska maksumuuri, mutta yhtälö ei voi olla pelkkää ruusuilla tanssimista. Vaikka lopputuloksena olisikin taloudellisesti riippumaton elämä jossain vaiheessa, ne lapset ovat lapsia nyt. 3