Maha kuin raskaana olevalla
Olen normaalipainoinen ja harrastan paljon liikuntaa/kuntosalireenailua.
Mahakin on timmissä kunnossa, kun vatsaa jännittää/vetää sisäänpäin ja näin teenkin.
Jos päästän mahan rennoksi se on kuin iso potkupallo. Ei löysää läskiä, vaan aivan kuin vauvamaha.
Ihmettelenkin, että mistä se voi johtua?
Jos olisin raskaana en saisi vedettyä sitä sisään ja tuskinpa sillonkaan, jos siellä kasvain olisi tms.
Kommentit (25)
ALOITTAJA..
Olen parhaillaan valmennuksessa ja kiloja sekä senttejä lähtenyt hirmuisesti.
Ruokakin on siis puhdasta (lisäaineetonta), vähärasvaista jne.
Ei siis johdu turvotuksestakaan, en ainakaan usko.
Vehnä pois. Jos ei auta niin vatsan ultraäänitutkimukseen vaan että ei mitään vakavaa. Vatsassa nestettä tms.
Minulla ollut tuollainen maha lapsesta asti. Ruumiinrakenteellinen asia, minkäs sille voi. Ala-asteesta asti vetänyt vatsaa sisään kun tuli jo silloin "höhöö, ootko raskaana" läppää ja vielä aikuiseltakin ihmiseltä. Satutti.
ALOITTAJA..
Pystyn siis vetämään vatsan sisään niin, että se näyttää oikein timmiltä. Ja näin siis teenkin ihmisten ilmoilla.
Jos olen rentona maha on kuin raskaana olisi.
Voiko vatsaa vetää sisään, jos siellä on esim. nestettä?
Mulla sama ongelma notkoselän takia. Lihakset kyllä kunnossa, treenaan kovaa. Jos en halua "mahaa" tulee rasvojen olla niin alhaiset että sixpacki näkyy, muuten ei mitään toivoa. En jaksa enää jatkuvaa ruuan kyttäystä, mitä elämää se on.
Sama juttu! Rasvaa on mahassa aika vähän, mutta pömpöttää silti. On ihan kova.
Vedän yleensä vatsaa sisään, niin näyttää normaalilta mahalta. Olen jo niin tottunut vatsan sisään vetämiseen, että teen sitä lähes kokoajan yksin ollessanikin.
Syön normaalin monipuolisesti tavallista kotiruokaa, eikä mulla ole minkäänlaisia muita vatsaongelmia(kipu, ripuli yms), ja vaikka olisin koko päivän syömättä, pullottaa silti.
Voisiko olla huonot corelihakset?
Voisitko olla "valeraskaana"? Minulla oli samanlainen ongelma nuorempana kun olin suhteessa johon toivoin kovasti lasta.
Ap, itselläni täsmälleen sama ongelma. Ei ole turvotusta, eikä läskiäkään. Olen hoikka ja harrastan paljon liikuntaa. Vatsalihakset on hyvässä kunnossa. Kaksi raskauttani pahensi tätä vaivaa. Itsekin vedän vatsaa yleensä sisään ja silloin näytän hoikalta ja normaalilta. Kun rentoutan vatsan niin se näyttää siltä kuin olisin 8 kk raskaana. Sellainen kova ja pyöreä pömppö. Itsekin ihmettelen sitä usein. Hauskaa kuulla, etten ole ainoa!
Minulakin sama vaiva, vatsa on pyöreä kuin pallo vaikka bmi 20
Vatsalihasten erkauma? Veikkaan kyllä pelkkää turvotusta.. onko heti aamusta?
Mulla auttoi kun pudotin 7 kiloa normaalipainon sisällä.
Olisko ruokavaliolla jotain tekemistä tuon kanssa? Kannattaa miettiä.
Mulla sama lapsesta saakka.. tuo vain korostui kun lihoin 15kg läski vaan jakautuu jotenkin tosi epätasasesti mun kehossa suurin osa menee juuri keskivartaloon. Raajat on siis edelleen suht hoikat ja osaan peittää tuon niin hyvin ett ihmiset melkein aina luulevat ainakin 10kg hoikemmaksi 🤔
Itsellä oli sama homma ja raskaudet vain pahensi asiaa. Päädyin lopulta plastiikkakirurgin pöydälle ja ongelma ratkesi.
Mullakin on bmi 20 ja maha on kuin ilmapallo, en ole raskaana.
Notkoselkä ja vatsalihasten erkauma syynä minulla.
Voiko vatsalihasten erkauma olla synnyttämättömällä? Kun aina se yhdistetään raskausaikaan.
Minulle ainakin kävi noin, kun lihosin pari, kolme kiloa. Lisäksi kun syö jatkuvasti. Aloin syömään kevyemmin ja pitämään pitkiäkin taukoja, niin maha ei ollut enää niin turvonnut. Tulin myös vainoharhaiseksi raskaudesta ja kasvaimesta.