Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä näppylöitä lapsella (kuva)

Vierailija
31.03.2015 |

Lapsella 6v. on molemmissa poskissa tuommoiset näpyt, toinen oli tullut yön aikana ja toinen päiväkoti-päivän aikana ja muuttunut selkeämmäksi nyt illalla. Näyttävät läheltä katsottuna hyttysen puremilta ja tuntuvatkin samanlaisilta "pateilta". Eivät kuulemma kutise tai satu. Aamulla luulin, että olisi raapaissut unissaan itseään koska silloin näppy näytti enemmän raapaisulta. Putsasin ja laitoin Bepanthenia mut ei parantunut vaan tuli punaisemmaksi päivän mittaan ja ilmaantui toinen samanlainen. Kortisonivoide ei tunnu vaikuttavan. Voiko tämä olla joku rokko joka olisi alkamassa? Tässä kuva, toisessa poskessa samanlainen.

http://aijaa.com/zT5D0Y

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko sanoa, vaikka jo moneen kertaan sanottu, että on vesirokko? Ihmisillä on mielikuva vain niistä vesikelloista ympäri kroppaa mut jotkut vanhemmat ei välttämättä edes tajua, että kyseessä vesirokko, jos on lievä! Lapsi on vaan "kiukkuinen ja väsynyt" ja jotain punaista jossain iholla. Kuumettakaan ei tule kaikille.

Vierailija
22/27 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojalla oli muutama viikko sitten pari juuri tuollaista käsivarressa. Hydrokortisonia pistin pari-kolme kertaa ja sitten ne häipyivät muutaman päivän sisällä, eikä ole uusia tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:51"]Luteita?
[/quote]

Toinen näppy tuli päiväkodin aikana. Mut olisiko nuo jonkin ötökän puremia.. Muistelen kun kaverille tuli lintukirpun (?) puremia ja se vaan levisi. Outoa vaan että tulee sekä kotona että pk:ssa. -ap
[/quote]

Mulla on tullu meijän Espanjan asunnossa samantyylisiä ainaki jalkoihin ja selkään yöllä. Ne oli luteita. Patja vaihtoon ja ongelma hävis. Tämä tosiaan tuli ekana mieleen, en todella oo asiantuntija. Ajattelin vaan auttaa.

Vierailija
24/27 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää... Eikä ollut vesirokkoa, se oli jo perusteellisesti sairastettu.

Vierailija
25/27 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen = siis nro 25.

Vierailija
26/27 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 4v kun sairasti helpon rokon.

Mutta mun veli esim oli 8v kun sairasti vastaavan vesirokon, eli max 10 näppyä eikä kuumetta. Minä taas olin tuolloin jo 12v ja sain tartunnan veljeltäni. Se oli kammottavaa, olin aivan täynnä niitä vesikelloja. Niitä oli suussakin ja alapäässä. Päänahkaa raavin aivan antaumuksella, kun ajattelin että sieltä ne arvet ei näy. Ja olin monta päivää 40 asteen kuumeessa.

Miksi se muuten tuntuukin menevän niin, että jos yksi lapsi tuo taudin perheeseen, hän sairastaa sen ensin lievempänä ja sitten muut sisarukset saavat 2 viikkoa myöhemmin aivan JÄÄTÄVÄN taudin?! Virus jotenkin ärhäköityy sen kahden viikon aikana, kun sille altistuu niin pitkään? Vai onko vaan kuvitelmaa?

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 20:11"]Sulla on ap kaunis tytär - vähän joo räkänenä häiritsee, mutta moinen lapselle sallittakoon! :D   Mutta voi hyvinkin olla vesirokko. Ei todellakaan kaikillä ryöpsähdä kaikki näpyt kerralla! Omalla lapsella oli 2 tai 3 päivää iholla pari juurikin itikanpureman näköistä pattia, ja sitten neljäntenä niitä alkoi tulla lisää. Vain yksi oli selkeä vesikello. Kuumetta hänellä ei ollut, tauti meni tosi helposti ohi. Pikkuveljelle sitten tulikin kovempana tuo kiusa, oli korvakäytäviä myöten täynnä näppylöitä ja kovassa kuumeessa.  [/quote] Minkä ikäisenä tuo vesirokko tuli tollaisin oirein sun vanhemmalle lapselle? -ap

[/quote]

Vierailija
27/27 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä enterorokko alkoi juuri tuollaisena. Ensin oli pari päivää yksittäinen näppy leukapielessä, sitten ne ryöpsähti käsiin ja jalkoihin. Lievää kuumetta oli kanssa pari päivää ennen rokon varsinaista puhkeamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi