EILA korut?
Onkohan tää joku huijaussivusto? Kokemuksia?
Instagramissa näin linkin ja tilasin jotain, kun halvalla sai :D Mutta korut tulee näköjään Kiinasta eikä mistään Helsingin pajalta. Ja aika huonoa on suomenkieli verkkosivulla, kun tarkemmin katsoo.
eilakorut.fi
Kommentit (16)
Kyllä se on täysin hujaus, korut eivät ole käsin tehdyt, ovat kaikki Temun sivulta ja maksavat todellisuudessa muutaman euron, palautus maksullinen, ja Kiinaan se maksa yli 50 euroa. En ikinä enää tilaa Facebookin siivulta mitään.
Joo kai tämä sitten huijaus on.
Laitoin viestin, että perun tilaukseni ennen koko paketin noutamista, saa nähdä miten käy :) Huvikseen voisin laittaa chatgptn lakimiestaidot testiin, kun alan vänkäämään rahoista huijarin kanssa. Eipä tässä muutakaan puuhaa ole viileinä kesäiltoina :D
Tuo sivusto huutaa huijausta kilometrien päähän! Yhteystietoja ja y-tunnusta ei ole, kuva Eilasta ja hänen siskoistaan Suomen lippu taustallaan on luotu tekoälyllä, teksti vilisee kömpelöjä virheitä (esim. Kaikki tilaukset käsitellään 1–3 darbo dienas saapumisestaan.), kaikki hinnat sopivasti juuri nyt valtavassa alennuksessa jne. Älkää hyvät ihmiset menkö lankaan.
Mitä tapahtuu, jos tilaa? Saako tuotteita koskaan vai viedäänkö tilitiedot?
Kuinka kävi? Haksahdin itse tähän tänään ja tajuttuani tämän, pistin s-postiin viestin tilauksen peruutuksesta. Noinkohan enää auttaa, kun visalla maksoi 😖
Itsekin juuri odotan tilaustani Kiinasta saapuvaksi. Saa nähdä tuleeko ikinä perille. Laitoin heille sähköpostia että markkinoitte olevanne suomalainen yritys mutta näyttää että paketti on Kiinasta lähtenyt tulemaan. Vastauksena sain että on virhe kuljetusyhtiön sivuilla ja ovat kyllä suomalainen yritys ja tuotteet suomalaisia mutta melkoista kusetusta.
Peruutus ei heidän mukaan ole enää mahdollista kun tilaus on jo tehty.
Löytyy myös firma nimeltä Eila design, joka vaikuttaa ihan rehelliseltä toimijalta. Löytyy yhteystiedot jne.
Tekee kyllä hallaa jos on samanniminen huijarifirma apajilla.
Kyseinen sivu on valitettavasti huijaussivusto ja ohjaisin kaikki tilaajia tekemään rikosilmoituksen asiasta. Olen eiladesignin omistaja ja meidät sekoitetaan tähän sivustoon nyt ikävän paljon. Poliisi neuvoton sillä meiltä ei ole viety mitään konkreettista. Rikosilmoitukset auttaisivat meitä sekä myös kuluttajia jotka tilanneet/aikomassa tilata. Me yritetään koko ajan tehdä kaikkemme että tuo sivu saataisiin alas!
Tilasin myös korvakorut 27.07 ja maksoin samalla. Tyhmä kun olin luulin että korut ovat kotimaisia. Minulla selvisi vasta sitten kun aloin seurata lähetystä että tulevat kiinasta,
No tyhmyydestä saa kärsiä
ap tässä
Teetätin chatgpt:llä pitkät sähköpostit EILA koruille, jossa chatgpt osoitti heidän verkkosivujensa valehtelevan ja sanoin heille suoraan riitauttavani maksun ja tekeväni valituksen kuluttajaneuvontaan, jos eivät salli minun perua tilausta, vaikka paketti oli jo toimituksessa. "Yritys" lupasi palauttaa maksuni kokonaisuudessaan. Sovimme siitä, että en koskaan nouda tuota pakettia jonka he lähettivät, eli tällöin minun ei tarvitsisi itse lähettää pakettia takaisin Kiinaan (kun joku sanoi täällä että postikulut ihan sairaan kalliit takaisin Kiinaan).
Rahoja ei kuulunut takaisin, ja he eivät enää myöhemmin vastanneet sähköpostiin, kun kysyin rahojen palautuksesta. Vaikka maksoin debit-kortilla, niin otin pankkiini yhteyttä ja kysyin maksun riitauttamisesta. Pankki sanoi, että voin reklamoida maksun, kunhan liitän todisteeksi mm. verkkosivujen valheelliset lupaukset (otin näistä screenshotit heti kun tajusin tulleeni huijatuksi), kuvakaappaukset sähköposteista, joissa he lupasivat palauttaa rahani ja kuvakaappaukset siitä, että paketin toimitus on tosiaan Kiinasta.
Kunhan asia on selvinnyt, niin laitan kuluttajavirastolle joka tapauksessa tietoa asiasta ja jos rikoksen merkit täyttyvät, niin teen rikosilmoituksen. Menin itsekin tähän lankaan siksi, että googlasin EILA korujen luotettavuutta ennen maksamista ja sain tietoa Eila designin luotettavuudesta, ja nopeasti luulin, että kyseessä yksi ja sama yritys. Ei pitäisi luottaa googlen tekoälyyn sokeasti, mutta sekin sanoi heti ensimmäiseksi, että nämä ovat sama yritys.
Jos joku samassa veneessä, niin on hyvin mahdollista kysellä pankilta ja kuluttajaneuvonnasta, että mitä asialle voisi tehdä :) Itse käytin tuohon puljuun 140 euroa, ja summa sen verran iso, että mielellään otan pennoseni takaisin, jos vain saan. Ja tietty kiva, jos huijarisivusto saadaan kaadettua, muillakin varmasti rahoilleen parempaa käyttöä kuin ylihinnoitellut Temu-tuotteet.
Millä maksoitte ja mille tilille?
Vuosia sitten joku firma (sentään britti) teki minusta yhden koetilauksen jälkeen kestotilaajan eikä mihinkään peruutussähköpostiini ensimmäisen mukamas homma kunnossa vastattu mitään.
Olin maksanut Visalla ja luottoyhtiön kautta sain maksuille heti stopin.
Uppis