Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalittaminen =nykyajan ilmiö

Vierailija
14.07.2023 |

Lehdistö, some ja yksittäiset henkilöt alkavat valtavalla voimalla ja volyymilla maalittaa yhtä ihmistä. Vaikkapa 15 vuoden takaisesta asiasta, joka on ymmärretty väärin. Mielestäni tämä ei ole hyvä ilmiö.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään maalittaa vanhoja puuhuonekaluja, huulia ja valkeita pinkopohjia.

Vierailija
2/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS on osaltaan ITSE vastuussa tämän keskustelukulttuurin yleistymisestä. Onneksi olkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalitettuja on ollut muitakin vuosien saatossa: - Aki Manninen Selviytyjien jälkeen häntä pidettiin naisten vihaajana

- Katri Kulmuni ja maksullinen koulutus (mielestäni ei olisi tarvinnut erota)

- Sanna Marin ja bilekohu (viikko kaupalla jaksettiin uutisoida yhdestä tällaisesta jutusta)

Ja esimerkkejä varmasti riittää vaikka kuinka monta. Lehdistö ja some on saanut tämän ilmiön aikaiseksi. Hävetkää.

Vierailija
4/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi puhua maalittamisesta jos kyseessä on VALTIONVARAINMINISTERI.

Vierailija
5/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalitettuja on ollut muitakin vuosien saatossa: - Aki Manninen Selviytyjien jälkeen häntä pidettiin naisten vihaajana

- Katri Kulmuni ja maksullinen koulutus (mielestäni ei olisi tarvinnut erota)

- Sanna Marin ja bilekohu (viikko kaupalla jaksettiin uutisoida yhdestä tällaisesta jutusta)

Ja esimerkkejä varmasti riittää vaikka kuinka monta. Lehdistö ja some on saanut tämän ilmiön aikaiseksi. Hävetkää.

Jessika Aro joka kirjoitettuaan venäjän trollitehtaista päätyi Suomen äärioikeiston maalittamaksi, oli siinä varmasti persujakin mukana.

Vierailija
6/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media ja some on ottanut itselleen vallan joka ei niille kuulu.

Vierailija
7/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vastuussa sanoistani ja teoistani. Myös niistä ikävistä. Olenko minä sitten maalitaulu.Terveisiä kaikille.

Vierailija
8/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiö ei ole uusi. Se alkoi jo Sipilän aikaan kun demarit ja vasemmisto tajusivat etteivät ole mukana leikissä.

Perustettiin erilaisia löyhiä aktivistiryhmiä (esim. silakat) jotka toimivat kun joku organisoi maalituksen, eli parveilukutsun.

Samat organisaattorit ovat useissa ryhmissä (silakat, rasmus, varisverkosto, joukkovoima) ja niillä on suorat yhteydet vasemmistopuolueiden johtoon. Esimerkiksi Li Anderssonin valtiosihteeri Dan Koululaakso arrasti sellaista parempaa väkivaltapuhetta yhdessä vasemmiston Misha Dellingerin kanssa vuosien ajan. Dan oli itseasiassa mukana Hampurin G20 mellakoissa.

On muuten virkistävää huomata että persut ovat oppineet vasemmistolta kuinka pyydetään anteeksi:

Vasemmistoliiton toiminnanjohtaja: Pyydän nöyrästi anteeksi asian ympärille syntynyttä kohua

Pyytää anteeksi kohua, ei tekoaan.

Vasemmmisto julkisuudessa:

Vasemmistoliiton ydinarvoihin kuuluu väkivallan ja sillä uhkaamisen vastustaminen. Emme hyväksy väkivaltaa tai sillä uhkaamista missään muodossa – emme tänään, emme huomenna, emme koskaan tulevaisuudessa, Vasemmistoliiton tilillä kirjoitetaan.

Vasemmisto omilla foorumeillaan:

kokee tarvetta ”erittäin brutaalilla AFA:lle” eli ’antifasistiselle toiminnalle’. eli  natsíen tai sellaiseksi oletettujen ennaltaehkäisevää hakkaamista. Hakkaamisen lisäksi Koivulaakso suosittelee muun muassa pippurisumutteen käyttöä poliittisen väkivallan työvälineenä.

Suomen poliisilaitosta Koivulaakso pitää ”räikeästi rasistisena”. Hän kutsuu poliiseja sioiksi.

ja myös: 

Eniten mua kiinnostaa, et miksei noita oo ammuttu jonkun ladon alakerrassa ja jouduttu ampumaan pari kertaa, koska vaatteisiin ommellut jalokivet on suojanneet luodeilta

Mutta mitä maalittamiseen eli ketjun aiheeseen tulee, tämähän on helmi:

– Olen pahoillani, että käytin asiatonta kieltä 10–12 vuotta vanhoissa foorumikeskusteluissa. Kirjoitukseni eivät edusta ajatteluani ja toivon, että voimme vanhojen pohdintojen sijaan keskittyä tähän päivään ja viranomaisten resurssien turvaamiseen, oikeusvaltion vahvistamiseen sekä Suomen hyvinvoinnin kehittämiseen, hän sanoo.

Vierailija
9/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt vain rehellisesti että kyseessä on porvari. Tuo oikeistoon kohdistuva maalitus ei ole maalittamista vaan parveilukutsuja  :)

Vierailija
10/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS on osaltaan ITSE vastuussa tämän keskustelukulttuurin yleistymisestä. Onneksi olkoon!

Voi olla vastuussa joo, mutta eikö ole kaksinaismoralistista olla niin tuomitseva PS:ää, nasseja ja fassea kohtaan ja sitten itse käyttää samoja keinoja? Jos ehdottaisin k-leirejä ps:lle, niin taputtaisitte, että onpa hyvä idea...

Vierailija
11/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä VOI.

Vierailija
12/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalituksesta itkijät maalittavat itse. Tyypillistä.

Vierailija
13/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vastuussa joo, mutta eikö ole kaksinaismoralistista olla niin tuomitseva PS:ää, nasseja ja fassea kohtaan ja sitten itse käyttää samoja keinoja? Jos ehdottaisin k-leirejä ps:lle, niin taputtaisitte, että onpa hyvä idea...

Eilen niitä ehdotettiin tällä palstalla ilman ironiaa vasemmiston toimesta. Illalla oli ainakin yksi ketju jossa oli kirjaimellisesti näin.

Vierailija
14/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi on tietoinen näistä, mutta ei tee mitään. Minusta poliisin pitäisi ottaa nämä "maalittajat" vakavaan puhutteluun. Sen sijaan annetaan uhreille jotain puupääneuvoja, että älä mene yksin pimeällä mihinkään jne. poistu somesta, mitkä eivät auta alkuperäiseen ongelmaan lainkaan.

Poliisi sanoo, että he eivät voi mitään, koska ei ole mitään todistajien suojeluohjlemia jne. kuten jossain, vaan tällaiset yksittäiset uhrit näyttäytyvät poliisille enempi ongelmina, kuin kiusaajat. Uhrin vika.

Tullaan menemään samaan kuin Ruotsissa, että vaikka ihmiset ammutaan keskellä päivää keskellä pihaa, todistajia ei löydy, kun kaikki pelkäävät näitä joukkorikollisia.

Älä ole pelkuri, ole aina sen yksittäisen ihmisen oikeuksien puolella ja puolusta meidän vapautta olla myös eri mieltä. Suomi on hieno maa, missä on ihmisoikeudet taisteltu kalliisti. Pidetään niistä kiinni, eikä anneta pelolle valtaa.

Tsemppiä kaikille.

Vierailija
15/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastelijoiden touhua. Maailmankatsomuksesta riippumatta. Vaikutus kohdistuu sellaisiin henkilöihin, jotka haluavat lukea omalla mukavuusalueellaan ulkomaailman tapahtumia.

Vanhaan aikaan ihmiset joutuivat kokoontumaan kuullakseen uusimmat uutiset. Tai tilaamaan puolueen äänenkannattajan kotiin. Levikin saaminen ajatuksille oli hitaampaa.

Vierailija
16/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isot edellä sitä pienet perässä, joten turha odottaa koulu- ja työpaikkakiusaamisen loppuvan tässä maassa, se vain pahenee ja yksittäiset puolueet/ihmiset eivät ole tämän ilmiön varsinainen syy tai lähtökohta, vaan yleinen ilmapiiri Suomessa on erittäin kyräilevä ja syyllisiä kaikkeen pahaan oloon etsivä jostain muusta kuin itsestä. Onneksi YLEN uutislähetyksessä eilen näkyi pitkään toimittajan selostuksen aikana Jesus saves plakaatti, tämän maan asiat eivät tule rauhoittumaan ennenkuin ihmiset ymmärtävät, mistä rauha, tulevaisuuden toivo ja pelastus tulee, se tulee Jeesukselta Kristukselta.

Vierailija
17/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin yksityishenkilönä maalitettavaksi kun valkoihoisena kantasuomalaisena homoseksuaalinaisena (ei näy ulospäin seksuaalisuus) ihmettelin miksi minun kaikki jo annetut työvuorot on pyyhitty pois työvuorolistasta. Olin opiskelija ja tarvitsin työvuoroja elämiseen, ruokaan, asumiseen, välttämöttömiin vaatteisiin, laskujen maksuun.

Vierailija
18/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen niitä ehdotettiin tällä palstalla ilman ironiaa vasemmiston toimesta. Illalla oli ainakin yksi ketju jossa oli kirjaimellisesti näin.

Gulagit olivat vasemmiston työkalusalkussa ennen kuin äärioikeisto kopioi mallin.

Eli se mistä nuo syyttä natséja onkin niiden oma keksintö. Hups

Vierailija
19/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalituksesta itkijät maalittavat itse. Tyypillistä.

Tämänkin maalitusketjun on aloittanut maalittaja itse.

Vierailija
20/27 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa, että Marin nyyhki maalittamisesta ja nyt tekee itse samaa Purralle. Syrjintää ja vihaa saa osoittaa vaan estääkseen syrintää ja vihaa. Loisto logiikka.