Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostatko pitkään naimisissa olleita?

Vierailija
31.03.2015 |

Miksi on hienoa olla kauan naimisissa? Minulla on aviovuosia takana vasta 12. Tässähän se arki menee tutun miehen kanssa. Seksi on ihan ok ja mies on hyvä ystäväni, mutta muutenhan tämä on tällaista melko tasapaksua. Niin se kuulemma tuppaa olemaan vähän kaikilla.

Näillä näkymin liittomme voi hyvinkin jatkua aina kuolemaan saakka. En kuitenkaan oikein ymmärrä, mitä hienoa siinä on. Miksi jotkut arvostavat pitkiä liittoja? Arvostatko sinä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on lapsia niin arvostan. Uusperhekuviot on helvetillisiä.

Vierailija
2/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sitä, että ollaan valmiita tekemään töitä parisuhteen eteen eikä luovuteta heti kun tottuu toiseen tai tulee vähän tylsää. Ja että hyväksytään ettei parisuhde aina voi olla pelkkää intohimoa ja ilotulitusta, vaan välillä tulee niitä alamäkiäkin. Loppujen lopuksi on yksi ja sama, onko pari naimisissa vai avoliitossa, rakkaus ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Puoliso on perheenjäsen ei sellaista vaihdeta.

Vierailija
4/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Ei se tarkoita että vaikka teillä se ei ole enää ihanaa ja intohimoista etteikö joillakin voisi olla.

Vierailija
5/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:15"]

Arvostan sitä, että ollaan valmiita tekemään töitä parisuhteen eteen eikä luovuteta heti kun tottuu toiseen tai tulee vähän tylsää. Ja että hyväksytään ettei parisuhde aina voi olla pelkkää intohimoa ja ilotulitusta, vaan välillä tulee niitä alamäkiäkin. Loppujen lopuksi on yksi ja sama, onko pari naimisissa vai avoliitossa, rakkaus ratkaisee.

[/quote]

Mä oon samaa mieltä, mutta toisaalta ihailen myös niitä, jotka ovat uskaltaneet muuttaa elämäänsä. Eroaminen vaatii myös rohkeutta. 

Vierailija
6/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:23"]

Kyllä. Puoliso on perheenjäsen ei sellaista vaihdeta.

[/quote]

Vaikka kumpikin tulisi onnellisemmaksi uuden kumppanin kanssa?

Vierailija
7/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, vaikka oma liitto sujuikin kuin tanssi. T:14v naimisissa

Vierailija
8/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se pitkä liitto nyt ole se itseisarvo jota monet arvostavat. Eiköhän kyse ole juurikin siitä, että arvostetaan sitä miten jotkut ovat valmiita tekemään töitä suhteen eteen ja elämään sitä arkea yhdessä - mikään liitto ei ole ruusumaista ensirakastumisen huumaa vuosikausia.  

Vierailija
9/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpää olisi olla perhe erikseen, ja sen lisäksi puolisot voisivat tarpeensa mukaan käydä "vieraissa". Nykysysteemi sopii harvoille ja on ihmisille luonnoton.

Vierailija
10/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa pian 23 vuotta, joten eiköhän se vastaa minun osaltani ap:n kysymykseen.

Vierailija
11/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin mun vanhempien olisi kannattanut erota. Liitto kesti toisen kuolemaan saakka, mutta eipä siinä paljon lämpöä ollut, sellaista velvollisuudentunteista suorittamista häpeän pelossa. Isällä oli varmasti lämpimämmät välit naapurin isäntään kuin äitiin. Sen kanssa sentään joskus jotain puhuikin, äidin kanssa tuskin koskaan.

Ällöttävää oli olla hautajaisissa, kun kaikki puhuivat paskaa ja leskeä muistettiin. Varmasti oli äitikin helpottunut isän kuolemasta. 

Vierailija
12/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Vanhemmillani on ollut, kuten melkein kaikilla sukulaisillanikin. Itsekin ehdin olemaan 24 vuotta yhdessä, kunnes mies lähti. Hän ei ilmeisesti arvostanut.

Vierailija
13/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina, (esim. appivanhempani, jotka nälvivät koko ajan toisiaan ja puhuvat yleensäkin toisistaan jatkuvasti pahaa). Toivon, että mieheni kanssa emme tulisi samanlaisiksi.

Vierailija
14/21 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on olleet naimisissa 44 vuotta, ei ole aina ollut herkkua.. Mutta niin kiintyneitä toisiinsa, että hirvittää oikein miettiä kumpiko jää yksin toisen kuollessa..

Appivanhemmat on olleet naimisissa kohta 50 vuotta. Tämä on anopilta jo kamalaa masokismia. Äijä on pettänyt jo liiton alkuajoilta, pitää vaimoaan kynnysmattona, nälvii ja haukkuu, hakkaakin joskus. Tätä en ymmärrä. Anoppi sanoi joskus, että niin kauan jaksaa kun lapset ovat omillaan.. No, mä olen hänen poikansa hakenut 26 vuotta sitten, silti hän jaksaa jatkaa..

Niin, meillä tosiaan 26 vuotta yhdessä, 16 naimisissa. Nyt on ollut vuoden verran tosi vaikeaa, lähinnä raha-asioiden takia. Olen miettiny eroa monta kertaa, tosi monta kertaa... Luulen, että me emme ole kuolemaan saakka yhdessä. Kuopus on vasta 6v, en halua vielä erota lasten takia.

Vierailija
15/21 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan pitkiä liittoja, jos kyse on oikeasti terveestä kahden ihmisen välisestä parisuhteesta. Tärkeää on kehittyminen yksilöinä ja pariskuntana toinen toistaan arvostaen.

Suhteet, joissa ollaan yksinolon pelosta, taloudellisista syistä, lasten takia yms. ovat itsensä ja toisen huijaamista.

Vierailija
16/21 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Silloin ollaan kykeneviä sitoutumaan ja rakastamaan. Ja sietämään arkea. Edellyttää tasa-arvoista suhdetta, jossa saa olla oma itsensä

Vierailija
17/21 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan.

Vierailija
18/21 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä arvostan. Se kertoo yrittämisen ja rakastamisen halusta. Mutta sitä en arvosta, että ollaan yhdessä, vaikka toinen hakkaa tai pettää ja toinen on sitten todella onneton. Mutta jos kumppani on ok, niin silloin olen sitä mieltä, että liitosta pitää tehdä onnellinen, ei se sitä itsestään yleensä ole. Molempien pitää panostaa siihen ja haluta liiton kestävyyttä. Ei se ole sen vaikeampaa kuin luopua minä-minä-asenteesta ja asettaa puoliso etusijalle itseensä nähden. Tämä tietysti toimii vain jos, kumpikin ajattelee samalla tavalla. Minä esim. nousen joka aamu aiemmin ylös ja laitan miehelleni aamupalan ja keitän kahvit valmiiksi ja teen sen mielelläni.

Minustakin nuo uusperhe kuviot on todella stressaavan oloisia, on sinun, minun ja meidän lapsia ja näiden sukulaisia, exiä ja nyxiä ja näiden exiä ja nyxiä ja lapsia. Lapset suhailevat viikottain paikasta toiseen. Oma asiansa, enkä mitenkään moralisoi, itselleni tuo olisi vain hirveän väsyttävää. Ihan tarpeeksi huolehtia tästä yhdestä perheestä ja suvusta. Olemme olleet naimisissa 21 v ja yhdessä 29 v, on ollut huonompiakin aikoja, mutta aina siellä pohjalla on kuitenkin ollut rakkaus ja halu pysyä yhdessä. Nykyään elämä on seesteistä ja onnellista, jonkun mielestä varmaan tylsää ja tasapaksua. Ei se meistä sitä kuitenkaan ole. Olemme toistemme läheisimmät ihmiset ja parhaat ystävät, meillä on paljon yhteistä tekemistä ja harrastuksia ja seksi on todella ihanaa. Romantiikkaa on jokaisessa päivässä ja hellyyttä myös.

Oikeastaan vähän säälin heitä, jotka ovat eronneet esim. pikkulapsivaiheessa kun elämä on ollut rankkaa, he eivät saa kokea tätä yhteenkuuluvuutta, joka syntyy myös niistä vaikeista ajoista, joiden jälkeen sitten taas aurinko paistaa.

Vierailija
19/21 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta. Lyhyt hyvä suhde on parempi kuin vuosien hampaidenkiristely.

Vierailija
20/21 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sitä, että liitto saadaan pysymään virkeänä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme