Muistatteko aikaa kun ei ollut kaukosäädintä?
Piti raahautua sohvalta vääntelemään nappuloita. Tuonkohan takia 80-luvulla oli ihmiset vielä hoikempia?
Kommentit (35)
Muistan kun oli sellainen johdollinen kaukosäädin, se oli aika hassu.
Ja tvn ääressä ei syöty meillä ainakaan. Ruokailtiin keittiössä ruoka-aikaan ja iltapala ennen nukkumaan menoa.
En muista, mutta minulla on tällä hetkellä tv:n kaukosäädin rikki, niin voin samaistua.
muistan, olin 80-luvulla lapsi ja muistan sen,kun piti raahautua kanava kääntämään ja tv laittamaan nappulasta auki ja kiinni :) muistan virityskuvan ja lumisateen ja tv-lupalapun telkkarin takana. Kuvan sävyäkin sai itse säädettyä :)
No kanaviakin oli kaksi.. lopulta tuli kolmonen. Ei ollut paljoa selailtavaa.
Vierailija kirjoitti:
No kanaviakin oli kaksi.. lopulta tuli kolmonen. Ei ollut paljoa selailtavaa.
Sitäpä just. Telkkari auki ja ehkä kerran illassa kääntö toiselle kanavalle, viimeksi töllö kiinni. Ei paljon rasittanut.
Mä yritin viritellä semmoisesta teleskooppikepistä itselleni säädintä ja kyllä sillä sai tökättyä välillä niitä nappuloita, mutta oli aika vaivalloista.
Muistan myöskin kun telkkari temppuili, niin alkoi taas toimimaan kun vähän nyrkillä hakkasi.
Muistatteko aikaa, kun ei ollut Yle Areenaa, MTV Katsomoa, Ruutua eikä muita suoratoistopalveluja? Jos joku perheestä halusi katsoa toista ohjelmaa ja sinä itse toista, niin silloin jäi usein se oma lempiohjelma kokonaan katsomatta. Sama juttu, jos lempiohjelman aikaan sattui olemaan jotain muuta menoa. Eikä uusintoja läheskään aina tullut. Uusintoja tuli ehkä yksi, joskus maksimissaan kaksi, mutta kaikista ohjelmista ei sitä yhtäkään uusintaa.
TSIISAS! 80-luvulla oli kakeja! Muistan, että itsellä 1983 ostetussa videossa oli kake (infrapuna).
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko aikaa, kun ei ollut Yle Areenaa, MTV Katsomoa, Ruutua eikä muita suoratoistopalveluja? Jos joku perheestä halusi katsoa toista ohjelmaa ja sinä itse toista, niin silloin jäi usein se oma lempiohjelma kokonaan katsomatta. Sama juttu, jos lempiohjelman aikaan sattui olemaan jotain muuta menoa. Eikä uusintoja läheskään aina tullut. Uusintoja tuli ehkä yksi, joskus maksimissaan kaksi, mutta kaikista ohjelmista ei sitä yhtäkään uusintaa.
Niin, silloin se tarjonta riitti. Sitten luettiin lisäks vaan kirjoja ja lehtiä ja käytiin elokuvissa. Ei ollu internettiä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun oli sellainen johdollinen kaukosäädin, se oli aika hassu.
Muistan sen luksus fiiliksen, kun langallinen tuli.
Muistan hyvin. Mutta eipä ollut kanaviakaan. 😅
Hetken luulin että tämä on sen punapääfetissityypin ketju.
Vierailija kirjoitti:
TSIISAS! 80-luvulla oli kakeja! Muistan, että itsellä 1983 ostetussa videossa oli kake (infrapuna).
Meillä oli vähän köyhemmät videot ilman kakea.
Muistan toki. Eipä silloin ollut juurikaan kanavia, joilla surffailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vähän köyhemmät videot ilman kakea.
Joo. Kalliit oli. Pari vuotta myöhemmin hankittiin toinen, halvempi. Siinä oli langallinen kake, jota ei käytetty.
Muistan. Silloin minua käytettiin kaukosäätimenä. Juoksutettiin kääntämään kanavaa ykköseltä kakkoselle, lisäämään ääntä, säätämään kanavaa jos meni lumisateeksi.
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Silloin minua käytettiin kaukosäätimenä. Juoksutettiin kääntämään kanavaa ykköseltä kakkoselle, lisäämään ääntä, säätämään kanavaa jos meni lumisateeksi.
Ai tosiaan, muistan minäkin tän kun minuakin juoksutettiin ja siitä tuli riitaakin joskus kun ärsytti se tahallaan hyppyyttäminen.
No en muista, en ole mikään vanhus :D