Jere Karalahti dokumentti
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Dokumentin loppu oli pelkkää viinin lipitystä. Saas nähdä lähteekö taas iso pyörä pyörimään ja alkon käyttö lapasesta. Miten aiemmin noin pahasti alkoholisoitunut ihminen voi juoda viiniä, ilman, että kohta ollaan jossain 5 viikon putkessa?
Tiedän henkilön jolle lääkäri sanoi ettet saa/voi ottaa koskaan enää yhtään alkoholia ,kun se lähtee siitä. No otti ja nyt on haudassa.
Mistä tämä otsikko eli onko tämä dokkari nyt nähtävissä jossain?
Eilen tuli televisiosta ja ainakin cmorella katsottavissa.
Jere kävi juhlimassa jengin kerholla kun siellä saa olla rauhassa -ei tule valomerkkiä, eikä ole siviilejä tuijottamassa eikä kyttämäässä.
Kävi sitten niin, että erään kerhon täysjäsenen firmaan teki poliisi etsinnän. (Jostain syystä). Tietokone takavarikoitiin ja sieltä löytyi valokuvia iloisissa tunnelmissa, mukana myös Jere.
Siitähän se meteli nousi. Iltapäivälehdissä kyseltiin että mitä on tuo valkoinen aine, ja miksi pöydällä on tiukasti rullattu seteli. Ojoi joi sentään.
Miten hyvinvointivalmentaja nanna voi olla tämän kanssa kimpassa.
Miksiköhän sitä alkoholia piti taas alkaa ottamaan kun oli jo päässyt irti. Daiju.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän sitä alkoholia piti taas alkaa ottamaan kun oli jo päässyt irti. Daiju.
Eniten ihmetytti, että kun dokkarissa kuvattiin sitä 9 vuoden raittiuden päättymistä, niin Nanna oli siellä ihan fiiliksissä kaatelemassa viiniä lasiin ja suukottelemassa... Eikö todellakaan mitkään varoituskellot soineet tuossa kohtaa. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suuresti, kuinka tän valtakunnan julkisimman narkin vanhemmuuteen ja perhetilanteeseen ei oo lastensuojelu puuttunut tyttären ollessa pieni. Ei tarvii tavan pulliaisen kovin kauaa päihteiden parissa sekoilla, kun lapset lähtee ku leppäkeihäät.
Eihän se ollut ikinä kotona. Heti kun oli vapaata niin kavereiden kanssa baanalle. Ei lapsi sitä nähnyt.
Miten melkeun haimatulehdukseen kuollut uskaltaa ja edes haluaa enää juoda? Riippuvuus on vahva.
Kuten niin moni tässä ketjussa jo kirjoitti, kyllä on vastenmielinen ja harvinaisen typerä tapaus.
Oon samaa ikäluokkaa Karalahden kanssa ja oon jo nuoresta seurannut jääkiekkoa erittäin aktiivisesti. IFK on mun jengi, ja mulla oli kausikortti useita vuosia. Oli myös silloin, kun tämä Karalahti aloitti liigassa.
Katsomossa ensin naureskeltiin, myöhemmin huolestuneempina pohdittiin, miten tämän pikku-narkkarin annettiin esiintyä IFK:n kasvoina julkisuudessa. Jere oli IFK:n edustaja muun muassa "Elämä on parasta huumetta" -kampanjassa. Kampanjan kasvoiksi valituilla pelaajilla oli semmoset jotkut pikku-tarrat pelipaidoissaan. Oli siis täysin yleisessä tiedossa jo aika alkuvaiheessa Jeren sekoilut myös tavallisten katsojien piirissä.
Sori, en oo vielä tota dokumenttia katsonut, voi olla että näistä kerrottiinkin siinä jo.
Mun mielestä IFK katseli Jeren sekoiluja aivan liian pitkään. Todella sääli, että voikin olla noin tyhmä ja pilata oman uransa, elämänsä ja läheistensä elämän.
Se pitää vielä mainita, että vain kerran tai pari olen Jeren nähnyt livenä. Yksi kerta oli asiakaspalvelutilanteessa (hän perheineen asiakkaana, siis se eka perhe). Susanna käyttäytyi tosi asiallisesti, mutta Jerellä ei mitään käytöstapoja. Ei tervehtinyt, ei katsonut silmiin, ei kiittänyt, ei mitään. Uskomaton juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suuresti, kuinka tän valtakunnan julkisimman narkin vanhemmuuteen ja perhetilanteeseen ei oo lastensuojelu puuttunut tyttären ollessa pieni. Ei tarvii tavan pulliaisen kovin kauaa päihteiden parissa sekoilla, kun lapset lähtee ku leppäkeihäät.
Eihän se ollut ikinä kotona. Heti kun oli vapaata niin kavereiden kanssa baanalle. Ei lapsi sitä nähnyt.
Toisen vanhemman baanattelut tuo arkeen kivasti vaihtelua. Lisäksi oppii pienestä pitäen sitä päihteidenkäyttöä, kun baanalta palaillaan viekkareissa kotiin tärisemään ja leikkimään lapsiperheen vanhempaa.
Jos katsoo vaan itse asiaa, sitä Aihetta, eli riippuvuutta, niin kyllä se on sairaus, niin vahva veto aineisiin. Millään muulla ei ole merkitystä.
Tietysti harva puhuu siitä asiasta itsestään, vaan puhutaan juhlimisesta, rentoutumisesta, kaverereista, yhteisestä hauskanpidosta , you name it.
Mieheni käytti aikoinaan aina syynä että ” siellä pidetään kokous”. Toki pidettiinkin, kyseessä oli ihan rekisteröidyn yhdistyksen virallinen kokous. MUTTA sinne ei koskaan voinut mennä autolla ( tai autolla ei ainakaan itse ajettu), sieltä ei koskaan tultu samana iltana kotiin, vaan se ” kokous” kesti aina semmoiset 2-3 päivää… Kummasti joka kokouksessa oli aina joku, jota oli niin kiva pitkästä aikaa tavata, tai tuli jotain yhteistyö-kumppaneita, joiden kans ”piti” olla.
Ihan samaa pskaa kuitenkin. Ihan tismalleen samaa!
Kun kausi päättyi maaliskuussa, Jere lähti baanalle ja saattoi palata juhannuksena. Kivaa perhe-elämää.
Varmaan yliarvostetuin kiekkoilija koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko tavis sekakäyttäjä vaivutettu koomaan ja hoidettu mitä suurimmalla kapasiteetilla. Vastaus lienee sanomattakin selvä.
Kyllä on vastaus, sanomattakin selvää.
Vähän OT tässä, mutta joo, ihminen pääsee Meikussa "kaikkiin laitteisiin" ihan taustastaan riippumatta. Kuten sivistysvaltiossa pitääkin.
Jeren pitäisi laittaa korkki lopullisesti kiinni, kokonaan. Pöyristyneenä kuuntelin, kun hänelle sopivaa alkoholinkäytön rajaa oltiin kartoiteltu. Ensin kaksi lasia kerran parissa viikossa, ja kun se toimi, niin nostettiin neljään lasiin... ei. Hän on ollut koko elämänsä täysin päihteiden vietävissä, ja sellaiselle tyypille ei sovi mikään muu kuin ehdoton absolutismi.
Eikö tuolla ole joku adhd myös, riippuvuuksiensa lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Jeren pitäisi laittaa korkki lopullisesti kiinni, kokonaan. Pöyristyneenä kuuntelin, kun hänelle sopivaa alkoholinkäytön rajaa oltiin kartoiteltu. Ensin kaksi lasia kerran parissa viikossa, ja kun se toimi, niin nostettiin neljään lasiin... ei. Hän on ollut koko elämänsä täysin päihteiden vietävissä, ja sellaiselle tyypille ei sovi mikään muu kuin ehdoton absolutismi.
Eihän tosissaan riippuvaiselle riitä mikään naurettavat 2 tai 4 lasillista! Tietenkään ei riitä, ei ikinä.
Niitä nyt vaan lipitellään kun pelataan aikaa, ja yritetään uskotella itselleen ja kaikille muillekin, ettei se tästä miksikään räpsähdä. Vaikka itse jo tietää ja vain odottelee, että koskas tässä taas päästää itse asiaan ja aletaan ottamaan kuten miehet ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tosissaan riippuvaiselle riitä mikään naurettavat 2 tai 4 lasillista! Tietenkään ei riitä, ei ikinä.
Niitä nyt vaan lipitellään kun pelataan aikaa, ja yritetään uskotella itselleen ja kaikille muillekin, ettei se tästä miksikään räpsähdä. Vaikka itse jo tietää ja vain odottelee, että koskas tässä taas päästää itse asiaan ja aletaan ottamaan kuten miehet ottaa.
Kummastuttaa sekin, että ihanko oikeasti se Karalahden elimistön terveyttä kartoittanut ja viinilasirajoituksia asetellut lääkäri tarkasteli tilannetta niin yksisilmäisesti, ettei ottanut tuota riippuvuusaspektia ollenkaan huomioon...? Joo, keho saattaa kestää sen viinilasin tai neljä, mutta kun on sataprosenttisen varmaa, ettei se siihen jää, vaan riippuvuus triggeröityy uudestaan niistä pienistä määristä.
Auktoriteettikammoinen idiootti. Isoveljellä selvästi samaa, pikkuveli normaalimpi, mutta kärsinyt mainehaitasta myös sukunimen vuoksi. Oisko jotain nepsyä noilla vanhemmilla veljillä?