Milloin tulee kutsu Amk-pääsykokeisiin
Niin milloin? Katselin että kesäkuun alkupuolella useimpien oppilaitosten pääsykokeet.
Kommentit (72)
^Vastaus tuli. Koska olen hakenut toiseenkin koulutukseen, jossa sama lukumateriaali, ei mun kuulemma tarvitse tehdä koe kuin toisena päivänä (johon siis olen kutsun saanut). Kiva kun tästä ei ole tullut niin mitään infoa, turhaan saanut stressata. Mutta nyt helpotti, huh!
Kunhan hakuaika ensin päättyy ja siitä pikkasen eteenpäin, muistelen että toukokuun alkupuolella viimeistään.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:20"]
Kunhan hakuaika ensin päättyy ja siitä pikkasen eteenpäin, muistelen että toukokuun alkupuolella viimeistään.
[/quote]
Kiitos :) olisi kiva tietää pääseekö niin ehtii toivomaan töistä vapaata pääsykoepäivälle.
Riippuu myös koulutuksesta mihin haet, esim. liiketalouden yms. pääsykokeisiin kutsutaan kaikki hakukelpoiset.
...Niin ja siis pointti oli, että jos hakemasi paikka on tuollainen mihin kutsutaan kaikki hakukelpoiset niin ei tarvitse odotella kutsua ennen vapaiden toivomista :)
Ainakin sote-alalla ne voi tulla tosi myöhään. Mulle tuli joskus alle viikko ennen koetta.
Täälläkin vielä odotellaan kutsua, lieneekö enää tullakaan. Hain hammastekniseen ja suuhygienistipuolelle. Onkohan niihin jo kutsut lähetetty?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:56"]Täälläkin vielä odotellaan kutsua, lieneekö enää tullakaan. Hain hammastekniseen ja suuhygienistipuolelle. Onkohan niihin jo kutsut lähetetty?
[/quote]
Turun AMK:n nettisivulla sanotaan, että sosiaali- ja terveysalan pääsykoekutsut tulevat toukokuun lopulla.
Muistakaa tsekata myös sähköpostinne! (Jos ette automaattisesti kutsua sinne odota.) Ystäväni ei muistanut että oli ilmoittanut sähköpostiosoitteensa ja siellähän se pääsykoekutsu oli. Huomasi onneksi 2pv ennen koetta.
Kutsu tulee niin viikko ennen koetta, ja koepäivät löytyvät oppilaitoksen sivuilta. Oma kutsuni tulee aikaisintaan ensi viikon lopulla, kun koepäivä on kesäkuun ensimmäisellä viikolla.
Ei se välttämättä tule ollenkaan...
Joillakin superamiksilla on ihmeellinen tavoite kuoria opiskeluaineksesta kermat päältä kutsumalla kokeisiin vain ne, joilla on riittävän hyvä lukion päättäri. Ihmeellistä, että yliopistoon voi kyllä päästä, mutta ammattisurkeassa ei kutsuta edes kokeeseen.
Joko teille tullut kutsuja??? Eräs tuttavani sai ainaki TAMK:iin kutsun bioanalyytikoks.. odottelen omaani
JAMK sosionomiksi aikovat, kertokaa jos pääsykoekutsuja tulee! Olis kiva tietää, onko pienintäkään mahdollisuutta päästä syksyllä opiskelemaan, vai pitääkö alkaa kiireesti jo miettimään jotain muuta(töitä siis)
pisteiden puolesta oon olettanut että mut kutsuttaisiin pääsykokeisiin, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Tänään tuli ensin tekstari että "tarkkaile sähköpostiasi.." Sitten tuli sähköpostitse kutsu ja siinä sanottiin että vielä kirjekin tulossa :) sh:ksi hain
Vieläkin odottelen..
Jospa tänään tulisi? :)
Hamk sosionomiksi tuli tänään kutsu!
En tajua, miksei amk:t voi ottaa pääsykokeisiin kaikkia hakukelpoisia niin kuin yliopistotkin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:20"]
Soita äkkiä opintotoimistoon! Vastaavat ei välttämättä ehdi mailin ääreen.
[/quote]
Sain tunti sitten vastaavalta mailia, jossa sanoi ette hoida k.o. asioita vaan kuuluu hakijapalveluille, jonne lähetti mailini eteenpäin. Koitin sinne soittaa, puhelinnauhoitteesta sanottiin että ottavat puheluita vastaan vain klo 9-11 arkipäivisin, muina aikoina pitää laittaa mailia. Laitoin vielä itsekin viestiä sinne, toivottavasti vastaavat jo tänään.. Ellei niin sitten maanantaina olen heti aamusta soittamassa ja pommittamassa maililla. Tiistaina olisi pääsykokeet.