Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äidille ei sitten saa kertoa siitä vasektomiasta."

Vierailija
19.12.2021 |

Näin totesi mieheni. On kuulemma liian vaikea paikka mamille.

Ihanaa, saan siis jatkossakin harteilleni uteluita ja painostusta lastenhankinnasta, vaikka mies haluaa lapsia ihan yhtä vähän kuin minäkin.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et saa kertoa vasektomiasta utelevalle mamille niin mitä jos sanoisit ensi kerralla hänen udellessa että sinä et käytä minkäänlaista ehkäisyä. Jos siis et käytä. Ehkä hän sitten menisi piinaamaan poikaansa asialla.

Tämä on itseasiassa hauska idea. :D Riskinä tosin se, että anoppi sitten odottaisi lapsenlasta turhaan ties miten kauan.

Ap

Kun miehellesi on tehty ehkäisy josta hän ei halua puhuttavan, eikö silloin olisi syytä jättää ehkäisystä keskustelu kokonaan? Parhaiten kunnioitat miehesi toivetta, kun et vie keskustelua siihen suuntaan.

Vierailija
62/85 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siittiöitä voi pakastaa vastaisen varalle ennen vasektomiaa. Win-win vaikka tulis myöhemmin toisiin aatoksiin.

Ei tartte edes pakastaa, ei vasektomia lopeta "tuotantoa". Tarvii vaan sitten lääkärin apua että ne saa käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No AP ei ilmeisesti ole näitä keskusteluja aloittanut vaan anoppimami on se joka vie keskusteluja lastenlasten hankkimisen suuntaan :D

Vierailija
64/85 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään syytä salata totuutta, varsinkaan jos joutuu itse uteluiden ja syyttelyiden uhriksi. Minä kerroin suoraan anopille ettei poikansa tahdo lapsia, että turhaan minua syyttelee. Puhukoot omalle jälkikasvulleen.

Anoppi oli sitä mieltä että "hankkiudu salaa raskaaksi", jepjep.

Vierailija
65/85 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot sitten vain reippaasti, ettei onnistu lapsenteko kun mies on impotentti.

Saa kyllä luvan ihan itse kertoa operaatiosta.

Ap

Miksi siitä pitäisi kertoa?

Jotta minun ei tarvitsisi enää kuunnella toiveita lapsenlapsista.

Ap

Kerrot vain että ette halua lapsia joten niitä ei ole tulossa. Mistään toimenpiteistä ei kenenkään tarvitse kertoa jos ei halua, toisen (=puolison) puolesta en niitä edes lähtisi kertomaan koska ne ovat yksityisasioita

Kerrottu on moneen otteeseen. Anoppi jauhaa silti samaa levyä lapsenlapsista ja nimenomaan minulle, ei miehelle. Siksi todellakin edellytän että mies kertoo äidilleen käyneensä nipsaisemassa johdot poikki, eli niitä lapsenlapsia ei ihan oikeasti ole tulossa. Se ei ole vain pelkkää sanahelinää.

Ap

Intiimialueille tehdyistä operaatioista ei tarvitse omalle äidilleen kertoa vaikka vaimoa vaivaisi anopin suvunjatkamis utelut. Se on nimenomaisesti intiimi terveysasia josta kertominen on miehestäsi kiinni. Ei kai isällekään kerrota gynekäyntien yksityiskohtia tai minkälainen kierukka on käytössä varsinkaan jos utelisi?

Jos haluat puhua anopin kanssa puhu muista asioista. Älä vastaa mitään uteluihin joista et halua yhä uudelleen keskustella jos ne vaivaa. Tai vastaa jos haluat. Tästä ketjusta jää käsitys, että tuo kysymys ahdistaa. Voitko sanoa suoraan, että ette ole jatkamassa sukua ja siitä keskustelu ahdistaa?

En nyt välttämättä rinnastasi keskenään gynekäynnin yksityiskohdista puhumista siihen, että mies tekisi äidilleen kerralla selväksi ettemme edes voi hankkia lapsia. Kai ne sitten jotenkin on rinnastettavissa.

Eikä keskustelu aiheesta ahdista vaan ärsyttää. Vaikuttaa siltä, ettei anoppi vieläkään ymmärrä etten minä estä miehen lapsihaaveita, vaan mies ei halua lapsia.

Ap

Jää kuva, että sinulle on itsellesi haastavaa sisäistää mitä otsikkoon kirjoitit. Jos miehesi on sanonut noin, se on hänen kehonsa, hänen intiimiasiansa ja hänen asia kertoa tai olla kertomatta.

Tuo on teidän välinen luottamuksellinen asia joka koskee miehesi kehoa. Ei sitä luottamusta kannata horjuttaa edes edellyttämällä häntä kertomaan asiasta. Kun hän sanoo, ettei asia kuulu hänen äidilleen sen kuuluu olla aika yksiselitteisen selvä.

Aivan varmasti edellytän, niin kauan kuin hänen äitinsä minua tämän asian tiimoilta painostaa.

Ap

Vierailija
66/85 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et saa kertoa vasektomiasta utelevalle mamille niin mitä jos sanoisit ensi kerralla hänen udellessa että sinä et käytä minkäänlaista ehkäisyä. Jos siis et käytä. Ehkä hän sitten menisi piinaamaan poikaansa asialla.

Tämä on itseasiassa hauska idea. :D Riskinä tosin se, että anoppi sitten odottaisi lapsenlasta turhaan ties miten kauan.

Ap

Kun miehellesi on tehty ehkäisy josta hän ei halua puhuttavan, eikö silloin olisi syytä jättää ehkäisystä keskustelu kokonaan? Parhaiten kunnioitat miehesi toivetta, kun et vie keskustelua siihen suuntaan.

Joku toinen ehtikin jo selventää, mutta en todellakaan ikinä ole itse vienyt keskustelua siihen suuntaan.

Ap

Vierailija
67/85 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot sitten vain reippaasti, ettei onnistu lapsenteko kun mies on impotentti.

Saa kyllä luvan ihan itse kertoa operaatiosta.

Ap

Miksi siitä pitäisi kertoa?

Jotta minun ei tarvitsisi enää kuunnella toiveita lapsenlapsista.

Ap

Kerrot vain että ette halua lapsia joten niitä ei ole tulossa. Mistään toimenpiteistä ei kenenkään tarvitse kertoa jos ei halua, toisen (=puolison) puolesta en niitä edes lähtisi kertomaan koska ne ovat yksityisasioita

Kerrottu on moneen otteeseen. Anoppi jauhaa silti samaa levyä lapsenlapsista ja nimenomaan minulle, ei miehelle. Siksi todellakin edellytän että mies kertoo äidilleen käyneensä nipsaisemassa johdot poikki, eli niitä lapsenlapsia ei ihan oikeasti ole tulossa. Se ei ole vain pelkkää sanahelinää.

Ap

Intiimialueille tehdyistä operaatioista ei tarvitse omalle äidilleen kertoa vaikka vaimoa vaivaisi anopin suvunjatkamis utelut. Se on nimenomaisesti intiimi terveysasia josta kertominen on miehestäsi kiinni. Ei kai isällekään kerrota gynekäyntien yksityiskohtia tai minkälainen kierukka on käytössä varsinkaan jos utelisi?

Jos haluat puhua anopin kanssa puhu muista asioista. Älä vastaa mitään uteluihin joista et halua yhä uudelleen keskustella jos ne vaivaa. Tai vastaa jos haluat. Tästä ketjusta jää käsitys, että tuo kysymys ahdistaa. Voitko sanoa suoraan, että ette ole jatkamassa sukua ja siitä keskustelu ahdistaa?

En nyt välttämättä rinnastasi keskenään gynekäynnin yksityiskohdista puhumista siihen, että mies tekisi äidilleen kerralla selväksi ettemme edes voi hankkia lapsia. Kai ne sitten jotenkin on rinnastettavissa.

Eikä keskustelu aiheesta ahdista vaan ärsyttää. Vaikuttaa siltä, ettei anoppi vieläkään ymmärrä etten minä estä miehen lapsihaaveita, vaan mies ei halua lapsia.

Ap

Jää kuva, että sinulle on itsellesi haastavaa sisäistää mitä otsikkoon kirjoitit. Jos miehesi on sanonut noin, se on hänen kehonsa, hänen intiimiasiansa ja hänen asia kertoa tai olla kertomatta.

Tuo on teidän välinen luottamuksellinen asia joka koskee miehesi kehoa. Ei sitä luottamusta kannata horjuttaa edes edellyttämällä häntä kertomaan asiasta. Kun hän sanoo, ettei asia kuulu hänen äidilleen sen kuuluu olla aika yksiselitteisen selvä.

Aivan varmasti edellytän, niin kauan kuin hänen äitinsä minua tämän asian tiimoilta painostaa.

Ap

Kerroit otsikossa, mitä mieltä miehesi on tuosta. Minä kunnioittaisin puolisoni toivetta häntä koskevissa terveys- ja intiimiaioissa vaikka minkälaista ulkopuolista painetta olisi.

Vierailija
68/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ehdottomasti kunnioittaisin puolison toivetta olla kertomatta asiasta kunhan hän omalla tavallaan hoitaisi anopin olemaan piinaamatta minua lapsen hankkimisella.

Kohtuutonta että anoppi saa painostaa miniää lapsiasialla ja poitsu vaan rallattaa eikä tee yhtään mitään, vieläpä kieltää puolisoaan kertomaan anopille vasektomiasta.

Vierailija
69/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi aika sanoa miehelle tiukasti, että hän saa hoitaa oman sukunsa suuntaan sen, että lapsiutelut loppuu, tavalla tai toisella. Mies saisi sanoa äidilleen, että lapsia ei ole tulossa, ja jos asia häntä vaivaa saa kiusata asialla vain poikaansa.

Vierailija
70/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös ehdottomasti kunnioittaisin puolison toivetta olla kertomatta asiasta kunhan hän omalla tavallaan hoitaisi anopin olemaan piinaamatta minua lapsen hankkimisella.

Kohtuutonta että anoppi saa painostaa miniää lapsiasialla ja poitsu vaan rallattaa eikä tee yhtään mitään, vieläpä kieltää puolisoaan kertomaan anopille vasektomiasta.

Minustakin on kohtuutonta. Enkä voi ymmärtää miten mies pitää hyvänä ideana sitä, ettei kerro vasektomiasta. Sillähän tästä ongelmasta päästäisiin.

Kai hän kuvittelee suojelevansa äitinsä tunteita. Minusta on epäreilua antaa toisen elätellä toiveita turhaan kun faktat ovat mitä ovat.

Ap

Vierailija
71/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jatkossa anopille ihan joka kerta, että kysyy asiasta omalta pojaltaan. Vaikka lausetta pitäisi toistaa papukaijan tavoin, mitään muuta ei kannata sanoa.

Vierailija
72/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano jatkossa anopille ihan joka kerta, että kysyy asiasta omalta pojaltaan. Vaikka lausetta pitäisi toistaa papukaijan tavoin, mitään muuta ei kannata sanoa.

Näin se varmaan on tehtävä. Toivottavasti mies jossain vaiheessa tulee järkiinsä ja tajuaa, että helpoin keino repäistä laastari on kertoa toimenpiteestä.

Ap

Vierailija
73/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt niin mene, että toisen terveysasioita ei kerrota eteenpäin jos toinen ei halua.

Onko se sitten reilua käytöstä mieheltä, että, anoppi syyttää ap:ta siitä ettei lapsia tule, kun vässykkä mies ei uskalla sanoa äidilleen, ettei hänkään halua lapsia.

Miksi miehen pitäisi kertoa äidilleen ajatuksistaan suvun jatkamisesta? Puolisoiden välille ne ratkaisut kuuluu.

En tiedä missä todellisuudessa elät, mutta monia vanhempia kiinnostaa paljonkin lapsenlapset ja niiden ilmestymisen mahdollisuus ja ajankohta.

Ap

En ole tuo jolle vastasit, mutta mun anoppi ja appi eivät ole ikinä sanallakaan maininneet lapsenlapsia. Eivät ikinä ole kyselleet, että milloin tulee. Ollaan oltu yhdessä 23 vuotta ja mies on nyt viiskymppinen ja minä 43. Että mä vähän ihmettelen näitä anoppi-juttuja, mitä tälläkin palstalla suolletaan ja että missä todellisuudessa niiden kirjoittajat elää. Onneksi mulla on maailman parhaat appivanhemmat ja fiksut!

Vierailija
74/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni teki samoin, äidille ei kerrottu.

Sitten 45 vuoden korkeassa iässä veli tajusi, että haluaa lapsia. Erosi vaimostaan ja on nyt 3 villin pojan isä. Niin se elämä heittelee.

Hyvä juttu että vasektomian peruminen onnistui. Aina ei onnistu.

Ap

Niinpä, onneksi veli sai ne lapset, joita ei aikoinaan exänsä halunnut.

Tätä mä ihmettelen, miksi veljesi, tai ylipäätään kukaan sitten jää sellaiseen suhteeseen, jossa toinen osapuoli ei halua lapsia, mutta itse haluaa? Aika munatonta hommaa.

Vierailija
75/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on kohtuutonta. Enkä voi ymmärtää miten mies pitää hyvänä ideana sitä, ettei kerro vasektomiasta. Sillähän tästä ongelmasta päästäisiin.

Kai hän kuvittelee suojelevansa äitinsä tunteita. Minusta on epäreilua antaa toisen elätellä toiveita turhaan kun faktat ovat mitä ovat.

Ap

Voisiko niihin vauvapuheisiin asennoitua muutoin kuin kiusantekona ja painostuksena? Anna hänen haaveilla ja kysellä, mitä tuosta itseensä ottamaan, jos päätös on tehty ja se pysyy. Ei tuo nyt niin kauheeta ole, saahan sitä haaveilla lapsenlapsista.

Vierailija
76/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se varmaan on tehtävä. Toivottavasti mies jossain vaiheessa tulee järkiinsä ja tajuaa, että helpoin keino repäistä laastari on kertoa toimenpiteestä.

Ap

Eikö se riitä, että sanoo ettette te halua lapsia?

Vierailija
77/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todellakin jättää kertomatta, niin jää eukko sitten mehevästi rysän päältä kiinni kun tulee paksuksi.

Vierailija
78/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt niin mene, että toisen terveysasioita ei kerrota eteenpäin jos toinen ei halua.

Onko se sitten reilua käytöstä mieheltä, että, anoppi syyttää ap:ta siitä ettei lapsia tule, kun vässykkä mies ei uskalla sanoa äidilleen, ettei hänkään halua lapsia.

Miksi miehen pitäisi kertoa äidilleen ajatuksistaan suvun jatkamisesta? Puolisoiden välille ne ratkaisut kuuluu.

En tiedä missä todellisuudessa elät, mutta monia vanhempia kiinnostaa paljonkin lapsenlapset ja niiden ilmestymisen mahdollisuus ja ajankohta.

Ap

En ole tuo jolle vastasit, mutta mun anoppi ja appi eivät ole ikinä sanallakaan maininneet lapsenlapsia. Eivät ikinä ole kyselleet, että milloin tulee. Ollaan oltu yhdessä 23 vuotta ja mies on nyt viiskymppinen ja minä 43. Että mä vähän ihmettelen näitä anoppi-juttuja, mitä tälläkin palstalla suolletaan ja että missä todellisuudessa niiden kirjoittajat elää. Onneksi mulla on maailman parhaat appivanhemmat ja fiksut!

Iloitse siitä. Aika moni meistä elää siinä todellisuudessa että anoppi painostaa ja kyselee.

Vierailija
79/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisiko niihin vauvapuheisiin asennoitua muutoin kuin kiusantekona ja painostuksena? Anna hänen haaveilla ja kysellä, mitä tuosta itseensä ottamaan, jos päätös on tehty ja se pysyy. Ei tuo nyt niin kauheeta ole, saahan sitä haaveilla lapsenlapsista.

En koe sitä kiusantekona mutta painostuksena kylläkin. Tämä siksi, että aihe pysyy keskustelussa vaikka olen sanonut ettei lapsia tule.

En myöskään pidä sitä mitenkään iloisena asiana että anoppi haaveilee lapsenlapsista. Se olisi ehkä ihan hauskaa jos miehen kanssa aiottaisiin lisääntyä. Sitten voisi miettiä jotain kivaa yllätystä miten paljastaa ilouutinen kun olisin raskaana.

Nyt aiheesta puhuminen on kurjaa molemmille. Anopille joka haaveilee turhaan, ja minulle joka koen tavallaan tuottavani pettymyksen. Anoppi on jo kerran purskahtanut itkuun kun sanoin ettei lapsenlapsia tule. Kyllä se siis nimenomaan on aika kauheaa.

Ap

Vierailija
80/85 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö se riitä, että sanoo ettette te halua lapsia?

Ei ole riittänyt.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi