Kauanko olitte seurustelleet ennen yhteenmuuttoa?
Kauanko olitte miehenne kanssa seurustelleet ennen yhteenmuuttoa? asuitteko kauko- vai lähisuhteessa? kumman puolelta tuli aloite?
Kommentit (75)
Noin 2kk. Asuttiin ihan samassa kaupungissa ja roikuttiin yöt toistemme luona. Olosuhteiden pakosta päädyimme köyhät opiskelijat saman katon alle "väliaikaisesti". Vielä ei ole se väliaikaisjärjestely päättynyt :D
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:55"]noin 2 vuotta ennen naimisiinmenoa. mä hlasin, että mennään ekaksi naimisiin ja sitten muutetaan yhteen vasta
[/quote]
Tää onki toooodella järkevää :D
4kk. Kaksi kk siitä oltiin jo naimisissa. Oltiin kolmekymppisiä, miehellä yksi lapsi. Asuu meillä puolet ajasta.
Epävirallisesti muutettiin yhteen 2kk:n kuluttua. Tuolloin mies siis alkoi oleskella mun luona niin tiiviisti, että taisi tämän jälkeen olla omassa kodissaan yhteensä kolme-neljä yötä. Virallinen muutto tapahtui puolentoista vuoden jälkeen, miehen asunto oli hyvin edullinen ja ei vain laiskuuttaan (?) jaksanut luopua asunnosta kokonaan aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:55"]noin 2 vuotta ennen naimisiinmenoa. mä hlasin, että mennään ekaksi naimisiin ja sitten muutetaan yhteen vasta [/quote] Tää onki toooodella järkevää :D
[/quote]
Kyllä. Suosittelen. Meidän liitto on nyt kestänyt jo reilut 20 vuotta. Kyllähän 2 vuoden seurustelun aikana jo aika hyvin pääsee perille millainen toinen on. Tehkääpä perässä jos pystytte.
Virallisesti muutettiin yhteen kun oltiin seurusteltu noin 2,5vuotta. Oikeasti mies oli tuonut vähät tavaransa luokseni alle 2kk seurustelun jälkeen.
Seurusteltiin noin 9kk niin, että asuttiin omissa asunnoissa noin parin sadan metrin päässä toisistamme. Alusta saakka vietettiin kuitenkin paljon aikaa jomman kumman asunnolla, eli tavallaan asuttiin yhdessä, vaikka virallisesti ei. Sitten mies lähti noin puoleksi vuodeksi ulkomaille töihin ja Suomeen palatessaan muutti virallisesti mun kämppään. Eli noin 1v 3kk seurustetiin ennen virallista yhteenmuuttoa. Oltaisiin muutettu yhteen jo aikaisemmin, mutta tuo miehen työkuvio sotki pakkaa :)
puolisn vuotta. vanhempien luota poismuutto oli molemmilla ajankohtaista, joten tuntui luontevalta muuttaa heti yhteen. nyt reilu 1,5v yhdessä asuttu :)
Muutimme yhteen vuorokauden kuluttua ekoista treffeistä ja 21vuotta olemme olleet tiiviisti yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:55"]noin 2 vuotta ennen naimisiinmenoa. mä hlasin, että mennään ekaksi naimisiin ja sitten muutetaan yhteen vasta [/quote] Tää onki toooodella järkevää :D
[/quote]
Kyllä. Suosittelen. Meidän liitto on nyt kestänyt jo reilut 20 vuotta. Kyllähän 2 vuoden seurustelun aikana jo aika hyvin pääsee perille millainen toinen on. Tehkääpä perässä jos pystytte.
[/quote]
"Tehkääpä perässä jos pystytte." Pystymme mihin? Mitä nyt niin eriomaisen hienoa olet omasta mielestäsi saavuttanut mihin muut eivät "pysty"?
6 vuotta. Suuren osan siitä elimme etäsuhteessa, kun opiskelimme eri kaupungeissa. Valmistuttuamme muutimme samaan kaupunkiin yhteiseen asuntoon. Se tapahtui hyvin luontevasti ja itsestäänselvästi, ei erityisesti kummankaan aloitteesta.
Olimme seurustelleet 4 kk. Asuimme samassa kaupungissa. En muista enää, kummalta tuli aloite. Mieheltä oli menossa kämppä alta (ei nyt kuitenkaan ihan just sillä hetkellä, mutta lähitulevaisuudessa).
Ollaan seurusteltu kohta 10kk (minä 26 ja mies 32v), asuntomme ovat 70km päässä toisistaan. itse olen vuokralla isossa kaksiossa yksin ja miehellä omistusyksiö. Harmittaa, kun mies jahkailee yhteenmuuton kanssa koska ensiasunto ja sen kanssa hankaluuksia jos myy, ja on sitä mieltä että ei mahduta 32 neliön kaksioon kahdestaan... kuitenkin ollan koko ajan yhdessä aina jomman kumman kämpillä muutenkin :(
7 kk yhdessä niin mentiin naimisiin. Silloin myös muutimme yhteen :)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:17"]
[/quote]
[/quote]
"Tehkääpä perässä jos pystytte." Pystymme mihin? Mitä nyt niin eriomaisen hienoa olet omasta mielestäsi saavuttanut mihin muut eivät "pysty"?
[/quote]
Pitämään lupauksiaan yli 20 vuotta.
3kk, 16-vuotiaina tuli sit päähänpisto et ei hitto muutetaan, vanhemmille oli ihan ok :)
eipä siinä, 5 vuotta takana ja yhessä asutaan vieläkin
noin 10kk seurusteltiin ensin ja sitten muutettiin yhteen.
Miten täällä on kaikki muuttaneet näin nopeasti yhteen? Me mietittiin ex-miehen kanssa 3 vuotta ja muutettiin yhteen ja hankittiin lapsi ja siltikin oli virhearvio, vuosi siitä erottiin. Ehkä mulla on vaan huono tuuri. :(
Itseänikin järkyttää, kuinka nopeaa toimintaa täällä on ollut. Noh, kai tuo joillekin toimii. Itse en miestä päästä muuttamaan asuntoon vielä hetkeen, pidän yksityisyydestäni. Toki se nurkissa notkuilee ja syö kaapit tyhjäksi lähes joka päivä, mutta.. :D
Jokainen kai tavallaan. Yllättävää, että täällä on vain "onnistumistarinoita", että muutettiin heti yhteen ja 10v yhdessä. Mitä itse olen nähnyt niin eroja on lukuisia. Jostain syystä tuppaa olemaan juuri heillä, jotka muuttavat "liian" nopeasti yhteen. Kumma.
Aloitimme tapailun viime vuoden maaliskuussa, mutta seurustelusta emme koskaan puhuneet. Siinä vaiheessa, kun kesäkuussa suunnittelimme yhteenmuuttoa toiselle paikkakunnalle, meiltä kysyttiin seurustelumme kestoa. Siinä sitten hatusta heitimme päivämäärän huhtikuun lopusta. Silloin kyllä tuntui hurjalta allekirjoittaa vuoden määräaikainen vuokrasopimus, mutta näin jälkikäteen ajatellen aika on kulunut hujahtaen :)