Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No voi saatanan TE-Palvelut!!!!

Vierailija
31.03.2015 |

Määräsivät minut kysymättä työelämävalmennukseen. Viikon kurssi kaukana kotoa, maksan tietysti matkat itse. V--tumaisinta ja koomisinta on, että olen koko työttömyyteni ajan tehnyt osa-aikatyötä ja joudun nyt ilmeisesti perumaan tulevat työt, jotta en joudu karenssiin.  

Hyvä SUOMI!!!! 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin yritettiin laittaa työkokeiluun kun olin osa-aikatöissä. Haluaisin oikeasti tietää kuka tuostakin olisi hyötynyt millään tavalla? Minun tuloni olisivat tippuneet huomattavasti ja kulut yhteiskunnalle olisivat olleet korkeammat jos olisin työkokeiluun mennyt. Muutenkin työkkäri on nykyään pelkkä työkokeilutoimisto joka joutaisi lopettaa välittömästi. Säästöjä tulisi.

Vierailija
22/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne kurssille silloin kun sinne töiltäsi pääset. Työssäolo on kyllä hyväksyttävä poissaolosyy sitten niille päiville, kun et kurssille pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:43"]

Työttömyys- ja keinoelintoimisto rules.

Kävin eilen kyselemässä että mitä palveluja olisi näin opiskelun jälkeen tarjolla niin infotäti ystävällisesti antoi minulle ensimmäisen vapaan ajan... 25.5.2015... Kehtasi vielä sanoa että ilmeisesti minulla olisi oikeus palkkatukeen josta saan lisätietoa sitten tapaamisessa. Joo ei missään nimessä tuollaisesta kannattaisikaan kertoa heti... Sehän voisi auttaa pääsemään töihin kun tarjoaa työnantajalle selvää rahaa...

[/quote]

Katsos kun se oikeus palkkatukeen ei ole subjektiivinen, sitä ei voi puhelimessa satavarmaksi sanoa. Tilanne selviää vasta sitten, kun olet oikeasti työtön. Tällä hetkellä palkkatukirahaa ei riitä kaikille, joten TE-toimistolla on oikeus priorisoida tietyt ryhmät etusijalle. Pääpaino on (ministeriön määräyksen mukaan) niissä, jotka on olleet työttömänä yli 300 päivää.

[/quote]

Olen ollut oikeasti työtön 7.3.2015 alkaen ja opiskelin työttömyyskorvauksella. Viimeisimmän maksulapun mukaan olen käyttänyt tukipäiviä 292 ja eilen tein uuden hakemuksen jolla se 300 päivää jo ylittyy.

En sitten tiedä olenko väliinputoaja koska ainakaan kaikissa tukitoimissa opiskelua ei lasketa työttömyysajaksi vaikka ansiopäivärahapäivät kuluvat koko ajan.

Huono nakki kävi toisellakin kurssilaisella... Opiskeli työttömyyskorvauksilla ja olisi päässyt vuorotteluvapaatuuraajaksi mutta ei pääse koska opiskeli vaikka olikin koko ajan työttömyyskorvauksilla. Siis nousi tie pystyyn eikä pääse työhön jossa oli työharjoittelussa ennenkuin vasta 90 päivän päästä...

t: 8

Vierailija
24/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:58"]

Menet sinne kurssille silloin kun sinne töiltäsi pääset. Työssäolo on kyllä hyväksyttävä poissaolosyy sitten niille päiville, kun et kurssille pääse.

[/quote]

Onko sinulla omakohtaista kokemusta tästä? Miten ja kenelle todistit työssäkäynnin? -ap

Vierailija
25/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:17"]

Siis olet ilmoittanut olevasi työtön työnhakija, vaikka oikeasti oletkin töissä? Oletko myös nostanut työttömyystukea? TE-toimistolla on silloin oikeus määrätä sinut koulutukseen. Voithan sinä kieltäytyä, mutta samalla tulee karenssi. Voit joutua myös maksamaan takaisin sinulle maksetut tuet.

Kannattaa ilmoittaa sinne TE-toimistoon, että olet kyllä työnhakija mutta et työtön.

[/quote]

Kuulehan näsäviisas.

Kun haetaan työttömyyspäivärahaa, on yksi mahdollisuus tehdä osa-aikaista (lue=pienipalkkaista) työtä ja saada työvoimaviranomaisilta ja KELA:lta päätös sovitellusta päivärahasta. Päiväraha pienenee, kun/jos ansaittu palkka suurenee, ja hankkia voi 300e brutto ilman päivärahan pienenemistä.  Veroa päivärahasta menee 20% ja palkasta verokortin mukaan. Verotoimistolta voi kysyä omasta verotuksesta, kun saa ensin sovitellun päivärahapäätöksen.

Et vissiin ikinä kuullutkaan tuollaista, mutta täällä vaan neuvojasi jakelet.

Itselläni on kunnioitus yhteiskunnan tarjoamaa apua kohtaan tilanteissa, joissa ihminen on joutunut kokonaan tai osittain syrjään työelämästä. Aina se ei suinkaan ole sen ihmisen oma syy, vaan esim monet sairaudet vaikeuttavat työntekoa niin paljon, ettei kokoaikaista työtä voi tehdä.

Ymmärrän ap:n tilanteen täysin ja joissakin tapauksissa se onkin kohtuutonta.

Vierailija
26/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 15:48"]

Mikä ihme on työelämävalmennus? Sellaista ei ole ollut pariin vuoteen olemassakaan, joten kutsukirje on virttynyt postissa pitkään.

[/quote]

Aivan, työelämävalmennus lakkautettiin vuoden 2013 alusta. Juttu on siis keksitty.

Vierailija
27/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti suusi! 

Vierailija
28/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä ruokkivaa kättä purra. Jaxuhaleja!<3

Vierailija
29/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:31"]

Määräsivät minut kysymättä työelämävalmennukseen. Viikon kurssi kaukana kotoa, maksan tietysti matkat itse. V--tumaisinta ja koomisinta on, että olen koko työttömyyteni ajan tehnyt osa-aikatyötä ja joudun nyt ilmeisesti perumaan tulevat työt, jotta en joudu karenssiin.  

Hyvä SUOMI!!!! 

[/quote]

Jos nyt ottaisit yhteyttä sinne TE-toinistoon?

Vierailija
30/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän byrokraattien jotain tekemistä keksiä palkkansa eteen... Myös työttömyysluvut kaunistuvat kun istut koulutuksessa. 

Vierailija
31/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on aivan tuttua. tulee jatkuvasti sähköpostia ja kaiken maailman osoituksia joka paikkaan. Eikä siinä mitään, mutta samat ilmoitukset on lähetetty 40 000 muullekin niin kaikista kurssi,valmennus jne on kilpailua.

jokaiseen pitää kuitenkin hakea, ettei tule karenssia. odottaminen on pitkästyttävää, pääseekö vai ei.

tuollaiset yllärit on kyllä ikäviä.

Vierailija
32/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinun pitäisi mennä sellaiseen, kun sinähän olet jo töissä? Onko te-toimitossa tiedossa, että sinulla on osa-aikatyö? Kyllä työ on ensisijainen, vaikka ei kokoaikaista olisikaan. Ota yhteyttä ja kysy, onko tässä nyt joku virhe.

Etkö saisi osa-aikatyöhösi lisää tunteja, jos saisit karenssin?

Vierailija
33/33 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys- ja keinoelintoimisto rules.

Kävin eilen kyselemässä että mitä palveluja olisi näin opiskelun jälkeen tarjolla niin infotäti ystävällisesti antoi minulle ensimmäisen vapaan ajan... 25.5.2015... Kehtasi vielä sanoa että ilmeisesti minulla olisi oikeus palkkatukeen josta saan lisätietoa sitten tapaamisessa. Joo ei missään nimessä tuollaisesta kannattaisikaan kertoa heti... Sehän voisi auttaa pääsemään töihin kun tarjoaa työnantajalle selvää rahaa...