Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, tunnistatko itsesi tästä kuvauksesta (haluttomuudesta)?

Vierailija
31.03.2015 |

Olen 39 v. kolmen lapsen äiti ja elän onnellisessa parisuhteessa, jossa on yksi ongelma: seksielämä. Haluamme mieheni kanssa eri määrän seksiä (mieheni ehkä n. 5 krt vk, minä max 1 krt / vk), kiihotumme eri asioista (minä hellyydestä, mies rajuudesta) ja muutenkin seksi merkitsee meille vain yksinkertaisesti eri tavalla (hänelle todella paljon, minulle ei kovin paljon). 

Asiasta on valitettavasti tullut suhteeseemme aika iso ongelma ja olemme asian suhteen jokseenkin umpikujassa. Itseäni ahdistaa hänen lähesntymisyritykset jo lähtokohtaisesti nykyisin niin paljon etten käytännössä enää ollenkaan halua seksiä. Rakastan miestäni ja haluaisin haluta, mutta en vain pysty.

Jos joku teistä naisista on ollut samanlaisessa tilanteessa, olisin todella kiitollinen vinkeistä!! Pystymme mieheni kanssa puhumaan asioista hyvin ja seksuaaliterapiaakin olemme harkinneet.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en toki voi kaikkiin naisiin yleistää, mutta ainakin omassa ystäväpiirissäni (kymmenkunta naista) suurimmalla osalla on ongelmana se, että mies haluaa paljon enemmän. Ja että perhe-elämä on sellaista, että se yksinkertaisesti vie ison osan seksihaluista naisilta, joiden seksuaalisuus on moniuloitteisempi ja täten myös herkempi häiriötekijöille.

Vierailija
62/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:43"]

seksuaalisuus on moniuloitteisempi ja täten myös herkempi häiriötekijöille.

[/quote]

Tuo on hyvä pointti. Itseäni harmittaa kovasti se, että ainakin minun seksuaalisuus on juuri tuota. Täytyykin olla "täydelliset" olosuhteet, että voin haluta. Ja niitä tässä elämäntilanteessa (3 lasta) ei kyllä ole koskaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:45"]

Täytyykin olla "täydelliset" olosuhteet, että voin haluta. Ja niitä tässä elämäntilanteessa (3 lasta) ei kyllä ole koskaan...

[/quote]

Kuin meidän perheessä. Hierot ensin tunnin, virittelet tunnelmaa - ja kappas, joku täysin käsittämätön asia vinksauttaakin yhtä äkkiä rouvan halut pois päältä. Se on aivan käsittämättömän turhauttavaa ja monesti ainakin itse iltaisin mietin, jaksanko lähteä enää tuohon prosessiin.

Vierailija
64/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minusta ihan hyvä keskustelu pitkästä aikaa täällä. Jos olen ymmärtänyt oikein, kaikkialla länsimaissa harrastetaan nykyään vähemmän seksiä. Tuota asiaa on syytä miettiä. 

Itsekin on myönnettävä, että kyllä sitä monta kertaa valitsee sen helpomman tien ja katsoo esim telkkaria. Ja tämä juuri siitä syystä, että olen nimenomaan tällainen hitaasti lämpenevä nainen.

Vierailija
65/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys haluttomille: kuinka moni teistä käyttää hormonaalista ehkäisyä?

Vierailija
66/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eikö siis oikeasti enää ole olemassa naisia, joita vain yksinkertaisesti "panettaa"? Minkä helkkarin takia seksistäkin on tehtävä ongelma ja analysoitava asia? Esim. minulle seksi on paras tapa rentoutua enkä millään vain tajua naisia, joilta stressi vie seksihalut.  

Vierailija
67/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:53"]

Kysymys haluttomille: kuinka moni teistä käyttää hormonaalista ehkäisyä?

[/quote]

En käytä. Itsellä syyt ovat nimenomaan siinä, että koko asiaan liittyy nykyisin niin paljon valtataistelua ja ahdistusta ja pettymyksen pelkoa puolin ja toisin. Tähän lisämausteena meillä on se, että koska seksiä on niin harvoin, on myös miehellä alkanut olla erektiovaikeuksia jännityksen takia. Kaiken kaikkiaan todella vaikea tilanne.

Vierailija
68/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 13:46"]

Minä olen samanikäinen perheellinen mies ja tunnistan tilanteen. Halut menevät jotakuinkin täydellisesti noin. Samoin seksin merkitys, minulle se on tärkeä osa elämää, jonka puute rassaa pahasti ja vaimolle "ihan kiva" juttu, jota ilman voisi hyvin elää. Minä intoilen erilaisten juttujen (lelut, asennot, paikat, pikkupervoilut jne.) kokeilemisesta ja olen hyvin visuaalinen (haluan nähdä ja ihailla vaimoa) ja vaimo on hellyyden ja mielikuvituksettoman perusmeiningin ystävä.

Puhuimme asiasta kymmenen ensimmäistä vuotta välillä rakentavasti ja välillä riidellen, mutta oleellinen ongelma ei muuttunut miksikään. Ei vaimo saa haluja puhumalla eivätkä minun halut häviä. Kävimme parisuhdeterapiassa muutaman kerran (osin muistakin syistä). Se oli sikäli hyvä, että se auttoi näkemään tilanteen pysyvyyden. Mikään puhe tai teko ei voi meitä muuttaa. Se oli vain hyväksyttävä, että seksi on meidän suhteessa se epätäydellinen juttu ja muut asiat voivat kompensoida sen. Sen jälkeen meillä on mennyt 5 vuotta ilman riitoja seksistä. Olen vähentänyt painostamisen minimiin ja sen ansiosta vaimokin on innostunut vähän enemmän. Ikä on myös auttanut meitä molempia. Hellyyttä ja läheisyyttä meillä on ollut aina paljon. Minäkään en voisi elää ilman niitä, mutta kun se saa minut haluamaan aina kaikkea muutakin.

[/quote]

Meillä ongelma on mun (naisen) kokema hellyden puute. Mies ei koe sitä ongelmaksi, hän on kerran sanonut että rakastaa, sen pitää riittää. Ei riitä, ei. Miehen puolelta ei ole mitään kosketusta, halailua, suukottelua, ei saakeli mitään. Mun tuskainen hellyyden puute on ihan valtavaa. Minua ei haittaa jos hellyys johtaa seksiin, olen aina ennen ollut seksuaalisesti aktiivinen. Mutta hellyyden puute on vienyt halut. En koe itseäni viehättäväksi miehen silmissä, koen ettei hän arvosta minua. Jos puhun asiasta, loukkaantuu, antaa ehkä yhden suukon seuraavana päivänä ja taas pala normitilaan.

Ei mies tee aloitetta seksiin paljon koskaan, ehkä kerran kuussa. Minä en tee enää koskaan, koska en jaksa eikä ole haluja. Kai aika mahdoton yhtälö.

Vierailija
69/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootteko te tosissanne naiset vai onko tää joku kollektiivinen aprillipila??? Millaisissa suhteissa te oikein elätte?!

Vierailija
70/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hieron, halaan, suukottelen, puhun kauniisti, pidän hyvänä. Ja vaimo haluaa seksiä max. kerran kahdessa viikossa. Miten selität tämän?

Vierailija
71/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:28"]

Siis ootteko te tosissanne naiset vai onko tää joku kollektiivinen aprillipila??? Millaisissa suhteissa te oikein elätte?!

[/quote]

Mitä tarkoitat?

Vierailija
72/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli eikö siis oikeasti enää ole olemassa naisia, joita vain yksinkertaisesti "panettaa"? Minkä helkkarin takia seksistäkin on tehtävä ongelma ja analysoitava asia? Esim. minulle seksi on paras tapa rentoutua enkä millään vain tajua naisia, joilta stressi vie seksihalut."

Täällä on! Siis nainen, jota yksinkertaisesti "panettaa", ja jonka mielestä seksi on paras tapa rentoutua. Minulla taas on kotona mies, joka ei tällaista ymmärrä, jolta stressi vie seksihalut. Niin arkisin kuin viikonloppuisin on liikaa stressiä, ettei voi haluta, eikä 2 kk yhtämittaista lomaakaan sitä stressiä poista. Kun kerran vuosineljänneksessä miehelle yllättäen sopisi, se luultavasti on sellainen päivä, jolloin minulla on kuumetta ja ripuli. Aina kun haluan puhua asiasta, miehen mielestä keskustelu pitää aloittaa käsitteenmäärittelyllä.

Vierailija
73/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:32"]

Aina kun haluan puhua asiasta, miehen mielestä keskustelu pitää aloittaa käsitteenmäärittelyllä.

[/quote]

Tämä olisi aivan sairaan hauskasti sanottu, ellei vituttaisi kuinka totta tuo onkaan. Itse lisäisin vielä, että paitsi käsitteenmäärittely, seksiä edeltää myös analyysi parisuhteen tilasta, vanhemmuuden rooleista, työnjaon tasapuolisuudesta sekä tomaatin kilohinnasta lähikaupassa. Ja lopputulemahan tietysti tästä on se, että nyt ei kyllä millään voi seksiä harrastaa. 

Vierailija
74/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, rehellistä ja upean sarkastista keskustelua! Ja parasta on etten sittenkään taida olla ongelmani kanssa yksin. 

En todellakaan vielä kymmenen vuotta sitten olisi uskonut, miten vähän 35-vuotiaat suomalaiset todella paneskelevat.

Mitä olette mieltä väitteestäni, jonka mukaan seksiongelmat ovat huomattavasti yleisempiä koulutettujen ihmisten keskuudessa?

Vierailija
75/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, mutta kokeilkaapa 'haluttomat' ihmiset napsia rautatabletteja ja D3-vitamiinia, auttanut aina minua jos huomaan rauta-arvojen olevan alhaiset. Toinen auttava asia on seurata kiertoa, eli ovulaation aikoihin himot on kohdallaan.

Vierailija
76/76 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:32"]

"Eli eikö siis oikeasti enää ole olemassa naisia, joita vain yksinkertaisesti "panettaa"? Minkä helkkarin takia seksistäkin on tehtävä ongelma ja analysoitava asia? Esim. minulle seksi on paras tapa rentoutua enkä millään vain tajua naisia, joilta stressi vie seksihalut."

Täällä on! Siis nainen, jota yksinkertaisesti "panettaa", ja jonka mielestä seksi on paras tapa rentoutua. Minulla taas on kotona mies, joka ei tällaista ymmärrä, jolta stressi vie seksihalut. Niin arkisin kuin viikonloppuisin on liikaa stressiä, ettei voi haluta, eikä 2 kk yhtämittaista lomaakaan sitä stressiä poista. Kun kerran vuosineljänneksessä miehelle yllättäen sopisi, se luultavasti on sellainen päivä, jolloin minulla on kuumetta ja ripuli. Aina kun haluan puhua asiasta, miehen mielestä keskustelu pitää aloittaa käsitteenmäärittelyllä.

[/quote]

Täällä toinen! Panettaa niin, että järki lähtee. Miest ei vaan huvita. Ei millään. Itse voisin harrastaa seksiä vaikka monta kertaa päivässä, muutama kerta viikossakin riittäisi. Mutta ei, seksiä on pari kertaa kuussa korkeintaan. Ja ihan normaalia lapsetonta elämää eletään, silti miestä stressaa koko ajan liikaa. En edes ymmärrä, miten helppoa elämän oikein pitäisi olla, että siihen mahtuisi seksiäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi