Onko se oikeasti naurettava asia jos on tavallinen hella?
Työkaveri nauroi vedet silmillä ja piti minua pilkkanaan kun hän kysyi millainen hella minulla on ja kerroin että ihan tavallinen rautalevyillä. Hän nauroi ihan kunnolla ja nauru vain yltyi kun kysyi että eikö ole edes kiertoilmaa johon vastasin että ei ole. Hän alkoi esittämään jotain pantomiimiä siitä miten teen ruokaa kun ei ole kunnon välineitä.
No onpahan hänenkin elämässään jotain hauskaa sitten. Saa nauraa minulle ja minun hellalleni.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 v ja aina joutunut asumaan vuokralla kun en rahaa lainaan saa. Olen varhaiskasvatuksen opettajaksi päiväkodissa. Tuntuu että tosiaan elää ihan toisenlaista elämää kuin suurin osa ihmisistä jos tälläistä ihmetellään. Vuokra-adunnoissa on alkeellisimmat varusteet mutta minkös teet. Esim saunaa ei ole koskaan minulla ollut.
Kyllä minä olen hommannut induktioliedet kaikkiin omistamiini sijoitusasuntoihin. On paloturvallisempia ja säästävät energiaa ( en tosin itse tästä hyödy, mutta on vuokralaiset olleet tyytyväisiä)
Enpä oo ikinä asiaa edes miettinyt. Hella kuin hella, kunhan toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Induktioliedet saattavat mennä pois päältä, jos vaikka vähän puuroa roiskuu tai jos ruoka kiehuu. Induktioliedet myöskään eivät suostu menemään päälle, jos on vääränlainen pannu. Vanhan liiton hellojen kanssa se on ihminen joka päättää, onko levy päällä vai ei, induktioliesien kanssa värkätessä se on liesi joka päättää. Tahdon säilyttää itsemääräämisoikeuteni ruoanlaitossa enkä ulkoistaa päätösvaltaa koneelle. Tämän takia ehdoton ei induktioliedelle!
Induktioliesi talouksissa ei ole kovin kauaa vääränlaisia kattiloita ja pannuja. Oli yksi alumiinikattila mitä halusin käyttää, joten aina sillä keittäessä laitoin kattilan pohjalle vanhasta hellasta irroitetun keittolevyn. Ongelma oli että kaikesta ruoasta tuli metallisen makuista. Munia ja perunlita keitettäessä tuo ei haitannut.
Niitä induktioliesien mielestä vääränlaisia kattiloita ja pannuja kuitenkin on olemassa, vaikkakin ovat vähenemään päin. Kyse ei olekaan siitä. Haluan säilyttää oikeuteni kuumentaa ruokaa liedellä valitsemassani astiassa, olipa se sitten vaikka sinkkiämpäri. Tietenkään en oikeasti sinkkiämpärissä ruokaani kokkaisi, mutta haluan säilyttää silti teoreettisen mahdollisuuden siihen. Ruokaa laittaessani minä olen se joka päättää ruoanlaittoastian ja liesi on se joka tottelee, ei toisinpäin.
Kyllähän näitä rautalevyhelloja myydäänkin ihan uutena, joten en ymmärrä, mikä tässä se naurun kohta on. Kaverisi on vaan ollut tyhmä ja sille ei mitään voi.
Meille uusittiin keittiö ja harkitsimme hellan vaihtoa, kun edellisessä kämpässäkin oli induktioliesi. Keittiörempan tehnyt sanoi, että ei kannata vaihtaa, rautalevyiset ovat paljon parempia. Jätettiin sitten entinen malli.
Kymmenen vuotta itsemääräämisoikeuden menettämisestä nauttineena. No jotkuthan ovat niin lampaita tai osaamattomia että antavat mielellään laitteiden tai muiden ihmisten tehdä päätökset ja valinnat, ettei vain itse tarvisi koskaan tehdä mitään omia valintoja tai päätöksiä minkään asian suhteen. Halveksuttava ja säälittävä induktioliesisukupolvi!