Onko se oikeasti naurettava asia jos on tavallinen hella?
Työkaveri nauroi vedet silmillä ja piti minua pilkkanaan kun hän kysyi millainen hella minulla on ja kerroin että ihan tavallinen rautalevyillä. Hän nauroi ihan kunnolla ja nauru vain yltyi kun kysyi että eikö ole edes kiertoilmaa johon vastasin että ei ole. Hän alkoi esittämään jotain pantomiimiä siitä miten teen ruokaa kun ei ole kunnon välineitä.
No onpahan hänenkin elämässään jotain hauskaa sitten. Saa nauraa minulle ja minun hellalleni.
Kommentit (45)
Se on kuule pattihella se sellainen! (opin palstalta)
Teet hyvää ruokaa. Mitä se muille kuuluu millasella hellalla. Onhan niitä puuhellojakin, ovat arvostettuja.
Mulla on kaupungin vuokra-asunto ja hiljattain vanha kaasuliesi vaihdettiin tavalliseen rautalevyhellaan. Tykkään kyllä. Tuhosin kaasuliedellä useamman kattilan unohdettuani ne ja ruoka paloi pahasti pohjaan.
Se sun työkaveris on katellu liikaa sisustusohjelmia ja takuulla seuraa vielä somebimboja ja muita ääliöitä. Kysyppä siltä miten paljon sillä on velkaa. Sitä on takuulla järjetön määrä tuloihin nähden.
Ei kannata välittää tuollaisen tyypin mielipiteistä. Nolo tyyppi jolla varmaan huono itsetunto, jota paikkaa sitten materialla. Kuvittelee olevansa sinua parempi jonkun hellan takia.
Hella kuin hella. Kunhan on siistissä kunnossa ja toimii. Ja jos ei muutenkaan ole mikään wannabeammattikokkikolmonen tai asu huvikseen hellan ääressä jatkuvasti kokkaillen, niin miksi satsata kalliimpaan härveliin?
Minulle riittäisi rehellisesti sanoen sellainen pöydällä seisotettava (ja tarvittaessa kaappiin piilotettava) irtonainen keittolevy. Laitan ruokaa äärimmäisen harvoin ja vedenkeitin hoitaa teeveden kuumennuksen.
Sitäpaitsi nuo vanhat rautalevyhellat alkavat olla aika kodikkaita, söpöjä ja retroja. Veikkaan designin suhteen niiden uutta tulemista kun näihin keraamisiin tasoihin kyllästytään.
Hassua, olisin itse nauranut hänelle takaisin miten huvittavan pinnallinen hän on.
Sitten olisin näyttänyt muutamia ruokakuvia joita tuossa hellalla tehty. (Kokkaillaan koko perhe ja jaetaan keskenåmme ruokakuvia muualla asuvien lasten kanssa, niin kuvia on paljon)
Meillä on myös vanha hella ja saa olla niin kauan kuin hyvin toimii.
Miten tuollaiseen keskusteluun päätyy? Ei kävisi mielessäkään kysyä toisten helloista.
Meilläkin on ihan tavallinen hella 🤷♀️ Tälleen lämmityskaudella kyllä suurin osa ruoista tehdään puuhellalla ja leivinuunissa.
Tuota… onkohan sun työkaveri ihan normaalilla älykkydellä varustettu..? Aika kummallisia huvituksen aiheita hänellä ilmeisesti. Outo tyyppi, noin niinkuin lievästi ilmaistuna…
Jos asiasta halutaan vielä oudompi niin kerron että hän on 60 vuotias mies.
Itsekin olen mies eikä hänen mielipiteensä kiinnosta yhtään kuten ei sekään millainen hella minulla on.
Kunhan vesi kiehuu ja pannu kuumenee.
Hän on kysellyt minulta kaikista kodinkoneistani enkä tiedä miksi vastaan hänelle.
Hän höpöttää jostain pesutorneista ja astianpesukoneista. Hän on nauranut minun pyykinpesukonettakin joka on paikallisesta liikkeestä ostettu edullinen Zanussi. Myyjä sanoi että tällä pärjää ja se on pessyt kalsarini 10 vuotta.
Normaalilla älyllä varustettu? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaupungin vuokra-asunto ja hiljattain vanha kaasuliesi vaihdettiin tavalliseen rautalevyhellaan. Tykkään kyllä. Tuhosin kaasuliedellä useamman kattilan unohdettuani ne ja ruoka paloi pahasti pohjaan.
Siis... unohdit kattilat. Palaa se ruoka samalla tavalla sähköhellallakin, eihän se lämpötila ole niin erilainen. Onnea valitsemallesi tielle.
Tavallisen rautalevyllisen hellan saa huomattavasti halvemmalla kuin induktiolieden tms. Joten kumpihan teistä on naurettavampi.
Ihan tavallinen rautalevyllinen hella mullakin on ja lisäksi viä puuhella. Sulla on outo työkaveri.
Tavallinen hellahan on paljon parempi kuin induktioliesi kaikin tavoin. Koskaan en suostuisi indektioliettä omaan asuntooni ottamaan, töissä joudun valitettavasti sellaisella ruokaa tekemään. Surkein keksintö mitä keittiöihin on ikinä keksitty.
Mulla on Strömbergin valovirtaliesi jossa on 2 levyä, se on 60-luvulta ja sitten puuhella, joka on myös 60-luvulta.
kysy oletko jotenkin vajaa vai muten vaan tyhmä
Kaasu on paras mutta ei niin paras että pulloleikkiin kannattaisi ryhtyä jos asunto ei ole kaasualueella.
Induktio on melkein yhtä hyvä, rautaliesi on surkea. Keraaminen yhdistää rautalieden ja induktion huonoimmat puolet.
t. Kokki
No sulla on varmaan vielä kuvaputki telkkari, HUUTONAURUA