Onko se oikeasti naurettava asia jos on tavallinen hella?
Työkaveri nauroi vedet silmillä ja piti minua pilkkanaan kun hän kysyi millainen hella minulla on ja kerroin että ihan tavallinen rautalevyillä. Hän nauroi ihan kunnolla ja nauru vain yltyi kun kysyi että eikö ole edes kiertoilmaa johon vastasin että ei ole. Hän alkoi esittämään jotain pantomiimiä siitä miten teen ruokaa kun ei ole kunnon välineitä.
No onpahan hänenkin elämässään jotain hauskaa sitten. Saa nauraa minulle ja minun hellalleni.
Kommentit (45)
Itse pidän enemmän rautalevyisestä. Pysyy paremman kuntoisena pitkään, kun voi vähän rajummillakin otteilla putsata.
imiset pärjäs tuhansia vuosia ilman helloja
nyt idiotismin huippu työkaveri pätee hellalla, vaikka varmaa osaa edes nuotiota sytyttää
Toki. Mekin tilattiin tempura kattila aliexpressistä, vaikka air fryereita ovat marketit pullollaan. Saa nauraa!
Vierailija kirjoitti:
Induktion etu on nopea lämpeneminen kuumaksi. Valurautahellalla taas esimerkiksi sipulin karamellisointi on parempi ja kaikenlainen haudutus muutenkin. Suurempi merkitys on kuitenkin sillä mitä on lieden ja ruuan välissä, eli astiassa. Huonolla pannuilla saa huonoa ruokaa vaikka olisi millainen Ramsay.
Jos on niin kiire ettei malta odottaa tavallisen hellan levyn lämpenemistä kuumaksi niin ei kannata syödä ollenkaan. Menee sellaiseksi älyttömäksi hotkimiseksi josta ei edes nauti. Nopeus on yliarvostettua.
Tällaisten ihmisten kanssa on aina tosi vaikea koittaa peittää sitä valtavaa hämmästystä kun huomaa että toinen on oikeasti jäänyt johonkin 5v. tasolle. Aivan järkyttävän typeriä ihmisiä löytyy yllättävän paljon
Saahan sitä jääräillä tyhmän päänsä kanssa kärsien.
Parinkymmenen vuoden päästä kaikilla on induktio.
Induktioliedet saattavat mennä pois päältä, jos vaikka vähän puuroa roiskuu tai jos ruoka kiehuu. Induktioliedet myöskään eivät suostu menemään päälle, jos on vääränlainen pannu. Vanhan liiton hellojen kanssa se on ihminen joka päättää, onko levy päällä vai ei, induktioliesien kanssa värkätessä se on liesi joka päättää. Tahdon säilyttää itsemääräämisoikeuteni ruoanlaitossa enkä ulkoistaa päätösvaltaa koneelle. Tämän takia ehdoton ei induktioliedelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Induktion etu on nopea lämpeneminen kuumaksi. Valurautahellalla taas esimerkiksi sipulin karamellisointi on parempi ja kaikenlainen haudutus muutenkin. Suurempi merkitys on kuitenkin sillä mitä on lieden ja ruuan välissä, eli astiassa. Huonolla pannuilla saa huonoa ruokaa vaikka olisi millainen Ramsay.
Jos on niin kiire ettei malta odottaa tavallisen hellan levyn lämpenemistä kuumaksi niin ei kannata syödä ollenkaan. Menee sellaiseksi älyttömäksi hotkimiseksi josta ei edes nauti. Nopeus on yliarvostettua.
Kyllä tavallisella Strömbegillä pannun kuumennus pihvin paistamiseen tarvittavaan lämpöön ottaa aikaa lähes puoli tuntia. Induktiolla minuutin tai pari ja kaasulla sama. Kaasu on ainut missä riittää potku paistaa täysi pannullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tavallisella Strömbegillä pannun kuumennus pihvin paistamiseen tarvittavaan lämpöön ottaa aikaa lähes puoli tuntia. Induktiolla minuutin tai pari ja kaasulla sama. Kaasu on ainut missä riittää potku paistaa täysi pannullinen.
Melko liioittelua tuo lähes puoli tuntia. Kymmenen minuuttia on riittänyt ihan hyvin.
Onhan se vähän sama, jos taloudessa ei olisi mikroaaltouunia. Kun ostat induktio hellan niin kiroat itsesi, kun et hommannut sitä aiemmin. Se säästää energiaa ja on paloturvallisempi kuin vanhan ajan hella.
Vierailija kirjoitti:
Induktioliedet saattavat mennä pois päältä, jos vaikka vähän puuroa roiskuu tai jos ruoka kiehuu. Induktioliedet myöskään eivät suostu menemään päälle, jos on vääränlainen pannu. Vanhan liiton hellojen kanssa se on ihminen joka päättää, onko levy päällä vai ei, induktioliesien kanssa värkätessä se on liesi joka päättää. Tahdon säilyttää itsemääräämisoikeuteni ruoanlaitossa enkä ulkoistaa päätösvaltaa koneelle. Tämän takia ehdoton ei induktioliedelle!
Induktioliesi talouksissa ei ole kovin kauaa vääränlaisia kattiloita ja pannuja. Oli yksi alumiinikattila mitä halusin käyttää, joten aina sillä keittäessä laitoin kattilan pohjalle vanhasta hellasta irroitetun keittolevyn. Ongelma oli että kaikesta ruoasta tuli metallisen makuista. Munia ja perunlita keitettäessä tuo ei haitannut.
Minkälaisessa paikassa oikein olet töissä? Minusta molemmat vaihtoehdot tuntuvat käsittämättömältä: että itse oikeasti nauraisin/pilkkaisin työkaveria mistään tai varsinkaan tuollaisesta asiasta, ja toisaalta se, että joku työkaveri tekisi niin minulle.
Vanha hella on ihan paras! Laitan ruokaa päivittäin, välillä useasti ja isollekin väelle. Hommat hoituvat kätevästi, ei ongelmia. Helppo puhdistaa, ei pelästy wokkipannun kolahduksista ja toimii, toimii ja toimii.
Sille AP:n ihmettelijälle: aika lapsellinen tyyppi... Kerrohan vaikka, että minun pesukoneeni on saatu vanhana 15 v. sitten ja toimii edelleen aivan loistavasti! ;)
Vierailija kirjoitti:
Ihapaskaa länkyttää.
10 vuoden kokemuksesta nauttineena.
Väjäkeille myydään rautalätkiä joilla kaikki induktion ylivoimaiset ominaisuudet voidaan poistaa tulipalohellan tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaupungin vuokra-asunto ja hiljattain vanha kaasuliesi vaihdettiin tavalliseen rautalevyhellaan. Tykkään kyllä. Tuhosin kaasuliedellä useamman kattilan unohdettuani ne ja ruoka paloi pahasti pohjaan.
Kyllä se ruoka ihan yhtä hyvin palaa pohjaan sillä " pattihellallakin "
Mitä välilä? Mutta hulluilla on halvat huvit. Edellisessä asunnossani oli induktioliesi, nykyisessä ihan tavallinen. Tällaiselle totaalisen kasuaalille kokille ei pienintäkään merkitystä.
Olen 45 v ja aina joutunut asumaan vuokralla kun en rahaa lainaan saa. Olen varhaiskasvatuksen opettajaksi päiväkodissa. Tuntuu että tosiaan elää ihan toisenlaista elämää kuin suurin osa ihmisistä jos tälläistä ihmetellään. Vuokra-adunnoissa on alkeellisimmat varusteet mutta minkös teet. Esim saunaa ei ole koskaan minulla ollut.