Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös olekkin ihanaa? Tuli työkkäristä "työtarjous",

Vierailija
30.03.2015 |

pitäisi hakea päiväkotiin töihin, kun koulutus ja ammattitaito siihen kuulemma sopii. Ainoa vaan, etten todellakaan mene päiväkotiin toisten äpäröitä hoitamaan. Nyt pitää vaan tehdä niin paska hakemus ettei kutsuta edes haastatteluun, tai jos kutsutaankin, niin täytyy esittää niin tollukkaa etteivät palkkaa mua. Haluaisitko sinä minun kaltaiseni ammattilaisen hoitamaan lastasi?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:05"]

Juu, ei, hyi! Nico-Petterille ei sovikaan naama norsunvitulla oleva wannabeammattilainen. Meidän mussulla vain parasta! Meidän päiväkodissa eivät edes onneksi työttömiä palkkaa!

[/quote]

Öööö siis ne palkkaa vaan sellaisia jotka on jo töissä? Miten ne on sitte kahdessa työpaikassa yhtäaikaa?

Vierailija
2/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot olevasi mielialalääkityksellä ja terapeuttisi mielestä kevyt työnskentely olisi sinulle kuntouttavaa. Kirjoita myös, että olet saanut vetäjältä kehuja edistymisestäsi vihanhallintakurssilla. Päiväkodin rekrytoijana sytyttäisin hakemuksellasi lasten talviriehan makkaranpaistonuotion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin, sain työhönosoituksen työkkäristä, papereiden mukaan työ olisi ollut jotain arkistointia, mutta menin kiltisti haastatteluun, vaikka pitkin hampain.

Työhaastattelussa katsoivatkin papereitani tarkkaan ja kysyivät erityisosaamistani. Sainkin täysin alaani vastaavan paikan, lisäksi sain tutustua työssäoloaikana erikoisalaan ja siitäpä se ura urkeni. Edelleen alalla olen.

Vierailija
4/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:45"]

pitäisi hakea päiväkotiin töihin, kun koulutus ja ammattitaito siihen kuulemma sopii. Ainoa vaan, etten todellakaan mene päiväkotiin toisten äpäröitä hoitamaan. Nyt pitää vaan tehdä niin paska hakemus ettei kutsuta edes haastatteluun, tai jos kutsutaankin, niin täytyy esittää niin tollukkaa etteivät palkkaa mua. Haluaisitko sinä minun kaltaiseni ammattilaisen hoitamaan lastasi?

[/quote]

Laitat vain tuon aloitustekstisi siihen hakemukseen.

Ole ystävällinen, äläkä jatkossa tule tänne ihmettelemään jokaista työtarjousta, jonka ehkä saat. Aiheesta on kirjoitettu paljon ja asiallisemmin. Jutuillasi häpäiset meidät muut oikeat työnhakijat. Tietenkin voit olla provo, joka vaihteeksi yrittää lietsoa työssäkäyvät ihmiset haukkumaan meitä työttömiä.

[/quote]

Kyllä se on kuulkaa niin, ettei kaikista ole hoitotyöhön ja sosiaalialalle. Työkkärissä ei tätä aina tajuta aj saattavat kuvitella että nainen kuin nainen sopii lastenhoitajaksi, tai sitten vain vittumaisuuttaan laittavat hakupakkoja johonkin hommaan, koska eivät pidä asiakkaasta. Nähty on.

Vierailija
5/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:23"]Kirjoita epähakemus. Niin mäkin teen. Kirjoitan niin säälittävän surkeita hakemuksia, etten varmasti kelpaa. Ja haastattelussa, Olen joo silti joskus sinne joutunut, niin olen huonokäytöksinen tollukka.  Onhan se vähän vaikeaa kun on luonteeltaan perfektionisti ja varsin pätevä mutta en halua mennä ihan mihin tahansa räähkätyöhön silti.
[/quote] Sun kaltaisten hakemuksia on tullut meidänkin työpaikalle ja AINA tehdään työkkäriin ilmoitus työhaluttomasta työnhakijasta. Kiittävät kovasti ja jos tulee useampi ilmoitus, niin työttömyystuet loppuu teiltä luusereilta.

Vierailija
6/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä sitä eksyy tämmöinen yöduunari lueskelemaan tämänkin kaltaisia keskusteluketjuja. Menee yön seesteinen sydän ihan piloille :-D! Mistä, oi mistä, kumpuaa kaikki tämä perisuomalainen pahantahtoisuus ja inhottavuus? Koulukiusaajakansa. Tunnen sekä myötähäpeää että sääliä. Ehkä päällimmäisenä kuitenkin inhoa. Kun ihminen saa itsestään ulos vain negatiivista ja pahantahtoista scheissea nimettömänä esitettynä, ei ihminen voi olla kovin kummoinen ihminen. Onko ihmistä ikinä rakastanut kukaan? Ei ole tainnut rakastaa. Siksi on ihmisestä tullut ruma, ja se rumuus pulpuilee ulospäin niin monin eri tavoin. Meillä on täällä Suomessa jumalattoman paljon ihmisiä joita ei ole rakastettu. Joilla ei ole aavistustakaan siitä, millaista on kun joku OIKEASTI välittää. Eikä hajuakaan romanttisesta rakkaudesta, siitä parhaimmasta. Siksi omaa turhautuneisuuttaan ja pettymystään pitää käydä purkamassa vaikkapa säälittävillä keskustelupalstoilla. Myönnän että olen tällä juuri. Mutta lupaan ettei tämä tule toistumaan :-D! Olen täysikuuta enteilevän yön yksinäinen silmä. Toivon että joku teistä saisi joskus tuntea RAKKAUDEN. Ei tarvitsisi osallistua teidänkään tähän enää :-D. Hyvää yötä piruparat! Voi olla että jonain päivänä horisontti valkenee teillekin <3.

Vierailija
7/43 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän yskän. En minäkään enää haluaisi päiväkotiin töihin, vaikka olenkin siihen joskus tosi kauan sitten kouluttautunut.

Ehkä kannattaa kuitenkin sanoa asia suoraan, jos kutsu haastatteluun tulee. Ihmisiä me kaikki ollaan, niin hakija kuin haastattelijakin. Muotoile toki aloitustasi hienovaraisemmaksi ;)

Vierailija
8/43 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa edes mitään yhteydenottoja työkkäriltä. Oon vähän pettynyt, oletin työttömyyden olevan hankalaa, mutta tämmöistä lillumista vaan eikä ketään kiinnosta. Sammaloidun kotiin.

Vierailija
9/43 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi ihmeessä sinä olet hankkinut päiväkotiin sopivan koulutuksen, jos asenteesi on tuollainen? Hae nyt välittömästä sellaiseen koulutukseen, että pääset hoitamaan vaikka vanhuksia, tai eläimiä.

En millään usko, että sairaanhoitajaa oikeasti käsketään hakeutumaan kouluavustajaksi, "kun niistä on huutava pula". Ei, sillä kouluavustajilla ei ole mitään lakisääteisiä koulutus- ja kelpoisuusvaatimuksia niin kuin sairaanhoitajilla on.

Toiseksi mistä tahansa työstä pystyy irrottautumaan oman alan työhön, vaikka olisi määräaikainenkin kun on työsopimuksessa irtisanomisehto. Sekin on huono tekosyy olla ottamatta vastaan jotain 'väärää' työtä.

Jotain rajaa kannattaa huonon hakemuksen teossakin pitää. Ei kannata tehdä niin silmiinpistävän huonoa, että rekrytoijalle tulee vastustamaton kiusaus ilmoittaa "epähakemuksesta" työkkäriin. Pari sellaista on minunkin eteeni tullut. Ymmärrän hyvin 22:n ajatusta, jos hakee työntekijöitä sellaiseen työhön, johon ei yleensä haluta.

Vierailija
10/43 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:06"]

Kun valmistuin sairaanhoitajaksi muutama vuosi sitten, en heti työllistynyt. Työkkärissä sitten ehottivat, että menisin tekemään koulunkäyntiavustajan töitä - niistä oli kuulemma huutava pula ja mulla kun oli vielä sosiaalialan koulutuskin..en kyllä oikeesti tienny itkeäkkö vai nauraa tälle ehotukselle :D Mutta onneks sain kuitenkin oman alan töitä :)

[/quote]

Ja mikä on ongelmasi? 3 kk työttömyyden jälkeen ammattisuoja katoaa ja työttömälle tarjotaan niitä töitä,joihin hänen katsotaan pystyvän. Lähihoitajia on koulunkäyntiavustajina, joten olisi siellä sairaanhoitajakin pärjännyt. Tiedät yhden sairaanhoitajan, joka oli 3 vuotta päiväkodissa erityislapsen avustajana, koska tuolla tavalla sai itselleen päivätyön. Nyt hän opettaa tulevia lähihoitajia, joten ei mennyt hukkaan tuokaan työkokemus.

[/quote]

Olin siinä vaiheessa kerenny olla työttömänä 2-3 viikkoa, en todellakaan 3 kuukautta. Ja musta heti valmistumistumisen jälkeen kannattaa pyrkiä sinne oman alan töihin - mitä pitempään sieltä on pois, sitä huonommat mahollisuudet sinne on päästä. Kyllä koulunkäyntiavustajan työ on todella kaukaa haettu - lähihoitajan nyt ymmärrän, kun heillä on esim. päiväkotiharjottelu, mutta sairaanhoitajan harjottelut on aika pitkälti sairaalaympäristössä. 

T: nro 11

[/quote]

Ja sinusta oli sii parempi olla työtön kuin töissä? Kai tiedät, että olisit sieltä koulusta voinut koska tahansa lähteä sairaalaan, jos olisit sieltä saanut töitä. Mutta ei, kun ollaan työttömiä niin sitten ollaan ihan kuin se olisi joku subjektiivinen oikeus.

[/quote]

Ihan vinkkinä - kannattaa se oma pää käydä tarkistuttamassa, jos noin koville ottaa. Kyllä mulla oletus oli, että saan kuukauden sisään töitä, valmistuin just jouluksi joka oli hankalaa aikaa työllistymisen kannalta - sairaalan sen vuoden budjetti oli jo ylitetty, joten uusia työntekijöitä ei palkattu. Tiesin, että jossain vaiheessa tammikuuta helpottaa. Jos olisin ottanut koulunkäyntiavustajan työn, siitä ois sitten ollu hankala irtautua kun oman alan työt alko. Mä sain töitä niin, että aamulla soitettiin pääsenkö yöks töihin ja siitä se työputki sitten alko :)

[/quote]

Miten niin hankala irrottautua? Koeaikana saa lähteä samantien ja koeaikapurun syynä olisi ollut sinulle soveltumattomat työtehtävät. Toiseksi nimenomaan jouluksi on tähän asti riittänyt töitä, koska silloin on ylimääräisiä vapaapäiviä vakiväellä ja tarvitaan sijaisia. Täysin ummikkosairaanhoitajaa, jolla ei ole lainkaan työkokemusta, ei koskaan soiteta töihin niin, että pääsetlö yöksi. Kai tajuat, että siellä sairaalassa osaamattomasta yököstä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ja missä on se paikkakunta, jossa on yksi ainoa sairaala - ei mitään hoitokoteja, palvelukeskuksia, terveyskeskusta vuodeosastoineen, yhtäkään yksityistä palveluntarjoajaa alle 100 km säteellä?

[/quote]

Totta kai mulla oli alan kokemusta - tehnyt kesätöitä ja usean viikon harjottelut monta kertaa vuodessa. Niissä harjottekupaikoissahan työsuhteita luodaan ja ekan työpaikan sain juuri harjottelun kautta. Mitähän nyt yrität sanoa, että en sovellu sairaanhoitajaksi kun en heti saanut työpaikkaa? Tai ylipäätönsä en ole edes ihminen kun en HETI halunnut ottaa vastaan työtä, joka ei vastaa koulutustani? Ei joulun aikaan ollut töitä ja piste. Selvitin sitä jo hyvissä ajoin, kaikkiin paikkoihin joihin sijaisia otettiin, oli paikat jo menny. En kuitenkaan ollu ainut joka sillon valmistu - meitä oli 100 muutakin. Ja kyllä, alueella on myös muita hoitoa tarjoavia yksikköjä, jotka paini saman ongelman kanssa - sijaisia ei saanut enää palkata, koska budjetti on ylitetty. Monessa paikassa joulunpyhät vietiinkin läpi vakihenkilökunnan voimin. Älä tule urputtamaan asioista, josta et tiedä yhtään mitään. Mun kommentointi loppuu nyt tähän, kiitos.

[/quote]

Asia selvä. Toimin keskussairaalassa rekrytoinnissa (jo 8. vuosi menossa) enkä tunnista kertomaasi tilannetta sijaisten suhteen jouluna. Sinun mielestäsi en tiedä asiasta yhtään mitään, mutta kyllä meille on voitu palkata ne kurssinsa suorittaneet, jotka on harjoittelussa (se ei ole työkokemusta) osoittaneet oppimiskykynsä. Tosin kaikki ei valmistu jouluksi vaan jää joku kurssi roikkumaan - ettet olisi niitä?
[/quote]

Sen verran alennun vielä vastaamaan, että ei jääny kurssit roikkumaan - samaan aikaan valmistuin kun muutkin. Ja se olisi sinulle selvinnyt JOS olisit lukenut vastaukseni. Uskomatonta, että noin pahansuopa ihminen on vielä rekryssä töissä..huh.

Vierailija
11/43 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:45"]

[/quote]

Laitat vain tuon aloitustekstisi siihen hakemukseen.

Ole ystävällinen, äläkä jatkossa tule tänne ihmettelemään jokaista työtarjousta, jonka ehkä saat. Aiheesta on kirjoitettu paljon ja asiallisemmin. Jutuillasi häpäiset meidät muut oikeat työnhakijat. Tietenkin voit olla provo, joka vaihteeksi yrittää lietsoa työssäkäyvät ihmiset haukkumaan meitä työttömiä.

[/quote]

Kyllä se on kuulkaa niin, ettei kaikista ole hoitotyöhön ja sosiaalialalle. Työkkärissä ei tätä aina tajuta aj saattavat kuvitella että nainen kuin nainen sopii lastenhoitajaksi, tai sitten vain vittumaisuuttaan laittavat hakupakkoja johonkin hommaan, koska eivät pidä asiakkaasta. Nähty on.
[/quote]
Miksi sitten opiskella noita aloja, jos ei sovellu niille? Itse olen ollut vuoden työttömänä, enkä ole saanut ainuttakaan työtarjousta työkkäristä, olisi kiva saada, mutta alani on niin erikoinen ja työpaikkoja ei ole ainuttakaan.

Vierailija
12/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että sinulla on rikosrekisteri, niin sua ei varmasti oteta työskentelemään lasten kanssa.

Vierailija
13/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loosereita Tässä maassa riittää. Ota sidukkaa ja liho valaaksi

Vierailija
14/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistuin sairaanhoitajaksi muutama vuosi sitten, en heti työllistynyt. Työkkärissä sitten ehottivat, että menisin tekemään koulunkäyntiavustajan töitä - niistä oli kuulemma huutava pula ja mulla kun oli vielä sosiaalialan koulutuskin..en kyllä oikeesti tienny itkeäkkö vai nauraa tälle ehotukselle :D Mutta onneks sain kuitenkin oman alan töitä :)

[/quote]

Ja mikä on ongelmasi? 3 kk työttömyyden jälkeen ammattisuoja katoaa ja työttömälle tarjotaan niitä töitä,joihin hänen katsotaan pystyvän. Lähihoitajia on koulunkäyntiavustajina, joten olisi siellä sairaanhoitajakin pärjännyt. Tiedät yhden sairaanhoitajan, joka oli 3 vuotta päiväkodissa erityislapsen avustajana, koska tuolla tavalla sai itselleen päivätyön. Nyt hän opettaa tulevia lähihoitajia, joten ei mennyt hukkaan tuokaan työkokemus.

[/quote]

Olin siinä vaiheessa kerenny olla työttömänä 2-3 viikkoa, en todellakaan 3 kuukautta. Ja musta heti valmistumistumisen jälkeen kannattaa pyrkiä sinne oman alan töihin - mitä pitempään sieltä on pois, sitä huonommat mahollisuudet sinne on päästä. Kyllä koulunkäyntiavustajan työ on todella kaukaa haettu - lähihoitajan nyt ymmärrän, kun heillä on esim. päiväkotiharjottelu, mutta sairaanhoitajan harjottelut on aika pitkälti sairaalaympäristössä. 

[/quote]

Ja sinusta oli sii parempi olla työtön kuin töissä? Kai tiedät, että olisit sieltä koulusta voinut koska tahansa lähteä sairaalaan, jos olisit sieltä saanut töitä. Mutta ei, kun ollaan työttömiä niin sitten ollaan ihan kuin se olisi joku subjektiivinen oikeus.

[/quote]

Ihan vinkkinä - kannattaa se oma pää käydä tarkistuttamassa, jos noin koville ottaa. Kyllä mulla oletus oli, että saan kuukauden sisään töitä, valmistuin just jouluksi joka oli hankalaa aikaa työllistymisen kannalta - sairaalan sen vuoden budjetti oli jo ylitetty, joten uusia työntekijöitä ei palkattu. Tiesin, että jossain vaiheessa tammikuuta helpottaa. Jos olisin ottanut koulunkäyntiavustajan työn, siitä ois sitten ollu hankala irtautua kun oman alan työt alko. Mä sain töitä niin, että aamulla soitettiin pääsenkö yöks töihin ja siitä se työputki sitten alko :)

[/quote]

Miten niin hankala irrottautua? Koeaikana saa lähteä samantien ja koeaikapurun syynä olisi ollut sinulle soveltumattomat työtehtävät. Toiseksi nimenomaan jouluksi on tähän asti riittänyt töitä, koska silloin on ylimääräisiä vapaapäiviä vakiväellä ja tarvitaan sijaisia. Täysin ummikkosairaanhoitajaa, jolla ei ole lainkaan työkokemusta, ei koskaan soiteta töihin niin, että pääsetlö yöksi. Kai tajuat, että siellä sairaalassa osaamattomasta yököstä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ja missä on se paikkakunta, jossa on yksi ainoa sairaala - ei mitään hoitokoteja, palvelukeskuksia, terveyskeskusta vuodeosastoineen, yhtäkään yksityistä palveluntarjoajaa alle 100 km säteellä?

[/quote]

Totta kai mulla oli alan kokemusta - tehnyt kesätöitä ja usean viikon harjottelut monta kertaa vuodessa. Niissä harjottekupaikoissahan työsuhteita luodaan ja ekan työpaikan sain juuri harjottelun kautta. Mitähän nyt yrität sanoa, että en sovellu sairaanhoitajaksi kun en heti saanut työpaikkaa? Tai ylipäätönsä en ole edes ihminen kun en HETI halunnut ottaa vastaan työtä, joka ei vastaa koulutustani? Ei joulun aikaan ollut töitä ja piste. Selvitin sitä jo hyvissä ajoin, kaikkiin paikkoihin joihin sijaisia otettiin, oli paikat jo menny. En kuitenkaan ollu ainut joka sillon valmistu - meitä oli 100 muutakin. Ja kyllä, alueella on myös muita hoitoa tarjoavia yksikköjä, jotka paini saman ongelman kanssa - sijaisia ei saanut enää palkata, koska budjetti on ylitetty. Monessa paikassa joulunpyhät vietiinkin läpi vakihenkilökunnan voimin. Älä tule urputtamaan asioista, josta et tiedä yhtään mitään. Mun kommentointi loppuu nyt tähän, kiitos.

Vierailija
15/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Asia selvä. Toimin keskussairaalassa rekrytoinnissa (jo 8. vuosi menossa) enkä tunnista kertomaasi tilannetta sijaisten suhteen jouluna. Sinun mielestäsi en tiedä asiasta yhtään mitään, mutta kyllä meille on voitu palkata ne kurssinsa suorittaneet, jotka on harjoittelussa (se ei ole työkokemusta) osoittaneet oppimiskykynsä. Tosin kaikki ei valmistu jouluksi vaan jää joku kurssi roikkumaan - ettet olisi niitä?

Vierailija
16/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että ap:n kaltainen henkilö ymmärtää itse ettei sovellu hoitamaan lapsia. Päiväkodeissa on muutenkin sinne sopimattomia henkilöitä töissä. Säästyy tuokin työpaikka jollekin paremmin lasten kanssa pärjäävälle ihanalle hoitajalle :)
Olisipa vain eräs perämieskin ollut yhtä fiksu ja hoksannut ettei sovi lentäjäksi.

Vierailija
17/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa minäkin.

Vierailija
18/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:46"]

Saisinpa minäkin.

[/quote]

voi niitä paikkoja hakea ilman työkkärin lappujakin.

Vierailija
19/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:45"]pitäisi hakea päiväkotiin töihin, kun koulutus ja ammattitaito siihen kuulemma sopii. Ainoa vaan, etten todellakaan mene päiväkotiin toisten äpäröitä hoitamaan. Nyt pitää vaan tehdä niin paska hakemus ettei kutsuta edes haastatteluun, tai jos kutsutaankin, niin täytyy esittää niin tollukkaa etteivät palkkaa mua. Haluaisitko sinä minun kaltaiseni ammattilaisen hoitamaan lastasi?
[/quote]

Jos noilla sanoilla muotoilet hakemuksesi niin nou hätä!

Vierailija
20/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrot mahd. haastattelussa, että et oikein pärjää lasten kanssa. Ei ne sua sitten palkkaa.