Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös olekkin ihanaa? Tuli työkkäristä "työtarjous",

Vierailija
30.03.2015 |

pitäisi hakea päiväkotiin töihin, kun koulutus ja ammattitaito siihen kuulemma sopii. Ainoa vaan, etten todellakaan mene päiväkotiin toisten äpäröitä hoitamaan. Nyt pitää vaan tehdä niin paska hakemus ettei kutsuta edes haastatteluun, tai jos kutsutaankin, niin täytyy esittää niin tollukkaa etteivät palkkaa mua. Haluaisitko sinä minun kaltaiseni ammattilaisen hoitamaan lastasi?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:45"]

pitäisi hakea päiväkotiin töihin, kun koulutus ja ammattitaito siihen kuulemma sopii. Ainoa vaan, etten todellakaan mene päiväkotiin toisten äpäröitä hoitamaan. Nyt pitää vaan tehdä niin paska hakemus ettei kutsuta edes haastatteluun, tai jos kutsutaankin, niin täytyy esittää niin tollukkaa etteivät palkkaa mua. Haluaisitko sinä minun kaltaiseni ammattilaisen hoitamaan lastasi?

[/quote]

Laitat vain tuon aloitustekstisi siihen hakemukseen.

Ole ystävällinen, äläkä jatkossa tule tänne ihmettelemään jokaista työtarjousta, jonka ehkä saat. Aiheesta on kirjoitettu paljon ja asiallisemmin. Jutuillasi häpäiset meidät muut oikeat työnhakijat. Tietenkin voit olla provo, joka vaihteeksi yrittää lietsoa työssäkäyvät ihmiset haukkumaan meitä työttömiä.

Vierailija
22/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:45"]

[/quote]

Laitat vain tuon aloitustekstisi siihen hakemukseen.

Ole ystävällinen, äläkä jatkossa tule tänne ihmettelemään jokaista työtarjousta, jonka ehkä saat. Aiheesta on kirjoitettu paljon ja asiallisemmin. Jutuillasi häpäiset meidät muut oikeat työnhakijat. Tietenkin voit olla provo, joka vaihteeksi yrittää lietsoa työssäkäyvät ihmiset haukkumaan meitä työttömiä.

[/quote]

sori, mutta olen kyllä "oikea työnhakija", en vain suostu ihan mihin tahansa. En ole niin epätoivoinen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet sitten kouluttautunut lastenhoitoalalle ja tehnytkin sitä työtä, jos kerran et sitä halua tehdä? Oletan siis näin, jos työkkäri mielestä koulutus ja ammattitaitosi puoltavat ton paikan hakemista? Hanki uusi ammatti!

Vierailija
24/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tuossa on ongelma. Menet haastatteluun ettet saa karenssia ja sanot siellä reilusti ettet sovi kys työhön. Todennäköisesti valitsevat jonkun toisen

Vierailija
25/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei, hyi! Nico-Petterille ei sovikaan naama norsunvitulla oleva wannabeammattilainen. Meidän mussulla vain parasta! Meidän päiväkodissa eivät edes onneksi työttömiä palkkaa!

Vierailija
26/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistuin sairaanhoitajaksi muutama vuosi sitten, en heti työllistynyt. Työkkärissä sitten ehottivat, että menisin tekemään koulunkäyntiavustajan töitä - niistä oli kuulemma huutava pula ja mulla kun oli vielä sosiaalialan koulutuskin..en kyllä oikeesti tienny itkeäkkö vai nauraa tälle ehotukselle :D Mutta onneks sain kuitenkin oman alan töitä :)

Vierailija
27/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEKKIN :D

Vierailija
28/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitappa äly puhelimella päivä kotiin!

Vierailija
29/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten olet ammatiltasi? Lähihoitaja?

-ohis

Vierailija
30/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkeäkkö vai nauraappa pitäs, ompa juttu!

Vierailija
31/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:06"]

Kun valmistuin sairaanhoitajaksi muutama vuosi sitten, en heti työllistynyt. Työkkärissä sitten ehottivat, että menisin tekemään koulunkäyntiavustajan töitä - niistä oli kuulemma huutava pula ja mulla kun oli vielä sosiaalialan koulutuskin..en kyllä oikeesti tienny itkeäkkö vai nauraa tälle ehotukselle :D Mutta onneks sain kuitenkin oman alan töitä :)

[/quote]

Ja mikä on ongelmasi? 3 kk työttömyyden jälkeen ammattisuoja katoaa ja työttömälle tarjotaan niitä töitä,joihin hänen katsotaan pystyvän. Lähihoitajia on koulunkäyntiavustajina, joten olisi siellä sairaanhoitajakin pärjännyt. Tiedät yhden sairaanhoitajan, joka oli 3 vuotta päiväkodissa erityislapsen avustajana, koska tuolla tavalla sai itselleen päivätyön. Nyt hän opettaa tulevia lähihoitajia, joten ei mennyt hukkaan tuokaan työkokemus.

Vierailija
32/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan muuten olemassa yhtään vain avioliitossa syntyneille lapsille tarkoitettua päiväkotia? Tuli vaan mieleen.

Vierailija
33/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä huvittaisi maksella muiden äpärien työttömyysmaksuja korkeina veroina. 

Tsemppiä kaikille oikeille työnhakijoille, älkää antako näiden äpärälusmujen lannistaa. 

Vierailija
34/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita epähakemus. Niin mäkin teen. Kirjoitan niin säälittävän surkeita hakemuksia, etten varmasti kelpaa. Ja haastattelussa, Olen joo silti joskus sinne joutunut, niin olen huonokäytöksinen tollukka.  Onhan se vähän vaikeaa kun on luonteeltaan perfektionisti ja varsin pätevä mutta en halua mennä ihan mihin tahansa räähkätyöhön silti.

Vierailija
35/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:23"]

Kirjoita epähakemus. Niin mäkin teen. Kirjoitan niin säälittävän surkeita hakemuksia, etten varmasti kelpaa. Ja haastattelussa, Olen joo silti joskus sinne joutunut, niin olen huonokäytöksinen tollukka.  Onhan se vähän vaikeaa kun on luonteeltaan perfektionisti ja varsin pätevä mutta en halua mennä ihan mihin tahansa räähkätyöhön silti.

[/quote]

Ja sitten käy niin, että jonain päivänä haluat tietyn työn, teet täydellisen hakemuksen ja haastattelussa sinulta kysytään, että oletko joskus hakenut X paikkaa, koska haastattelija on satavarma, että muistaa sinut nimeltä. Et saa unelmapaikkaasi.

Vierailija
36/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:09"]

[/quote]

Ja mikä on ongelmasi? 3 kk työttömyyden jälkeen ammattisuoja katoaa ja työttömälle tarjotaan niitä töitä,joihin hänen katsotaan pystyvän. Lähihoitajia on koulunkäyntiavustajina, joten olisi siellä sairaanhoitajakin pärjännyt. Tiedät yhden sairaanhoitajan, joka oli 3 vuotta päiväkodissa erityislapsen avustajana, koska tuolla tavalla sai itselleen päivätyön. Nyt hän opettaa tulevia lähihoitajia, joten ei mennyt hukkaan tuokaan työkokemus.

[/quote]

Olin siinä vaiheessa kerenny olla työttömänä 2-3 viikkoa, en todellakaan 3 kuukautta. Ja musta heti valmistumistumisen jälkeen kannattaa pyrkiä sinne oman alan töihin - mitä pitempään sieltä on pois, sitä huonommat mahollisuudet sinne on päästä. Kyllä koulunkäyntiavustajan työ on todella kaukaa haettu - lähihoitajan nyt ymmärrän, kun heillä on esim. päiväkotiharjottelu, mutta sairaanhoitajan harjottelut on aika pitkälti sairaalaympäristössä. 

T: nro 11

Vierailija
37/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitan nämä pelleilijät aina työkkääriin ja kutsun haastatteluun ja ilmoitan suoraan miksi tämä henkilö ei tullut valituksi. Olen käytikorttisi seuraavaan työpaikkaan. Tämä on niin pieni maa pienineen piireineen.

Vierailija
38/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote]

Olin siinä vaiheessa kerenny olla työttömänä 2-3 viikkoa, en todellakaan 3 kuukautta. Ja musta heti valmistumistumisen jälkeen kannattaa pyrkiä sinne oman alan töihin - mitä pitempään sieltä on pois, sitä huonommat mahollisuudet sinne on päästä. Kyllä koulunkäyntiavustajan työ on todella kaukaa haettu - lähihoitajan nyt ymmärrän, kun heillä on esim. päiväkotiharjottelu, mutta sairaanhoitajan harjottelut on aika pitkälti sairaalaympäristössä. 

[/quote]

Ja sinusta oli sii parempi olla työtön kuin töissä? Kai tiedät, että olisit sieltä koulusta voinut koska tahansa lähteä sairaalaan, jos olisit sieltä saanut töitä. Mutta ei, kun ollaan työttömiä niin sitten ollaan ihan kuin se olisi joku subjektiivinen oikeus.

Vierailija
39/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:23"]

[/quote]

Ja sitten käy niin, että jonain päivänä haluat tietyn työn, teet täydellisen hakemuksen ja haastattelussa sinulta kysytään, että oletko joskus hakenut X paikkaa, koska haastattelija on satavarma, että muistaa sinut nimeltä. Et saa unelmapaikkaasi.

[/quote]

Erittäin epätodennäköinen mahdollisuus. Ja jos niin kävisi niin sille ei sitten mitään voi. Enkä mä edes hae mitään "unelmatyöpaikkaa" koska ei sellaisia ole. Kunhan saan jonkun tavallisen siedettävän duunin niin se riittää.

Vierailija
40/43 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja sinusta oli sii parempi olla työtön kuin töissä? Kai tiedät, että olisit sieltä koulusta voinut koska tahansa lähteä sairaalaan, jos olisit sieltä saanut töitä. Mutta ei, kun ollaan työttömiä niin sitten ollaan ihan kuin se olisi joku subjektiivinen oikeus.

[/quote]

Ihan vinkkinä - kannattaa se oma pää käydä tarkistuttamassa, jos noin koville ottaa. Kyllä mulla oletus oli, että saan kuukauden sisään töitä, valmistuin just jouluksi joka oli hankalaa aikaa työllistymisen kannalta - sairaalan sen vuoden budjetti oli jo ylitetty, joten uusia työntekijöitä ei palkattu. Tiesin, että jossain vaiheessa tammikuuta helpottaa. Jos olisin ottanut koulunkäyntiavustajan työn, siitä ois sitten ollu hankala irtautua kun oman alan työt alko. Mä sain töitä niin, että aamulla soitettiin pääsenkö yöks töihin ja siitä se työputki sitten alko :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi