Eikös olekkin ihanaa? Tuli työkkäristä "työtarjous",
pitäisi hakea päiväkotiin töihin, kun koulutus ja ammattitaito siihen kuulemma sopii. Ainoa vaan, etten todellakaan mene päiväkotiin toisten äpäröitä hoitamaan. Nyt pitää vaan tehdä niin paska hakemus ettei kutsuta edes haastatteluun, tai jos kutsutaankin, niin täytyy esittää niin tollukkaa etteivät palkkaa mua. Haluaisitko sinä minun kaltaiseni ammattilaisen hoitamaan lastasi?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:01"]
Miten olet sitten kouluttautunut lastenhoitoalalle ja tehnytkin sitä työtä, jos kerran et sitä halua tehdä? Oletan siis näin, jos työkkäri mielestä koulutus ja ammattitaitosi puoltavat ton paikan hakemista? Hanki uusi ammatti!
[/quote]
Sinä et ole tainnut joutua asioimaan työkkärin kanssa? :)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:45"]
pitäisi hakea päiväkotiin töihin, kun koulutus ja ammattitaito siihen kuulemma sopii. Ainoa vaan, etten todellakaan mene päiväkotiin toisten äpäröitä hoitamaan. Nyt pitää vaan tehdä niin paska hakemus ettei kutsuta edes haastatteluun, tai jos kutsutaankin, niin täytyy esittää niin tollukkaa etteivät palkkaa mua. Haluaisitko sinä minun kaltaiseni ammattilaisen hoitamaan lastasi?
[/quote]
Vaikutat kyllä melkoiselta ameebalta, mutta jos nyt kuitenkin sellainen munkki kävisi, että haastatteluun asti kutsuttaisiin, niin sitten menet sinne vaikka viinalta lemuten. Ja tässä kohtaa neuvo 'olet vaan ihan oma itsesi' toimii satavarmasti!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 15:06"]
Kun valmistuin sairaanhoitajaksi muutama vuosi sitten, en heti työllistynyt. Työkkärissä sitten ehottivat, että menisin tekemään koulunkäyntiavustajan töitä - niistä oli kuulemma huutava pula ja mulla kun oli vielä sosiaalialan koulutuskin..en kyllä oikeesti tienny itkeäkkö vai nauraa tälle ehotukselle :D Mutta onneks sain kuitenkin oman alan töitä :)
[/quote]
Ja mikä on ongelmasi? 3 kk työttömyyden jälkeen ammattisuoja katoaa ja työttömälle tarjotaan niitä töitä,joihin hänen katsotaan pystyvän. Lähihoitajia on koulunkäyntiavustajina, joten olisi siellä sairaanhoitajakin pärjännyt. Tiedät yhden sairaanhoitajan, joka oli 3 vuotta päiväkodissa erityislapsen avustajana, koska tuolla tavalla sai itselleen päivätyön. Nyt hän opettaa tulevia lähihoitajia, joten ei mennyt hukkaan tuokaan työkokemus.
[/quote]
Olin siinä vaiheessa kerenny olla työttömänä 2-3 viikkoa, en todellakaan 3 kuukautta. Ja musta heti valmistumistumisen jälkeen kannattaa pyrkiä sinne oman alan töihin - mitä pitempään sieltä on pois, sitä huonommat mahollisuudet sinne on päästä. Kyllä koulunkäyntiavustajan työ on todella kaukaa haettu - lähihoitajan nyt ymmärrän, kun heillä on esim. päiväkotiharjottelu, mutta sairaanhoitajan harjottelut on aika pitkälti sairaalaympäristössä.
T: nro 11
[/quote]
Ja sinusta oli sii parempi olla työtön kuin töissä? Kai tiedät, että olisit sieltä koulusta voinut koska tahansa lähteä sairaalaan, jos olisit sieltä saanut töitä. Mutta ei, kun ollaan työttömiä niin sitten ollaan ihan kuin se olisi joku subjektiivinen oikeus.
[/quote]
Ihan vinkkinä - kannattaa se oma pää käydä tarkistuttamassa, jos noin koville ottaa. Kyllä mulla oletus oli, että saan kuukauden sisään töitä, valmistuin just jouluksi joka oli hankalaa aikaa työllistymisen kannalta - sairaalan sen vuoden budjetti oli jo ylitetty, joten uusia työntekijöitä ei palkattu. Tiesin, että jossain vaiheessa tammikuuta helpottaa. Jos olisin ottanut koulunkäyntiavustajan työn, siitä ois sitten ollu hankala irtautua kun oman alan työt alko. Mä sain töitä niin, että aamulla soitettiin pääsenkö yöks töihin ja siitä se työputki sitten alko :)
[/quote]
Miten niin hankala irrottautua? Koeaikana saa lähteä samantien ja koeaikapurun syynä olisi ollut sinulle soveltumattomat työtehtävät. Toiseksi nimenomaan jouluksi on tähän asti riittänyt töitä, koska silloin on ylimääräisiä vapaapäiviä vakiväellä ja tarvitaan sijaisia. Täysin ummikkosairaanhoitajaa, jolla ei ole lainkaan työkokemusta, ei koskaan soiteta töihin niin, että pääsetlö yöksi. Kai tajuat, että siellä sairaalassa osaamattomasta yököstä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ja missä on se paikkakunta, jossa on yksi ainoa sairaala - ei mitään hoitokoteja, palvelukeskuksia, terveyskeskusta vuodeosastoineen, yhtäkään yksityistä palveluntarjoajaa alle 100 km säteellä?