Tanska ja Norja sulkee koulut. Miksi Suomi vielä odottaa?
Krista Kiuru olisi valmis tiukempiin toimiin, Sanna Marin haluaa vielä jarrutella.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Koska opittiin, että lapset jäivät opetuksen suhteen sivuraiteille, osa ääliövanhemmista antoi lastensa olla vapaana ja kaikki koulutehtävät jäi. Joillekin on niin kauheaa kun pitäisi omista lapsistaan huolehtia ja olla niitten kanssa. Muistelkaapa vaan mikä saakelinmoinen kätinä oli kun lapset olivat etäopetuksessa, vanhemmilla oli niin hemmetin raskasta.
Ei toki kaikki vanhemmat ole sellaisia.
Ja vaadittiin vielä ruoat koulusta, kun oli niin ylivoimaista ruokkia omat lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voittehan ilman käskyjäkin rajata elämänne turvalliseksi. Miksi jonkun pitää käskyttää? Itse olen jo rajannut jouluviikon niin ettei lapset mene kouluun, itse jään etään ja kaikki ylimääräinen meno on karsittu. Avutonta touhua.
Minä työskentelen koulussa ja niin kauan, kuin koulut on auki, niin minun pitää mennä töihin.
Meillä on koronaan sairastuneita oppilaita, mutta enää ei laiteta koko luokkaa karanteeniin.
Ap
Eli aloittajan todellinen motiivi tuli sieltä: huvittaisi mieluummin jäädä jouluviikolla kotiin.
Suomessa ei suljeta kouluja. Tällä tulee joka tapauksessa 3 viikon joululoma
Raha. Raha edellä mennään. Mitä siitä, jos vanhat ja sairaat kuolee. Onpahan yhteiskunnalla vähemmän elätettäviä.
Näin kokee 70- vuotias isäni. Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voittehan ilman käskyjäkin rajata elämänne turvalliseksi. Miksi jonkun pitää käskyttää? Itse olen jo rajannut jouluviikon niin ettei lapset mene kouluun, itse jään etään ja kaikki ylimääräinen meno on karsittu. Avutonta touhua.
Minä työskentelen koulussa ja niin kauan, kuin koulut on auki, niin minun pitää mennä töihin.
Meillä on koronaan sairastuneita oppilaita, mutta enää ei laiteta koko luokkaa karanteeniin.
Ap
Eli aloittajan todellinen motiivi tuli sieltä: huvittaisi mieluummin jäädä jouluviikolla kotiin.
Ei edelleenkään ole puhe jouluviikosta. Minulla on vain parin tunnin päiviä. Etäopetus on paljon rankempaa, kuin lähiopetus. Silti olen sitä mieltä, että koulut voisi sulkea.
Ap
Meillä on paljon parempi koronatilanne kuin Tanskalla ja Norjalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on paljon parempi koronatilanne kuin Tanskalla ja Norjalla.
Tätä menoa ei ole kauaa.
Mikä tahansa sulkeminen on punainen vaate ja sitä pitää välttää kuin ruttoa.
Onneksi korona ei sentään ole rutto, koska silloin meistä olisi kuollut jo 30-50%
Kuitenkin koko juttu olisi vältetty, jos sitä ei olisi alunperin vähätelty joka puolella maailmaa. Ensin Kiinassa jopa kielletty, että ei tästä saa edes puhua (asiasta ensimmäisenä tiedottanutta sankarilääkäriä, joka myöhemmin kuoli itse koronaan, kiellettiin puhumasta, että sellaista tautia edes on).
Suomessa hallituksen jäsenet puhuivat suurinpiirtein, että "on meillä näitä flunssia ollut". Sitten, kun Italiassakin alkoi kuolemaan läjäpäin ihmisiä, täälläkin alettiin pitkin hampain antamaan käsienpesuohjeita, mutta rajoja ei saatu kiinni.. Ei edes minkään sortin tarkastuksia rajoille, koska se on "laitonta". S-tanan tunarit eivät ottaneet vastuuta mistään vaan vetosivat vain lakiin tai muihin tahoihin, joille sitä vastuuta sälyttivät.
Itävallassa suljettiin jo kuukausi sitten.
Sanna ei voi enää perääntyä, kun menettäisi kasvonsa. Kovin vähällä järjellä tätä maata hallitaan.
Miksi pitäisi sulkea koulut? Jatkuvilla sulkutoimilla ja rajoituksilla vain pitkitämme tätä koronavitsausta eikä virus häviä mihinkään. Nyt sen pitää antaa pyyhkäistä läpi väestön ja pääsemme siitä eroon ainakin vähäksi aikaa.
OAJ:n kannanotto:
https://www.oaj.fi/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/2021/oaj-kouluje…
Voi aluevaalien tulos heikentyä jos sellasen menee tekemään, vaikka fiksua toki olisikin
Ei etäkoulua, kiitos! Arvosanani laskivat viime lukuvuonna etäkoulun myötä ja laskevat taas tänäkin lukuvuonna, jos kotona pitää istua tietokoneen kanssa, joka ei aina toimi, kun sen pitäisi.
Miksi ei anneta koronan vain levitä? Ei ihmiset lopu sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei etäkoulua, kiitos! Arvosanani laskivat viime lukuvuonna etäkoulun myötä ja laskevat taas tänäkin lukuvuonna, jos kotona pitää istua tietokoneen kanssa, joka ei aina toimi, kun sen pitäisi.
Opiskele, niin ei arvosanat laske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska opittiin, että lapset jäivät opetuksen suhteen sivuraiteille, osa ääliövanhemmista antoi lastensa olla vapaana ja kaikki koulutehtävät jäi. Joillekin on niin kauheaa kun pitäisi omista lapsistaan huolehtia ja olla niitten kanssa. Muistelkaapa vaan mikä saakelinmoinen kätinä oli kun lapset olivat etäopetuksessa, vanhemmilla oli niin hemmetin raskasta.
Ei toki kaikki vanhemmat ole sellaisia.Ja vaadittiin vielä ruoat koulusta, kun oli niin ylivoimaista ruokkia omat lapset.
Suuri osa ei kyllä hakenut mitään ruokia…
Vanhemmat juoksevat harrastuksissa, pikkujouluissa ja maskitta jouluruuhkassa. Lapset tässä on pienin ongelma.