Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanska ja Norja sulkee koulut. Miksi Suomi vielä odottaa?

Vierailija
18.12.2021 |

Krista Kiuru olisi valmis tiukempiin toimiin, Sanna Marin haluaa vielä jarrutella.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä pitää aina tehdä samat virheet kuin muutkin. Vaikka niillä kolmella päivällä ei ole mitään väliä. Tulisi vaan 3 viikon tauko ja ehkä tilanne helpottaisi.

Vierailija
2/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät jaksa omia lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa ei hysteria ole onneksi ihan niin pahalla tasolla kuin Tanskassa ja Norjassa. Marin on oikeassa. Paniikkiratkaisut eivät mitään hyödytä. 

Vierailija
4/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäily kelpaisi vaihteeksi. Saisi olla rauhassa.

Vierailija
5/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että nyt ruvettaisiin sulkemaan kouluja, kun Ensi viikolla alkaa joululoma.

Ei sinulle ainakaan järkeä ole jaettu.

Vierailija
6/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä pitää aina tehdä samat virheet kuin muutkin. Vaikka niillä kolmella päivällä ei ole mitään väliä. Tulisi vaan 3 viikon tauko ja ehkä tilanne helpottaisi.

Ei kun nyt kerrankin EI ole tekemässä samoja virheitä kuin esim. Tanskassa. Koronapassissa on ihan riittävästi sekoilua. Sekin todettiin muualla toimimattomaksi ennen kuin Suomessa otettiin käyttöön. 

Vierailija
7/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat eivät jaksa omia lapsiaan.

Työttömälle voikin olla helppo hoitaa etäkoulu ja lapsia. Etätöissä se ei oikein onnistu. 

Vierailija
8/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole näistä päivistä ennen joululomaa, vaan joululoman jälkeisestä ajasta.

Ap

Vierailija
9/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanti myös

Vierailija
10/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole näistä päivistä ennen joululomaa, vaan joululoman jälkeisestä ajasta.

Ap

Silloin voi hyvin mennä kouluun. Flunssan takia ei kannata lisälomia jaella. Oireiset toki jäävät kotiin sairastamaan. 

Vierailija
11/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisihan hallitus huomenna ilmoittaa, että lapset saisivat jäädä kotiin halutessaan täksi viikoksi. Ei siellä vikalla viikolla ihmeitä tehdä. Todistukset voidaan postittaa. Toki jokin päivystys koululle niille lapsille, jotka eivät voi jäädä kotiin.

Vierailija
12/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Silloin voi hyvin mennä kouluun. Flunssan takia ei kannata lisälomia jaella. Oireiset toki jäävät kotiin sairastamaan. 

Tässä ei nyt puhuta mistään perusflunssasta.

Vierailija
13/53 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voisihan hallitus huomenna ilmoittaa, että lapset saisivat jäädä kotiin halutessaan täksi viikoksi. Ei siellä vikalla viikolla ihmeitä tehdä. Todistukset voidaan postittaa. Toki jokin päivystys koululle niille lapsille, jotka eivät voi jäädä kotiin.

Ei siihen hallitusta tarvita, että voit pitää lapsesi kotona. Suomessa ei ole koulupakkoa. On vain oppivelvollisuus. Todistuksen postittamisenkin saat hoidettua ihan sillä, että soitat kouluun ja pyydät. 

Vierailija
14/53 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis sulkea ja vöhän äkkiä!

Vierailija
15/53 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan ilman käskyjäkin rajata elämänne turvalliseksi. Miksi jonkun pitää käskyttää? Itse olen jo rajannut jouluviikon niin ettei lapset mene kouluun, itse jään etään ja kaikki ylimääräinen meno on karsittu. Avutonta touhua.

Vierailija
16/53 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voittehan ilman käskyjäkin rajata elämänne turvalliseksi. Miksi jonkun pitää käskyttää? Itse olen jo rajannut jouluviikon niin ettei lapset mene kouluun, itse jään etään ja kaikki ylimääräinen meno on karsittu. Avutonta touhua.

Juuri näin meilläkin tapahtuu, varsinkin kun poikieni koulussa on altistumisia juuri nyt. Mutta siltikin on typeryyden huipentuma ettei voida sulkea kaikkia kouluja tässä tilanteessa, kouluissa ei ole enää mitään järkevää tekemistä kun numerot on jo annettu. Säästyisi moni ihminen tartunnalta taas.

Vierailija
17/53 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opittiin, että lapset jäivät opetuksen suhteen sivuraiteille, osa ääliövanhemmista antoi lastensa olla vapaana ja kaikki koulutehtävät jäi. Joillekin on niin kauheaa kun pitäisi omista lapsistaan huolehtia ja olla niitten kanssa. Muistelkaapa vaan mikä saakelinmoinen kätinä oli kun lapset olivat etäopetuksessa, vanhemmilla oli niin hemmetin raskasta.

Ei toki kaikki vanhemmat ole sellaisia.

Vierailija
18/53 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on uskomattoman tärkeää käydä vielä kolmena päivänä sielä koulussa porukalla katselemassa jouluelokuvia. Muuten hulttiovanhempien jälkikasvu on heitteillä 3 päivää kauemmin kuin mitä tulee olemaan joululomalla joka tapauksessa.

Vierailija
19/53 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska opittiin, että lapset jäivät opetuksen suhteen sivuraiteille, osa ääliövanhemmista antoi lastensa olla vapaana ja kaikki koulutehtävät jäi. Joillekin on niin kauheaa kun pitäisi omista lapsistaan huolehtia ja olla niitten kanssa. Muistelkaapa vaan mikä saakelinmoinen kätinä oli kun lapset olivat etäopetuksessa, vanhemmilla oli niin hemmetin raskasta.

Ei toki kaikki vanhemmat ole sellaisia.

Viimeksi kun oli etäkoulu niin meidän kakkosluokkalaisella oli yksi ainoa teams-tunti, jossa opettaja oikeasti oli linjoilla heidän kanssaan. Kaikki muut oli vain tehtävälistojen lähetystä ja kaikki opettaminen jäi vanhemmille. Se ei tuntunut ihan siltä, mitä etäkoulun ajattelisin olevan.

Vierailija
20/53 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työskentelen koulussa ja niin kauan, kuin koulut on auki, niin minun pitää mennä töihin.

Meillä on koronaan sairastuneita oppilaita, mutta enää ei laiteta koko luokkaa karanteeniin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän