Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhyy, täytän 40, elämä ohi :(

Vierailija
29.03.2015 |

Ihan kauheaa, että tää on nyt tässä. Kaikki valinnat on tehty, nyt vaan elettävä niiden kanssa. Kaipaan niin opiskeluaikoja, jolloin kaikki oli vielä edessä. Opiskelujen jälkeen kaikki on tapahtunut niin äkkiä, urautuminen tiettyyn duuniin, perhe, hidas rappio.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:05"]Toi on just paras ikä, on jo elämänkokemusta ja itsetuntemusta jotta tietää mitä tarvitsee ollakseen onnellinen. Ja tosiaan, tostahan se vasta alkaa... Voi asettua aloilleen ja oikeasti elää, eikä stressata opiskeluja, töitä, asuntoa jne. Opiskelijaelämä on perseestä, terveisin 19-vuotias.
[/quote]

Noin minäkin kuvittelin sinun iässäsi. Valitettavasti ikä ei tuo viisautta, itseluottamusta eikä "oikeaa elämistä", eikä varsinkaan seksuaalista avautumista. Jos näitä odottaa, niin herää 40-vuotiaana ymmärtämään, että näitä ei tule koskaan.

Vierailija
82/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:43"]

Niinpä. Laskennallisesti puolet elämästä on jo eletty. Edessä pelkkää rappiota. Ahdistaa, ahdistaa todella. Jäiskö katsomaan toiset 40 vuotta vai heittäytyiskö junan eteen... No, tuo oli kielikuva, mutta kyllä ottaa koville tämä ikä. Mä en ole edes saavuttanut mitään: ei oo työpaikkaa, koti on remonttia vaativa murju, mutta kun ei ole sitä työpaikkaa niin ei ole varaa remontoida. Parisuhde on paska ja lapset häpeää noloa äitiä. Mun koko elämä meni ihan perseelleen, mutta nyt on liian myöhästä korjata enää mitään. Mulla ei oo mitään virkaa: odotan vaan kuolemaa.

[/quote]

Eikö se suomalaisten keski-ikä ollut jotain 63 tai 66v (riippuu sukupuolesta), eli laskennallisesti olet jo kauan sitten elänyt puolet elämästäsi. Ongelma on se ettet elä "laskennallisesti". Lapsena vuosi oli todella pitkä aika. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä nopeammin aika kuluu. Olet elänyt 10 vuotiaana yli puolet elämästäsi jos mietitään miten koet ajan. Yli 40 vuitiaana aika kuluu todella nopeasti. Vuosi on ohi todella äkkiä. Jos olet huolissasi elämäsi rapistumisesta, ei hätää, et sure kauaa. Loppu tulee yllättävän äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsena aika muuten meni niin paljon hitaampaa kuin nyt?

Vierailija
84/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:15"]

Mikä alkaa?? Ei kannata enää opiskella uutta eikä haaveilla alan vaihtamisesta. Ulkonäkö rapistuu. Kunto rapistuu. Ei voi enää diskota näyttämältä typerältä. Ei voi enää käyttää vinkeitä vaatteita näyttämättä typerältä. Ei voi enää tulla karatekaksi. Itseluottamusta ei ole tullut, elämänkokemusta ei ole ehtinyt tulla, vuodet vaan ovat hujahtaneet ohi. Lainaa on vielä 10 vuodeksi, joten töistä ei pääse poiskaan. Seksi ei tunnu enää miltään ja oksettaa oma rapistuva kroppa. Mikä tässä siis on hienoa ja mikä alkaa? ap

[/quote]

Tuo koskee kyllä jo 30v ylittäneitä.
[/quote]

30-v on vielä lapsentekoiässä. Siinä on paljon elämistä ja eteenpäin katsomista.

Vierailija
85/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin asennekysymys:

1. Yhyy, en ole enää 20, nyt odotan arkussa, että joku tulisi ja iskisi naulat paikalleen.

2. Olen 40, minulla on erilaiset vahvuudet kuin 20-vuotiaana, nyt otan kaiken irti niistä ja haen ilon ja onnen niistä asioista.

Meinaatko tosiaan voivotella loppuelämäsi sitä mitä ET voi tehdä (ja moni asia listallasi on "En voi tehdä" listalla vain päässäsi).

Vierailija
86/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:59"]

Juurikin asennekysymys:

1. Yhyy, en ole enää 20, nyt odotan arkussa, että joku tulisi ja iskisi naulat paikalleen.

2. Olen 40, minulla on erilaiset vahvuudet kuin 20-vuotiaana, nyt otan kaiken irti niistä ja haen ilon ja onnen niistä asioista.

Meinaatko tosiaan voivotella loppuelämäsi sitä mitä ET voi tehdä (ja moni asia listallasi on "En voi tehdä" listalla vain päässäsi).

[/quote]

Luitko tuon jostain itsehoito-oppaasta, jonka myymisestä joku ALLE NELIKYMPPINEN tienaan omaisuuden.

Vierailija
87/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kertokaa nyt tosiaan, mikä kumma on alkamassa? Yleensä tuota fraasia viljelevät eivät näy aloittaneen yhtään mitään. Kuokkivat puutarhaa ja sauvakävelevät. Illalla kellahtavat karva- ja läskimahaisen ukkonsa viereen. Kerran vuodessa joraavat siideripäissään jossain akkaporukassa. Nythän se tosiaan on alkanut vai ettekö muka tehneet tuota jo viimeiset kymmenen vuotta? Vai onko erona se, että lapsenne ovat nyt niin isoja, etteivät vaadi jatkuvaa läsnäoloa, joten voitte rauhassa keskittyä sauvakävelyynne? "Vasta nelikymppisenä se elämä alkaa", joopa joo.

Vierailija
88/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:15"]

Mikä alkaa?? Ei kannata enää opiskella uutta eikä haaveilla alan vaihtamisesta. Ulkonäkö rapistuu. Kunto rapistuu. Ei voi enää diskota näyttämältä typerältä. Ei voi enää käyttää vinkeitä vaatteita näyttämättä typerältä. Ei voi enää tulla karatekaksi. Itseluottamusta ei ole tullut, elämänkokemusta ei ole ehtinyt tulla, vuodet vaan ovat hujahtaneet ohi. Lainaa on vielä 10 vuodeksi, joten töistä ei pääse poiskaan. Seksi ei tunnu enää miltään ja oksettaa oma rapistuva kroppa. Mikä tässä siis on hienoa ja mikä alkaa? ap

[/quote]

Siistäysin pinnallinen ihminen, jonka omakuva perustuu ulkonäköön ja suorittamiseen? Anteeksi, huomattavia vaikeuksia kaivaa suurta myötätuntoa.

Ainakin topfemmassa pitäisi olla jotain muuta kuin ulkonäkö, että voi olla lopun ikäänsä kiinnostunut elämästään. Ihan ok näyttää hyvältä, mutta se sisältönä... Huh.

Petasit tämän kriisin ihan itse lähtemällä tiettyihin hypetyksiin mukaan. 

terv. saman ikäinen, jonka elämä hemmetin hyvää...

Vierailija
89/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:59"]

Juurikin asennekysymys:

[/quote]

Luitko tuon jostain itsehoito-oppaasta, jonka myymisestä joku ALLE NELIKYMPPINEN tienaan omaisuuden.

[/quote]

En, vaan olen itse yli nelikymppinen mies, jolla ei ole aikomustakaan murehtia iän kertymistä, vaan nauttia elämästä sen jokaisessa vaihessa.

100-vuotiaana minä järjestän rollaattori-kisoja ja etsin reseptejä maukkaimpiin ruokasoseisiin :-)

Vierailija
90/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:59"]Juurikin asennekysymys:

[/quote]

Mitä ovat 40v:n vahvuudet? Itseluottamus? Ei ole näkynyt. Elämänkokemus? Missä välissä: opintojen jälkeen ruuhkavuodet sumussa ja nyt tässä. Työkokemus? Työt on suurin pettymys elämässä.
20-vuotiaana olin vielä vapaa, kaunis ja timmissä kunnossa, uskoin itseeni ja tulevaisuuteen.

Vierailija
91/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:46"]

Kertokaa nyt toki, mikä alkaa 40-vuotiaana?

[/quote] elämää oli eletty mutta sitten alkoi toisenlainen aivan mahta va elämä kun sain vauvan 44 vuotiaana. Voi sitä iloa ja onnea. 

Vierailija
92/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on aivan upeaa tämän ikäisenä. Kroppa ei ole enää timmestä timmein, mutta so what. Itse olen ainakin vapautunut, heittäydyn seksiin täysillä, saan useita orgasmeja ja nautin täysillä.

Lapset ovat vanhempia ja itsenäisempiä, joten minulla on enemmän aikaa itselleni, ystävilleni ja harrastuksilleni. Iltaisin voisi vaikka opiskella jo haluaisin.

Tässä iässä voi hyvin aloittaa uusia harrastuksia, on paremmat taloudelliset mahdollisuudet siihen.

Minä olen löytänyt itseni ja tyylini, olen kauniimpi kuin vuosiin ja säteilen tyytyväisyyttä. Ei mun tarvitse ajatella mitä muut minusta ajattelevat, teen niitä asioita joista nautin. Ja näin 47-vuotiaana työmaailmakin on avoin, harkitsen työpaikan vaihtamista. Ihan hyvin siis tämänikäisenä voi vielä opiskellakin.

Elämä on sitä, miksi sen tekee.

Vierailija
93/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä olisin täyttänyt 40-vuotta ja "itkisin" sitä täällä niin varmasti tappaisin itseni...

mutta ei mitään, jospa sinä koittaisit vaikka aikuistua jo vitun 40-vuotias kakara.

Vierailija
94/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:15"]

[/quote]

Siistäysin pinnallinen ihminen, jonka omakuva perustuu ulkonäköön ja suorittamiseen? Anteeksi, huomattavia vaikeuksia kaivaa suurta myötätuntoa.

Ainakin topfemmassa pitäisi olla jotain muuta kuin ulkonäkö, että voi olla lopun ikäänsä kiinnostunut elämästään. Ihan ok näyttää hyvältä, mutta se sisältönä... Huh.

Petasit tämän kriisin ihan itse lähtemällä tiettyihin hypetyksiin mukaan. 

terv. saman ikäinen, jonka elämä hemmetin hyvää...
[/quote]

Kerro ihmeessä, mitä topfemmassa pitäisi hyvällä ja syvällisellä ihmisellä olla? Ja mikä alkaa tällaisella hienolla ihmisellä 40-veenä?

Vierailija
95/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitat hauskasti naurattaa nuo sanavalinnat ja aggressiivisuutesi. Kirjoita vaikka kirja näistä tuntemuksistasi. :D

Vierailija
96/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, minä en puhunut oman ulkonäön rapistumisesta mitään. Lisäksi sinäkin väistit kysymykseni. Niin kauan kuin ei konkreettisia esimerkkejä tule, pysyn johtopäätöksessäni, että mitään ihmeellistä ei ole tosiaan odotettavissa. 

En muuten ole ap, joten älä kaada myrkyllisyyttäsi hänen päälleen, kuten oletetusti tuossa teit.

35

Vierailija
97/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:46"]

Kertokaa nyt toki, mikä alkaa 40-vuotiaana?

[/quote] Se mikä AP:n mielestä oli ohi eli elämä!

Vierailija
98/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:34"]

Asenne-löpötilöö. Tän ikäiset ämmät on just niitä, jotka asenteella joraa jakkupuvussa ja ostaa hassun huovutetun hatun. Ja näyttävät typeriltä. Haluan molemmat: pitää hauskaa ja näyttää hyvältä. Ei onnistu enää. Enkä enää ehdi oppia taitavaksi jossain uudessa lajissa, ei ole aikaa panostaa mihinkään sillä tasolla. Uuden opiskelu on turhaa, koska kuka ottaisi 40+ käntyn jos tarjolla on 25-vuotias? ap

[/quote]

Onneksi en ole sinä ja ennen kaikkea onneksi mulla ei ole sun asennetta.

Terv. myös kohta 40.

Vierailija
99/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 40-vuotiaana fyysisesti täysin terve, ei sulla ole mitään syytä vinkua.

Noihin ulkoisiin muutoksiin täytyy jokaisen tottua kun ikää tulee. Ei kai se yllätyksenä sulle tullut?

Itseluottamuksen uudelleenrakennus. Se on nyt sun juttus,ap.

Vierailija
100/104 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:15"] Mikä alkaa?? Ei kannata enää opiskella uutta eikä haaveilla alan vaihtamisesta. Ulkonäkö rapistuu. Kunto rapistuu. Ei voi enää diskota näyttämältä typerältä. Ei voi enää käyttää vinkeitä vaatteita näyttämättä typerältä. Ei voi enää tulla karatekaksi. Itseluottamusta ei ole tullut, elämänkokemusta ei ole ehtinyt tulla, vuodet vaan ovat hujahtaneet ohi. Lainaa on vielä 10 vuodeksi, joten töistä ei pääse poiskaan. Seksi ei tunnu enää miltään ja oksettaa oma rapistuva kroppa. Mikä tässä siis on hienoa ja mikä alkaa? ap [/quote] Siistäysin pinnallinen ihminen, jonka omakuva perustuu ulkonäköön ja suorittamiseen? Anteeksi, huomattavia vaikeuksia kaivaa suurta myötätuntoa. Ainakin topfemmassa pitäisi olla jotain muuta kuin ulkonäkö, että voi olla lopun ikäänsä kiinnostunut elämästään. Ihan ok näyttää hyvältä, mutta se sisältönä... Huh. Petasit tämän kriisin ihan itse lähtemällä tiettyihin hypetyksiin mukaan.  terv. saman ikäinen, jonka elämä hemmetin hyvää... [/quote] Kerro ihmeessä, mitä topfemmassa pitäisi hyvällä ja syvällisellä ihmisellä olla? Ja mikä alkaa tällaisella hienolla ihmisellä 40-veenä?

[/quote]

Niin, siis sinä voit surkutella tilannetta ihan vapaasti, mutta tilanne on mikä on ja voit joko yrittää ottaa siitä kaiken irti positiivisella tavalla tai sitten itkeä menneen ulkonäön ja nuoruuden perään. Jälkimmäisessä tilanne on edelleen se mikä se on, mutta sinua lisäksi v***ttaa. Valinta on sinun ja vain sinun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän