Yhyy, täytän 40, elämä ohi :(
Ihan kauheaa, että tää on nyt tässä. Kaikki valinnat on tehty, nyt vaan elettävä niiden kanssa. Kaipaan niin opiskeluaikoja, jolloin kaikki oli vielä edessä. Opiskelujen jälkeen kaikki on tapahtunut niin äkkiä, urautuminen tiettyyn duuniin, perhe, hidas rappio.
Kommentit (104)
Voin kertoa näin nelikymppisenä että siitä se alamäki alkaa. Lapsuus oli elämän parasta aikaa, ja nyt tää on tällaista laskettelua kumpareiseen alamäkeen.
Asenne-löpötilöö. Tän ikäiset ämmät on just niitä, jotka asenteella joraa jakkupuvussa ja ostaa hassun huovutetun hatun. Ja näyttävät typeriltä. Haluan molemmat: pitää hauskaa ja näyttää hyvältä. Ei onnistu enää. Enkä enää ehdi oppia taitavaksi jossain uudessa lajissa, ei ole aikaa panostaa mihinkään sillä tasolla. Uuden opiskelu on turhaa, koska kuka ottaisi 40+ käntyn jos tarjolla on 25-vuotias? ap
Ihan rehellisesti, vaihtaisin ikää ap:n kanssa vaikka heti. Tänä päivänä ei ole helppoa olla nuori näiden kaikkien paineiden keskellä. N19
Onpa positiivinen elämänasenne oikein Suomi-meininki. :D Mä en käsitä menneeseen haikailijoita, mutta kukin toki tyylillään.
Hankkiudu tuosta kyynisyydestä eroon, ongelmasi on siinä :D
Kattia kanssa, tästähän se elämä vasta oikein alkaakin, parhaat vuodet edessä :)
Mä en kyllä pidä huovutetussa hatussa kulkevaa nelikymppistä typerän näköisenä, vaikka nuori olenkin. :-D
No nyt on yhteishaku käynnissä, hae yliopistoon. Muuta yksiöön ja syö makaronia. Ihanaa opiskelijaelämää...
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:01"]
Ihan kauheaa, että tää on nyt tässä. Kaikki valinnat on tehty, nyt vaan elettävä niiden kanssa. Kaipaan niin opiskeluaikoja, jolloin kaikki oli vielä edessä. Opiskelujen jälkeen kaikki on tapahtunut niin äkkiä, urautuminen tiettyyn duuniin, perhe, hidas rappio.
[/quote]
Voin vahvistaa tämän, tästä eteenpäin vain alamäki jyrkkenee. Jos muuta kuvittelet se on itsepetosta. t. 50 v.
Niinpä. Laskennallisesti puolet elämästä on jo eletty. Edessä pelkkää rappiota. Ahdistaa, ahdistaa todella. Jäiskö katsomaan toiset 40 vuotta vai heittäytyiskö junan eteen... No, tuo oli kielikuva, mutta kyllä ottaa koville tämä ikä. Mä en ole edes saavuttanut mitään: ei oo työpaikkaa, koti on remonttia vaativa murju, mutta kun ei ole sitä työpaikkaa niin ei ole varaa remontoida. Parisuhde on paska ja lapset häpeää noloa äitiä. Mun koko elämä meni ihan perseelleen, mutta nyt on liian myöhästä korjata enää mitään. Mulla ei oo mitään virkaa: odotan vaan kuolemaa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:01"]
[/quote]
Voin vahvistaa tämän, tästä eteenpäin vain alamäki jyrkkenee. Jos muuta kuvittelet se on itsepetosta. t. 50 v.
[/quote]
50 olisikin sitten se kaikkein paras ikä. N19
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:36"]
Hankkiudu tuosta kyynisyydestä eroon, ongelmasi on siinä :D
[/quote]
Väärin. Kyseessä on realismi.
Kertokaa nyt toki, mikä alkaa 40-vuotiaana?
Jos yhtään lohduttaa niin tilanne on kaikille sama. Vanheneminen on jokaisella edessä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:15"]
Mikä alkaa?? Ei kannata enää opiskella uutta eikä haaveilla alan vaihtamisesta. Ulkonäkö rapistuu. Kunto rapistuu. Ei voi enää diskota näyttämältä typerältä. Ei voi enää käyttää vinkeitä vaatteita näyttämättä typerältä. Ei voi enää tulla karatekaksi. Itseluottamusta ei ole tullut, elämänkokemusta ei ole ehtinyt tulla, vuodet vaan ovat hujahtaneet ohi. Lainaa on vielä 10 vuodeksi, joten töistä ei pääse poiskaan. Seksi ei tunnu enää miltään ja oksettaa oma rapistuva kroppa. Mikä tässä siis on hienoa ja mikä alkaa? ap
[/quote]
Tuo koskee kyllä jo 30v ylittäneitä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:05"]
Opiskelijaelämä on perseestä, terveisin 19-vuotias.
[/quote]
Mistäs sinä sen vielä tiedät? XD
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:05"]
Opiskelijaelämä on perseestä, terveisin 19-vuotias.
[/quote]
Mistäs sinä sen vielä tiedät? XD
[/quote]
Pian vuosi yliopistoa takana ja paskaahan tämä on ollut.
Olen 40 vuotias ja tämä on ehdottomasti paras ikä mikä onkaan. Lapset ovat järkevässä iässä, työni on juuri sitä mitä haluan ja mistä nautin, rahaa on tarpeeksi, koti on ikioma ja treffipyyntöjä tulee enemmän kuin teininä! Päivääkään en haluaisi olla nuorempi. N40