Sain lähetteen fysioterapiaan. Kela korvaa alle KYMMENEN euroa!!
Justiin, pitkään olen voivotellu kun alaselkä on kipeä, samoin päänsäryt johtuvat niskan kireydestä. Salilla käyn usein ja muutenkin liikunnalla koitan hoitaa, mutta välillä silti suuret kivut. Fyssarit järkyttävän kalliita, tunti lähentelee 70 euroa monessa paikassa. Sain lääkärin lähetteen fysioon, ja melkein kiljuin riemusta... Ennekuin tajusin katsoa korvauksen hinnan. ALLE 10 EUROA? Huoh, onhan sekin jotain, mutta ei paljoa mieltä lämmitä... Ei silti ole rahaa pistää yli 50e monena käyntikertana..
Kommentit (31)
Minä menin kipupolin kautta fysioterapiaan ja maksoin vain 7€ kerta.
Olen käynyt sekä julkisen että yksityisen fysioterapiassa, mulla ollut yhteensä neljä fyssaria eli kaksi julkiselta ja kaksi yksityiseltä. Valitettavasti tasoero hoidon suhteen on huomattava. Julkisella fysioterapia on ollut lähinnä ohjaavaa: olen saanut jumppaliikkeitä kotona/salilla suoritettavaksi ja näitä ollaan käyty fyssarin kanssa läpi. Se on kommentoinut just jotain, että pidä hyvä ryhti ja tuntuuko kipua. Yksityisellä taas fyssari on enemmän koskenut muhun (kuulostaapa pervolle :D) eli se on oikeasti kokeillut esimerkiksi mun selkää, tarvittaessa hieronut sitä vaikka koko käynnin ajan, sain myös akupunktiota (kaikki fyssarit ei tosin osaa sitä tehdä). Myös toinen yksityisen fyssari teki todella huolelliset jumppaohjeet mulle, aina kokeili selkää ja niskaa, tarvittaessa käsitteli hieroen jne. Eli julkisen fysioterapia on aika ohjaavaa ja jumppaohjeiden printtailua, yksityisellä saa sitten oikeasti sen fysioterapeutin kokeilemaan jumeja, hieromaan ja antamaan muutenkin yksilöllisemmät ohjeet.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"]Maksaahan tuo, mutta eihän se Kelakaan mikään raha-automaatti ole, vaan rahat on kerätty veroista. [/quote] Kuitenkin ikävää että rikkaat saavat hoitoa ja köyhät eivät.
[/quote]
Niin no. Jos oot tarpeeksi köyhä niin sossu saattaa maksaa. Ainakin kaverini onnistui jotenkin saamaan maksusitoomuksen (toimeentulotuen päälle, kuinkas muuten) ensiksi yksityislääkärille ja sitten yksityiseen fysioterapiaan. Toki hän olikin ongelmansa kanssa aika spesiaalitapaus, että tuskin julkisella olisivat osanneet hoitaa. Muta silti itseäni vähän sapetti kun ei ollut rahaa omaan fysioterapiaan ollenkaan, mutta en oo sossun asiakas niin mä en saa "ilmaiseksi" luksuspalveluja..
Mä oon käynyt kunnallisessa fysioterapiassa jo vuosia kerran viikossa kroonisen sairauteni takia. Hinta nousi tän vuoden alusta ja on nyt 8, 80 €/ kerta. Mulla on nyt neljäs fyssari menossa. Kaikki ovat olleet asiantuntevia ja osaavia. Hierojalla käyn tarvittaessa erikseen. Eli hierontaa en fyssariltani odota.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:03"]
Muta silti itseäni vähän sapetti kun ei ollut rahaa omaan fysioterapiaan ollenkaan, mutta en oo sossun asiakas niin mä en saa "ilmaiseksi" luksuspalveluja..
[/quote]
Sinä olet kateellinen sossun asiakkaalle??? Jo on ihmeelliseksi elämä tässä maassa mennyt! Minusta saisit olla kiitollinen, ettet ole sossun asiakas, sillä sellaisen elämää syynätään melkein kuin mikroskoopilla viranomaisten toimesta...
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"]Maksaahan tuo, mutta eihän se Kelakaan mikään raha-automaatti ole, vaan rahat on kerätty veroista. [/quote] Kuitenkin ikävää että rikkaat saavat hoitoa ja köyhät eivät.
[/quote]
Niin no. Jos oot tarpeeksi köyhä niin sossu saattaa maksaa. Ainakin kaverini onnistui jotenkin saamaan maksusitoomuksen (toimeentulotuen päälle, kuinkas muuten) ensiksi yksityislääkärille ja sitten yksityiseen fysioterapiaan. Toki hän olikin ongelmansa kanssa aika spesiaalitapaus, että tuskin julkisella olisivat osanneet hoitaa. Muta silti itseäni vähän sapetti kun ei ollut rahaa omaan fysioterapiaan ollenkaan, mutta en oo sossun asiakas niin mä en saa "ilmaiseksi" luksuspalveluja..
[/quote]
Mä oon kuullut ettei sossu maksa näitä yksityisiä palveluita muutenkaan, eikä edes julkisia elleivät ole hengissä pysymisen kannalta välttämättömiä.
Juu vain 6 euroa korvataan 50 euroata että uhhuh.. onko julkisella puolella halvemmat taksat?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"]Maksaahan tuo, mutta eihän se Kelakaan mikään raha-automaatti ole, vaan rahat on kerätty veroista.
Kuitenkin ikävää että rikkaat saavat hoitoa ja köyhät eivät.
Joo toi on väärin kyllä, että vain tarpeeksi röyhkeät oman edun valvojat ja super köyhät ainakin paperilla saavat siivoajista lähtien kuin kuninkaalliset kaikki edut ilmaiseksi. Muut ei mitään.
Onneksi ei eletäkään missään täydessä kommunismissa.
Osta vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:15"]Maksaahan tuo, mutta eihän se Kelakaan mikään raha-automaatti ole, vaan rahat on kerätty veroista.Kuitenkin ikävää että rikkaat saavat hoitoa ja köyhät eivät.
Joo toi on väärin kyllä, että vain tarpeeksi röyhkeät oman edun valvojat ja super köyhät ainakin paperilla saavat siivoajista lähtien kuin kuninkaalliset kaikki edut ilmaiseksi. Muut ei mitään.
Hei tervetuloa vain kokeilemaan superköyhän elämää :) Voi olla pari yllätystä luvassa niiden kuninkaallisten etujen kanssa.
Jokin aika sitten täällä oli ketju, jossa kadehdittiin vankilassa olijoita ilmaisten kuntosalin ja influenssarokotteiden takia. Sen jälkeen mikään ei enää yllätä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:20"]Ai, no mä sain juuri julkiselta puolelta lähetteen ihan terveyskeskuksen fyssarille, ja 6 euroa jää mun maksettavaksi/käynti. Yksityiset fyssarit maksavat tietysti ihan hemmetin paljon.
[/quote]
Meillä on 10 krt ilmaisia, sain selkäsärkyyn vesijumppaa tuon 10 krt. Tehtiin oma ohjelma ja kävin kerran viikossa jumpalla. Teki hyvää.