Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan auttanut toista asiakasta kassalla? Onko sinua autettu?

Vierailija
29.03.2015 |

Oletko toiminut ns. "Pelastavana enkelinä"? Vai onko joku toinen asiakas toiminut sinulle pelastavana enkelinä?

Tässä tapauksessa Yön ex-basisti toimi pelastavana enkelinä ostaessaan 60 sentin perunapussin iäkkäämmälle edessään olleelle miesasiakkaalle, koska myyjä ei ollut suostunut myymään sitä miehelle itselleen, eikä ollut myöskään kertonut syytä teolleen.

Ihmeelliseksi kyllä maailma menee, jos pelkkä pieni hiprakka on syy sille, ettei myydä perunoitakaan. Ihme touhua. O_o

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1427527729501.html

Jaa kokemuksesi, jos olet itse joutunut samanlaisen kohtelun kärsijäksi ja joku toinen asiakas on auttanut sinua?

Tai olet itse toiminut pelastavana enkelinä ja pelastanut jonkun toisen asiakkaan päivän?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ollut Suomessa mutta Sisiliassa kaupan portailla äiti oli pienen lapsen kanssa ja oli ryysyläisen näköinen. Ostin kaupasta vettä, leipää ja jukurttia ja annoin ne.

Vierailija
42/66 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä parasta auttamista on olla auttamatta. Te "pelastajat" vain pahennatte tilannetta kuin tuette ihmisten holtitonta rahankäyttöä. Se raha mikä näiltä ihmisiltä säästyy jonkun ulkopuolisen avun vuoksi menee varmasti viinaan, joten hävetkää "auttajat"! Itse hyvällä omalla tunnolla tuijotan ja tuhahtelen arvostelevasti jos kohtaan tälläisen "rahat ei riitä" tilanteen, ei ole provo eikä vitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:11"]

En oo ollut Suomessa mutta Sisiliassa kaupan portailla äiti oli pienen lapsen kanssa ja oli ryysyläisen näköinen. Ostin kaupasta vettä, leipää ja jukurttia ja annoin ne.

[/quote] Siis en oo auttanut Suomessa

Vierailija
44/66 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon antanut uupuvia senttejä asiakkaalle, jolta summa puuttuu. Mulle on joskus joku nainen maksanu bussimatkan kun taskuuni oli tullut reikä ja kaikki kolikot olivat takin vuorin sisällä eikä niitä ollut ihan helppo homma onkia sieltä ulos.
Töissä ollessa asiakkaat saattavat ostaa suklaata, limua tms. Jotkut ostavat esim 3kpl suklaapatukoita, koska ovat tarjouksessa, mutta yksi jätetään meille myyjille kun itse ei jaksa syödä. Viime kesänä joku nuori kundi osti yhden tuutin. Jätti kassalle sen ja kun huikkasin perään hän vastasi että "sullehan mä sen ostin" :D

Vierailija
45/66 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen maksanut  joitakin kertoja  edellä tai perässä oleiven ostokset kokonaisuudessaan jos ovat joutuneet tilanteeseen jolloinovat joutuneen alkamaan ottamaan joitakin ostoksia pois- kun kortilla ei ole ollut katatta maksamiseen.

Itse en ole koskaan vastaavaa apua saanaut. Viieme kuussa itselläni oli tilnne, että ruokakaupassa huomasin pankkikorttini hävinneen. Etsin ja etsin sitä lompakossa, ja johan kävi kassa jonossa kuhina. Kassa yritti lohdutella,  löytyy varmaan autosta. Keroi että ottaa  ostiksessni vaikka siihen sivuun, jos kipasen parkkihallista katsomassa. No  ei ollut autossakan --vaan hukkunut ( hukkasin ensimäistä kertaa ) Kyllä siinä aika hiljaiseksi veti, kun palasin kassalle piipittämään ,ettei ollut sielläkää:( Silloin oliskin kyllä toivunut " pelastavaa enkeliä ",  ei ollut lapsille maitoatai mitään muutakaan silksi illaksi ja ja seuraaviksi päiviksi- sen vrran kauan kesti uuden pankkikortin saanti.

Vaikka kaupassa ei tää YYA ollutkaan vastavuoroista, niin aijon jatkossakin tarvittaessa maksaa muiden ostoksia. Uson hyvän kiertämiseen , ja olen kyllä muillatavoilla tuluut aijemmin autetuski ja lohdutetuksi.

Vierailija
46/66 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kerran jäi kaivelemaan että jäikö edellä olleella vanhalla ryysyisellä miehellä pikkuostokset saamatta rahan vuoksi, en niin tarkkaan nähnyt, mutta hiluja laskettiin ja jotain taisi kassa laittaa sivuun.
Perunoita taisi olla silläkin ja ehkä maitopurkki.
Jos vastaavan tilanteen näkisin niin varmaan se pottupussi tai maito multakin liikenisi, vaikka pienellä eläkkeellä elän itsekin.

Vierailija
47/66 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju :)

Autan aina kun huomaan tilaisuuden. Lisäksi olen kai helposti lähestyttävän näköinen, kun minulta myös usein pyydetään apua. Millon ulkomaiset tulkkamaan, iäkkäät lukemaan etikettejä.. vasta yks pappa kyseli "Missähän täällä on lihamiemet?" :) Tänään autoin pikkupoikia pullonpalautusongelmien kaa. Päiväkodissakin lapset pyytävät mua usein auttamaan millon minkäki hanskan tms. kanssa. Enkä siis ole pväkodin, enkä kaupan henkilökuntaa :)

Vierailija
48/66 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kertoi yks päivä, että oli aamulla ennen töitä käynyt Alepassa, ja ulkona oli joku ehkä parikymppinen down-poika. Oli pyytänyt että voisiko mieheni ostaa hälle jonkun suklaapatukan kun hällä ei ollut yhtään rahaa. Mies oli sitten ostanut karkkipussin ja limun tälle pojalle. Oli kuulemma todella kiitollinen :)

Vierailija
49/66 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:56"]Päiväkodissakin lapset pyytävät mua usein auttamaan millon minkäki hanskan tms. kanssa. Enkä siis ole pväkodin, enkä kaupan henkilökuntaa :)
[/quote]

Oletan että tämä tapahtuu kun viet/haet lapsesi päiväkodista :D muuten.. creepy

Vierailija
50/66 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:56"]Päiväkodissakin lapset pyytävät mua usein auttamaan millon minkäki hanskan tms. kanssa. Enkä siis ole pväkodin, enkä kaupan henkilökuntaa :)
[/quote]

Oletan että tämä tapahtuu kun viet/haet lapsesi päiväkodista :D muuten.. creepy
[/quote]

:'D

Vierailija
51/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on muutaman kerran päästetty jonossa edelle, kun minulla on ollut pieniä ostoksia. Olen auttanut pikkusummilla oman tilanteeni niin salliessa. 

Vierailija
52/66 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten. Oli tulossa pyhäpäivä, ja tein viimesiä ostoksia kaupassa juuri ennen sulkemisaikaa. Edessäni oli nainen ostamassa ihan perus ruokatarvikkeita. Kassalle hän antoi sossun maksusitoumuksen. Kassa kieltäytyi myymästä ruokia naiselle, sillä paperi oli ilmeisesti kirjoitettu miehen nimelle eikä hän ollut mukana. Tuli heti mieleen, että mies varmaan vetää kotona olutta kaksin käsin eikä kykene kauppaan. Huomasin hänen lompakossa kuvat lapsista, ja minun kävi sääliksi perhettä. Kaupat olisi seuraavana päivänä kiinni, eikä kaapissa ruokaa lapsille. Tarjouduin maksamaan sen 40 euron laskun.

Vierailija
53/66 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin erään mummon ostoksista uupuneen euron. Tuli hyvä mieli :)

Vierailija
54/66 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupojille annoin 5e kun he laskivat rahojaan että riittääkö ne tikkariin ja suklaapatukkaan. Toivottavasti saivat kerrankin kunnolla karkkia.

Vierailija
55/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:04"]Mä oon joskus antanut muutaman kymmentä senttiä lapsille joilla ei olekkaan rahat riittänyt vaikka mehuun tai tikkariin jota ovat ostamassa. Myös kassana annoin useasti "anteeksi" pienet uupumiset sillä päivän mittaan niitä kolikoita löytyi aina myymälän lattioilta tasoittamaan kassavajetta.

Kerran edessäni oli äiti ostamassa lapsille kenkiä jollain sossun kupongilla ja sen kanssa meinas olla joku ongelma. Ajattelin siinä, että jossei se ala toimimaan niin minä ostan ne kengät lapsille, mutta toimi se sitten lopulta. Äiti oli ihan nolona kun lapset kysyivät "äiti eikö me saadakkaan uusia kenkiä?". Tuli niin paha mieli, että vaikka itsekkin olin silloin köyhä opiskelija niin olisin kyllä omasta pussistani sen verran voinut antaa.
[/quote]

Saan varmaan puukosta, mutta en ymmärrä tällaisia laupias samarialaisia vai mikäs se oikea termi on ;;DD jotka ovat valmiita kustantamaan toisten tarpeet... No ehkä jos miljonääri haluaa jaella omistaan niin mikäs siinä... Toki siitä saa sädekehän pään päälle kun kustantaa toisen elämän ja on itse ilman rahaa ja ruokaa, mutta ollaanpa nyt rehellisiä, ei se elämä niin toimi. Ei se sädekehä pään päällä varmaan piristä siinä vaiheessa kun nälkä kurnii ja laskut erääntyvät. Asioilla on tapana järjestyä eikä kenenkään pitäisi kuvitella olevansa velvollinen elättämään tuntemattomia.

Vierailija
56/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja älkää toki ajatelko että olen auttamista vastaan ^^^^ en tietenkään. Mutta tuollainen että "olisin maksanut randomin kengät vaikka itse olin köyhä opiskelija" menee vähän överiksi...

Vierailija
57/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:11"]Itse en ole vielä koskaan tarvinnut apua sen vuoksi, että rahani olisivat loppuneet. Mutta olen toki muutaman kerran ollut sellaisessa tilanteessa, että kassalla olevan asiakkaan rahat eivät ole ostoksiin riittäneet. Muistan kuinka eräskin nuori nainen (arvioni mukaan lievästi kehitysvammainen), olisi joutunut jättämään valitsemansa limppari-pullon kauppaan, kun rahat eivät aivan riittäneet. Joten kysyinkin kassalta: että paljonkohan siitä puuttuu? Vaje oli muistaakseni muutamia kymmeniä centtejä, joten tietysti jelppasin tuota limpparin ostajaa, ja annoin puuttuvat kolikot kassalle. Olen sitä mieltä ettei ketään pidä jättää pulaan, varsinkin kun kyse on yleensä muutamasta kymmenestä centistä joihinkin euroihin.
[/quote]

Olemme Suomessa ja meillä on senttejä. Ei centtejä.

Vierailija
58/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan periaatteesta en auta. Jokainen on oman onnensa seppä.

Vierailija
59/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:11"]

Mun mielestä parasta auttamista on olla auttamatta. Te "pelastajat" vain pahennatte tilannetta kuin tuette ihmisten holtitonta rahankäyttöä. Se raha mikä näiltä ihmisiltä säästyy jonkun ulkopuolisen avun vuoksi menee varmasti viinaan, joten hävetkää "auttajat"! Itse hyvällä omalla tunnolla tuijotan ja tuhahtelen arvostelevasti jos kohtaan tälläisen "rahat ei riitä" tilanteen, ei ole provo eikä vitsi.

[/quote]

Ollaanpas sitä nyt niin ylituomaria, niin ylituomaria. Olet hupsu :) 

Vierailija
60/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut monestikin.

Viimeksi jopa ostin edellä olevalle kaljaa, kun hänen rahat olisi riittänyt vain viiteen purkkiin, mutta heitin euron, että sai kuudennenkin.

Usein myös päästän kassajonon ohi tyypin, jolla on ihan pari ostosta vaan.

Ennen kauppaan menoa availen useamman kärryn irti.

En muista olisko mua jelpattu kuin kärryjen kanssa. Siitä se itsellekin sitten jäi, kun eräs MAMU avasi mulle kärryt.