Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan auttanut toista asiakasta kassalla? Onko sinua autettu?

Vierailija
29.03.2015 |

Oletko toiminut ns. "Pelastavana enkelinä"? Vai onko joku toinen asiakas toiminut sinulle pelastavana enkelinä?

Tässä tapauksessa Yön ex-basisti toimi pelastavana enkelinä ostaessaan 60 sentin perunapussin iäkkäämmälle edessään olleelle miesasiakkaalle, koska myyjä ei ollut suostunut myymään sitä miehelle itselleen, eikä ollut myöskään kertonut syytä teolleen.

Ihmeelliseksi kyllä maailma menee, jos pelkkä pieni hiprakka on syy sille, ettei myydä perunoitakaan. Ihme touhua. O_o

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1427527729501.html

Jaa kokemuksesi, jos olet itse joutunut samanlaisen kohtelun kärsijäksi ja joku toinen asiakas on auttanut sinua?

Tai olet itse toiminut pelastavana enkelinä ja pelastanut jonkun toisen asiakkaan päivän?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On autettu kaupassa ostosten kantamisessa ja osa on auttanut jopa saamaan ne kotiin asti. Olen liikuntarajoitteinen, joka kävelee keppien kanssa, kun toinen puoli ei toimi kunnolla, joten apu tulee aina tarpeeseen :)

Vierailija
62/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 00:04"]

Kaupan kassalla työskennellessäni asiakkaat jättivät usein "tippiä" eli käskivät pitää vaihtorahat.  Kerran nuorelta tytöltä tytöltä uupui euro ja kaivelin tippikupistani puuttuvan summan.  Itselle tuli hyvä mieli, mutta tyttö ei edes kiittänyt. Jälkeenpäin tuntui hieman typerältä auttaa, kun ei edes kiitosta tai hymyä herunut.

[/quote]

Oli varmaan niin nolona, ettei huomannut kiittää, vaikka olikin iloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 00:04"]

Kaupan kassalla työskennellessäni asiakkaat jättivät usein "tippiä" eli käskivät pitää vaihtorahat.  Kerran nuorelta tytöltä tytöltä uupui euro ja kaivelin tippikupistani puuttuvan summan.  Itselle tuli hyvä mieli, mutta tyttö ei edes kiittänyt. Jälkeenpäin tuntui hieman typerältä auttaa, kun ei edes kiitosta tai hymyä herunut.

[/quote]

Oli varmaan niin nolona, ettei huomannut kiittää, vaikka olikin iloinen.

[/quote]

No en olis kyllä minäkään kiittäny, mitä kiittämistä siinä on että annat rahoista, jotka ei sulle oikeasti edes kuulu?

Vierailija
64/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päästänyt ja minut on päästetty jonossa edelle, jos ostoksissa vain tavara tai kaksi. Pikkukaupan kassalla muutaman kesän työskennellessäni pakkasin ostokset aina vanhuksille ja kannoin rollattoorin kärryyn tai autoin sitomaan korin pyörän kyytiin. Yksi vanha mies tuli aina ostoslistan kanssa, jonka sisarensa oli kirjoittanut ja yhdessä kiersimme hyllyiltä etsimässä oikeanlaisia jauhoja, perunoita... milloin mitäkin. Yksi vanha nainen taas aina halasi mua iloisena tullessaan kauppaan, kun huomasi mun olevan töissä. Viihdyin nuo kesät kyllä ihanan asiakaskunnan ja kivan ilmapiirin ansiosta loistavasti ko. kaupalla. :)

Vierailija
65/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen antanut hiluja edellä olevalle, kun häneltä puttui vähän siitä mitä oli ostamassa. Ja kerran olen tankannut mopopojan mopon kortilla, kun hänellä oli vain muutama kolikko. Olen myös hakenut polttoainetta henkilölle, jolla oli loppunut polttoane tienpäällä. Siinä kolme mitä tuli ekana mieleen.

Vierailija
66/66 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:11"]

Mun mielestä parasta auttamista on olla auttamatta. Te "pelastajat" vain pahennatte tilannetta kuin tuette ihmisten holtitonta rahankäyttöä. Se raha mikä näiltä ihmisiltä säästyy jonkun ulkopuolisen avun vuoksi menee varmasti viinaan, joten hävetkää "auttajat"! Itse hyvällä omalla tunnolla tuijotan ja tuhahtelen arvostelevasti jos kohtaan tälläisen "rahat ei riitä" tilanteen, ei ole provo eikä vitsi.

[/quote]

Juu, viinaanhan ne kaikilla menee. Muka. Minua on kerran autettu kaupassa. Olin köyhä, sairas opiskelija, jonka viimeiset rahat eivät riittäneet puurohiutaleihin ja makkarapakettiin. Ysätävllinen vanhempi mies maksoi ostokseni ja halusi välttämättä antaa vielä 20 e setelein. Ei mennyt todellakaan viinaan (olen absolutisti).
[/quote]

Hiutaleisiin