Juha Perälä ihmetteli Instagramissa, miksi yöllä maksetaan enemmän palkkaa vaikka töitä on vähemmän kuin päivällä.
Juha Perälä suututti hoitajat – ihmettelee yötyötä tekevien palkanlisää
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f02e3a57-9866-41ea-b82e-e1284b…
Kommentit (278)
Perälä ei kestäny kritiikkiä ja poisti ensin julkasuita, kommentteja ja nyt itsensä instagramista. Kyllä se vähän haukkuja sensuroi, mutta vaan sielä instagramissa :D
Eiks se sitten ole hauskaa että osassa työpaikoissa töitä on vähemmän ja illalla ja sunnuntaina palkka parempi vai mikä tää juttu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä pointti tuossa oli, vaikka yllättäen taas suurimmalta osalta jäänyt pointti tajuamatta. Hoitotyötä ei esimerkiksi mainittu ollenkaan, silti suurin osa kommenteista on lähihoitajilta kuinka ”perältä vois tulla itte kattoon yöllä millaista se on!!!!” Meidän alalla sunnuntaivuorot on tosi kysyttyjä, ei mulla ole ainakaan väliä olenko töissä la vai su, silti sunnuntailta saa suuremman palkan. Toisekseen tekisin mieluummin yövuoroja kuin aikaisin aamusta, minun unirytmini sopisi siihen paremmin. Yötyön terveysvaikutukset johtuu siitä, että muu yhteiskunta on niin 8-16 keskeistä.
Onko sillä mitään väliä mitä sinä tekisit jos hoitoalalla töitä ei tehdä eikä haluta tehdä yöllä tai sunnuntaina ilman lisiä?
Kerrotko vielä että missä Perälä sanoi mitään hoitoalasta? Niinpä, ei sanonut mitään hoitajista, mutta jostain syystä te olette niin itsekeskeisiä ettette ymmärrä että aika monella muullakin alalla tehdään töitä öisin ja viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä pointti tuossa oli, vaikka yllättäen taas suurimmalta osalta jäänyt pointti tajuamatta. Hoitotyötä ei esimerkiksi mainittu ollenkaan, silti suurin osa kommenteista on lähihoitajilta kuinka ”perältä vois tulla itte kattoon yöllä millaista se on!!!!” Meidän alalla sunnuntaivuorot on tosi kysyttyjä, ei mulla ole ainakaan väliä olenko töissä la vai su, silti sunnuntailta saa suuremman palkan. Toisekseen tekisin mieluummin yövuoroja kuin aikaisin aamusta, minun unirytmini sopisi siihen paremmin. Yötyön terveysvaikutukset johtuu siitä, että muu yhteiskunta on niin 8-16 keskeistä.
Onko sillä mitään väliä mitä sinä tekisit jos hoitoalalla töitä ei tehdä eikä haluta tehdä yöllä tai sunnuntaina ilman lisiä?
Kerrotko vielä että missä Perälä sanoi mitään hoitoalasta? Niinpä, ei sanonut mitään hoitajista, mutta jostain syystä te olette niin itsekeskeisiä ettette ymmärrä että aika monella muullakin alalla tehdään töitä öisin ja viikonloppuisin.
Perälän sanomistahan tässä ketjussa ei ole käsitelty ollenkaan. Pelkästään hoitoalaa ja juttua jonka iltasanomat tuosta asiasta teki.
Vierailija kirjoitti:
Perälältä pääsi aivopieru.
Eiks oo hauskaa että toisille siitä maksetaan ja toiset tekee sitä palkatta esim. aihe vapaalla.
Tätähän se yksi pääministeriksi ehdotti. Sama, jonka aikana tehtiin taksiuudistuskin.
Vierailija kirjoitti:
Joko selvisi mistä nimenomaisista töistä hän puhui?
Toiseksi, halukkaille on kyllä yötöitä tarjolla.
Kaikki tällaiset huutelijat saisi pistää kokemaan henkilökohtaisesti miltä vuorotyö tuntuu...tai palkan alentajat pistää sillä pienellä palkalla töihin...
Juha Perälä on wannabe-kermaperse. Ei vaan raukka tajua olevansa liian tyhmä kokkarien riveihin.
Perälä lähti instagramista eikä vastannu mun viestoin. Miks? Senhän piti olla oikeessa kaikessa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tällaiset huutelijat saisi pistää kokemaan henkilökohtaisesti miltä vuorotyö tuntuu...tai palkan alentajat pistää sillä pienellä palkalla töihin...
Niin? tehnyt töitä pienellä palkalla sekä keskeytymätöntä 3 vuoroo. Tykkäsin 3 vuorotyöstä. Ylitöitä tehdessä siihen aikaan vaan oli hankaluutena ruokakaupassa käynti, nykyään ei ole sitäkään ongelmaa.
Ja nämä hoitotyön ikävyyksistä valittajat, miks sitten teette sitä jos se kerran on niin saamarin vastenmielistä. Ja sit vielä se vastenmielisyys poistuu teidän mielestä kun tilipussi olis vähän isompi.
Toivottavasti perälä ei saa unta
Itse tekisin vain yötöitä jos olisi mahdollista, mutta omassa työpaikassani ei ole. Yövirkkuna ihmisenä päiväsaikaan työskenteleminen on uuvuttavaa ja mieluummin ottaisin isompaa palkkaa päivällä tehtävästä työstä kuin yötyöstä. Mutta ymmärrän, että suurin osa ihmisistä tekee työnsä mieluiten päiväsaikaan ja siksi yölisä on ihan perusteltua.
Että vihaan tätä nykyajan cancelointikulttuuria. Tässä hoitajat ovat mielestään jeesuksesta seuraavia. Koko aiheesta ei saa puhua, kun HOITAJAT tekevät yövuoroa. Voi kiesus!
Olisi ihan kuva kuulla esim. teollisuudessa tai siivousalalla olevia, mutta ei..kun HOITAJAT!!
Hoitajakin käyttävät vessapaperia ja työskentelevät muiden siivoamissa tiloissa. Nähkää joskus muutkin kuin vain itsenne. Muuallakin on vuorotyötä ja voi olla epäreiluja köytäntöjä, joista saisi puhua.
Ja BTW antaa Perälän herättää keskustelua. Jos et ymmärrä keskustelunavausta etkä osaa argumentoida, niin jätä väliin silloin.
Tein 1990-luvulla noin kymmenen vuoden ajan yötyötä. Menin nukkumaan n. 6-8 välillä aamulla ja heräsin 14-15 aikaan iltapäivällä.
Sittemmin olen tehnyt normaaleja päivätöitä. Mutta aina, kun minulla on pitempi jakso vapaata, elinrytmini muuttuu sellaiseksi, että nukahdan n. 5-7 aikaan aamulla ja herään n. 14-15 aikaan iltapäivällä. Kaikki kesälomat esim. menee näin. Eikä siinä mitään, tykkään öistä, saan tehtyä kaikenlaisia kirjoitus- ja kuvittamistöitä, mutta ongelmiakin se tuottaa. Minulla on jatkuvasti uniongelmia, syön nukahtamislääkkeitä ja välillä tehokkampiakin unilääkkeitä.
En tiedä kumpi oli ennen, muna vai kana. Teinkö yötöitä sen takia, että valvon luontaisesti yöt vai valvonko yöt sen takia että tein melko pitkään yötöitä. Olen aina ollut illanvirkku, mutta en muista että olisin säännöllisesti lapsena tai nuorena valvonut öitä - toki niitä valvottuja bileöitä oli satunnaisesti. Oma epäilykseni on, että tuo yötyöputkeni vaikuttaa vieläkin.
Et sä Juha pääse listoille ja taisi se meidän mensakin loppua ja tällä avautumisellasi ei varmaan ovet aukene mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Et sä Juha pääse listoille ja taisi se meidän mensakin loppua ja tällä avautumisellasi ei varmaan ovet aukene mihinkään.
Kertokaa nyt miksi hän on päätynyt sanomaan näin? Mikä julkaisun pointti oli ja kelle se oli tarkoitettu?
Jotenkin täysin yhtäkkinen, päätön kommentti jossa ei ole mitään järkeä, koska emme tiedä kenelle se on tarkoitettu.