Liian(ko) poikamainen 2v tyttö?
Minulla on 2v 3kk ikäinen tyttö joka on ollut aina poikamainen ja kiinnostunut vain poikien jutuista ja kokoajan poikamaiset mieltymykset vain vahvistuu. Tyttö on aivan innoissaan autoista, leluiksi kelpaavat vain autot ja piirretyistä katsomme vain autoja. Jalkapallon ja urheilun katsominen on aina ihan "wuhuu" en tiedä mistä lie perinyt. Liikenteessä on aina ihan innoissaan kun näkee autoja ja mopoja. Mitkään nuket ei kiinnosta ja kaupasta lähtee aina mukaan autoja. Olen yrittänyt ehdotella pinkkejä ja söpöjä "tyttömäisiä" autoja mutta aina lähtee mukaan se sininen auto. Sininen taitaa olla tytön lempiväri muutenkin. Mekkoja ei suostu pitämään ja alkaa venkoilemaan eikä suostu nousemaan lattialta ylös kun koitettiin jotain farkkuhamehaalaria kokeilla. Hyväksyn tietenkin tytön sellaisena kuin on, vaikka en prinsessa leikkejä ja "kivoja" vaatteita hänelle voikaan ostella. Olen vain todella hämmentynyt että tässäkö vaiheessa jo kaikki nämä asiat tulevat, näin aikasiin? Tuntuu että kokoajan saa olla selittämässä sukulaisille kun valittavat että ala ostelemaan tytölle nukkeja ja tyttöjen juttuja että eiköhän olisi jo niiden aika, ei enää poikien leluja.. kyllä meillä on nukkeja sun muuta mutta nurkassa lojuvat.
Onko muilla kokemusta samasta asiasta?
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:09"] Ap sun kirjoituksesta tulee sellainen kuva, että sanot hyväksyväsi tyttösi mieltymykset, mutta että silti sisimmässäsi ajattelet hänessä olevan jotain vikaa. Et sinä muuten täällä kyselisi apuja, jos aidosti hyväksyisit lapsesi poikamaisuyden. Muuta ajattelumalliasi, sillä lapsi kyllä vaistoaa tuollaisen teennäisyyden. Mitä muihin sukulaisiin tulee, puhu heille. Sano että tyttö on sellainen kuin on ja että hän saakin olla. Puhu siitä kuinka tärkeää lapsi on hyväksyä omana itsenään. Totta sun lapsesi mielipide on tärkeämpi kuin sukulaisten? [/quote] Siksi täällä kyselen koska tytön sukulaiset ja isä eivät ole suomalaisia, eivätkä tätä asiaa ymmärrä vaikka kuinka selittäisin. Ovat kotoisin sellaisesta maasta jossa esim. homous on lailla kielletty. Tarkoitan siis sitä että heidän ajatusmaailmansa ei veny senttiäkään sen yli että tytöillä on hame ja piste. Yritän lastani suojella antaa hänen olla sellainen kun on, asia ei muuten minua häiritsisi. [/quote] No tulihan se sieltä :) Missäs sun omat sukulaiset on, ne suomalaiset? Itsehän kuoppasi kaivoit. Tekaise nyt äkkiä poika sille, niin saatte tyttös kanssa sitten olla rauhassa.
[/quote]
niinpä niin. Omiin sukulaisiini sisältyy äiti ja isä jotka asuvat kaukana, pitävät harvoin yhteyttä..
Pakko sanoa että on NAURETTAVA ajatus että sillä millä leluilla tyttö leikkii olisi vaikutusta hänen sukupuoleensa ja seksuaaliseen suuntautumiseensa?!?!?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:17"]
Pakko sanoa että on NAURETTAVA ajatus että sillä millä leluilla tyttö leikkii olisi vaikutusta hänen sukupuoleensa ja seksuaaliseen suuntautumiseensa?!?!?
[/quote]
Kuka niin on väittänyt?
Oo ihan rauhassa, ei toi mitään lopullista (välttämättä) tarkota. Yhessä sukulaisperheessä tyttö ton ikäsenä leikki autolla ja sen veli nukeilla. Iän myötä ovat asettuneet "tyypillisimpiin sukupuolirooleihin", ilman mitään tuputusta vanhempien taholta.
Ap taitaa vain olla pettynyt, kun ei voi pukea tyttöänsä prinsessaksi ja tehdä hänen kanssaan "kivoja tyttöjen juttuja". Jäikö ap:lta lapsena nukkeleikit kesken?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:26"]
Ap taitaa vain olla pettynyt, kun ei voi pukea tyttöänsä prinsessaksi ja tehdä hänen kanssaan "kivoja tyttöjen juttuja". Jäikö ap:lta lapsena nukkeleikit kesken?
[/quote]
Jäikö sinulta aivot kehittymättä?
En tajua, miksi täällä ollaan lynkkaamassa ap. Sehän hyväksyy lapsensa sellaisena kuin on ja on antanut myös hänen olla juuri sellainen kuin on. Tottakai se voi olla myös hämmentävää, jos kaikki ei mene stereotypioiden mukaan (siis niin kuin yleensä). Entä, jos ap:n tytär onkin mahdollisesti transseksuaali, kyllä se vanhempana tietenkin mietityttää voisiko olla näin, mutta se ei tarkoita tietenkään, etteikö hyväksyisi sitä mahdollisuutta. Varmasti silloin haluaisi kuulla muiden kokemuksia, ja jos vaikka olisi kohtalotovereita.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:28"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä tuo minustakin siltä kuulostaa, että se tässä ap:lle vaikeaa onkin kun ei nyt "voi ostaa niitä kivoja tyttöjen juttuja".
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:28"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä tuo minustakin siltä kuulostaa, että se tässä ap:lle vaikeaa onkin kun ei nyt "voi ostaa niitä kivoja tyttöjen juttuja".
[/quote]
No, ei kyllä mun mielestä kuulosta ollenkaan siltä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:09"]
Ap sun kirjoituksesta tulee sellainen kuva, että sanot hyväksyväsi tyttösi mieltymykset, mutta että silti sisimmässäsi ajattelet hänessä olevan jotain vikaa. Et sinä muuten täällä kyselisi apuja, jos aidosti hyväksyisit lapsesi poikamaisuyden. Muuta ajattelumalliasi, sillä lapsi kyllä vaistoaa tuollaisen teennäisyyden. Mitä muihin sukulaisiin tulee, puhu heille. Sano että tyttö on sellainen kuin on ja että hän saakin olla. Puhu siitä kuinka tärkeää lapsi on hyväksyä omana itsenään. Totta sun lapsesi mielipide on tärkeämpi kuin sukulaisten?
[/quote]
Siksi täällä kyselen koska tytön sukulaiset ja isä eivät ole suomalaisia, eivätkä tätä asiaa ymmärrä vaikka kuinka selittäisin. Ovat kotoisin sellaisesta maasta jossa esim. homous on lailla kielletty. Tarkoitan siis sitä että heidän ajatusmaailmansa ei veny senttiäkään sen yli että tytöillä on hame ja piste. Yritän lastani suojella antaa hänen olla sellainen kun on, asia ei muuten minua häiritsisi.
[/quote]
Ja kuitenkin kirjoitit avauksessa pitkällisesti siitä miten tyttäresi suhtautuu autoihin, liikenteeseen, minkävärisistä autoista hän pitää ja millaisia videoita hänellä katselutat.
Ongelma ei ole tytön "poikamaisuus" vaan kahden kulttuurin yhteensovittaminen perheessä. Tästä et vain viitsinyt/ jaksanut mitään mainita. Asutteko miehesi vai sinun kotimaassa? Kuten joku jo sanoi: miten sinun lähipiirisi suhtautuu asiaan? Vai oletko niin pinkki, "tyttömäinen" ja tottelevainen, että olet alistunut miehen suvun ja kulttuurin arvoille?
28
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:38"]
Ap sun kirjoituksesta tulee sellainen kuva, että sanot hyväksyväsi tyttösi mieltymykset, mutta että silti sisimmässäsi ajattelet hänessä olevan jotain vikaa. Et sinä muuten täällä kyselisi apuja, jos aidosti hyväksyisit lapsesi poikamaisuyden. Muuta ajattelumalliasi, sillä lapsi kyllä vaistoaa tuollaisen teennäisyyden. Mitä muihin sukulaisiin tulee, puhu heille. Sano että tyttö on sellainen kuin on ja että hän saakin olla. Puhu siitä kuinka tärkeää lapsi on hyväksyä omana itsenään. Totta sun lapsesi mielipide on tärkeämpi kuin sukulaisten?
[/quote]
Siksi täällä kyselen koska tytön sukulaiset ja isä eivät ole suomalaisia, eivätkä tätä asiaa ymmärrä vaikka kuinka selittäisin. Ovat kotoisin sellaisesta maasta jossa esim. homous on lailla kielletty. Tarkoitan siis sitä että heidän ajatusmaailmansa ei veny senttiäkään sen yli että tytöillä on hame ja piste. Yritän lastani suojella antaa hänen olla sellainen kun on, asia ei muuten minua häiritsisi.
[/quote]
Ja kuitenkin kirjoitit avauksessa pitkällisesti siitä miten tyttäresi suhtautuu autoihin, liikenteeseen, minkävärisistä autoista hän pitää ja millaisia videoita hänellä katselutat.
Ongelma ei ole tytön "poikamaisuus" vaan kahden kulttuurin yhteensovittaminen perheessä. Tästä et vain viitsinyt/ jaksanut mitään mainita. Asutteko miehesi vai sinun kotimaassa? Kuten joku jo sanoi: miten sinun lähipiirisi suhtautuu asiaan? Vai oletko niin pinkki, "tyttömäinen" ja tottelevainen, että olet alistunut miehen suvun ja kulttuurin arvoille?
28
[/quote]
Yritin vain parhaani mukaan selittää miltä minusta tuntuu koska kuulen mieheltä ja hänen vanhemmiltaan kokoajan tuosta asiasta. "aina vaan auto, auto, auto, osta sille jotain muuta" Mitä sinä luulet minkalainen tästä ketjusta olisi tullut jos olisin maininnut aloituksessa jotain lapsen isän sukujuurista? Niinpä.. Minut olisi varmaan haukuttu ja kivitetty hengiltä että itseppä miehesi valitsit kärsi seuraukset ym. Ihan suomessa asutaan ja miehen perhe on asunut täällä 16 vuotta. Minulla ei ole muuta "lähipiiriä" kuin omat vanhemmat jotka eivät pidä kovinkaan paljon yhteyttä. Joten minusta on aina tuntunut siltä että minulla ei omaa sukua ja sitä tukiverkostoa ole. Olen siis täysin riippuvainen anopin avusta jos joskus tarvitsen lapselle hoitajaa.
Sitäpaitsi en ymmärrä mitä väliä sillä on mistä maasta lapsen isä on, tai miksi sillä olisi aloituksen kannalta väliä. Ihan samalla tavalla täällä suomessakin on sellaisia jotka ei hyväksy. Sitäpaitsi lapsen isä on niinkin kaukaa kun naapurimaasta..
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:38"]
[/quote]
[/quote]
28
[/quote]
Yritin vain parhaani mukaan selittää miltä minusta tuntuu koska kuulen mieheltä ja hänen vanhemmiltaan kokoajan tuosta asiasta. "aina vaan auto, auto, auto, osta sille jotain muuta" Mitä sinä luulet minkalainen tästä ketjusta olisi tullut jos olisin maininnut aloituksessa jotain lapsen isän sukujuurista? Niinpä.. Minut olisi varmaan haukuttu ja kivitetty hengiltä että itseppä miehesi valitsit kärsi seuraukset ym. Ihan suomessa asutaan ja miehen perhe on asunut täällä 16 vuotta. Minulla ei ole muuta "lähipiiriä" kuin omat vanhemmat jotka eivät pidä kovinkaan paljon yhteyttä. Joten minusta on aina tuntunut siltä että minulla ei omaa sukua ja sitä tukiverkostoa ole. Olen siis täysin riippuvainen anopin avusta jos joskus tarvitsen lapselle hoitajaa.
[/quote]
Etkä ole riippuvainen. Hoitajia saa rahalla.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:38"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:09"] Ap sun kirjoituksesta tulee sellainen kuva, että sanot hyväksyväsi tyttösi mieltymykset, mutta että silti sisimmässäsi ajattelet hänessä olevan jotain vikaa. Et sinä muuten täällä kyselisi apuja, jos aidosti hyväksyisit lapsesi poikamaisuyden. Muuta ajattelumalliasi, sillä lapsi kyllä vaistoaa tuollaisen teennäisyyden. Mitä muihin sukulaisiin tulee, puhu heille. Sano että tyttö on sellainen kuin on ja että hän saakin olla. Puhu siitä kuinka tärkeää lapsi on hyväksyä omana itsenään. Totta sun lapsesi mielipide on tärkeämpi kuin sukulaisten? [/quote] Siksi täällä kyselen koska tytön sukulaiset ja isä eivät ole suomalaisia, eivätkä tätä asiaa ymmärrä vaikka kuinka selittäisin. Ovat kotoisin sellaisesta maasta jossa esim. homous on lailla kielletty. Tarkoitan siis sitä että heidän ajatusmaailmansa ei veny senttiäkään sen yli että tytöillä on hame ja piste. Yritän lastani suojella antaa hänen olla sellainen kun on, asia ei muuten minua häiritsisi. [/quote] Ja kuitenkin kirjoitit avauksessa pitkällisesti siitä miten tyttäresi suhtautuu autoihin, liikenteeseen, minkävärisistä autoista hän pitää ja millaisia videoita hänellä katselutat. Ongelma ei ole tytön "poikamaisuus" vaan kahden kulttuurin yhteensovittaminen perheessä. Tästä et vain viitsinyt/ jaksanut mitään mainita. Asutteko miehesi vai sinun kotimaassa? Kuten joku jo sanoi: miten sinun lähipiirisi suhtautuu asiaan? Vai oletko niin pinkki, "tyttömäinen" ja tottelevainen, että olet alistunut miehen suvun ja kulttuurin arvoille? 28 [/quote] Yritin vain parhaani mukaan selittää miltä minusta tuntuu koska kuulen mieheltä ja hänen vanhemmiltaan kokoajan tuosta asiasta. "aina vaan auto, auto, auto, osta sille jotain muuta" Mitä sinä luulet minkalainen tästä ketjusta olisi tullut jos olisin maininnut aloituksessa jotain lapsen isän sukujuurista? Niinpä.. Minut olisi varmaan haukuttu ja kivitetty hengiltä että itseppä miehesi valitsit kärsi seuraukset ym. Ihan suomessa asutaan ja miehen perhe on asunut täällä 16 vuotta. Minulla ei ole muuta "lähipiiriä" kuin omat vanhemmat jotka eivät pidä kovinkaan paljon yhteyttä. Joten minusta on aina tuntunut siltä että minulla ei omaa sukua ja sitä tukiverkostoa ole. Olen siis täysin riippuvainen anopin avusta jos joskus tarvitsen lapselle hoitajaa. [/quote] Etkä ole riippuvainen. Hoitajia saa rahalla.
[/quote]
Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka perseessä. Mistähän minä maksan lapsen hoitajalle jos mies on työharjoittelussa, saa 700e käteen, minä opiskelija 234e. lapsilisä 95e asumistuki 435e.
Yhteensä siis: 1464e/kk - vuokra ja laskut.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:38"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:09"] Ap sun kirjoituksesta tulee sellainen kuva, että sanot hyväksyväsi tyttösi mieltymykset, mutta että silti sisimmässäsi ajattelet hänessä olevan jotain vikaa. Et sinä muuten täällä kyselisi apuja, jos aidosti hyväksyisit lapsesi poikamaisuyden. Muuta ajattelumalliasi, sillä lapsi kyllä vaistoaa tuollaisen teennäisyyden. Mitä muihin sukulaisiin tulee, puhu heille. Sano että tyttö on sellainen kuin on ja että hän saakin olla. Puhu siitä kuinka tärkeää lapsi on hyväksyä omana itsenään. Totta sun lapsesi mielipide on tärkeämpi kuin sukulaisten? [/quote] Siksi täällä kyselen koska tytön sukulaiset ja isä eivät ole suomalaisia, eivätkä tätä asiaa ymmärrä vaikka kuinka selittäisin. Ovat kotoisin sellaisesta maasta jossa esim. homous on lailla kielletty. Tarkoitan siis sitä että heidän ajatusmaailmansa ei veny senttiäkään sen yli että tytöillä on hame ja piste. Yritän lastani suojella antaa hänen olla sellainen kun on, asia ei muuten minua häiritsisi. [/quote] Ja kuitenkin kirjoitit avauksessa pitkällisesti siitä miten tyttäresi suhtautuu autoihin, liikenteeseen, minkävärisistä autoista hän pitää ja millaisia videoita hänellä katselutat. Ongelma ei ole tytön "poikamaisuus" vaan kahden kulttuurin yhteensovittaminen perheessä. Tästä et vain viitsinyt/ jaksanut mitään mainita. Asutteko miehesi vai sinun kotimaassa? Kuten joku jo sanoi: miten sinun lähipiirisi suhtautuu asiaan? Vai oletko niin pinkki, "tyttömäinen" ja tottelevainen, että olet alistunut miehen suvun ja kulttuurin arvoille? 28 [/quote] Yritin vain parhaani mukaan selittää miltä minusta tuntuu koska kuulen mieheltä ja hänen vanhemmiltaan kokoajan tuosta asiasta. "aina vaan auto, auto, auto, osta sille jotain muuta" Mitä sinä luulet minkalainen tästä ketjusta olisi tullut jos olisin maininnut aloituksessa jotain lapsen isän sukujuurista? Niinpä.. Minut olisi varmaan haukuttu ja kivitetty hengiltä että itseppä miehesi valitsit kärsi seuraukset ym. Ihan suomessa asutaan ja miehen perhe on asunut täällä 16 vuotta. Minulla ei ole muuta "lähipiiriä" kuin omat vanhemmat jotka eivät pidä kovinkaan paljon yhteyttä. Joten minusta on aina tuntunut siltä että minulla ei omaa sukua ja sitä tukiverkostoa ole. Olen siis täysin riippuvainen anopin avusta jos joskus tarvitsen lapselle hoitajaa. [/quote] Etkä ole riippuvainen. Hoitajia saa rahalla.
[/quote]
Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka perseessä. Mistähän minä maksan lapsen hoitajalle jos mies on työharjoittelussa, saa 700e käteen, minä opiskelija 234e. lapsilisä 95e asumistuki 435e.
Yhteensä siis: 1464e/kk - vuokra ja laskut.
[/quote]
Säästät ostamalla vähemmän niitä leluja.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:31"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 11:38"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:09"] Ap sun kirjoituksesta tulee sellainen kuva, että sanot hyväksyväsi tyttösi mieltymykset, mutta että silti sisimmässäsi ajattelet hänessä olevan jotain vikaa. Et sinä muuten täällä kyselisi apuja, jos aidosti hyväksyisit lapsesi poikamaisuyden. Muuta ajattelumalliasi, sillä lapsi kyllä vaistoaa tuollaisen teennäisyyden. Mitä muihin sukulaisiin tulee, puhu heille. Sano että tyttö on sellainen kuin on ja että hän saakin olla. Puhu siitä kuinka tärkeää lapsi on hyväksyä omana itsenään. Totta sun lapsesi mielipide on tärkeämpi kuin sukulaisten? [/quote] Siksi täällä kyselen koska tytön sukulaiset ja isä eivät ole suomalaisia, eivätkä tätä asiaa ymmärrä vaikka kuinka selittäisin. Ovat kotoisin sellaisesta maasta jossa esim. homous on lailla kielletty. Tarkoitan siis sitä että heidän ajatusmaailmansa ei veny senttiäkään sen yli että tytöillä on hame ja piste. Yritän lastani suojella antaa hänen olla sellainen kun on, asia ei muuten minua häiritsisi. [/quote] Ja kuitenkin kirjoitit avauksessa pitkällisesti siitä miten tyttäresi suhtautuu autoihin, liikenteeseen, minkävärisistä autoista hän pitää ja millaisia videoita hänellä katselutat. Ongelma ei ole tytön "poikamaisuus" vaan kahden kulttuurin yhteensovittaminen perheessä. Tästä et vain viitsinyt/ jaksanut mitään mainita. Asutteko miehesi vai sinun kotimaassa? Kuten joku jo sanoi: miten sinun lähipiirisi suhtautuu asiaan? Vai oletko niin pinkki, "tyttömäinen" ja tottelevainen, että olet alistunut miehen suvun ja kulttuurin arvoille? 28 [/quote] Yritin vain parhaani mukaan selittää miltä minusta tuntuu koska kuulen mieheltä ja hänen vanhemmiltaan kokoajan tuosta asiasta. "aina vaan auto, auto, auto, osta sille jotain muuta" Mitä sinä luulet minkalainen tästä ketjusta olisi tullut jos olisin maininnut aloituksessa jotain lapsen isän sukujuurista? Niinpä.. Minut olisi varmaan haukuttu ja kivitetty hengiltä että itseppä miehesi valitsit kärsi seuraukset ym. Ihan suomessa asutaan ja miehen perhe on asunut täällä 16 vuotta. Minulla ei ole muuta "lähipiiriä" kuin omat vanhemmat jotka eivät pidä kovinkaan paljon yhteyttä. Joten minusta on aina tuntunut siltä että minulla ei omaa sukua ja sitä tukiverkostoa ole. Olen siis täysin riippuvainen anopin avusta jos joskus tarvitsen lapselle hoitajaa. [/quote] Etkä ole riippuvainen. Hoitajia saa rahalla. [/quote] Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka perseessä. Mistähän minä maksan lapsen hoitajalle jos mies on työharjoittelussa, saa 700e käteen, minä opiskelija 234e. lapsilisä 95e asumistuki 435e. Yhteensä siis: 1464e/kk - vuokra ja laskut. [/quote] Säästät ostamalla vähemmän niitä leluja.
[/quote]
Haluatko tulla katsastamaan meidän asunnon lelutilanteet ja muutenkin kartoittamaan mistä meillä säästetään, mm?
Ihmettelen kyllä suuresti sitä jos meillä ei palkata ulkopuolista hoitoapua niin meidän perheen pitäisi jostain säästää. Ihankun olisin sanonut ettemme näillä tuloilla pärjää. Väkisin vängättävä jostain kun ei muuta keksi, omat asiat niin huonosti että purettava muihin?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:42"]
Nyt olet vaarallisilla vesillä! Mikäli et hyväksy lastasi sellaisena kuin hän on, tuhoat lapsi - äiti suhteen lopullisesti ja voit olla ajamassa lastasi itsemurhaan. Lapsesi voi olla intersukupuolinen tai raskauden aikana hänen aivonsa ovat saaneet tujumman annoksen testosteronia. Sitä et voi enää mitenkään muuttaa eikä poikamaisuus ole lapsesi syytä. HYVÄKSY SE.
[/quote]
No hohhoh, parivuotiaat ovat vielä hyvin sukupuolettomia käytöksessään. Meillä on kaikilla tytöillä autot olleet suosikkileluja, suurin osa tuossa iässä kiinnostuu eniten liikkuvista leluista! Täysin järjetöntä puhua jostain intersukupuolisuudesta. Ja mekko on monen mielestä ikäväntuntuinen jos tykkää kiipeillä ja juosta yms.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:14"]Ihmettelen kyllä suuresti sitä jos meillä ei palkata ulkopuolista hoitoapua niin meidän perheen pitäisi jostain säästää. Ihankun olisin sanonut ettemme näillä tuloilla pärjää. Väkisin vängättävä jostain kun ei muuta keksi, omat asiat niin huonosti että purettava muihin?
[/quote]
Ette pärjää, sillä sinulla ei ole varaa puolustaa lastasi.
Mä olin huolissani eskarin alussa tytöstäni, joka leikkii vain poikien kanssa ja poikien leluilla. Huolissani olin siksi, koska koulussa pojat eivät enää huoli tyttöjä kavereiksi. Kehotin hoitajia ohjaamaan lastani leikkimään myös tyttöjen kanssa. Aluksi tyttö oli esim poikien pöydässä syömässä. Kehotukseni jälkeen ryhmiä muutettiin ja tyttöni alkoi saada myös tyttöjä kaverikseen. Synttäreilleen hän kutsui saman verran poikia ja tyttöjä. Olen tyytyväinen tähän, koska eskarilaiset menee samaan kouluun ja kaverit löytyy jo nyt.