Mikä anopissasi ärsyttää eniten?
Kerro, kerro! Minä aloitan. Mun anoppi on kummallinen valehtelija. Valehtelee ja kuuntelee totuutta ihan tavallisista asioista ja sillä on noin kolmensadan sanan sanavarasto. Todella huono suomenkielen taito täysin suomalaiselta ihmiseltä ärsyttää paljon. Tartuttaa sen vielä lapsiimme!
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:13"]
Ei voi olla normaalia työelämässä olevaa 54-vuotiasta, joka luulee, että Halonen on vielä presidentti.
Saatikaan, ettei Suomi olisi ollut sodassa.
Ettei olisi alkava dementia tai alzheimer? Lääkäriin.
[/quote]
Kyllä anoppini on ihan järjissään, häntä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta mitkään historiaan, yhteiskuntaan yms. liittyvät asiat. Hän ei tosiaan katso uutisia, eikä lue sanomalehtiä. En tiedä minkä koulun hän on aikoinaan käynyt, mutta nähtävästi historianopetus ei ole ollut kovin vahvaa. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 8 vuotta, ja anoppini on ollut tuollainen niin kauan kuin olen hänet tuntenut.
Jos esim. ruokapöydässä keskustellaan ajankohtaisista asioista, niin hänen kasvoistaan näkee että hän ei ole ollenkaan kärryillä. Puhuttiin juuri porukalla tulevista eduskuntavaaleista, niin anoppi ei tiennyt mitkä vaalit ovat ylipäänsä tulossa, tai ketä siellä on ehdokkaana. Hän vielä kysyi, että ketä pitäisi äänestää, sillä hänellä ei ole mitään hajua siitä, mitä asioita eri puolueet ja ehdokkaat ajavat. Kysyin että ketä hän on yleensä äänestänyt (jos ylipäänsä on äänestänyt), niin vastaus oli että sitä parhaimman näköistä!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:13"]
Ei voi olla normaalia työelämässä olevaa 54-vuotiasta, joka luulee, että Halonen on vielä presidentti.
Saatikaan, ettei Suomi olisi ollut sodassa.
Ettei olisi alkava dementia tai alzheimer? Lääkäriin.
[/quote]
Kyllä anoppini on ihan järjissään, häntä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta mitkään historiaan, yhteiskuntaan yms. liittyvät asiat. Hän ei tosiaan katso uutisia, eikä lue sanomalehtiä. En tiedä minkä koulun hän on aikoinaan käynyt, mutta nähtävästi historianopetus ei ole ollut kovin vahvaa. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 8 vuotta, ja anoppini on ollut tuollainen niin kauan kuin olen hänet tuntenut.
Jos esim. ruokapöydässä keskustellaan ajankohtaisista asioista, niin hänen kasvoistaan näkee että hän ei ole ollenkaan kärryillä. Puhuttiin juuri porukalla tulevista eduskuntavaaleista, niin anoppi ei tiennyt mitkä vaalit ovat ylipäänsä tulossa, tai ketä siellä on ehdokkaana. Hän vielä kysyi, että ketä pitäisi äänestää, sillä hänellä ei ole mitään hajua siitä, mitä asioita eri puolueet ja ehdokkaat ajavat. Kysyin että ketä hän on yleensä äänestänyt (jos ylipäänsä on äänestänyt), niin vastaus oli että sitä parhaimman näköistä!
[/quote]
Nuo jutut vielä ymmärtää, ettei tiedä ketä on ehdolla jne., mutta sen isähän on hyvänen aika ollut siellä sodassa! Ja jos ei isä, niin isän veli/äidin veli/äidin serkku/isän serkku/joku sukulainen anyway.
Huono äiti = puhuu ilkeästi lapsilleen, syyllistää heitä ja käyttäytyy kuin mikäkin teini. Anoppi vaihtaa miesystävää aina vähän väliä, jolloin miehen alaikäinen velipuoli on meillä hoidossa. Ollaan myös kuultu anopin silloiselta poikaystävältä heidän seksielämästään RUOKAPÖYDÄSSÄ. Kuvottaa vieläkin, vaikka tästä on jo muutamia vuosia. Anoppi saattaa myös parin päivän varoitusajalla ilmoittaa, milloin meidän pitää toimia lastenvahtina, jotta hän pääsee baariin/laivalle/miesystävälleen. Aivan kuin meillä ei olisi omia suunnitelmia.
Ei mikään. Enää. Meni ja potkaisi tyhjää.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:38"]
Tällä hetkellä ei mikään :) Mies riitaantui äitinsä kanssa yli puoli vuotta sitten eivätkä ole tekemisissä. Ihana rauha. Noin yleensä ottaen anopissa ärsyttää se, että haukkuu kaikki tutut, sukulaiset ja naapurit kun käydään kylässä. Puuttuu toisten asioihin (tästä se riitakin tuli). Keksii omasta päästään, että ihmiset haluavat vahingoittaa häntä.
[/quote]
Ei oo totta!:D Minulla myös näin! Ja kyllä...ihana rauha:):):)
Tyrkyttää joka kerta väkisin jotain epäterveellistä syötävää, kun nähdään. Itse haluaisin syödä terveellisesti. Pulla silloin tällöin ei tapa, mutta haluan itse päättää koska sen pullan aika on ja esim. nyt kun haluan pudottaa muutaman kilon kesäksi, niin en todellakaan kaipaa mitään pakkosyöttämistä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:40"]Teko välittäminen lapsista. Muka niin välittää, mutta koskaanei olisi aikaa. Ja syitä ei oikesti ole.
Rahalla korvaa lapselleen, selvästi aina. Ei mitään suuria summia/juttuja..
[/quote]
Meillä ihan sama! Puhuu kuin puumanni, mutta se on pelkkää puhetta. Ikinä koskaan ei ole kiinnostunut muista kuin itsestään. Samapa tuo, yksinäisyys tappaa enemmän kuin ylipaino ja sitä saa mitä tilaa!
Oma anoppini on aivan ihana, mutta toki hänestä löytyy niitä huonoja puolia, niin kuin kaikista muistakin ihmisistä. Mieheni isosisko sai jokunen vuosi - verrattain nuorena - ensimmäisen lapsensa. Tämä sisko on lukion jälkeen painanut aina töissä, joten lapsen hankkiminen tuli kuitenkin heillä sopivaan väliin. Meillä taas on mieheni kanssa molemmilla yliopistotutkinnot tahoillamme pahastikkin kesken ja vietämme muuten varsin railakasta opiskelijaelämää. Nyt anoppi sitten jaksaa tuon tuosta kysyä, mikä on meidän "kantamme" lapsiin, ja kertoa, kuinka lapsien hankkiminen "tarttuu". Olen toistaiseksi jaksanut vastata asiallisesti hänelle, mutta odotan kauhulla sitä kertaa, kun minulta lipsahtaa jotain rumaa suusta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:30"]
Esitti empaattista ja sai minut avautumaan vaikeista asioista, mm. ongelmista mielenterveyden saralla. Iski vyön alle näillä asioilla myöhemmin julkisesti.
Ei, en anna anteeksi.
[/quote]
Näköjään muillakin näin:O Minulle tapahtui sama. Oli todella lyöty olo.
Lihavuudesta vihjailu! Itse on aina ollut reilusti ylipainoinen. Silti antaa ymmärtää kilojen kertyneen toisille.. Toinen asia on, että kurinpito lapsille on pahasta...napakka komentaminen on hänestä kamala asia.