Kokemuksia Ketipinorista unilääkkeenä?
Noh?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:34"]Ei periaatteessa saisi käyttää unilääkkeenä, varsinkaan nuorilla. Vaikeat sivuvaikutukset esim. raju lihominen voivat olla myös ikäviä. [/quote] Harvemmin unilääkeannoksilla niin suurta vaikutusta lihomiseen on. Itellä määrättiin Ketipinor 15-vuotiaana.
[/quote]
No, ketiapiini ei ole unilääke sinänsä, vaan antipsykoottinen lääke. Vaikuttaa ilmeisesti jotenkin samaan osaan aivoissa missä säädellään näläntunnetta ja joillekkin voi aiheuttaa sillä tavalla lihomista. Mutta toki joillekkin voi olla oikein hyväkin lääke, erityisesti jos muut lääkkeet eivät sovi riippuvuushistorian takia.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:33"]
Kamala olo aamuisin... Annostustani nostettiin aina 25 mg 200 mg, sillä pienempihän ei mulla auttanut. En päässyt aamulla ylös sängystä. Loppujen lopuksi yritin päästä hengestäni muutamalla liuskalla. Sen jälkeen en niihin oo koskenut ja nyt käytössä Mirtazapin.
[/quote]
Aika helvetin monta liuskaa sais vetää ennen kun henki lähtis.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:34"]
Ei periaatteessa saisi käyttää unilääkkeenä, varsinkaan nuorilla. Vaikeat sivuvaikutukset esim. raju lihominen voivat olla myös ikäviä.
[/quote]
Ei minua ole lihottaneet. Päin vastoin laihtuin parikymmentä kiloa, kun sain nukuttua ja stressi lakkasi tuhoamasta kehoani.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:29"]Eihän sitä kovaa kuoripäällistä tablettia voi katkaista.
[/quote]
Kyllä voi. Ostin apteekista siihen sopivan tab.puolittaja.
T.se puolittaja
Hyvä kun olet hakenut apua. Toivottavasti uniongelmasi korjaantuu ketipinorin myötä. Täällä kyllä porukka puhuu mitä sattuu jos itsellä sattuu oleen huonoja kokemuksia. Ketipinor tuonut monelle avun uniongelmaan pienellä annoksella ja suurella annoksella toimii mm. kaksisuuntaisen hoidossa. Harvoin vaan niistä hyvistä kokemuksista tullaan nettiin avautumaan.
Psykoosilääke unilääkkeenä... Hullun hommaa. Lääkärit bentsokammoissaan määrää noita paljon haitallisempia aineita!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:30"]
Ketipinor on täyttä paskaa. Ja joudut syömään noita loppuikäs jos alotat sillä ilman et pysty enää nukkumaan. Tuota lääkettä ei pitäisi kun skitsoille jos niillekkään.
[/quote]
Mä olen itse asiassa hyvin lääkevastainen enkä ikinä olisi kuvitellut olevani tässä tilanteessa. Mutta homman nimi on se, että mun on pakko saada unta ennen kuin pää sekoaa aivan täysin. Olen viimeksi nukkunut hyvin 3 vuotta sitten ja tuntuu, etten koskaan saa levätä. Mulla oli todella korkea kynnys hakea mitään apua tai edes myöntää ongelmia itselleni, joten nyt kun sain sen tehtyä, otan myös lääkkeellisen hoidon avosylin vastaan. Ajattelen tässä lastani - kunhan saan edes tämän uniasian korjattua, voin toivottavasti olla piirun verran läsnäolevampi ja jaksavampi äiti. Ap
[/quote]
Ihan vain puhtaasta kiinnostuksesta, miksi lääkäri määräsi juuri tämän lääkkeen?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:30"]Ketipinor on täyttä paskaa. Ja joudut syömään noita loppuikäs jos alotat sillä ilman et pysty enää nukkumaan. Tuota lääkettä ei pitäisi kun skitsoille jos niillekkään.
[/quote]
Ketipinor tuhoaa unen reseptoreja ja rikkoo unen arkkitehtuuria. Kun lääkkeen lopettaa, menee monta yötä valvoessa. Hirveää myrkkyä.
Korjaantuuko se unen arkkitehtuuri itsestään ajan mittaan lopettamisen jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:01"]
Ketipinor on täyttä paskaa. Ja joudut syömään noita loppuikäs jos alotat sillä ilman et pysty enää nukkumaan. Tuota lääkettä ei pitäisi kun skitsoille jos niillekkään.
[/quote]
Mä olen itse asiassa hyvin lääkevastainen enkä ikinä olisi kuvitellut olevani tässä tilanteessa. Mutta homman nimi on se, että mun on pakko saada unta ennen kuin pää sekoaa aivan täysin. Olen viimeksi nukkunut hyvin 3 vuotta sitten ja tuntuu, etten koskaan saa levätä. Mulla oli todella korkea kynnys hakea mitään apua tai edes myöntää ongelmia itselleni, joten nyt kun sain sen tehtyä, otan myös lääkkeellisen hoidon avosylin vastaan. Ajattelen tässä lastani - kunhan saan edes tämän uniasian korjattua, voin toivottavasti olla piirun verran läsnäolevampi ja jaksavampi äiti. Ap
[/quote]
Ihan vain puhtaasta kiinnostuksesta, miksi lääkäri määräsi juuri tämän lääkkeen?
[/quote]
Öö, perusteli niin että ei halua määrätä bentsoja, koska ne koukuttavat ja vievät työmuistin eivätkä siten sovellu pienen lapsen äidille. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:30"]Ketipinor on täyttä paskaa. Ja joudut syömään noita loppuikäs jos alotat sillä ilman et pysty enää nukkumaan. Tuota lääkettä ei pitäisi kun skitsoille jos niillekkään.
[/quote]
Ketipinor tuhoaa unen reseptoreja ja rikkoo unen arkkitehtuuria. Kun lääkkeen lopettaa, menee monta yötä valvoessa. Hirveää myrkkyä.
[/quote]
No ei mulla ainakaan. Käytin juurikin tuota 25mg iltaisin parin vuoden ajan ja ainoastaan viikolla,kun piti töiden takia nukkua hyvin.
viikonloppuisin en ottanut ja nukuin silti hyvin.
Se on kyllä totta,että aiheuttaa vähän sekavan olon pitkälle päivään,ja itse huomasin että rupesin unohtelemaan tavallista enemmän asioita ja sain rytmihäiriöitä.
Enää en ole käyttänyt pariin kuukauteen ja vaikka nukahtamiseen menee enemmän aikaa, niin ei ole aamuisin sekavaa oloakaan.
Kokeilin ja ei saanut muuta kuin erittäin zombimaisen olon, sama myös mirtazapiinista ja oikeastaan kaikista noista mitä nyt kokeiluttivat. somnor/stilnoctikaan ei käytännössä vaikuttanut nukahtamiseen mitenkään, vaikka on olevinaan nukahtamislääke.
EN suosittele, eikä huonoon nukkumiseen oikeasti auta mikään, jotkut vaan nukkuu huonosti. Näin sanoin lääkärikin ja olen viimeisen 10v aikana herännyt kerran pirteänä, joten hauskaahan se ei ole mutta mitään ei voi.
En muista määrää, mitä söin (viime vuonna muutaman kuukauden). Lopetin, kun huomasin yhteyden näön heikkenemiseen ja lihomiseen. Ruokahalu kasvoi ja lihoin 12 kg. Kun lopetin lääkkeen, näön sumeus poistui neljässä päivässä.
Miesten ei kannata syödä Ketipinoria, voi tulla alapäähän laukeamattomuus ongelmia.
Jos ottaa ventsoja, niin korjautuuko työmuisti lopettamisen jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Öö, perusteli niin että ei halua määrätä bentsoja, koska ne koukuttavat ja vievät työmuistin eivätkä siten sovellu pienen lapsen äidille. Ap
[/quote]
Joo, näin ajattelinkin.
Toimi minulla sen ajan mitä oli tarvetta. Annostus oli 100mg iltaisin ja sillä nukuin onnellisesti noin kahdeksan tuntia ja heräsin pirteänä.