Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti kantoi lasta turvakaukalossa ja poltti tupakkaa!

Vierailija
15.09.2006 |

Musta ihan käsittämätöntä, että poltetaan lapsen vieressä. Passivinen tupakointi alle yhden vuoden iässä on kuoleman vaarallista.

Yleensäkin tupakoiva äiti on vastuuntunnottomuuden suurimpia merkkejä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Moni raskausaikana tupakkaa vetänyt puolustautuu sillä, että heidän lapsensa ovat syntyneet täysin terveinä. Se ei kuitenkaan sulje pois sitä tosiseikkaa, että sikiö kärsii vatsassanne aina, kun poltatte. Ja tämä on ihan tutkittu tosiasia.

Ja mitäs jos lapsi ei olisi ollutkaan terve...

Vierailija
22/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Juu ja luulet varmaan vielä, että tuo toimii paremmin, kuin se, että näyttäisit omalla toiminnallasi, sitä hyvää esimerkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa äidinrakkautta on se, että JOS KERRAN TIETÄÄ tupakoinnin vaarat (esim raskaanaollessa), niin miksi sitten polttaa? Ja sitten vielä IMETTÄÄ ja polttaa? Siinä saa sun hellantelttus oikein kahden vuoden nikotiinipläjäyksen alusta asti! Olisit ollut edes niin fiksu, että olisit antanut lapsilles korviketta. Vai oletko niin TYHMÄ, että luulet sen sun saastuneen maitos olevan hyväksi lapselle? Mulla on yksi sellanen kaveri, ja se ihan oikeestikin on tyhmä......

Vierailija
24/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä en kuitenkaan polta...! enkä tunne ketään joka olisi ruvennut polttamaan sen takia,että vanhemmatkin polttavat,sellaisia kyllä tunnen jotka eivät polta koska heidän vanhempansa poltti....vanhempi lapseni on sitä mieltä,ettei ikinä aio ruveta polttamaan,koska se on typerää ja vaarallista..ja toivottavasti pysyykin kannassaan..mä poltan ja sillä sipuli,se on mun murheeni..

Vierailija
25/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Passivinen tupakointi alle yhden vuoden iässä on kuoleman vaarallista.

.

Vierailija
26/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tämä maailma on täynnä, itsekkyyttä kaikissa muodoissa.

Vierailija
27/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..molemmat vanhemmat polttivat, meistä 5 lapsesta 4 aloitti tupakoinnin, 2 astma ym terveysogelmia. Kyllä tuo o ma esimerkki on todella suuri tekijä!

Vierailija
28/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan tosi.. Samaa määkin ihmetelly. Kovaan ne toitottaa että lapsi on terve: näkeehän sen. Vaikka raskauden alusta synnytyssaliin saakka sairaalan oville poltin.. Säälittävää. Miten kukaan kehtaa tollasta täräyttää ääneen?? Mistä sitä tietää mitä menetti? Lapsineron, tulevan politikon lapsestaan?? Sun lapsi voisi keksiä lääkkeen keuhkosyöpään..;) Se nyt on " tavallinen" : osaa puhua ja kävellä!

Mutta en ole juurikaan kuullut niiltä äideiltä kommenttia jotka vetää korsteenia ja voi huonosti. Ei huuda synnyttyään maitoa vaan tupakkaa.

En voi kun ihmetellä välinpitämättömyyttä ja omaan napaan tuijottamista. Tälläset " äidit" varmaan kuvittelee että muut katsovat kun kävelen masupystyssä et ompa siinä kiva masu tytöllä: minä katson säälistä kasvavaa masuasukkia joka nielee tupakan saastuttamaa lapsivettä seuraavat 12 tuntia, paksumpana myrkkynä mitä enempi nainen polttaa. Tekee huonoa. Onko tupakoivat raskaana olevat ja lapsensa aikana polttavat näin kylmää porukkaa?

Mieheni on sanonut että jos polttaisin raskaana ja myrkyttäisin HÄNEN lastaan niin asia ei menisi kyllä läpi. Ja niin se on: en saisi myrkyttää lasta omilla himoilla ja haluilla. Kun en myrkytä enää " vaan itseäni" .

Vierailija
29/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se, että jos lapsi syntyy " terveenä" , ei se sitä tarkoita, että pysyy terveenä. Niitä oireita voi tulla myöhemminkin. Esimerkkinä mun kaveri, joka poltti raskaana ollessaan ja kun imetti, itsellään on hyvät hampaat ja ihmetteli, kun 5-v. tyttärellään oli 5 reikää tarkastuksessa! Ja sille olikin suoraan päin naamaa neuvolassa sanottu, että useasti tupakoivien äitien lapset sitten saavat huonot hampaat. Puhumattakaan siitä, että tällaiset lapset tuntevat himoa tupakkaa kohtaan ja helpommin aloittavat tupakoinnin myöhemmin....

Vierailija
30/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule nyt vielä puolustelemaan tupakointiasi, on jo ikävä viisaita sanojasi!

Vierailija
31/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt mummoni kuolevan ruokatorven syöpään. Molemmat vanhempani polttaa, siskoni ja veli. Olen ainoa joka ei polta. Voin kuolla huomenna, ei tämä tee elämääni välttämättä yhtään pidemmäksi.

Mutta olen terve, voin juosta lapsieni perässä. Ei tartte räkiä limaa, keuhkot ei huuda armoa.

Kohta täytän 30. Pelkään vanhempieni kuolevan ennen aikasesti syöpään. Olen varautunut siihen että isäni ei ole paikalla kun lapseni pääsevät ripille (jos sen nyt haluavat).

Vanhempani pitävät tupakointiaan " omana asianaan" mutta minäkin kärsin, lapseni kärsii jos sairastuvat syöpään ja viettävät viimeiset kuukaudet elämästään kituuttaen sairaalassa. Tämä asia ei ole niin yksinkertainen kuin tupakoivat ajattelee. Heille asia on sitä että ostetaan aski, sytytetään rööki, vedetään sitä henkeen, juorutaan kavereitten kanssa ja pidetään hauskaa.

Puolustusmuuri nousee kun pyydetään lopettamaan: Tämä on MINUN valinta. Et sinä tästä kärsi.

15

Vierailija
32/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole siitä tilivelvollinen teille enkä kenellekään muulle. Johan kerran sanoin tietäväni sen vaarat ja riskit. Tässä maailmassa vaan on muitakin (mielestäni suurempia) asioita kuin äidin tupakointi. Minun lapseni tehkööt omat päätöksensä tupakoinnin suhteen kun sen aika koittaa, tottakai toivon etteivät he ryhtyisi polttamaan, tiedänhän itsekin kuinka typerää se on, en vain halua lopettaa koska tupakaa vaan maistuu niin hyvälle.

Vierailija
33/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka maistuu pahalta. Suklaa on hyvän makusta, tai lakritsa, ei tupakka.

Oot vaan koukussa aineeseen joka hitaasti ja varmasti tuhoaa sua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme